Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ttfix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.05.2016 18:54
Paikkakunta: Kanta-Häme

Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja ttfix »

Pikkuhiljaa alko temppuilemaan enemmän, että starttas pidempään mutta lähti käyntiin mutta nyt lähtee vain harvoin käymään. Ja välillä sammuu ajossa yhtäkkiä vaikka ainetta on. Staari antoi vikakoodia rail paineesta että liian pieni. Ja yleensä kun auton saa käyntiin ja sitten kun sammuttaa niin ei lähe millään. Ja yleensä jos ainetta on noin varttitankki niin saattaa sammua ajossa, eli onkohan vika siinä pumpussa mikä tasaa tankkia puolelta toiselle. :think:
ja staarilla kun teki testin "moottorin tarkastus tyhjäkäynnillä" niin rail-paine ja paineensäätöventtiili ei ollut ohjearvoissa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Suosittelen kyllä katsomaan ensin suuttimien ohivuodon..se laskee railpainetta ja käyntiinlähtö huononee....toki suodin aina ekana vaihtoon.
Yksi taas oli tollanen mutta vikaa ei ole selvitetty mutta yksi suutin laskee ohi mutta pelaa niin että kaksi kertaa kantaa ensin pumpun painaa ainetta läpi ja tankista kuuluukin ruplatus ja sitten kerralla käyntiin lähtee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ttfix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.05.2016 18:54
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja ttfix »

Suodatin on vaihdettu muutama kuukausi sitten. Mutta voiko vuotava suutin tehä sitä että sammuilee ajossa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei sammuile ajossa mutta tossa toinen tapaus kylläkin neloskoneella ja samaa dataa ja molempia ilmoitti vikasi korjautui määränsäädön vaihdolla...oli halvempikin..sen kun vaihtoi rauhoittui parametritkin ja sammumiset loppui.
Toki kuka osaa lukea staria kokeneempi selvittää sen mutta me kokeiltiin toimivasta varmistukseksi tota määrän säädintä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ttfix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.05.2016 18:54
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja ttfix »

Eli vieläkin temppuilee. Kaksi suutinta vaihdettu missä oli muita enemmän ohivuotoa ja lähti niiden vaihdon jälkeen heti käymään mutta myöhemmin ei enää.. Railpaineen pitäisi olla startatessa min. 120bar ja tässä nousee vain 101bar. Onko seuraava kohde sitte korkeepainepumppu tai onko näissä jotain tiivisteitä jossain mikä päästää paineet läpi? Missään ei ainakaan näkyviä vuotoja ole
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Onko sitä määränsäädintä sitten jo kokeiltu, tai tutkittu testerillä?
ttfix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.05.2016 18:54
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja ttfix »

Siihen täytyy seuraavaksi perehtyä, maanantaina vaihdetaan vielä yks suutin missä oli korjausarvo isompi ku muissa. Staarin mukaan kyllä kaikki muu oli ok paitsi railpaine ja vikakoodeja ei ole.
ttfix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.05.2016 18:54
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja ttfix »

Nyt on määränsäädinkin vaihdettu eikä ollut mitään vaikutusta. Auto lähtee harvoin käyntiin ja staarilla kun tekee testejä niin kaikki tuntuisi olevan ok. Paineensäädin on välillä ohjearvojen ulkopuolella mutta kun sille teki testin niin näytti olevan ok
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Syttyykö hehkun merkkivalo ?
Nokka-akselin asentotunnistin, samoin kampiakselin vastaava. Staari näyttää, onnistuuko synkronointi.
Toimiiko tankkipumppu, tankilta tuleva letku irto ja pulloon, virta päälle, pitää tulla reilusti.
Onko egr-venttiilltä johto irti, äkkiä takaisin kiinni.
Vastus-virtamittarilla suuttimien testaus, häviääkö virta johonkin.
Staarilla yksi suutin kerrallaan pelistä pois, käynnistyykö.
Pullotesti suuttimille, paluuvuodon määrä, voi tehdä startillakin
Liittimet irti määränsäätimestä, sekä paineensäätimestä, pitäsi käynnistyä vikatilaan, kokeile eri variaatioita.
Lähteekö pilotilla _> vika polttoainejärjestelmässä.
Dieseli lähtee yleensä aina käyntiin, jos polttoainetta vaan riittävällä paineella tulee.
Jos paine ei nouse, eikä vuotoja ole, niin joku asiaan vaikuttavista komponenteista kiukuttelee.
Tankkipumppu-suodatin-korkeapainepummpu-paineensäädin-suutin
Hehkun merkkivalo kertoo, että järjestelmän puolesta on lupa käynnistyä
Nokka/kampiakselin synkronointi tarvitaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ttfix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.05.2016 18:54
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja ttfix »

Hehkut toimii kyllä. Johonkin se paine hukkuu vaikka suuttimet ok. Pitkällä startilla auton saattaa saada käyntiin ja kun sammuttaa ja koittaa uudestaan niin ei lähde. Railpaine nousee todella hitaasti vaikka sen pitäisi nousta hetkessä. Suodattimelta otettu letku irti ja koitettu että tulee mutta paineesta ei tietoa. Tankin tasauspumppu ei ilmeisesti toimi kun alle puolen tankin auto saattaa sammua mutkassa, mutta tuo vika oli jo kauan ennen tätä vikaa..
ttfix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 30.05.2016 18:54
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Clk vm 2006 v6 om642 ongelma

Viesti Kirjoittaja ttfix »

Suuttimista vika löytykin.. Kaikki uusiks niin rupes pelaan. Kuivana päässy oleen useita kertoja kun tankkipumpussa häikkää että pääsee ottaan ilmaa välillä ja vasta kun kannulla tuo lisää niin lähtee vaikka oliskin puoli tankkia.
Vastaa Viestiin