W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Elikkäs potilas on -03 w211 270cdi automaatti.auto toimii normaali ajossa normaalisti.mut kun lämän lyö ihan lattiaan(kickdown) laatikko heittää pienempää silmään kierrokset nousee jonnekkin 4-5tonnin kieppeille mutta ei kiihdy.jää niinku miettimään.sitten meinaa lähtee vetämään ja hetkenpäästä lähteekin mutta ei niinkuin kuuluisi.mutta siis normaalisti kun kiihdyttelee vetää hyvin vaikka puottaiskin pienempää silmään.vika ilmenee siis vain kickdownin aikana ja sammalla hetkeksi syttyy moottorin vikavalo.ei kuitenkaan jää mihinkään vikatilaan.starilla luettu koodit aikasemmin mistä ilmeni ahtopaineenimuilman lämpötila anturi vika.se on vaihdettu.kolmosen suuttimen painneet liiansuuret.vaihdettu.muissa suuttimissa arvot ok..lisäksi ilmamassa mittari putsattu samalla vaihdettu uusi ilmansuodatin ja ahtoputket tarkastettu.ei vaikutusta.laatikosta ei ollu mitään koodeja ja öljyt vaihdettu 10tonnin sitten.muutkin anturit putsattu.alkaa ymmärrys loppumaan.varmaan käytettävä uudestaan piuhassa.olisko kellään ollu samalaisia oireita
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Onkos polttoaine suodin vaihdettu...kakku ei vaan riitä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Joo polttoainesuodatin vaihettu.
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Arvauksia:
Turbon säätimen puhdistus
EGR venttiilin puhdistus
Ja ilmamassa. (tarkastettu)
Turbon säätimen puhdistus
EGR venttiilin puhdistus
Ja ilmamassa. (tarkastettu)
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
.
Niinhän se kikdaunilla käyttäytyy, vikavalo ei vaan kuulu asiaan.
Jätä polkematta sen nappulan ylitse, siitä on vaan haittaa, kaikin puolin.
Kun polkee ainoastaan kikdaunia vasten, tiputtaa vaan yhden pykälän ja lähtee vetämään heti, antaa kuitenkin täyden syötön.
Tällöin lopputuloksena on parempi kiihtyvyys, vaikkei max tehon kierroksia käytetäkkään.
Se parempi lopputulos johtuu voimansiirron paremmasta käyttäytymisestä, josta saatu hyöty on suurempi, kuin se (laskennallinen) tehonmenetys, joka seuraa pienempiä moottorin kierroksia.
Aina kun vaihdetta vaihdetaan, siihen liittyy syötönrajoituksia + viiveitä, jolloin max tehon kierrosluvulla ei ole kuitenkaan max tehoa käytettävissä, moottori vaan parkuu, muttei tuota tehoa.
Jos vikavalo on vilkahtanut, niin syyllinen on ilmoittautunut, testerillä lukee vikamuistista syyllisen.
Jos herjaa ei ole, niin syyllinen on varmaan ilmamassamittari, joka tuon ikäisessä on varmaan jo aikalailla finaalissa muutenkin.
Niinhän se kikdaunilla käyttäytyy, vikavalo ei vaan kuulu asiaan.
Jätä polkematta sen nappulan ylitse, siitä on vaan haittaa, kaikin puolin.
Kun polkee ainoastaan kikdaunia vasten, tiputtaa vaan yhden pykälän ja lähtee vetämään heti, antaa kuitenkin täyden syötön.
Tällöin lopputuloksena on parempi kiihtyvyys, vaikkei max tehon kierroksia käytetäkkään.
Se parempi lopputulos johtuu voimansiirron paremmasta käyttäytymisestä, josta saatu hyöty on suurempi, kuin se (laskennallinen) tehonmenetys, joka seuraa pienempiä moottorin kierroksia.
Aina kun vaihdetta vaihdetaan, siihen liittyy syötönrajoituksia + viiveitä, jolloin max tehon kierrosluvulla ei ole kuitenkaan max tehoa käytettävissä, moottori vaan parkuu, muttei tuota tehoa.
Jos vikavalo on vilkahtanut, niin syyllinen on ilmoittautunut, testerillä lukee vikamuistista syyllisen.
Jos herjaa ei ole, niin syyllinen on varmaan ilmamassamittari, joka tuon ikäisessä on varmaan jo aikalailla finaalissa muutenkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Ilmamassamittari tilauksessa.huomenna pääsee piuhanpäähän.moottorin vikavalo palaa sen aikaa ku kone miettii ja empii.Kun valo sammuu lähtee joko kiihtymään jollainlailla tai vastaavasti heittää ison pykälän silmään ja kierokkset tippuu jonnekki 2tonninpintaa.auto ohjelmoitu joskus mut siitä ei sen tarkempaa tietoa ole.Ennen imuilmanlämpötila anturin vaihtoa toimi kuitenkin suurimman osan ajasta.Joskus vedätyksessä heitti vikatilaan eikä kiertäny ku 3tonnia.Kuittaantu kuitenki ku käytti virtoja pois.Tuntu et tota teki varsinkin kuumina päivinä enemmän.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 04.12.2014 22:37
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Saitko selville jo vian? Itellä sama auto ja juuri samanlaiset oireet, eikä vielä saatu vikaa selville.
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Viellä herjaa kaasupolkimen anturia.tilasin polkimen saa nähä jokos se sit sillä asettuu..ilmamassamittarin vaihdolla ei ollut mitään merkistystä.
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Yhdessä oli sähköisen pumpun sihti aivan tukossa tankissa kun farmisäiliöstä oli tankattu kuorma-autojen kanssa...pumppu tankin sisässä ja pumppu pitää irroittaa kotelostaan ja sihti kyllä on aika iso ,noin 5cm halkaisijaltaan mutta oli aivan tukkeessa ja tollen hyytyi kun kakkua tarvitsi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Nyt palaa vikavalo kokoajan. Polinta en viellä oo saanu. Mut tähti ilmoitti seuraavaa.
-Kaasupoljinanturi signaalijännite on liian korkea.
-Rail putken paineen tunnistin signaalijännite on liian korkea. Tunnistimien jännitteensaanti 2 signaalijännite on liian korkea.
-Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta rail-putken paine on liian pieni.
Mistä lie moiset johtuu. Onko toi kaasupolin nyt kaikien noitten takana vai onko vika laturissa.? Latausta en viellä oo mitannu.
Melkosen mystinen vekotin.
-Kaasupoljinanturi signaalijännite on liian korkea.
-Rail putken paineen tunnistin signaalijännite on liian korkea. Tunnistimien jännitteensaanti 2 signaalijännite on liian korkea.
-Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta rail-putken paine on liian pieni.
Mistä lie moiset johtuu. Onko toi kaasupolin nyt kaikien noitten takana vai onko vika laturissa.? Latausta en viellä oo mitannu.
Melkosen mystinen vekotin.
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Eipä asettunu polkimen vaihdolla. Pitää käyttää taas piuhassa. Meinaa ymmärrys loppua. Saas nähä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Noin monta signali jännittettää herjaileen tee tarkistukset mitä *:ri ohjaa tekemäänazona87 kirjoitti:Nyt palaa vikavalo kokoajan. Polinta en viellä oo saanu. Mut tähti ilmoitti seuraavaa.
-Kaasupoljinanturi signaalijännite on liian korkea.
-Rail putken paineen tunnistin signaalijännite on liian korkea. Tunnistimien jännitteensaanti 2 signaalijännite on liian korkea.
-Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta rail-putken paine on liian pieni.
Mistä lie moiset johtuu. Onko toi kaasupolin nyt kaikien noitten takana vai onko vika laturissa.? Latausta en viellä oo mitannu.
Melkosen mystinen vekotin.
(ehkäpä löytyy jostain oikisessa oleva johto/anturi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Syyllinen löytyi. Vika pakantui,ilmamassamittari. Näinkö oli taas sanonta oikeassa että köyhän ei kannata säästää.Tilasin ilmamassamittarin saksasta ja hinnat alkaen mallia. Nyt vanha mittari paikkallaan eikä mitään koodeja.Huomaa vaan vedättäessä et ei ihan täysillä toimi.Nyt uutta ja alkuperäistä mittaria tilaukseen. Jospa se vihdoin iloksi kääntyis.
Re: W211 270cdi yläkierroksilla tehot hukassa
Nyt uusi (ja laadukas) ilmamassamittari paikallaan ja auto toimii kuin ajatus. Meinas jo usko loppua välillä.