Moro!
MB R 320cdi -07
Autoon uusittiin akku syksyllä kun starttasi heikosti toisinaan, startti ei pyörittänyt konetta. Muutaman kerran kun yritti uudelleen niin lähti aina käyntiin.
Akun vaihdon jälkeen vika oli parikuukautta poissa, nyt taas alkoi tekemään samaa. Jos auto sammuksissa niin radio toimii vain hetken ja ilmoittaa alhaisesta jännitteestä.
Sisätilavalot välkkyvät jos päällä, ajaessakin. Soitin pätkii, eli ääni häviää aina sillointällöin hetkeksi. Yleismittarilla mittasin tupakansytyttimestä 10,6v ja akusta 12v auto sammuksissa, käynnissä olessa vajaa 14v. Autossa ei ole lisälämppäriä.
Liekkö huonoa tuuria uuden akun kanssa vai mistäköhän osaisi alkaa vikaa etsimään?
W251 virtaongelma
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5229
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W251 virtaongelma
Tarkista alkuun akunkengät sekä maajohdon kiinitys/kunto ja päävirta johdolle samaloukumat kirjoitti:Moro!
MB R 320cdi -07
Autoon uusittiin akku syksyllä kun starttasi heikosti toisinaan, startti ei pyörittänyt konetta. Muutaman kerran kun yritti uudelleen niin lähti aina käyntiin.
Akun vaihdon jälkeen vika oli parikuukautta poissa, nyt taas alkoi tekemään samaa. Jos auto sammuksissa niin radio toimii vain hetken ja ilmoittaa alhaisesta jännitteestä.
Sisätilavalot välkkyvät jos päällä, ajaessakin. Soitin pätkii, eli ääni häviää aina sillointällöin hetkeksi. Yleismittarilla mittasin tupakansytyttimestä 10,6v ja akusta 12v auto sammuksissa, käynnissä olessa vajaa 14v. Autossa ei ole lisälämppäriä.
Liekkö huonoa tuuria uuden akun kanssa vai mistäköhän osaisi alkaa vikaa etsimään?
Mökkillä
'
'
Re: W251 virtaongelma
Latausjännite on liian pieni talvikäytössä. Onko huono liitos, vai Mersun 13,9V lataussäädin. Jostakin syytä Mersu on noita toimittanut, mutta se ei riitä talvella.
Tavallisen akun latausjännite pitää olla n. 14,4V ja AGM akulle vielä isompi, eli 14,7V. Lataussäädin tai koko laturi vaihtoon,
Tavallisen akun latausjännite pitää olla n. 14,4V ja AGM akulle vielä isompi, eli 14,7V. Lataussäädin tai koko laturi vaihtoon,
Viimeksi muokannut simosami, Ti 06.02.2018 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W251 virtaongelma
Pitäskö tosiaan olla noin korkea jännite? Tämä kaiketi koskee myös 211 korista? Aattelin vaan kun itellä tuon mittariston kautta katottuna 14,1 on korkeimmillaan latausjännite
simosami kirjoitti:Latausjännite on liian pieni talvikäytössä. Onko huono liitos, vai Mersun 13,9V lataussäädin. Jostakin syytä Mersu on noita toimittanut, mutta se ei riitä talvella.
Tavallisen akun latausjännite pitää olla n. 14,4V ja AGM akulle vielä isompi, eli 14,7V. Lataussäädin ja koko laturi vaihtoon,
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: W251 virtaongelma
Edellisten lisäksi, käy testauttamas akku ja uusi takuusta. 12V alkaa olla tyhjä akku ja menee näillä pakkasilla rikki.loukumat kirjoitti:Moro!
Liekkö huonoa tuuria uuden akun kanssa vai mistäköhän osaisi alkaa vikaa etsimään?
Ihan turha alata elvyttämään millään latureilla jos on takuu. Levyt kun alkaa taipumaan niin on akun loppu lähellä.
Re: W251 virtaongelma
Akku ja lataus testattu Alppilanautohuollossa, kunnossa pitäis olla.
Pitänee alkaa tutkimaan maadoituspisteet läpi.
Kylmänä starttaa paremmin kuin heti ajon jälkeen. Solenoidi vain naksauttaa, muutaman kerran kun yrittää niin jossain vaiheessa aina pyörittää käyntiin. Toki startissakin vikaa voibolla mutta ihmetyttää sisätilan sähköongelmakin.
Pitänee alkaa tutkimaan maadoituspisteet läpi.
Kylmänä starttaa paremmin kuin heti ajon jälkeen. Solenoidi vain naksauttaa, muutaman kerran kun yrittää niin jossain vaiheessa aina pyörittää käyntiin. Toki startissakin vikaa voibolla mutta ihmetyttää sisätilan sähköongelmakin.