W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
Nyt tarvisin taas hiukan kommenttia, että onko tämä aivan normaalia? Vaihdoin W211:seen (200cdi, Classic, vm. 2003, 90kW) uudet etuiskarit, kun vanhat oli alkuperäiset aj olleet auton alla jo 15 vuotta. Uudet iskarit on merkkiä Bilstein ja mallinumero on 24-264457. Nyt näyttää siltä, että etupää on jonkin verran korkeammalla kuin noilla väsyneillä vanhoilla iskareilla.
1. Laskeeko auton etupää hieman kun iskarit "asettuu"paikoilleen, vai jääkö auto tuohon asentoon?
2. En löytänyt ko iskareista mitään korkeussäätöä, mun mielestä alalautanen oli kiinteästi asennettu. Eli iskarit sais vain yhteen asentoon. Onkohan näin?
3. En pumapannut iskareita edestakaisin ennen kuin asensin ne. Kuinka kauan menee kunnes iskarit ovat täysin toimintakunnossa?
4. Kun katselin Bilsteinin iskareiden ohjepapereita, niin siellä näkyi, että iskarin yläpäähän tulisi joku "pohjaanlyöntikumi", mun autossani (alkupään W211, valmistettu 1/2003) ei ole koskaan ollut ko kumeja. Ja ei siis ole
nytkään. Onko ne pakolliset?
Tuossa Bilsteinin iskarien sopivuustaulukko.
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 639&1273=5
1. Laskeeko auton etupää hieman kun iskarit "asettuu"paikoilleen, vai jääkö auto tuohon asentoon?
2. En löytänyt ko iskareista mitään korkeussäätöä, mun mielestä alalautanen oli kiinteästi asennettu. Eli iskarit sais vain yhteen asentoon. Onkohan näin?
3. En pumapannut iskareita edestakaisin ennen kuin asensin ne. Kuinka kauan menee kunnes iskarit ovat täysin toimintakunnossa?
4. Kun katselin Bilsteinin iskareiden ohjepapereita, niin siellä näkyi, että iskarin yläpäähän tulisi joku "pohjaanlyöntikumi", mun autossani (alkupään W211, valmistettu 1/2003) ei ole koskaan ollut ko kumeja. Ja ei siis ole
nytkään. Onko ne pakolliset?
Tuossa Bilsteinin iskarien sopivuustaulukko.
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 639&1273=5
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
Kaiketi ajoit jo sillä ennekuin katsoit normi korkeutta.
Vertaapas jos takanenkin olisi noussut samanverran olisiko se nyt tehdas korkeudessa.
Iskarit on heti ajokunnossa.
Ennen aikaan toi ilmaus oli pakko tehdä kun oli perus iskareita mutta nykyisiä ei taida tarvita kun kaikki taitaa olla kaasuja ja mersun iskarit on vielä sellaiset keskivaihe iskarit joita edes käsin et voi ajaa päästä päähän.
Vertaapas jos takanenkin olisi noussut samanverran olisiko se nyt tehdas korkeudessa.
Iskarit on heti ajokunnossa.
Ennen aikaan toi ilmaus oli pakko tehdä kun oli perus iskareita mutta nykyisiä ei taida tarvita kun kaikki taitaa olla kaasuja ja mersun iskarit on vielä sellaiset keskivaihe iskarit joita edes käsin et voi ajaa päästä päähän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
Google kuvahaulla katsottuna ko. Numerolla niin näkyy selkeästi lautasen korkeuden säätö. Eli on nyt vain ylimpänä varmaankin
Re: W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
Nyt löysin tämmöisen juttun -->http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=133309
Onkohan mulla tuollainen samanlainen säätö iskareissa kuin mitä Simpalla tuossa linkittämässäni keskustelun kuvassa? Luultavasti. Jaa ei muuta kuin viikonloppuna iskarit jousineen pöydälle.
Hei vääntäkääs vielä rautalangasta, että onko valmiina jo tietty kohta mihin tuon lukkorengas pitää laittaa että tulee juuri samaan kohtaan kuin tehtaan paapan jäljiltä. Nyt toisella kertaa haluaisin tehdä kaiken oikein. =)
Onkohan mulla tuollainen samanlainen säätö iskareissa kuin mitä Simpalla tuossa linkittämässäni keskustelun kuvassa? Luultavasti. Jaa ei muuta kuin viikonloppuna iskarit jousineen pöydälle.
Hei vääntäkääs vielä rautalangasta, että onko valmiina jo tietty kohta mihin tuon lukkorengas pitää laittaa että tulee juuri samaan kohtaan kuin tehtaan paapan jäljiltä. Nyt toisella kertaa haluaisin tehdä kaiken oikein. =)
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
Vertaat sen korkeuden siihen vanhaan iskariin. Niin saat samalle korkeudelle kuin ennen remonttia.
Re: W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
Bilsteinissa on säätö. Aina sokka liian ylhäällä tehtaan jäljiltä.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
Ja säätökö iskarit (vanha ja uusi) vierekkäin ja alalautanen säätää uudesta iskarista samalle kohtaa kuin vanhassa? Silmämääräisesti vaiko oikein rullamitalla?dealer kirjoitti:Bilsteinissa on säätö. Aina sokka liian ylhäällä tehtaan jäljiltä.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211 - etuiskarit vaihdettu (etupää nousi)
ei ole väljä säätääkö silmällä vai silmällä katsoen rullamittaa.