W124 perän laakerointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Boorizz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 29.12.2016 16:37

W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja Boorizz »

Missäs kyseinen homma osataan tehdä hyvin? Osaako joku kertoa nimetä paikan pääkaupunkiseudulta? :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se vaatisi joitain erikoistyö kaluja ainakin jos rataspari vaihdetaan...veholla olisi kyllä korjaamokirjat ja työkalut itsellään.
Perus nykkipajaan sen vienti on vähän niin ja näin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5304
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tässä jotain taustatietoa aiheeseen jos itte alkaa. Kuvablogi loppunu toimintansa jo aikoja sitten joten kuvia ei näy :(

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... n+laake%2A" onclick="window.open(this.href);return false;

Niin ja samoilla linjoilla atlaksen kanssa. Ei minne tahansa pajalle sitä murikkaa. Melki halvin voisi olla kunnossaoleva vaihtoperä varsinkin kun kyseessä on normiperä :roll:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Omani laakeroin ja tilanne ei muuttunut..ostin olevinaan hiljaisen perän ..huusi sekin samallatavalla..eli nyt jos on pakko vaihtaa niin w210 perä ja c mallin tai käykäö toi w210 yksi napa jossa abs anturi ja paikalleen...niissä on jo hiljaisemmat perät kun noi lankkujen perät alkaa olla jo iän puolesta olla lopussa.
Toki ebay.de on myynnissä ihan kohtuu hintaisia periä mutta pitääkö kilsat oikein mitä purkaamot ilmoittaa...toki joku satasen kokeilu ei ole älytön hinta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Boorizz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 29.12.2016 16:37

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja Boorizz »

Veholla kävin pyörähtää, mutta ei ole enään työkaluja kyseiseen hommaan... laakerit olivat ehjät, mutta rattaat kuluneet näin asentaja kertoi. Eikä tehdaskaan enää valmista rattaita. Mahtaako binjonia ja muita rattaita saada ostettua muualta? Ei viitsis vaan ostaa vaihtoperää ja toivoa parasta :lol:

Sekä onko niitä "osaavia" pajoja vielä jäljellä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Osaavia pajoja on paljon mutta suurin ongelma on pienen rattaan säätö työkalut eli laakereillakin sen voi tehdä mutta kauheaa jumppaa edes taas kun irroitat laakerit moneen kertaan..sitten vielä etäisyys työkalut itse ison lautasen laakereilta...jos rattaita ei saa ja työkaluja niin vaikeaksi menee.
Voit koettaa osanumeroilla googlen kautta...suosittelen sinne kyllä tunkea käytettyä kun ebay.de oli ihan purkaamoiden "vähän ajettuja " mutta voihan se ollakin kun on niitä paljon vähän ajettujakin olemassa.


https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... sacat=9884" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla on korjattuja periä...hinta on kohtuullinen koska jos ratas pareja saa ne on yli 5-600e +laakerit ,säätö ja kaikki työt....toistatuhatta palaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Boorizz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 29.12.2016 16:37

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja Boorizz »

Ei oikeen ole tuolla ebayssa ASR/ABS periä myynnissä.. 3.27 välityksellä.
Pitää varmaan laittaa vanha ujeltava perä kiinni :lol:
Ellei joltain täältä palstalta löytyisi "äänetöntä" :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mihinkäs lankkuun ja koneiseen olet etsimässä perää?
Itse laittaisin omaani ennemmin 3.07 kuin ton 3.27 kun kierrokset on tie nopeudessa aika suuret.
Sun välitys taitaa olla 2.3 ja tuonne 300-24 koneiden välityksiä mutta noi on jo ylivaihde askeilla isot kuutoset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja S202 »

Uutena saa kyllä rataspareja että taas kerran merkkiliikkeestä mitä sattuu tietoa. Hinnat tosin on yleensä aika kovat, että käytetty kannattaa etsiä. Sopiikos tähän nyt uudemmista suoraa? Samalla voit laittaa hieman harvemmalla välityksellä olevan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Väkisinkin saa uutta ratasparia jos korjattuja myydään mutta kun laski mitä se tulisi maksamaan niin halvin toi ebay korjattu kun varmasti puolella nousee hinta jos itse haalii ja korjauttaa sen....että ei väärää tietoa.
Taannoin näin lankkuun rataspareja ebayssä ja hinnat oli noin 600e..eli vehon hinta noin tonni olisi varmaan kohdallaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Boorizz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 29.12.2016 16:37

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja Boorizz »

300ce 24v autoon kyseistä perää etsin :roll:
Boorizz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 29.12.2016 16:37

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja Boorizz »

Orkkiksena siinä on toi 3.27 joten aattelin samanlaisen sinne tunkea :roll:
Boorizz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 29.12.2016 16:37

Re: W124 perän laakerointi

Viesti Kirjoittaja Boorizz »

Päädyimpä sitten Saksan maalta tilaamaan kunnostetun perän :D hinta vähän hirvitti mutta eipähän pidä mitään ääntä 8)
Vastaa Viestiin