W212 kierrosten seilaaminen
W212 kierrosten seilaaminen
Tasakaasulla ilmennyt häiritsevä ominaisuus tai vika. Tällä videolla sama tapaus. https://m.youtube.com/watch?v=SG0m5d4JADc" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto on 200cdi 5g laatikolla. Mitään toimenpiteitä ei vielä suoritettu vaan sorkitaan kepillä jäätä jos jollain olisi jotain faktaa tollasesta.
Auto on 200cdi 5g laatikolla. Mitään toimenpiteitä ei vielä suoritettu vaan sorkitaan kepillä jäätä jos jollain olisi jotain faktaa tollasesta.
Re: W212 kierrosten seilaaminen
Yleensä kybin vaihto auttaa, joskus öljyn lisäys.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W212 kierrosten seilaaminen
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 kierrosten seilaaminen
Täällä kans 350cdi tekee samaa. Tyhjäkäynnillä ei seilaa, mutta vaikkapa vakkarin kanssa ajaessa ilmenee.
Nykyinen w212 350cdi - 09
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Re: W212 kierrosten seilaaminen
Minkäslainen homma tuo kybin vaihto on? Onko siinä jotain mitä kannattaa tietää ennenkuin rikkoo? Kysyin tarjousta eräältä korjaamolta Nummelasta, -650€...
Re: W212 kierrosten seilaaminen
No tehtävissä kun osaa olla siisti ja on oikeat työvälineet niin että venttiilikoneisto ei ole karvoja täynnä remontin jälkeen. Se tarkasti soviteltava osa on vaihteensiirtäjän päässä olevan tapin sovittelu vaihteenvalintakytkimeen kun venttiilikoneiston nostaa takaisin paikalleen.
Osat maksaa 150,- paikkeilla ja työhön saattaa kulua ensikertalaiselta pari kolme tuntia olosuhteista riippuen.
-KYB-venttiili
-sähköpistoke tiivisteineen kannattaa vaihtaa samalla
-öljynvaihdossa tarvittavat osat (öljy, suodatin + tiivisteet, turbiinin tulppa, täyttöputken sinetti, mittatikku jos ei ole)
Öljyt ulos laatikosta ja turbiinista, öljypohja pois, sähköpistokkeen välikappale irti, venttiilikoneisto alas, koneiston puhdistus jos tahtoo, KYB irti ja uusi tilalle.
Venttiilikoneisto takaisin paikoilleen, pistokkeen välikappale paikoilleen, uusi suodatin ja turbiinin proppu paikalleen, puhdistettu öljypohja paikalleen, uutta öljyä n. 8 L sisään, öljyt käyttölämpötilaan ja tarkistetaan tikusta onko kohdallaan, lisätään jos on tarvis.
Osat maksaa 150,- paikkeilla ja työhön saattaa kulua ensikertalaiselta pari kolme tuntia olosuhteista riippuen.
-KYB-venttiili
-sähköpistoke tiivisteineen kannattaa vaihtaa samalla
-öljynvaihdossa tarvittavat osat (öljy, suodatin + tiivisteet, turbiinin tulppa, täyttöputken sinetti, mittatikku jos ei ole)
Öljyt ulos laatikosta ja turbiinista, öljypohja pois, sähköpistokkeen välikappale irti, venttiilikoneisto alas, koneiston puhdistus jos tahtoo, KYB irti ja uusi tilalle.
Venttiilikoneisto takaisin paikoilleen, pistokkeen välikappale paikoilleen, uusi suodatin ja turbiinin proppu paikalleen, puhdistettu öljypohja paikalleen, uutta öljyä n. 8 L sisään, öljyt käyttölämpötilaan ja tarkistetaan tikusta onko kohdallaan, lisätään jos on tarvis.
Re: W212 kierrosten seilaaminen
Mulla olisi muistikuva että turbiinissa ei ole enää proppua, poistui jo 211n aikana. Vanhemmassa 722.6 joka oli 210ssa oli vielä...jysi kirjoitti:No tehtävissä kun osaa olla siisti ja on oikeat työvälineet niin että venttiilikoneisto ei ole karvoja täynnä remontin jälkeen. Se tarkasti soviteltava osa on vaihteensiirtäjän päässä olevan tapin sovittelu vaihteenvalintakytkimeen kun venttiilikoneiston nostaa takaisin paikalleen.
Osat maksaa 150,- paikkeilla ja työhön saattaa kulua ensikertalaiselta pari kolme tuntia olosuhteista riippuen.
-KYB-venttiili
-sähköpistoke tiivisteineen kannattaa vaihtaa samalla
-öljynvaihdossa tarvittavat osat (öljy, suodatin + tiivisteet, turbiinin tulppa, täyttöputken sinetti, mittatikku jos ei ole)
Öljyt ulos laatikosta ja turbiinista, öljypohja pois, sähköpistokkeen välikappale irti, venttiilikoneisto alas, koneiston puhdistus jos tahtoo, KYB irti ja uusi tilalle.
Venttiilikoneisto takaisin paikoilleen, pistokkeen välikappale paikoilleen, uusi suodatin ja turbiinin proppu paikalleen, puhdistettu öljypohja paikalleen, uutta öljyä n. 8 L sisään, öljyt käyttölämpötilaan ja tarkistetaan tikusta onko kohdallaan, lisätään jos on tarvis.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W212 kierrosten seilaaminen
Proppu oli välillä pois mutta palasi takaisin, 212:ssa se on taas joten huuhteluöljynvaihtoa ei tarvita.Berglund kirjoitti:Mulla olisi muistikuva että turbiinissa ei ole enää proppua, poistui jo 211n aikana. Vanhemmassa 722.6 joka oli 210ssa oli vielä...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W212 kierrosten seilaaminen
jysi kirjoitti:Proppu oli välillä pois mutta palasi takaisin, 212:ssa se on taas joten huuhteluöljynvaihtoa ei tarvita.Berglund kirjoitti:Mulla olisi muistikuva että turbiinissa ei ole enää proppua, poistui jo 211n aikana. Vanhemmassa 722.6 joka oli 210ssa oli vielä...
Siis sillä edeltyksellä huuhtelu vaihtoa ei tarvitta,
jos ei halua kaikkia öljyjä vaihtaa vaan kelpuuttaa suuriman osan vaihdon.
sitähän on muuallakin kuin turbinissa ja laatikon öljy pohjassa
E: laatikon öljyn tarkistus lämpö 80c siis laatikon öljyn
moottorin/sen jäähdytys nesteen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W212 kierrosten seilaaminen
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W212 kierrosten seilaaminen
Niin jos ja jos ei ...
E: lähes samalla vaivalla vaihtuu osavallata huuhtomalla ja jää muutama höpö höpö jos sitä tai tätä pois
E: lähes samalla vaivalla vaihtuu osavallata huuhtomalla ja jää muutama höpö höpö jos sitä tai tätä pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W212 kierrosten seilaaminen
Tähän päivitystä, kybin vaihto ei auttanut. Mitäs seuraavaksi vaihdellaan?
Re: W212 kierrosten seilaaminen
Berglund kirjoitti:Mulla olisi muistikuva että turbiinissa ei ole enää proppua, poistui jo 211n aikana. Vanhemmassa 722.6 joka oli 210ssa oli vielä...jysi kirjoitti:No tehtävissä kun osaa olla siisti ja on oikeat työvälineet niin että venttiilikoneisto ei ole karvoja täynnä remontin jälkeen. Se tarkasti soviteltava osa on vaihteensiirtäjän päässä olevan tapin sovittelu vaihteenvalintakytkimeen kun venttiilikoneiston nostaa takaisin paikalleen.
Osat maksaa 150,- paikkeilla ja työhön saattaa kulua ensikertalaiselta pari kolme tuntia olosuhteista riippuen.
-KYB-venttiili
-sähköpistoke tiivisteineen kannattaa vaihtaa samalla
-öljynvaihdossa tarvittavat osat (öljy, suodatin + tiivisteet, turbiinin tulppa, täyttöputken sinetti, mittatikku jos ei ole)
Öljyt ulos laatikosta ja turbiinista, öljypohja pois, sähköpistokkeen välikappale irti, venttiilikoneisto alas, koneiston puhdistus jos tahtoo, KYB irti ja uusi tilalle.
Venttiilikoneisto takaisin paikoilleen, pistokkeen välikappale paikoilleen, uusi suodatin ja turbiinin proppu paikalleen, puhdistettu öljypohja paikalleen, uutta öljyä n. 8 L sisään, öljyt käyttölämpötilaan ja tarkistetaan tikusta onko kohdallaan, lisätään jos on tarvis.
Mulla S212 mutta samat asiathan siinäkin tehdään. Katsotaanko ne öljyt auton ollessa sammuksissa? Jossain muistan jonkun horisseen, että pitäisi olla D-päällä ja joku polkee jarrua samaan aikaan kun kaveri kattoo tikusta, ei oikein kuulosta uskottavalta?
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011