Kiinan avain, koodaus.
Re: Kiinan avain, koodaus.
Ensimmäisen kysyjän viestiin palaten, onkos PK-seudulla ketään, jolla olisi tarvittavat välineet ja taito koodata Kiinan kaupasta (esim. Ali) hankitun väyrysen avaimen toimivaksi sopivaa korvasta vastaan?
Re: Kiinan avain, koodaus.
Kuinka moni on tehnyt avaimen korkeimman omakätisesti forumin lukijoista?
Siis, joko kinkkiavaimen koodannut tai rakennellut autoon puuttuvan avaimen.... Kyse siis -96-2005 eli vanha tai seuraava muoviavain.
Edit: mulla w220 näyttää 179 käynnistyskertaa ennen ohjainlaitteen lukittumista tjsp ja sitä se näyttää aina vain. Ei muutu mihinkään. ME2.8 tai KIW alta toi löyty. Oon ajellu ainakin 600-700 käynnistystä.
Siis, joko kinkkiavaimen koodannut tai rakennellut autoon puuttuvan avaimen.... Kyse siis -96-2005 eli vanha tai seuraava muoviavain.
Edit: mulla w220 näyttää 179 käynnistyskertaa ennen ohjainlaitteen lukittumista tjsp ja sitä se näyttää aina vain. Ei muutu mihinkään. ME2.8 tai KIW alta toi löyty. Oon ajellu ainakin 600-700 käynnistystä.
Viimeksi muokannut AK47, Ke 18.04.2018 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Kiinan avain, koodaus.
Aivan, kiitos infosta !kankkis kirjoitti:Käynistys kertoja on aika paljon per avain, takseihin tulee loppupeleissä kilometreihin nähden vähän käynnistyskertoja. Tarkotin tilannetta että kaikki käytössä olevat avaimet ovat kopioita yhdestä "oikeasta" avaimesta. Jos esim sellainen avain kopioidaan missä on 50 käynnistystä jäljellä niin siinä kopioidussa on myös vaan 50 jäljellä ja kun jompaa kumpaa käyttää niin molemmista vähenee käynnistys kerta koska yksi käynnistyslupa on aina oma koodinsa mitä virtalukko laskee.dealer kirjoitti:Paljonkohan tietty määrä on ? Meillä vanhataksi-väyrysen avain on päältäpäin niin kulunut että hirvittää, mutta ongelmitta se toimii. Käynnistyskertoja saattaa olla aika paljon.kankkis kirjoitti:Kannattaa huomioida että noissa avaimissa on tiettymäärä käynnistyskertoja per avain, niin kun vanha avain kopioidaan niin käynnistys lupa kerrat ei lisäänny mistä taas saattaa tulla tilanne että kaikki kopioidut ja se alkuperäinen lakkaa toimimasta yhtä aikaa. Uusia avaimia saa ainoastaan veho ym muut viralliset mb liikkeet
Miksi kaikki avaimet lakkaisivat yhtä aikaa toimimasta ?
oulaistenliikenne.fi
Re: Kiinan avain, koodaus.
Olen tietoinen että täältä saa, eipä ole alkuperäinen sekään niin kait siinä menisi vielä vähemmän alkuperäinen.tomant kirjoitti:Oletko kysynyt os. lukitusturva.fi, joka on foorumin yhteistyökumppani?
tomant
Onko yleensäkään * hommia saada uusi avain toimivaksi? Tyyliin niin että se ei olisi kopio avaimesta vaan ihan oikeasti "uusi"
Jos aihio parikymppiä ja joku jolla tieto/taito pystyy koodaamaan niin hinta voisi olla aika kilpailu kykyinen, vaikka ei talkootyötä tehtäisikään.
Kajaaniin vähän pitkä matka Kotkasta, tulee halvasta avaimesta kallis, toki hoituisi ohjelma samalla...
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Kiinan avain, koodaus.
Ei ole. Lyhykäisyydessään uusi avain virtalukkoon ja kovaa ajoa. Viime vuonna tuli Kotka Kajaani väliä ajeltua useasti niin onhan se vähän pitkän hivakka.SamuliR kirjoitti:Olen tietoinen että täältä saa, eipä ole alkuperäinen sekään niin kait siinä menisi vielä vähemmän alkuperäinen.tomant kirjoitti:Oletko kysynyt os. lukitusturva.fi, joka on foorumin yhteistyökumppani?
tomant
Onko yleensäkään * hommia saada uusi avain toimivaksi? Tyyliin niin että se ei olisi kopio avaimesta vaan ihan oikeasti "uusi"
Jos aihio parikymppiä ja joku jolla tieto/taito pystyy koodaamaan niin hinta voisi olla aika kilpailu kykyinen, vaikka ei talkootyötä tehtäisikään.
Kajaaniin vähän pitkä matka Kotkasta, tulee halvasta avaimesta kallis, toki hoituisi ohjelma samalla...
Kolme kiinan avainta vasemmalta päin laskiessa ja alkuperäinen kromi avain oikealla. Kaikki on käytössä omassa autossa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kiinan avain, koodaus.
Pyhkii sen käytettyn koodi"avaruuden"kankkis kirjoitti:Eka kerta kun kuulen tästä vaihtoehdosta, kerro toki lisää.hentar kirjoitti: Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kiinan avain, koodaus.
HepAK47 kirjoitti:Kuinka moni on tehnyt avaimen korkeimman omakätisesti forumin lukijoista?
Siis, joko kinkkiavaimen koodannut tai rakennellut autoon puuttuvan avaimen.... Kyse siis -96-2005 eli vanha tai seuraava muoviavain.
Edit: mulla w220 näyttää 179 käynnistyskertaa ennen ohjainlaitteen lukittumista tjsp ja sitä se näyttää aina vain. Ei muutu mihinkään. ME2.8 tai KIW alta toi löyty. Oon ajellu ainakin 600-700 käynnistystä.
tai no piirilevyä ja piirejä en
sen "ohjelman" tekeminen on sitä luokaa että jos yhtään laskee ajalleen arvoa niin ennemin suoraan mersulta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Kiinan avain, koodaus.
Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Re: Kiinan avain, koodaus.
Ei mene muin kuten ajattelit. Kirjoittaja tarkoitti että virtalukossa oleva tieto avaimista voidaan muokata. Tarvitaan laitteisto jolla luetaan ja kirjoitetaan avaimeen dataa. Tämä vaatii tuntemissani tapauksissa piirin irti juottamisen ja ohjelmointilaitteessa käytön ja takaisin juottamisen (sekä avaimesta (sekä virtalukosta jos sekin vaihdetaan)Andy kirjoitti:Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Itse tunnen vain cdi203 nimimerkin jonka tiedän tarvittaessa tekevän avaimen joka toimii kuten tehdasavain konsanaan. Pelkkä avaimen kopiointi ei ole hyvä asia ellei aio hävittää sitä toista avainta kopioinnin jälkeen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Kiinan avain, koodaus.
Pitää siihen avaimeen tehdä esivalmisteluja -> valmis avain vain virtalukkoon. Virtalukon jos vaihdat tai avainsarjan niin silloin joutuu jo vähän juottelemaan. W210 / W202 malleissa näitä ongelmia on enemmänkin tullut vastaan. Vanhemmat hankalampia tehdä kuin uudemmat.Andy kirjoitti:Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Viimeksi muokannut |parsakaali|, To 19.04.2018 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Kiinan avain, koodaus.
No mikä se semmonen kone ois millä niitä avaimia onnistus tekemään. Eli mikä malli noista esim aliexpress myymistä?|parsakaali| kirjoitti:Pitää siihen avaimeen tehdä esivalmisteluja. Virtalukon jos vaihdat tai avainsarjan niin silloin joutuu jo vähän juottelemaan. W210 / W202 malleissa näitä ongelmia on enemmänkin tullut vastaan. Vanhemmat hankalampia tehdä kuin uudemmat.Andy kirjoitti:Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Kiinan avain, koodaus.
Kaikilla, mutta mitä halvempi sitä epätodennäköisempää on onnistuminen.laineracing kirjoitti:No mikä se semmonen kone ois millä niitä avaimia onnistus tekemään. Eli mikä malli noista esim aliexpress myymistä?|parsakaali| kirjoitti:Pitää siihen avaimeen tehdä esivalmisteluja. Virtalukon jos vaihdat tai avainsarjan niin silloin joutuu jo vähän juottelemaan. W210 / W202 malleissa näitä ongelmia on enemmänkin tullut vastaan. Vanhemmat hankalampia tehdä kuin uudemmat.Andy kirjoitti:Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Re: Kiinan avain, koodaus.
ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
Star
Re: Kiinan avain, koodaus.
Ei tarvi nykyisin enää juotella virtalukkoon mitään.Saa luettua infrapunalla tai toiset obd :n kautta.|parsakaali| kirjoitti:Kaikilla, mutta mitä halvempi sitä epätodennäköisempää on onnistuminen.laineracing kirjoitti:No mikä se semmonen kone ois millä niitä avaimia onnistus tekemään. Eli mikä malli noista esim aliexpress myymistä?|parsakaali| kirjoitti:Pitää siihen avaimeen tehdä esivalmisteluja. Virtalukon jos vaihdat tai avainsarjan niin silloin joutuu jo vähän juottelemaan. W210 / W202 malleissa näitä ongelmia on enemmänkin tullut vastaan. Vanhemmat hankalampia tehdä kuin uudemmat.Andy kirjoitti:Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Saa nollattua virtalukon Virginiksi ym
Löytyy myös testialustoja mihin virtalukon piirilevyt asetetaan ja luetaan juottamatta johtoakaan.
Myös suurimman osan alkuperäisistä avaimista saa nollattua ja käytettyä uudelleen.MB,audi,bmw ym
Re: Kiinan avain, koodaus.
Murto nimimerkki kuulostaa nyt jutuiltaa tunnistettavaksi. Niinkuin tiedät osa autoista vaatii etu SAM yksiköstä piuhan irroituksen,toiseksekseen osa vaatii virtalukon irroituksen ja piuhojen juottamista. Virtalukon virgin levyn (hyppyjohjoilla) asettamallakaan ei onnistu kaikki autot Että ei se niin ruusuista oo kaikkiin näihin
Star
Re: Kiinan avain, koodaus.
CDI203 kirjoitti:Pyhkii sen käytettyn koodi"avaruuden"kankkis kirjoitti:Eka kerta kun kuulen tästä vaihtoehdosta, kerro toki lisää.hentar kirjoitti: Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Onnistuuko *lla tuo koodi"avaruuden" pyyhkäisy?
Kiinnostaisi kanssa tuo toinen avain, mutta vehon hinta ei houkuta.
Entiset:
W209 320CDI -09
W203 220CDI -03
W208 230K -00
Star C4 käyttäjä
W209 320CDI -09
W203 220CDI -03
W208 230K -00
Star C4 käyttäjä
Re: Kiinan avain, koodaus.
No niin, tämä olisi kanssa tuommoinen yhdistelmä.Bomber4 kirjoitti:ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
Kyselin jo noista avainta ja vastaukset vain että onnistuu, eipä tullut puheeksi että keyless go.
Kysynpäs uudestaan.
Kuka tunnustaisi pystyvänsä tekemään avaimen/koodaamaan kiinalaisen? Kopiokin kelpaa tai sitten "oikeasti" toinen avain. Tuommoinen NEC avain kyseessä.
Mitä lähempänä kotkaa niin parempi.
Pitänee käydä tossa mäellä kysymässä myös Vehon päivän hinta.
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kiinan avain, koodaus.
Varmaankin tarkoitus kysyä kuka sen tekisi halvimallaSamuliR kirjoitti:No niin, tämä olisi kanssa tuommoinen yhdistelmä.Bomber4 kirjoitti:ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
Kyselin jo noista avainta ja vastaukset vain että onnistuu, eipä tullut puheeksi että keyless go.
Kysynpäs uudestaan.
Kuka tunnustaisi pystyvänsä tekemään avaimen/koodaamaan kiinalaisen? Kopiokin kelpaa tai sitten "oikeasti" toinen avain. Tuommoinen NEC avain kyseessä.
Mitä lähempänä kotkaa niin parempi.
Pitänee käydä tossa mäellä kysymässä myös Vehon päivän hinta.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Kiinan avain, koodaus.
CDI203 kirjoitti:Varmaankin tarkoitus kysyä kuka sen tekisi halvimallaSamuliR kirjoitti:No niin, tämä olisi kanssa tuommoinen yhdistelmä.Bomber4 kirjoitti:ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
Kyselin jo noista avainta ja vastaukset vain että onnistuu, eipä tullut puheeksi että keyless go.
Kysynpäs uudestaan.
Kuka tunnustaisi pystyvänsä tekemään avaimen/koodaamaan kiinalaisen? Kopiokin kelpaa tai sitten "oikeasti" toinen avain. Tuommoinen NEC avain kyseessä.
Mitä lähempänä kotkaa niin parempi.
Pitänee käydä tossa mäellä kysymässä myös Vehon päivän hinta.
Niinpä. Vehon 300+eur on paljon jos auto 300-1000eur hintainen. Ja jos auto 10000eur+ niin sitten avaimen hinta ei liene ongelma.
Toisaalta kakkosavaimen tai ylimääräisen avaimen hinta saattaa tuntua kovalta kun sitä ei käytetä. mutta jos se ainoa avain hajoaa niin voivoi, olipa 150eur lintta tai 5 numeroinen hinta autolla.
Jokuhan maksaa avaimesta mieluummin 400 kunhan ei tarvitse käydä veholla nöyryyttämässä itseään 300 hinnalla:D
Takaisin aiempiin esim nimim. Murto esittämiin avainasioihin.
Tässä on esitelty että nykyään ei tarvitse juotella.... Mutta ei ole kerrottu miten se tehdään käytännössä ja saako avaimesta juuri sellaisen kuten haluaa.
Eli voiko korvata kadonneen numero 1,2 tai 3 avaimen tai jos haluaa ensimmäiseen vapaaseen paikkaan avaimen niin onko sekin ok jne.
Että kun tietämystä on, niin valaiskaa nyt kehityksen kyydistä pudonnutta. Vaikka mulla onkin 2 avainta niin asia toki kiinostaa kun tilanne voi muuttua.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Kiinan avain, koodaus.
Tai ylipäätään kuka tekisi, ei kauheasti noita vaihtoehtoja ole ilmaantunut. En tosin ole saanut noilta kahdelta pajalta vielä kysyttyä uudestaan.CDI203 kirjoitti:Varmaankin tarkoitus kysyä kuka sen tekisi halvimallaSamuliR kirjoitti:No niin, tämä olisi kanssa tuommoinen yhdistelmä.Bomber4 kirjoitti:ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
Kyselin jo noista avainta ja vastaukset vain että onnistuu, eipä tullut puheeksi että keyless go.
Kysynpäs uudestaan.
Kuka tunnustaisi pystyvänsä tekemään avaimen/koodaamaan kiinalaisen? Kopiokin kelpaa tai sitten "oikeasti" toinen avain. Tuommoinen NEC avain kyseessä.
Mitä lähempänä kotkaa niin parempi.
Pitänee käydä tossa mäellä kysymässä myös Vehon päivän hinta.
Lisäksi kauhea vaiva ajaa avaimen perässä kotkasta helsinkiin, vielä kun sen pitäisi tapahtua virka-aikaan, useimmin olen silloin itse töissä.
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Re: Kiinan avain, koodaus.
Kg avaimia ei ole "hyllyssä" kellään, niissä avaimssa on erikseen se kg siru . Osa ei pysty niitä edes hankkimaan. Kg ,n voi jättää pois ja tehdä normaali avain,mutta kivahan se olis kaikki herkut olla. Veholta kertoivat näin: Key less Go avain maksaa 380 € + metalliavain 49 e + koodaus / avaintason tarkastus 60 e = 489 e
Olen ajanut pari kertaa etelään avainta teettämään ,eli kaks vapaapäivää töistä plus ~800km ajoo, kaikki turhaan. Eli Vehon avain onkin äkkiä halpa kun sen viä saa 7km päästä
Olen ajanut pari kertaa etelään avainta teettämään ,eli kaks vapaapäivää töistä plus ~800km ajoo, kaikki turhaan. Eli Vehon avain onkin äkkiä halpa kun sen viä saa 7km päästä
Star
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Kiinan avain, koodaus.
Bomber4 kirjoitti:Kg avaimia ei ole "hyllyssä" kellään, niissä avaimssa on erikseen se kg siru . Osa ei pysty niitä edes hankkimaan. Kg ,n voi jättää pois ja tehdä normaali avain,mutta kivahan se olis kaikki herkut olla. Veholta kertoivat näin: Key less Go avain maksaa 380 € + metalliavain 49 e + koodaus / avaintason tarkastus 60 e = 489 e
Olen ajanut pari kertaa etelään avainta teettämään ,eli kaks vapaapäivää töistä plus ~800km ajoo, kaikki turhaan. Eli Vehon avain onkin äkkiä halpa kun sen viä saa 7km päästä
Kai muistat vielä sen mun ohjeen siihen hankintaan?
Re: Kiinan avain, koodaus.
Suuntaan kaiketi Veholle, tänään osui autonavaimet.fi matkan varrelle ja ei onnistunut KG autoon avaimen teko ollenkaan.
Olisi pitänyt virtalukko ottaa irti ja jotain. Voi kuulemma nollata myös sen toimivan avaimen tai jotain.
Palvelu oli kyllä mukavan tuntuista, siitä ruusuja. Kahviakin sai juoda
Olisi pitänyt virtalukko ottaa irti ja jotain. Voi kuulemma nollata myös sen toimivan avaimen tai jotain.
Palvelu oli kyllä mukavan tuntuista, siitä ruusuja. Kahviakin sai juoda
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Re: Kiinan avain, koodaus.
Loputkin ohjelmointikamat saapui just ja avainaihiotkin
Kg avaimet moninverroin kalliimpia kuin normi kromiavain.
Kellään linkkiä mistä sais edullisesti toimiavia Kg avaimia
Kg avaimet moninverroin kalliimpia kuin normi kromiavain.
Kellään linkkiä mistä sais edullisesti toimiavia Kg avaimia
Re: Kiinan avain, koodaus.
Millä luet virtalukon? Xhorse, avdi? Vai mikä? Itsellä avainten teko kans mielessä kun kaikkea muuta jo tulee räpellettyä.
Re: Kiinan avain, koodaus.
Moro
2009 Smart Fortwon avaimen jyrsintä ja koodaus pitäisi teettää eli kiinan aihio on mutta siitä eteenpäin homma kesken.
Mieluummin Tampereen lähistöltä,kysyn ensiksi tekeekö joku suutari mutta jos ei niin sitten vinkkejä.
2009 Smart Fortwon avaimen jyrsintä ja koodaus pitäisi teettää eli kiinan aihio on mutta siitä eteenpäin homma kesken.
Mieluummin Tampereen lähistöltä,kysyn ensiksi tekeekö joku suutari mutta jos ei niin sitten vinkkejä.
Re: Kiinan avain, koodaus.
Hola!
Tarttui käteen tollanen 2006 109 cdi vito(w639),autossa tuli kaksi avainta mukana toinen toimii mutta toinen mukana tullut ei toimi...vaihdoin siihen paristot kun oli aivan mykkä.
Avain on sellanen ”fob avain” joka törkätään siihen asemaansa,metallinen oikea avain on siinä avaimen sisällä ja lukituksen avaamalla sen metalli avaimen saa vedettyä ulos.
No nyt siinä ”ei toimivassa” avaimessa kyllä syttyy valo kun paina nappuloita,silti auto ei juttele sen kanssa mitään...ei aukea ovet eikä pysty starttaa.
Mitä tolle pitää tehdä tai tarkistaa avaimen sisältä että toimii,olen ammatiltani eletroniikka/automatio asentaja joten jotain pystyn itsekin tehdä...ehkä
Tarttui käteen tollanen 2006 109 cdi vito(w639),autossa tuli kaksi avainta mukana toinen toimii mutta toinen mukana tullut ei toimi...vaihdoin siihen paristot kun oli aivan mykkä.
Avain on sellanen ”fob avain” joka törkätään siihen asemaansa,metallinen oikea avain on siinä avaimen sisällä ja lukituksen avaamalla sen metalli avaimen saa vedettyä ulos.
No nyt siinä ”ei toimivassa” avaimessa kyllä syttyy valo kun paina nappuloita,silti auto ei juttele sen kanssa mitään...ei aukea ovet eikä pysty starttaa.
Mitä tolle pitää tehdä tai tarkistaa avaimen sisältä että toimii,olen ammatiltani eletroniikka/automatio asentaja joten jotain pystyn itsekin tehdä...ehkä
Viimeksi muokannut Piatro68, To 29.10.2020 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Kiinan avain, koodaus.
Aukeaako siinä olevalla rautaavaimella oven lukko ?Piatro68 kirjoitti: ↑To 29.10.2020 19:13 Hola!
Tarttui käteen tollanen 2006 109 cdi vito,autossa tuli w639 kaksi avainta mukana toinen toimii mutta toinen mukan tullut ei toimi...vaihdoin siihen paristot kun oli aivan mykkä.
Avain on sellaen ”fob avain” joka törkätään siihen asemaansa,metallinen oikea avain on siinä avaimen sisällä ja lukituksen avaamalla sen metalli avaimen saa vedettyä ulos.
No nyt siitä ”ei toimivassa” avaimessa kyllä syttyy valo kun paina nappuloita,silti auto ei juttele sen kanssa mitään...ei aukea ovet eikä pysty starttaa.
Mitä tolle pitää tehdä tai tarkistaa avaimen sisältä että toimii,olen ammatiltani eletroniikka/automatio asentaja joten jotain pystyn itsekin tehdä...ehkä
tarkistettava on että piirilevyllä on kaikki kiinni,
usein siellä kärsässä mikä menee lukkoon
on "kela" irti tosin silloin nappuloista ovet menee kiinni tai auki
Mökkillä
'
'
Re: Kiinan avain, koodaus.
Mullakin on R malliin yksi toimimaton avain. Sillä saa ovet lukkoon/auki mutta virtalukko ei reagoi. Nyt kun sain aikaaseksi vähä tutkia niin sen kelan vastusarvo oli ääretön, eli lanka poikki. Varmaan toimisi jos vaihtaisi kelan.
Mutta jos ei avaa/sulje lukkoja niin kannattaa ekana tosiaan kokeella sopiiko rauta-avain lukkoihin. Jos onkin jonkun toisen auton avaan...
TJ
Mutta jos ei avaa/sulje lukkoja niin kannattaa ekana tosiaan kokeella sopiiko rauta-avain lukkoihin. Jos onkin jonkun toisen auton avaan...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Kiinan avain, koodaus.
Rauta avain käy lukkoihin.Autosta ollu akku tyhjä eli sähköt pois jonkin aikaa.Avain ollut patteri tyhjä jo pidempään.Pitääkö toi jollain jipolla saada uudelleen "koodattua" juttelee auton kanssa?