Pikkuhiljaa alkanu tallinlattialle ilmantumaan nestelätäkkö Jo jokiaikaa sitte huomasin että nestepinta on hieman vajunu. No sitte tutkimaan mistä vuotaa ja kannenpäästä lämppärilähdöstä se vuotaa mutta vielä toistaiseksi vain silloin kun auto on lohkossa.
Muistin että mulla on vaihdettu tiiviste jemmassa mutta se peeveli oli turvonnu aivan muodottomaksi Mitä hemmettiä?? Vajaat 2v vanha ja muodoton. Ilmeisesti täähänkin on toteutettu "Redesign to cost" Onhan siihen voinu joutua öljyä sormista mutta silti ja kun vajaa vuosi vanha vuotaa ni nyt ei kyllä vakuuta
No ajattelin tälläkertaa käydä hakemassa ko tiivisteen hydeliikkeestä mutta nytpä en tiedä tuon tiivisteen dimensioita.
Yhtä kaikki ketä tietää tuon kohtuupaksun tiivisteen strategiset mitat niin kiitollisena otettaisiin tieto vastaan
OM606 Tbo lämityslaitteputkilähdön tiiviste (Vaihdettu)
OM606 Tbo lämityslaitteputkilähdön tiiviste (Vaihdettu)
Viimeksi muokannut Jari Ke, Ma 02.04.2018 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke 23.12.2015 11:23
Re: OM606 Tbo lämityslaitteputkilähdön tiiviste
omaan 606:seen vaihdoin myös tuon kyseisen tiivisteen viime viikolla,pientä vuotoa alkoi ilmestymään.entinen tiiviste olikin mennyt todella haperoksi.olin jo menossa hakemaan uutta tiivistettä hartikaiselta mutta sitten hokasin että onhan mulla jemmassa kl-varaosien yläpääntiiviste sarjoja joista löytyikin semmoinen
Re: OM606 Tbo lämityslaitteputkilähdön tiiviste
Jos sulla niitä tiivistesarjoja on useampikin ja ns helposti saapusoilla niin saisiko uudesta tiivisteestä sisä ja ulkohalkaisijan mitatuksi?
Toki sopivan saisi merkkikohtaiselta myyjältä mutta kun nyt sattunesta syystä on menny luotto nuihin niin jos laittaisi jonkun muun sinne.
Toki sopivan saisi merkkikohtaiselta myyjältä mutta kun nyt sattunesta syystä on menny luotto nuihin niin jos laittaisi jonkun muun sinne.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke 23.12.2015 11:23
Re: OM606 Tbo lämityslaitteputkilähdön tiiviste
pari vajaata sarjaa taitais olla,ensi viikonloppuna voisin keretä mittailla..
Re: OM606 Tbo lämityslaitteputkilähdön tiiviste
25x4 on se tiiviste. Hain tänään KL:ltä. Nyt sitte hydrauliliikkeeseen hakemaan mitoiltaan samanlainen ja toivottavasti kestävämpi. Sehän ei ole ihan pikkujuttu vaihtaa se tiiviste 606:seen
Mittasin tuosta lumihangessa olevasta OM606 "installaatiokannesta" niin 23.5 on sen lämppärilähdön ulkohalkaisija. Samaa luokkaa näytti olevan OM603:sessakin.
Niin ja tämä tiiviste myyjänmukaan on samanlainen OM603, 604, 505 ja 606.
Mittasin tuosta lumihangessa olevasta OM606 "installaatiokannesta" niin 23.5 on sen lämppärilähdön ulkohalkaisija. Samaa luokkaa näytti olevan OM603:sessakin.
Niin ja tämä tiiviste myyjänmukaan on samanlainen OM603, 604, 505 ja 606.
Re: OM606 Tbo lämityslaitteputkilähdön tiiviste
Vaihdoin tänään tuon tiivisteen ja kyllä vaan siinä aikaa menee. Samalla tuli tilaisuus käyttää autoa ilman imusarjaa ja kattoa paperisoirolla mahdollista takaisinpuhallusta palotapahtumasta. Se olisikin ollut jo surkuhupaisaa jos imuventtiilivuoto olis paljastunu Ventiilithän näkyykin joten reipas vuoto kyllä näkyisi ihan silminin kattomallakin.
No sit vaan nesteet pois ja samalla loput tarvittavat mutterit ja klemmarit irti. Tiiviste ei ollu pahasti turvonnu mutta sisäpuoleinen osa ei ollut enää pyöreä. Voi olla että kun syksyllä vuosi p-ainetta ylivuotoletkuista niin tuo tiiviste sai osansa ja nyt sille tuli sit metrit täyteen. Olin menossa pidempää matkaa ja yksi ylivuotoputki luiskahti irti. No siitä tulee äkkiä senverta että huuhtelee tuota osaa mosankyljestä.
No vesihiomapaperilla hijaisin putken tiivistuspinnan varuiksi ja puhdistin cleanerilla kannen ulostulon. Sit ohut kerros tiivistysmassa kumpaankin korroosioestoksi ja nitriilikumi paikoilleen. Sitpä sitä pääsi pistelemään nippuun.
Tosiaan tuo tiiviste on sellaisessa paikassa että jos p-ainetta tulee yli niin tuo tiiviste saa helpolla osansa ja jos on orkkis ni kauaa ei mene kun alkaa vuotamaan. Hydraulikaupasta nitriilikumi niin pitäis kestää öljyjä ja p-aineita paremmin. Alkuperäinen oli muuten 1.55€ ja tuo nitriili tasan 1€
Kuva kun melki kaikki tarvittava on purettu. Hehkunjohdot yms. Klemmarikin on jo irti tuosta metalliputkesta ja siksi s-pumpun kyljellä sanomalehti liitoksenalla ettei nestetipat pääse kellarinpuolelle
No sit vaan nesteet pois ja samalla loput tarvittavat mutterit ja klemmarit irti. Tiiviste ei ollu pahasti turvonnu mutta sisäpuoleinen osa ei ollut enää pyöreä. Voi olla että kun syksyllä vuosi p-ainetta ylivuotoletkuista niin tuo tiiviste sai osansa ja nyt sille tuli sit metrit täyteen. Olin menossa pidempää matkaa ja yksi ylivuotoputki luiskahti irti. No siitä tulee äkkiä senverta että huuhtelee tuota osaa mosankyljestä.
No vesihiomapaperilla hijaisin putken tiivistuspinnan varuiksi ja puhdistin cleanerilla kannen ulostulon. Sit ohut kerros tiivistysmassa kumpaankin korroosioestoksi ja nitriilikumi paikoilleen. Sitpä sitä pääsi pistelemään nippuun.
Tosiaan tuo tiiviste on sellaisessa paikassa että jos p-ainetta tulee yli niin tuo tiiviste saa helpolla osansa ja jos on orkkis ni kauaa ei mene kun alkaa vuotamaan. Hydraulikaupasta nitriilikumi niin pitäis kestää öljyjä ja p-aineita paremmin. Alkuperäinen oli muuten 1.55€ ja tuo nitriili tasan 1€
Kuva kun melki kaikki tarvittava on purettu. Hehkunjohdot yms. Klemmarikin on jo irti tuosta metalliputkesta ja siksi s-pumpun kyljellä sanomalehti liitoksenalla ettei nestetipat pääse kellarinpuolelle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.