C250tdt esp ropleema

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

Morjesta vaan kaikille!
En pikaisella selaamisella löytänyt vaivaan lääkettä, elikkäs otsikon autossa ei toimi mitkään esp, yms merkkivalot, ei edes luistoneston kolmio kun laittaa virrat päälle. Kolmio ei vilkuttele. Eikä esp katkasija vaikuta mihinkään, millonkaan.
Oisko ideoita, mistä alkaa vikaa kahtelee?

Auto siis on - 00 automaatti om605 w202
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

Siis luistonesto ja ajonvakautus kyllä molemmat toimii täysin. Namiskuukkeli ei vaan holttaa eikä valot pala.
Voiko silti olla ohjainlaite vikaa?
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

Eilen käytin lämmönsäätimien etulevyn irti muista syistä, niin syynäsin espin katkasijaa. Onko niin että sille tuleva liitin on yhellä joholla yksistään?
Äkkie katottuna näytti että pitäskait siinä toinenni johto olla.. Viisaammat varmaan tämänki tietää! :D
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

sakke88 kirjoitti:
Puuvill4 kirjoitti:Eilen käytin lämmönsäätimien etulevyn irti muista syistä, niin syynäsin espin katkasijaa. Onko niin että sille tuleva liitin on yhellä joholla yksistään?
Äkkie katottuna näytti että pitäskait siinä toinenni johto olla.. Viisaammat varmaan tämänki tietää! :D
Yleensä katkaisijalle tarvitaan kaksi johdinta jotta saataisiin katkaisijalle tarkoitettu toiminta hyväksikäytettyä. :)
Sitäpä tässä vähä mietinki, eikait se auta ku illalla purkaa uuvemman kerran josko moinen roikka löytysi..
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

Melekonen keksintö :eh:
Mutta kiitos tievosta! Ei tarvii tyhjään purkaa..
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja apg »

Om605 ja esp?? Melko outo yhdistelmä..
Esp kyllä löytyy -00 vuosimallista mutta ei kai ny sentään om605 konetta.
Eikö kaikissa 605 ikäisissä kuuluisi olla asr nappi?
Laita rekkari tai alustanumero
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

apg kirjoitti:Om605 ja esp?? Melko outo yhdistelmä..
Esp kyllä löytyy -00 vuosimallista mutta ei kai ny sentään om605 konetta.
Eikö kaikissa 605 ikäisissä kuuluisi olla asr nappi?
Laita rekkari tai alustanumero
En tiiä onko outoo vai ei van 20 tappinen 5pyttynen turpo tiisseli siellä makovaa nokalla ja keskimmäisten puhallinsuutinten alla, toinen vasemmalta on espn nappi.


WDB2021881F974672 olkaa hyvät.
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja apg »

Aina oppii uusia asioita, eipä tuossa näköjään mitään outoa ollutkaan..
Minä kun oon aina luullut että -98vm. On viimesiä kammiokoneella.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto on valmistunut 5.5.2000 ja on OM605, että näkyy löytyvän :D
Itsekin olisin väittänyt ettei voi olla -00.
oulaistenliikenne.fi
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

Nojoo.. :lol:

Tosissaan ensimmäinen tiisselilaitos itelle, muistaakseni ja vielä jonkunnäkösen rimmauspotentiaalin? ommaava, niiiin hinku oisi ruveta kokkeilemaan että mitä tuolle osovaa tehä, vai osovaako mittää.
Ei nyt kuitenkaan mikkää superihommat oo mielessä, vaan ihan tyyliin pykälän isompata turpoo, mikkää 606 pakokaasujarru tosin ei ollu mielessä. Pumppu kans käyttää ammattilaisella.
Oikeen jos oon älynny nämä sähkökamppeet, ni elementit voi vaihtaa ja vaatii aina ohjelmoinnin päälle jos siitä minkääsortin hyötyö haluvaa?

Sillä sitä espn toimimattomuutta/toimivuutta pitäs peukaloijja jos sitä yhtää mielii ajjaa. Suoraan sanottuna vittumaista kun jarrutteloo millon minnekki mennessä..
Minun mielestä takaveon pittää olla takaveto, iliman mittää tuommosie turhakkeita.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Miten muuten on kun muiden moottoreiden kanssa -00 on tiotronicilla onko tässäkin?
Jos on niin on varmasti lepponen auto.

Edit. Heti tämän kirjoitettuani muistinkin jo aijemmin tiedustelleeni samaa asiaa -00 om605 omistajalta ja tiptroniccihan näissäkin taitaa olla.
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

jukkis. kirjoitti:Miten muuten on kun muiden moottoreiden kanssa -00 on tiotronicilla onko tässäkin?
Jos on niin on varmasti lepponen auto.

Edit. Heti tämän kirjoitettuani muistinkin jo aijemmin tiedustelleeni samaa asiaa -00 om605 omistajalta ja tiptroniccihan näissäkin taitaa olla.
Semmonenha tässä tosiaan on askina, emännälle sannoin ettei tuu ennää mulle kovalla lootalla olevaa kampetta, ni vittuili vaan että mikäpä siinä jos tyttöjen askilla tykkää ajella! :lol:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eli paras superi aihio kun yleensä noissa on 722.4 joka hieman väännön kestävämpi ja st käyttöön on varmasti vaihdettava joko toi aski kontrollerilla tai 722.3 vahvistettu mutta toi kestää jo vakiona paljon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

atlas kirjoitti:Eli paras superi aihio kun yleensä noissa on 722.4 joka hieman väännön kestävämpi ja st käyttöön on varmasti vaihdettava joko toi aski kontrollerilla tai 722.3 vahvistettu mutta toi kestää jo vakiona paljon.

Kyllä nuissa on faceliftistä eteenpäin ollu 722.6 sitten -00 tuli tiptronic.
Puuvill4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.03.2018 07:35

Re: C250tdt esp ropleema

Viesti Kirjoittaja Puuvill4 »

Eiku hei!

Esp vika selves vaihtamalla sen sivuttaiskiihtyyvyys anteron kontista. Pelaa muuten paitsi kolmio ei vilku.
Ei toki haittaakkaan mitään.
Vastaa Viestiin