S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Moottorin vikavalo syttyi kun autolla kiihytti. Jonka seurauksena ei kiertänyt enään kuin 3000 ja vedot katosi. Seuraavana päivänä auto käyntiin ja valo oli poissa. Sitten taas valo tauluun uudelleen kun moottoritielle pääsi. Starin päähän kun pääsin siellä odotti ilmoitus : "Tarkasta järjestelmä korkeapainesäätö, rail-putken maksimi paine ylittyi. Rail-putken paineen säätö määränsäädön venttiilin kautta. Sekä rail-putken paine liian suuri.
Auto ohjelmoitu, egr ja dpf pois
220cdi 2009 vakiona 170hp
Mistä vikaa alkaa etsimään?
Ilmeisesti mahdollisuuksia on
Suuttimen ohivuoto?
Railpaineen säädin?
Auto ohjelmoitu, egr ja dpf pois
220cdi 2009 vakiona 170hp
Mistä vikaa alkaa etsimään?
Ilmeisesti mahdollisuuksia on
Suuttimen ohivuoto?
Railpaineen säädin?
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
No ette tehneet niitä starin ehdottamia painetestejä? Määränsäädintähän (pumpun vieressä) se suoraan jo ehdottaa, toki kun ohjelmoitu niin voi vuotaakin jostain, ruiskujen paluuvuodon mittaus ei koskaan ole hukkaan heitetty testi eikä vaadi edes staria.Jambbaaaa kirjoitti:Moottorin vikavalo syttyi kun autolla kiihytti. Jonka seurauksena ei kiertänyt enään kuin 3000 ja vedot katosi. Seuraavana päivänä auto käyntiin ja valo oli poissa. Sitten taas valo tauluun uudelleen kun moottoritielle pääsi. Starin päähän kun pääsin siellä odotti ilmoitus : "Tarkasta järjestelmä korkeapainesäätö, rail-putken maksimi paine ylittyi. Rail-putken paineen säätö määränsäädön venttiilin kautta. Sekä rail-putken paine liian suuri.
Auto ohjelmoitu, egr ja dpf pois
220cdi 2009 vakiona 170hp
Mistä vikaa alkaa etsimään?
Ilmeisesti mahdollisuuksia on
Suuttimen ohivuoto?
Railpaineen säädin?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Testit tehtiin kyllä ja kaikki näytti että olisi kunnossa
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Emännän 200CDI -08 oli samanlaiset oireet eli motarille kiihtyttäessä vikatila. Korjaantui määränsäätimen vaihdolla.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Määränsäädin vaihdettu jolla ei vaikutusta. Olisiko seuraavaksi rail tukin tulipellin päässä olevan paineensäätöventtiilin (A6110780449) vaihdolla apua?
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
.
Elä nyt vaihda vielä mitän.
Katsokaa testerillä, mitä painetta pyytää ja mikä toteutuu.
Jos pyyntiä on yli 1800bar, niin voi johtua softastakin, edellytyksenä tieten, että vaiva on ilmestynyt sen softauksen jälkeen.
Paineen säätimen vaihto ei ehken nyt auta, kun vaiva on liian korkea paine ja järjestelmä ilmoittaa, että kun vika tulee, niin painetta säätää määränsäädin.
Tosin, jos rikkonainen venttiili saa paineen aaltoilemaan, niin ylipaineen vikaraja on luokkaa 2-10bar ja alaraja 200-300bar.
Tästä johtuen herja tulee liian korkeasta paineesta useasti, vaikka polttoaineen paineesta olisi puutettakin ja aaltoilu johtuukin siitä.
Yläraja on niin lähellä.
Mutta, testerillä selviä.
Elä nyt vaihda vielä mitän.
Katsokaa testerillä, mitä painetta pyytää ja mikä toteutuu.
Jos pyyntiä on yli 1800bar, niin voi johtua softastakin, edellytyksenä tieten, että vaiva on ilmestynyt sen softauksen jälkeen.
Paineen säätimen vaihto ei ehken nyt auta, kun vaiva on liian korkea paine ja järjestelmä ilmoittaa, että kun vika tulee, niin painetta säätää määränsäädin.
Tosin, jos rikkonainen venttiili saa paineen aaltoilemaan, niin ylipaineen vikaraja on luokkaa 2-10bar ja alaraja 200-300bar.
Tästä johtuen herja tulee liian korkeasta paineesta useasti, vaikka polttoaineen paineesta olisi puutettakin ja aaltoilu johtuukin siitä.
Yläraja on niin lähellä.
Mutta, testerillä selviä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Kiitos neuvoista. Täytyypä koittaa ottaa yhteyttä lähistöllä oleviin star omistajiin josko apua saisi
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Noniin, railpaine ongelmasta ilmeisesti päästy pois pelkästään määränsäätimen vaihdolla, vaihdon jälkeen heti tosiaan iski vikatilan päälle, mutta starilla kun testit kävimme läpi niin kaikki kunnossa, eikä enään vikatilaa ole ilmennyt. Nyt olisi seuraavana ongelmana savutus. Kylmänä käynnistäessä tulee laaja sinertävä savupilvi, sekä pakokaasu haisee myös lämpimänä todella kitkerälle. Injektori mittausten mukaan kaikki olisivat kunnossa. Mistä lähtisi vikaa etsimään?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Jambbaaaa kirjoitti:Noniin, railpaine ongelmasta ilmeisesti päästy pois pelkästään määränsäätimen vaihdolla, vaihdon jälkeen heti tosiaan iski vikatilan päälle, mutta starilla kun testit kävimme läpi niin kaikki kunnossa, eikä enään vikatilaa ole ilmennyt. Nyt olisi seuraavana ongelmana savutus. Kylmänä käynnistäessä tulee laaja sinertävä savupilvi, sekä pakokaasu haisee myös lämpimänä todella kitkerälle. Injektori mittausten mukaan kaikki olisivat kunnossa. Mistä lähtisi vikaa etsimään?
Kohdasta dpf pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Kyllä kait sinertävälle savupilvelle muu syy on kuin dpf poisto?
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
epäonnistunut sellainen... yrittää polttaa ja lykkää löpöö sylinteriinJambbaaaa kirjoitti:Kyllä kait sinertävälle savupilvelle muu syy on kuin dpf poisto?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 -09 220cdi rail-putken paine ylittyi
Sinertävää savua tulee tosiaan käynnistämisen yhteydessä, eli jos sen syy voi tuo olla niin täytyypä laittaa ohjelma tarkastelun alle.MiHe kirjoitti:epäonnistunut sellainen... yrittää polttaa ja lykkää löpöö sylinteriinJambbaaaa kirjoitti:Kyllä kait sinertävälle savupilvelle muu syy on kuin dpf poisto?