Terve
Taas ongelmia mersun peräpäässä, kauhea jyskytys kuoppiin ajaessa. Toisella puolen oli aikanaan iskarin alapää väljääntynyt ja siihen tehtiin uusi pusla. Nyt toinen puoli kolisee todella pahasti ja luulin, että sama vika siellä. No iskari pois ja pusla ihan "ok" kunnossa.
Nyt en toista puolta yhtäkkiä muista, kun se käytettiin auki, mutta huomasin asian mikä pisti silmään.
Kuuluuko iskarin alapään olla "irti" kun iskari on pois paikaltaan (eli siis se osa missä iskarin alapään pusla on) Käytin kumin alta sen alapään pois ja se lähtee täysin irti muusta iskarista, enkä huomannut, että siellä olisi mitään revennyt tai irronnut.
http://www.mese.fi/forum/userpix/1982_Nivomat1_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon kuvan numero 70 kohdalta siis lähtee tuon haitarikumin alta kokonaan tuo alapää irti, onko normaalia?
(olikohan tarpeeksi vaikesti selitetty )
W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina
Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina
Jos käsitin oikein on pusla pesä oltava kiinni iskarissa eli nytkö se ei ole missään kiinni...sehän paukuttaa varmasti kuheasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina
https://aijaa.com/MA1dCH" onclick="window.open(this.href);return false;atlas kirjoitti:Jos käsitin oikein on pusla pesä oltava kiinni iskarissa eli nytkö se ei ole missään kiinni...sehän paukuttaa varmasti kuheasti.
Joo, paukuttaa todella kovasti. ->Eli tuosta kuvasta punaisen viivan alaosa lähtee kumin alta lähtee kokonaan, mutta se kummallisinta, että näyttää kyllä ettei ole millään ollut ikinä kiinnikkään. Siellä on vaan sellainen "kuppi" johon iskari menee... mutta täytyyhän sen siitä kolista?
Käytettyä iskaria saa kaupitella... ebayt selattu läpi
Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina
Vaikka kukaan ei varmaan pidä ideasta, niin mitä vaatisi tuon hydrauliikan tukkiminen ja normaalit iskarit tilalle?
Onko pituuseroa / jotain eroa jousituksissa verrattuna ilman alustaa oleva?
Onko pituuseroa / jotain eroa jousituksissa verrattuna ilman alustaa oleva?
Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina
Älä laita normi iskareita kun menee huonommaksi..jousetkin menee vaihtoon samalla.
Ton iskarinhan voi purkaa ja sitten juottaen hopealla tai ihan hitsaa sen alaosan kiinni jos mahdollista.
Kuitenkin uusi vaikka kallis ja löytyy niin on helpoin ja paras korjaus tuohon.
Kyselitkös nämä purkaamot suomessa läpi?
Ton iskarinhan voi purkaa ja sitten juottaen hopealla tai ihan hitsaa sen alaosan kiinni jos mahdollista.
Kuitenkin uusi vaikka kallis ja löytyy niin on helpoin ja paras korjaus tuohon.
Kyselitkös nämä purkaamot suomessa läpi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina
650€ oli tarjous uudesta ja siihen en lähdeatlas kirjoitti:Älä laita normi iskareita kun menee huonommaksi..jousetkin menee vaihtoon samalla.
Ton iskarinhan voi purkaa ja sitten juottaen hopealla tai ihan hitsaa sen alaosan kiinni jos mahdollista.
Kuitenkin uusi vaikka kallis ja löytyy niin on helpoin ja paras korjaus tuohon.
Kyselitkös nämä purkaamot suomessa läpi?
Pitää soitella purkaamot, mutta aika lottovoittoa taitaa olla, jos löytyy tuo varuste nuista C malleista.
Onko tuolle muita osanumeroita kuin tuo A203 320 0266, että osaisi ebaysta katsella?
Sen mitä kerkesin eilen käyttää iskarin alapäätä auki, niin alaosa oli metallia mutta sinne sisään kuppiin menevä osa oli jotain vaahtomuovikumijuttua, josta en löytänyt mitään jälkiä että olisi edes ollut kiinni Sen verran harvinainen osa taitaa olla, ettei ole kellään hyllysäkään, että voisi ehjästä tarkistaa, joten varmaan joutuu purkamaan toiselta puolelta malliksi ja vertailemaan.
Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina
Ceehen voit laittaa tavalliset jouset ja iskarit, alatukivarsikin on sama tasonsäädöllä tai ilman joten muutos sujuu näppärästi.
Nykyinen jousi saattaa jäädä löysäksi ilman tasonsäätöä, mutta voithan kokeilla vaihtaa vain iskarit.
Nykyinen jousi saattaa jäädä löysäksi ilman tasonsäätöä, mutta voithan kokeilla vaihtaa vain iskarit.
oulaistenliikenne.fi
Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina
Mitä kaikkia pitää tehdä, että saa järjestelmän pois käytöstä? (ilman, että tuhoaa järjestelmän, jos joskus tahtoo takaisin käyttöön)dealer kirjoitti:Ceehen voit laittaa tavalliset jouset ja iskarit, alatukivarsikin on sama tasonsäädöllä tai ilman joten muutos sujuu näppärästi.
Nykyinen jousi saattaa jäädä löysäksi ilman tasonsäätöä, mutta voithan kokeilla vaihtaa vain iskarit.
Onko kompuralle joku sulake erikseen? ja banjot jollain tukkoon?
Mitkä olis hyvät iskarit farmariin?