W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Otsikon ongelma. Hommasin auton 3kk sitten ja viikottaiset pajalla olot alkaa kyllästyttää. Autoon tehtiin ostettaessa jakopääremppa + vaihdettiin toisioilmapumppu, kun oli rikki. 2vkoa huollon jälkeen alkoi tiputtaa öljyä ja diagnoosi oli, että olivat "unohtaneet" jonkun ruuvin löysälle jakopäästä, josta öljy pääsi tippumaan. Homma korjattiin ja sitten alkoi sytytellä moottorin vikavaloa, joka kertoi, että toisioilmapumpussa vikaa. Aikansa kun sitä nollailin niin huomasin, että taas vuosi myös öljyä maahan asti. Ei muutakuin pajalle jossa todettiin, että toisioilmapumppu viallinen joka vaihdettiin ja öljy vuoto paikallistettiin öljyn täyttörungon tiivisteeseen. Nyt siitä on kaksi vkoa ja vajaa litra kadonnut öljyä ja moottorinvikavalo palaa.
Onko ollut vastaavia kokemuksia? Jotenkinhan tuo ilmapumpun kärähtäminen ja öljyvuoto liittyy toisiinsa. Pajallehan (merkkihuolto Oulussa) se taas lähtee, mutta onko täällä asiantuntemusta aiheesta?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Vetäsin pohjapanssarin irti ja startin takaa / startin juurelta näyttää vuotavan. Nyt tämän moottorin tuntijat, onko hajua mitä tuon startin takana/tienoilla on mistä vois vuotaa? Auto siis W212 e250 cgi bensa 2009vm.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Töissä viikolla vaihdettiin vastaavanlaiseen öljynsuodattimen jalka öljyvuodon takia. Sehän on siellä koneen takapäässä.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja shade_z »

öljynsuodattimen jalka voi vuotaa, sen pultinreijistä voi myös vuotaa koska liianhuokoinen valu ja pultit tulee liimata hyvin . Tossa cgi versiossa alunperin tehty vähän tyhmiä säästöjä laadussa koska mahdollista vuotaa esimerkiksi pakosarjanpulttien kierteistä ja tähänkin helppo korjaus = vaihda sylinterikansi :D
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Jalkahan siellä vuotaa. Mutta mikä tuota lisäilmapumppua rikkoo? En tiedä edes mitä varten kyseinen moottori tuolla on niin tosi vaikea yrittää ajatella mistä johtuu. Onko asiantuntijoilla ollut tuon kanssa kohtaamisia?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Onkohan näissäkin vielä perinteinen rele ilmapumpun ohjaukseen, jos hitsaa kiinni niin kohta on uusikin pumppu sökö kun pyörii koko ajan... voihan se toki muustakin syystä sytyttää moottorin vikavalon vai onko koodit luettu?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Koodit on luettu ja samaa vikaa pukkaa. On kait siellä tuo rele. Toivotaan että olis siinä se vika niin pääsis helepolla. Öljyvuoto on tosiaa paikannettu suodattimen jalkaan. Huomenna auto (taas) pajalle. Diagnoosia odotellessa.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Ja ilmeisesti orggispumppu laitettu joka kerta kun on vaihdettu?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Joo paikallisella merkkihuollolla vaihdettu eli oletus on että on orggispumppu.

Onhan siellä sähkömies noita mittaillut ja pumppu toimi viimeksikin pajalla ihan oikein. Vaihtoivat sen silti kun oli sulake kärähtänyt. Ja taas vika päällä. Voisko tuo rele sitten jumittaa niin että se jossain vaiheessa jää päälle ja pumppu huutaa täysillä, kunnes kärähtää? Voisko tuo muuten selittää sen, että auto syö bensaakin oletuksia enemmän? Mulla on C-kopassa tämä just sama kone ja omassa ajossa keskikulutus oli 7,9L. Nyt E -kopassa sama kone syö 2,5 l enemmän.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: W212 E250 CGi toisioilmapumppu + öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja BrFC »

No niin. Auto taas kerran tullut pajalta korjattuna. Toivotaan, että vika ei enää uusi. Öljyvuoto oli just siinä suodattimen jalassa, joka siis pitää vaihtaa. Ei auta tiivisteen vaihto (tiedoksi muillekin, jos sattuu kohdille vastaava).

Lisäilmapumpun oireilun syyksi paljastui pumpun venttiili, joka vuotaa pakokaasua, josta syntyy kondensiovettä, josta pumppu ei tykkää. Tämä siis myös tiedoksi jäsenille, että jos alkaa sytyttää moottorinvikavaloa ja koodin takaa löytyy tuo lisäilmapumppu niin kannattaa vaihdattaa moottorin sijaan (hinta merkkihuollossa 1400€) tuo venttiili. Toki tuo moottori voi myös kärähtää samalla, mutta jokinhan sen rikkoo eli jos näin on päässyt käymään, niin myös vaatia sen venttiilin vaihdon, koska sehän sen sitten on rikkonut.

Ihan täysiä pojoja ei voi hyvällä tahdollakaan antaa paikalliselle merkkihuollolle. Ensin jäi laturin takaa ruuvi pois jakopäärempan yhteydessä, josta sitten paiskoi öljyt pihalle. Lisäilmapumppu vaihdettiin pariin otteeseen ennenkuin alettiin tutkia mikä sen rikkoo. Lisäksi tuo suodattimenjalan surkeus tulee ilmi hyvin lyhyellä googlailulla niin miksei tieto ole merkkihuoltoa tavoittanut..
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Vastaa Viestiin