722.4 ongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
w300TDw
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 15.03.2018 19:48

722.4 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja w300TDw »

Hei! Elikkäs auto olisi S124 300TD jossa siis 722.4 automaatti. Ongelmana on se että nelosvaihde toimii kunnolla vain täysin tasaisella ja alamäessä pintakaasulla. Jos kaasua antaa yhtään enempää hyppää kierrokset esimerkiksi 80kmh vauhdissa 3500rpm jotka ovat samat mitkä olisivat kolmosvaihteella. Veto siis katoaa normaalikierrosten ja sen 3500rpm väliltä mutta siellä korkeilla kierroksilla veto palaa. Jos vauhdista heittää sitten pakkokolmosen päälle niin kierrokset eivät muutu ollenkaan, veto vain paranee. Eli vaikuttaisi minun mielestä siltä että jostain syystä nelosella laatikko yrittäisi saada jollain tapaa kolmosta päälle jos antaa yhtään kaasua.

Selitys oli vähän vaikea mutta toivottavasti joku ymmärtäisi ja osaisi vähän valaista.

Ps. ennen kuin kukaaan kysyy niin paineita on koitettu säätää eessuntaas niin laatikolta kuin pumpultakin. Öljyt on vaihdettu nyt puolen vuoden sisään kahdesti (220 atf). Kummallakin kerralla öljyt ovat olleet kirkkaan punaiset ja terveet. Venttiilipöytä irroitettu ja putsattu, ei vaikutusta. Öljyn seassa eikä öljypohjassa ole ollut metallia tms.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.4 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Autosi on varmaan turboton jos on 722.4..käsittääkseni turbossa olisi 722.3 joka on kestävämpi.
Mutta kuitenkin asiaan vikaan en osaa sanoa mitään koska paikkoja on paljon joita voit purkaa ja keriä ja vika ei välttämättä löydy kuin pajalla joka purkaa sen täysin osiksi.
Eli kysymys olisiskin onko sulla normi tai jotenkin normaalia vahvempi aski jos turbo ja aski on toi jolloin se pitää ottaa huomioon toisen askin vaihtoavarten koeka se olisi varmasti halvin keino.
Toki voit tutkia vikaa ulkomaan forumeilta tai automaatti expertti firmoilta mutta esim . kuvernöörin purkamisenkin takia aski on poistettava jos siellä on vikaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin