W212 kierrosten seilaaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Alfi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 29.05.2017 21:45

W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja Alfi »

Tasakaasulla ilmennyt häiritsevä ominaisuus tai vika. Tällä videolla sama tapaus. https://m.youtube.com/watch?v=SG0m5d4JADc" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto on 200cdi 5g laatikolla. Mitään toimenpiteitä ei vielä suoritettu vaan sorkitaan kepillä jäätä jos jollain olisi jotain faktaa tollasesta.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Yleensä kybin vaihto auttaa, joskus öljyn lisäys.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hane05
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 10.04.2013 22:20

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja hane05 »

Täällä kans 350cdi tekee samaa. Tyhjäkäynnillä ei seilaa, mutta vaikkapa vakkarin kanssa ajaessa ilmenee.
Nykyinen w212 350cdi - 09
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Alfi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 29.05.2017 21:45

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja Alfi »

Minkäslainen homma tuo kybin vaihto on? Onko siinä jotain mitä kannattaa tietää ennenkuin rikkoo? Kysyin tarjousta eräältä korjaamolta Nummelasta, -650€...
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3070
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja jysi »

No tehtävissä kun osaa olla siisti ja on oikeat työvälineet niin että venttiilikoneisto ei ole karvoja täynnä remontin jälkeen. Se tarkasti soviteltava osa on vaihteensiirtäjän päässä olevan tapin sovittelu vaihteenvalintakytkimeen kun venttiilikoneiston nostaa takaisin paikalleen.

Osat maksaa 150,- paikkeilla ja työhön saattaa kulua ensikertalaiselta pari kolme tuntia olosuhteista riippuen.
-KYB-venttiili
-sähköpistoke tiivisteineen kannattaa vaihtaa samalla
-öljynvaihdossa tarvittavat osat (öljy, suodatin + tiivisteet, turbiinin tulppa, täyttöputken sinetti, mittatikku jos ei ole)

Öljyt ulos laatikosta ja turbiinista, öljypohja pois, sähköpistokkeen välikappale irti, venttiilikoneisto alas, koneiston puhdistus jos tahtoo, KYB irti ja uusi tilalle.
Venttiilikoneisto takaisin paikoilleen, pistokkeen välikappale paikoilleen, uusi suodatin ja turbiinin proppu paikalleen, puhdistettu öljypohja paikalleen, uutta öljyä n. 8 L sisään, öljyt käyttölämpötilaan ja tarkistetaan tikusta onko kohdallaan, lisätään jos on tarvis.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja Berglund »

jysi kirjoitti:No tehtävissä kun osaa olla siisti ja on oikeat työvälineet niin että venttiilikoneisto ei ole karvoja täynnä remontin jälkeen. Se tarkasti soviteltava osa on vaihteensiirtäjän päässä olevan tapin sovittelu vaihteenvalintakytkimeen kun venttiilikoneiston nostaa takaisin paikalleen.

Osat maksaa 150,- paikkeilla ja työhön saattaa kulua ensikertalaiselta pari kolme tuntia olosuhteista riippuen.
-KYB-venttiili
-sähköpistoke tiivisteineen kannattaa vaihtaa samalla
-öljynvaihdossa tarvittavat osat (öljy, suodatin + tiivisteet, turbiinin tulppa, täyttöputken sinetti, mittatikku jos ei ole)

Öljyt ulos laatikosta ja turbiinista, öljypohja pois, sähköpistokkeen välikappale irti, venttiilikoneisto alas, koneiston puhdistus jos tahtoo, KYB irti ja uusi tilalle.
Venttiilikoneisto takaisin paikoilleen, pistokkeen välikappale paikoilleen, uusi suodatin ja turbiinin proppu paikalleen, puhdistettu öljypohja paikalleen, uutta öljyä n. 8 L sisään, öljyt käyttölämpötilaan ja tarkistetaan tikusta onko kohdallaan, lisätään jos on tarvis.
Mulla olisi muistikuva että turbiinissa ei ole enää proppua, poistui jo 211n aikana. Vanhemmassa 722.6 joka oli 210ssa oli vielä...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3070
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja jysi »

Berglund kirjoitti:Mulla olisi muistikuva että turbiinissa ei ole enää proppua, poistui jo 211n aikana. Vanhemmassa 722.6 joka oli 210ssa oli vielä...
Proppu oli välillä pois mutta palasi takaisin, 212:ssa se on taas joten huuhteluöljynvaihtoa ei tarvita.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jysi kirjoitti:
Berglund kirjoitti:Mulla olisi muistikuva että turbiinissa ei ole enää proppua, poistui jo 211n aikana. Vanhemmassa 722.6 joka oli 210ssa oli vielä...
Proppu oli välillä pois mutta palasi takaisin, 212:ssa se on taas joten huuhteluöljynvaihtoa ei tarvita.



Siis sillä edeltyksellä huuhtelu vaihtoa ei tarvitta,
jos ei halua kaikkia öljyjä vaihtaa vaan kelpuuttaa suuriman osan vaihdon.

sitähän on muuallakin kuin turbinissa ja laatikon öljy pohjassa


E: laatikon öljyn tarkistus lämpö 80c siis laatikon öljyn
moottorin/sen jäähdytys nesteen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin jos ja jos ei ...

E: lähes samalla vaivalla vaihtuu osavallata huuhtomalla ja jää muutama höpö höpö jos sitä tai tätä pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Alfi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 29.05.2017 21:45

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja Alfi »

Tähän päivitystä, kybin vaihto ei auttanut. Mitäs seuraavaksi vaihdellaan?
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: W212 kierrosten seilaaminen

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

Berglund kirjoitti:
jysi kirjoitti:No tehtävissä kun osaa olla siisti ja on oikeat työvälineet niin että venttiilikoneisto ei ole karvoja täynnä remontin jälkeen. Se tarkasti soviteltava osa on vaihteensiirtäjän päässä olevan tapin sovittelu vaihteenvalintakytkimeen kun venttiilikoneiston nostaa takaisin paikalleen.

Osat maksaa 150,- paikkeilla ja työhön saattaa kulua ensikertalaiselta pari kolme tuntia olosuhteista riippuen.
-KYB-venttiili
-sähköpistoke tiivisteineen kannattaa vaihtaa samalla
-öljynvaihdossa tarvittavat osat (öljy, suodatin + tiivisteet, turbiinin tulppa, täyttöputken sinetti, mittatikku jos ei ole)

Öljyt ulos laatikosta ja turbiinista, öljypohja pois, sähköpistokkeen välikappale irti, venttiilikoneisto alas, koneiston puhdistus jos tahtoo, KYB irti ja uusi tilalle.
Venttiilikoneisto takaisin paikoilleen, pistokkeen välikappale paikoilleen, uusi suodatin ja turbiinin proppu paikalleen, puhdistettu öljypohja paikalleen, uutta öljyä n. 8 L sisään, öljyt käyttölämpötilaan ja tarkistetaan tikusta onko kohdallaan, lisätään jos on tarvis.
Mulla olisi muistikuva että turbiinissa ei ole enää proppua, poistui jo 211n aikana. Vanhemmassa 722.6 joka oli 210ssa oli vielä...

Mulla S212 mutta samat asiathan siinäkin tehdään. Katsotaanko ne öljyt auton ollessa sammuksissa? Jossain muistan jonkun horisseen, että pitäisi olla D-päällä ja joku polkee jarrua samaan aikaan kun kaveri kattoo tikusta, ei oikein kuulosta uskottavalta?
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Vastaa Viestiin