Srs vikaa
Srs vikaa
Osaakohan joku kertoa mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään w211 mersussa kun srs vikaa ei meinaa löytyä? Vika koodina on etu matkustajan kiihtyvyys anturi b48/2. Anturi on vaihdettu ja testattu myös kuskinpuolen ehjää anturaa niin ei mitään vaikutusta. No starin ohjeiden mukaan olen testaillut niin anturille tulee virtaa joku 11,8v ja ohjearvo olisi 3-7v. Ohmit oli kyllä kunnossa joten maadoitus vikaa ei ole ainakaan anturan töpselissä. Mutta mistä johtuu tuo liiankorkea jännite sielä? Ohjausyksikön olen vaihtanut myös tosin käytettynä ostetun niin sama vika pysyy edelleen.
Re: Srs vikaa
Kuulostaa oudolle... tuleeko epäkurantti jännite vain toiselle puolelle? Piuhat ecun ja srsboksin välillä ok (maa)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Srs vikaa
Oletuksena että olet vaihtanut oikean osan (keulassa syylärin vieressä pystypalkissa) tulee mieleen se mahdollisuus että olisi joskus joku tehnyt konetilassa omia kytkentöjä. Enpä tosin tiedä onko johdot niin esilläkään.
oulaistenliikenne.fi
Re: Srs vikaa
Tällaisessa tapauksessa kun jännite ja virta menee ainakin kirjoitetussa tekstissä sekaisin niin väkisinkin käy mielessä onko ne mittaukset tehty ihan oikein.nallesane kirjoitti:Osaakohan joku kertoa mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään w211 mersussa kun srs vikaa ei meinaa löytyä? Vika koodina on etu matkustajan kiihtyvyys anturi b48/2. Anturi on vaihdettu ja testattu myös kuskinpuolen ehjää anturaa niin ei mitään vaikutusta. No starin ohjeiden mukaan olen testaillut niin anturille tulee virtaa joku 11,8v ja ohjearvo olisi 3-7v. Ohmit oli kyllä kunnossa joten maadoitus vikaa ei ole ainakaan anturan töpselissä. Mutta mistä johtuu tuo liiankorkea jännite sielä? Ohjausyksikön olen vaihtanut myös tosin käytettynä ostetun niin sama vika pysyy edelleen.
Olisi pitänyt katsoa koneelta minkälaiset ohjeet DAS antaa mutta olisi mittaajakin voinut selventää mistä pisteistä jännite mitattiin ja mitattiinko "ohmit" anturin puolelta liittimestä? Jälkimmäinenhän ei mittaa maadoitusta vaan anturin perusvastuksen (jota taas vikadiagnostiikka hyödyntää).
Re: Srs vikaa
Joo anteeksi väärin kirjoitukset jossei niistä saanut selvää. mut siis anturista otin töpselin irti ja mittasin siitä töpselistä niin tuli se 11.8v ja kuskin puolella oli siinä 3-7v välissä. Ja töpselin kakkosnavasta runkoon oli ohmit alle 1 joka oli ohjearvoissa. Oikea osa on kyllä kyseessä. Starin diagnoosi oli joko johtovika tai srs ohjausyksikkö. Mistähän kannattaa alkaa mittaamaan että mahdolliset johtoviat saadaan pois kitkettyä?
Re: Srs vikaa
Liittimen ykköspinnistä johto menee suoraan SRS ohjainlaitteelle. Testaa se johto ja mittaa mikä jännite tulee ohjainlaitteen liittimestä. Jos johto on ehjä niin sieltä ohjainlaitteestahan sen väärän jännitteen täytyy tulla. Jos johto on rikki niin sehän voi olla vaikka oikosulussa johonkin jännitteelliseen piuhaan. Aika vähissä kuitenkin vaihtoehdot.
Re: Srs vikaa
Täällä vähän samanlaista ongelmaa. Yleensä valo palaa koko ajan mutta satunnaisesti vilkuttelee ja jää palamaan.
Koodi siis 9039.
Mistä tätä vikaa lähteä paikantamaan helpointen.
Liiteenä koko vikakoodi.
Koodi siis 9039.
Mistä tätä vikaa lähteä paikantamaan helpointen.
Liiteenä koko vikakoodi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.