W124 perän laakerointi
W124 perän laakerointi
Missäs kyseinen homma osataan tehdä hyvin? Osaako joku kertoa nimetä paikan pääkaupunkiseudulta?
Re: W124 perän laakerointi
Se vaatisi joitain erikoistyö kaluja ainakin jos rataspari vaihdetaan...veholla olisi kyllä korjaamokirjat ja työkalut itsellään.
Perus nykkipajaan sen vienti on vähän niin ja näin.
Perus nykkipajaan sen vienti on vähän niin ja näin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 perän laakerointi
Tässä jotain taustatietoa aiheeseen jos itte alkaa. Kuvablogi loppunu toimintansa jo aikoja sitten joten kuvia ei näy
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... n+laake%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin ja samoilla linjoilla atlaksen kanssa. Ei minne tahansa pajalle sitä murikkaa. Melki halvin voisi olla kunnossaoleva vaihtoperä varsinkin kun kyseessä on normiperä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... n+laake%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin ja samoilla linjoilla atlaksen kanssa. Ei minne tahansa pajalle sitä murikkaa. Melki halvin voisi olla kunnossaoleva vaihtoperä varsinkin kun kyseessä on normiperä
Re: W124 perän laakerointi
Omani laakeroin ja tilanne ei muuttunut..ostin olevinaan hiljaisen perän ..huusi sekin samallatavalla..eli nyt jos on pakko vaihtaa niin w210 perä ja c mallin tai käykäö toi w210 yksi napa jossa abs anturi ja paikalleen...niissä on jo hiljaisemmat perät kun noi lankkujen perät alkaa olla jo iän puolesta olla lopussa.
Toki ebay.de on myynnissä ihan kohtuu hintaisia periä mutta pitääkö kilsat oikein mitä purkaamot ilmoittaa...toki joku satasen kokeilu ei ole älytön hinta.
Toki ebay.de on myynnissä ihan kohtuu hintaisia periä mutta pitääkö kilsat oikein mitä purkaamot ilmoittaa...toki joku satasen kokeilu ei ole älytön hinta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 perän laakerointi
Veholla kävin pyörähtää, mutta ei ole enään työkaluja kyseiseen hommaan... laakerit olivat ehjät, mutta rattaat kuluneet näin asentaja kertoi. Eikä tehdaskaan enää valmista rattaita. Mahtaako binjonia ja muita rattaita saada ostettua muualta? Ei viitsis vaan ostaa vaihtoperää ja toivoa parasta
Sekä onko niitä "osaavia" pajoja vielä jäljellä?
Sekä onko niitä "osaavia" pajoja vielä jäljellä?
Re: W124 perän laakerointi
Osaavia pajoja on paljon mutta suurin ongelma on pienen rattaan säätö työkalut eli laakereillakin sen voi tehdä mutta kauheaa jumppaa edes taas kun irroitat laakerit moneen kertaan..sitten vielä etäisyys työkalut itse ison lautasen laakereilta...jos rattaita ei saa ja työkaluja niin vaikeaksi menee.
Voit koettaa osanumeroilla googlen kautta...suosittelen sinne kyllä tunkea käytettyä kun ebay.de oli ihan purkaamoiden "vähän ajettuja " mutta voihan se ollakin kun on niitä paljon vähän ajettujakin olemassa.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... sacat=9884" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on korjattuja periä...hinta on kohtuullinen koska jos ratas pareja saa ne on yli 5-600e +laakerit ,säätö ja kaikki työt....toistatuhatta palaa.
Voit koettaa osanumeroilla googlen kautta...suosittelen sinne kyllä tunkea käytettyä kun ebay.de oli ihan purkaamoiden "vähän ajettuja " mutta voihan se ollakin kun on niitä paljon vähän ajettujakin olemassa.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... sacat=9884" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on korjattuja periä...hinta on kohtuullinen koska jos ratas pareja saa ne on yli 5-600e +laakerit ,säätö ja kaikki työt....toistatuhatta palaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 perän laakerointi
Ei oikeen ole tuolla ebayssa ASR/ABS periä myynnissä.. 3.27 välityksellä.
Pitää varmaan laittaa vanha ujeltava perä kiinni
Ellei joltain täältä palstalta löytyisi "äänetöntä"
Pitää varmaan laittaa vanha ujeltava perä kiinni
Ellei joltain täältä palstalta löytyisi "äänetöntä"
Re: W124 perän laakerointi
Mihinkäs lankkuun ja koneiseen olet etsimässä perää?
Itse laittaisin omaani ennemmin 3.07 kuin ton 3.27 kun kierrokset on tie nopeudessa aika suuret.
Sun välitys taitaa olla 2.3 ja tuonne 300-24 koneiden välityksiä mutta noi on jo ylivaihde askeilla isot kuutoset.
Itse laittaisin omaani ennemmin 3.07 kuin ton 3.27 kun kierrokset on tie nopeudessa aika suuret.
Sun välitys taitaa olla 2.3 ja tuonne 300-24 koneiden välityksiä mutta noi on jo ylivaihde askeilla isot kuutoset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 perän laakerointi
Uutena saa kyllä rataspareja että taas kerran merkkiliikkeestä mitä sattuu tietoa. Hinnat tosin on yleensä aika kovat, että käytetty kannattaa etsiä. Sopiikos tähän nyt uudemmista suoraa? Samalla voit laittaa hieman harvemmalla välityksellä olevan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W124 perän laakerointi
Väkisinkin saa uutta ratasparia jos korjattuja myydään mutta kun laski mitä se tulisi maksamaan niin halvin toi ebay korjattu kun varmasti puolella nousee hinta jos itse haalii ja korjauttaa sen....että ei väärää tietoa.
Taannoin näin lankkuun rataspareja ebayssä ja hinnat oli noin 600e..eli vehon hinta noin tonni olisi varmaan kohdallaan.
Taannoin näin lankkuun rataspareja ebayssä ja hinnat oli noin 600e..eli vehon hinta noin tonni olisi varmaan kohdallaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 perän laakerointi
300ce 24v autoon kyseistä perää etsin
Re: W124 perän laakerointi
Orkkiksena siinä on toi 3.27 joten aattelin samanlaisen sinne tunkea
Re: W124 perän laakerointi
Päädyimpä sitten Saksan maalta tilaamaan kunnostetun perän hinta vähän hirvitti mutta eipähän pidä mitään ääntä