W212 kompuran sähköt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

E220 farkku -12 ilmajousitus huollettu ja tarkastettu kesällä, nyt lakannut toimimasta. Ei pumppu surise.
Testerillä ei löytynyt mitään vikaa. Ja nyt tutkin vähän niin kompuralle ei tulisi mitään virtoja... Voi ehkä kai johtua siitä kun pyörät on ilmassa?
Tuonne menee kaksi ohutta johtoa, mitä ne tekee? Paksuun piuhaan kai tulee virrat jossain muualla olevalta releeltä, mistä se rele löytyy? Sulakekartta suomen kielellä olisi kiva jos sellainenkin jostain löytyisi... Testerillä sai kompuraa ohjattua pakolla päälle ja silloin kuului jokin releen napsahdus mutta tuota napsahtelevaa relettä ei löydetty, epäilen että tuo rele oli joku muu kun se mikä antaisi virtaa kompuralle.
Kiitos jos joku viitsisi vastata johonkinkaan :) Otan seuraavaksi kompuran irti ja testaan ettei vaan ole kumminkin hajalla mutta en uskoisi. :?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis eikö kompuran moottorille tullut sähköjä vaikka testerillä pakko-ohjattiin käyntiin? Siinä tapauksessa täytyy kompressorin sulakkeen olla rikki.

Sedanissa rele on takaluukussa vasemmalla paneelin takana, varmaan samassa suunnassa farkussakin.

Paksut johdot menee kompressorin sähkömoottorille, ohuet paineenalennusventtiilille.
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

Kompura toimii kuin kultakello :) :)
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

DBFI kirjoitti:Siis eikö kompuran moottorille tullut sähköjä vaikka testerillä pakko-ohjattiin käyntiin? Siinä tapauksessa täytyy kompressorin sulakkeen olla rikki.

Sedanissa rele on takaluukussa vasemmalla paneelin takana, varmaan samassa suunnassa farkussakin.

Paksut johdot menee kompressorin sähkömoottorille, ohuet paineenalennusventtiilille.
Ei kai tullut kun ei mitään tapahtunut :(
Takaluukussa vasemmalla on yksi yksittäinen rele miltei suoraan kompuran yläpuolella. Korjaamolla mietittiinkin että tuo rele voisi liittyä asiaan. Tässä releessä ei ollut mitään elämää testerillä ohjaten... No tutkin ja mittailen tuota vähä... Kiitoksia :D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sulake taitaa löytyä keulapellin alta prefuse-boksista. Ikävähkö vaihdettava, sulakkeeksi...
oulaistenliikenne.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Käyttäjätunnustus kirjoitti:Ei kai tullut kun ei mitään tapahtunut :(
Takaluukussa vasemmalla on yksi yksittäinen rele miltei suoraan kompuran yläpuolella. Korjaamolla mietittiinkin että tuo rele voisi liittyä asiaan. Tässä releessä ei ollut mitään elämää testerillä ohjaten... No tutkin ja mittailen tuota vähä... Kiitoksia :D
Minkäslainen korjaamo se on joka ei katso kytkentäkaavioita eikä tiedä mitä eri releet tekee?

Tuossahan aiemmin arvelit että kompura saattaisi olla rikki. Jos on sopivasti rikki niin ei siellä mitään tapahdu vaikka sähköt tulisikin. Päättelyssä kannattaa huomioida ne epätodennäköisemmätkin vaihtoehdot.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja multiviri »

dealer kirjoitti:Sulake taitaa löytyä keulapellin alta prefuse-boksista. Ikävähkö vaihdettava, sulakkeeksi...
Ei mikään mahdoton mutta kun tuo sulake tulee "kuorineen" niin tulee sulakkeelle hintaa kohtuuttoman paljon.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja joskami »

dealer kirjoitti:Sulake taitaa löytyä keulapellin alta prefuse-boksista. Ikävähkö vaihdettava, sulakkeeksi...
Muutama on korjattu niin et prefuseboxilta johto poikki ja 40A sulake siitä johto akulle. Muistaakseni kompura ottaa virtaa 25-30A
Eräs pihi mersuilija ei halunnut vaihtaa uutta kompuraa ja prefuseboxia niin tehtiin väliaikainen kytkentä prefuselle. Lopulta kytkentä jäi eikä polttanut sulakketta..

Eli tuli kuntoon
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

DBFI kirjoitti:
Käyttäjätunnustus kirjoitti:Ei kai tullut kun ei mitään tapahtunut :(
Takaluukussa vasemmalla on yksi yksittäinen rele miltei suoraan kompuran yläpuolella. Korjaamolla mietittiinkin että tuo rele voisi liittyä asiaan. Tässä releessä ei ollut mitään elämää testerillä ohjaten... No tutkin ja mittailen tuota vähä... Kiitoksia :D
Minkäslainen korjaamo se on joka ei katso kytkentäkaavioita eikä tiedä mitä eri releet tekee?

Tuossahan aiemmin arvelit että kompura saattaisi olla rikki. Jos on sopivasti rikki niin ei siellä mitään tapahdu vaikka sähköt tulisikin. Päättelyssä kannattaa huomioida ne epätodennäköisemmätkin vaihtoehdot.
Aika iso korjaamo :(
Kompura oli minulla pöydällä ja testasin irtoakulla, toimii loistavasti :thumbup:
No huomenna kokeilen tuota prefuseboksia irroittaa, kai siitä näkee jos jokin sulake on rikki tai sen saa mitattua :?:
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Nyt ei itselle ainakaan selkeästi selvinnyt onko releeltä kompuralle menevät piuhat tarkistettu...

Kompuran piuhat saattavat nirhaantua rikki, kompuran vieressä pohjassa on kiinnitys lenkki jossa piuha on nippusiteellä.
Piuha liikkuu hiukan siinä tärinän takia ja saattaa mennä poikki. Ei näe ellei pura eristettä kohdasta.
212 paineputket hajoilevat vastaavasti saman syyn takia.

Jos et ole tarkistanut niitä, niin kannattaa.
Samoin releen naksahdus ei ole tae että toimii, yleismittarilla pitää tarkistaa. Näitäkin tullut vastaan että naksahtaa mutta kontaktorit jäävät auki.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
postmanbat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 28.12.2015 21:36

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja postmanbat »

Onko S211 kompressorin rele konehuoneessa? Entä sulake?
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

Berglund kirjoitti:Nyt ei itselle ainakaan selkeästi selvinnyt onko releeltä kompuralle menevät piuhat tarkistettu...

Kompuran piuhat saattavat nirhaantua rikki, kompuran vieressä pohjassa on kiinnitys lenkki jossa piuha on nippusiteellä.
Piuha liikkuu hiukan siinä tärinän takia ja saattaa mennä poikki. Ei näe ellei pura eristettä kohdasta.
212 paineputket hajoilevat vastaavasti saman syyn takia.

Jos et ole tarkistanut niitä, niin kannattaa.
Samoin releen naksahdus ei ole tae että toimii, yleismittarilla pitää tarkistaa. Näitäkin tullut vastaan että naksahtaa mutta kontaktorit jäävät auki.
Silimitelty on eikä mitään epäilyttävää ole havaittu, imuletku ja suodatinkin näyttää hyviltä. Toki sellainen rele joka napsuu, on helppo tarkastaa kun sen tietää :?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja dealer »

postmanbat kirjoitti:Onko S211 kompressorin rele konehuoneessa? Entä sulake?
Juu, etuohjainlaitteen kannen alla molemmat
oulaistenliikenne.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja DBFI »

dealer kirjoitti:
postmanbat kirjoitti:Onko S211 kompressorin rele konehuoneessa? Entä sulake?
Juu, etuohjainlaitteen kannen alla molemmat
Oikeastaan kompuran sulake, se iso on pre-fuseboxissa pelkääjän jalkatilassa. Ohjainlaitteen sulake siellä sulakerasiassa. Se Airmatic rele muistaakseni hassusti sulakeboksin kyljessä kun muut releet on siellä kannen alla.

Tämä kyllä sotkee threadia kun ei oikein mene otsikon alle, vaarallista keskivertolukijoille.
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

Pitäisikö Prefuseboksi lähteä nostamalla pois vai täytyykö jostain alaosista saada jotain irti ensin?
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

Miten tuo pre fuse boksi W212sta irtoaa? Yläosassa olevat johdot ja muovinen kiinnike irti eikä tunnu kohtuullisella voimalla nousevan :( Ei viitsisi (haluaisi) oikein ylimääräistä purkaa mutta täytyykö? :oops:
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

Mitenkähän tuota prefuseboksia nyt sitten parhaiten lähestyisi :(

Sulake F32 on ehjä, rele siellä kompuran yläpuolella vasemmalla sivulla on ehjä mutta yhteenkään nastaan ei vaikuttaisi tulevan mitään virtasia. Kompura tarkastettu ja testattu, kunnossa on.

Mitähän varte tuokin noin mutkikkaasti on toteutettu :cry: Ehkä varaosakauppiaitten tukemiseksi... Jos olisi oma auto niin voisin pian vetää suoraan akulta tuolle releelle sähköä mutta kun ei se releen ohjauskaan pelitä :eh:

Niin kai se on kompuran tuo virallisen harmaa rele tuolla vasemmalla peräloorassa? Johtopaksuus ainakin täsmää. Voisin mittarilla katsoakin mutta kun tein asennukset pohjassa jo valmiiksi kun tarvitsin tunkit toisaalle...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Käyttäjätunnustus kirjoitti:
Mitähän varte tuokin noin mutkikkaasti on toteutettu :cry: Ehkä varaosakauppiaitten tukemiseksi... Jos olisi oma auto niin voisin pian vetää suoraan akulta tuolle releelle sähköä mutta kun ei se releen ohjauskaan pelitä :eh:
Meinaatko että rele ja sulake tekevät sen turhan monimutkaiseksi? Voishan sieltä akulta mennä suoraan johto kompuralle. :)

F32 ei ole sulake vaan front pre-fuse boxi, siellä autosta riippuen joko f160 tai f162 kompressorille.
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

DBFI kirjoitti:
Käyttäjätunnustus kirjoitti:
Mitähän varte tuokin noin mutkikkaasti on toteutettu :cry: Ehkä varaosakauppiaitten tukemiseksi... Jos olisi oma auto niin voisin pian vetää suoraan akulta tuolle releelle sähköä mutta kun ei se releen ohjauskaan pelitä :eh:
Meinaatko että rele ja sulake tekevät sen turhan monimutkaiseksi? Voishan sieltä akulta mennä suoraan johto kompuralle. :)

F32 ei ole sulake vaan front pre-fuse boxi, siellä autosta riippuen joko f160 tai f162 kompressorille.
No eihän nyt toki rele ja sulake... Sulakkeissa sulake numero 32 oli ymmärtääkseni 40A sulake kompuralle ? Ainaki siinä semmoinen isoo sulake on... Ja ehjältä näyttää. Töpselin päässä kompuraa pakko-ohjaten tosiaan jossain jokin vaimea releen napsahdus kuului jostain päin autoa :crazy: Ei kumminkaan peräkontista kummaltakaan puolen, sanoisin, tuo testaamani rele ainakin vetää aika kiukkuisesti ja äänekkäästi.
En minä ainakaan nyt tiedä mitään muuta paikkaa tutkia kun sen prefuseboksin sulakkeen :(
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sulake #32 on moottoritilan sulakelaatikossa (N10/1f32), se on 40 A sulake mutta vain 272 moottorille (M33 Electric air pump sulake)
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

DBFI kirjoitti:Sulake #32 on moottoritilan sulakelaatikossa (N10/1f32), se on 40 A sulake mutta vain 272 moottorille (M33 Electric air pump sulake)
Siis tämä sulake ei liity mitenkään jousituksen kompressoriin?
Sopiikohan ihan mutkitta tuosta akun napata irti kenties päiväkausiksi? Täytynee tuo prefusebox kaivaa pöydälle...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oletko nyt sitten mitannut tuleeko kompressorin releelle päävirta ? Jos tulee suotta kaivelet boksia irti.
oulaistenliikenne.fi
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

dealer kirjoitti:Oletko nyt sitten mitannut tuleeko kompressorin releelle päävirta ? Jos tulee suotta kaivelet boksia irti.
Onhan se nyt varmasti kompressorin rele se yksittäinen nelipiikkinen rele tavaratilassa vasemmalla puolella? Sen kantaan yhteenkään liittimeen ei vaikuta tulevan virtaa. Ja kun perä on maassa ja auto käynnissä niin tuohon pitäisi tulla toiseen isoon ja toiseen pieneen liittimeen virta, ymmärtäisin :shock: Mutta eii tule.
Sekin mietityttää että jos prefuseboksista on jokin sulake kärtsännyt niin siihen kai on jokin syy :( Ei kai sulakkeita ole kehitetty tietyn ajan jälkeen rikkoutuvan niin kuin Sansungin töllön :cry:
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Tasonsäädön farkussa se on se yksinäinen rele vasemmalla takakontissa.
Nyt en muista ulkoa miten oli kytkentä, tuolle releelle ohjaus tulee tasonsäätö / Airmatic eculta eli releen ohjaus napoihin.
Kompuran + syöttö tulee sulakkeelta prefuse boksista releen läpi.
Releeltä tulee + joka pitää mitata maata (runkoa) vasten ei napoja koska sen jännite on 0V ennenkuin ohjaus signaali vetää releen navat kiinni ja sen jälkeen voi navoilta mitata 12V kun maa saadaan kompuran takaa.

Jolla on kytkentä kaavio esillä voi korjata. :)
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

Käyttäjätunnustus kirjoitti:Miten tuo pre fuse boksi W212sta irtoaa? Yläosassa olevat johdot ja muovinen kiinnike irti eikä tunnu kohtuullisella voimalla nousevan :( Ei viitsisi (haluaisi) oikein ylimääräistä purkaa mutta täytyykö? :oops:
Tyhmiä vähän olen kysellyt... Akun kun nosti pois niin jo valkeni prefuseboksin irroitus :D Seittemällä ruuvitaltalla ja kahdella leukulla boksi halki, yleismittarilla kattellen yksi pieni 60A sulake on rikki. Haen sulakekotelon johdon väliin huomenna ja siihen muutamia sulakkeita.
Pitäisikö releelle ohjausvirta tulla vaikka prefusen sulake olisi rikki? Eiipä tullut, ei, ei napsunut rele eikä värähtänyt mittari :( Mittaus toki niin että toinen johto maihin ja toisella koitellen jännitteitä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja dealer »

Älä vielä murehdi ohjausvirrasta, tuskin tuossa monta vikaa yhtaikaa on. (suom. en tiedä :D )
oulaistenliikenne.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aina vähän arveluttaa kun foorumilla mittaillaan virtoja, oletettavasti tässä kohtaa kuitenkin mittailtiin turvallisesti jännitteitä.

Ohjainlaite ei kyllä tiedä onko pre-fuseboksin tasonsäädön sulake ehjä eli sille releelle pitäisi ohjaus tulla jos on tarve alustaa nostaa. Releen kelalle tulee molemmat piuhat ohjainlaitteelta niin mittaisin liittimen 1-2 pinnien väliltä jännitteen.

Siitä sulakkeen "paikkauksesta" nyt kuitenkin liikkeelle. Aika iso tässä se sulake, toivottavasti kompressori on oikeasti kunnossa kun monet muut mallit taitaa pärjätä 40 A sulakkeella.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Yleensä sulake palaa kun kompura alkaa olemaan yhtä puuta...
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

DBFI kirjoitti:Aina vähän arveluttaa kun foorumilla mittaillaan virtoja, oletettavasti tässä kohtaa kuitenkin mittailtiin turvallisesti jännitteitä.

Ohjainlaite ei kyllä tiedä onko pre-fuseboksin tasonsäädön sulake ehjä eli sille releelle pitäisi ohjaus tulla jos on tarve alustaa nostaa. Releen kelalle tulee molemmat piuhat ohjainlaitteelta niin mittaisin liittimen 1-2 pinnien väliltä jännitteen.

Siitä sulakkeen "paikkauksesta" nyt kuitenkin liikkeelle. Aika iso tässä se sulake, toivottavasti kompressori on oikeasti kunnossa kun monet muut mallit taitaa pärjätä 40 A sulakkeella.
Oikia sähkäri näköö punaasta kun virtojen mittaamisesta puhutaan kun kyse jännitteestä. Helposti vaihdettavan sulakemallin tuumasin ettiä ja 50Amppeerista ajattelin. Minusta tuo kompuran moottori on sen painoinen käteen että ei voisi hirveitä tehoja ottaa. Vaikka jännite kompuralla tippuisi 7V paikkeille niin silti 50A sulakkeella pitäisi saada 350w tehoa :)
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: W212 kompuran sähköt

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

Nyt tulee virrat ja kompura hurisee niin kauan kun sulake kestää, reilun kolome minuuttia :D

Mutta perä ei nouse yhtään mihinkään :( Vein auton lämpöiseen sulamaan jos vaikka olisi jäätä jossain putkessa mutta en ole kovin toiveikas...

Onkohan kompressoreilla käytännössä eroja? Motonetissä 575€ ja ebayssä 157€. Tosi nätti vaihtaa joten jos tuo halapa ei ole ihan paska niin varmaan se tilataan :?
Vastaa Viestiin