W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Terve

Taas ongelmia mersun peräpäässä, kauhea jyskytys kuoppiin ajaessa. Toisella puolen oli aikanaan iskarin alapää väljääntynyt ja siihen tehtiin uusi pusla. Nyt toinen puoli kolisee todella pahasti ja luulin, että sama vika siellä. No iskari pois ja pusla ihan "ok" kunnossa.

Nyt en toista puolta yhtäkkiä muista, kun se käytettiin auki, mutta huomasin asian mikä pisti silmään.

Kuuluuko iskarin alapään olla "irti" kun iskari on pois paikaltaan (eli siis se osa missä iskarin alapään pusla on) Käytin kumin alta sen alapään pois ja se lähtee täysin irti muusta iskarista, enkä huomannut, että siellä olisi mitään revennyt tai irronnut.


http://www.mese.fi/forum/userpix/1982_Nivomat1_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuon kuvan numero 70 kohdalta siis lähtee tuon haitarikumin alta kokonaan tuo alapää irti, onko normaalia?


(olikohan tarpeeksi vaikesti selitetty :D)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos käsitin oikein on pusla pesä oltava kiinni iskarissa eli nytkö se ei ole missään kiinni...sehän paukuttaa varmasti kuheasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

atlas kirjoitti:Jos käsitin oikein on pusla pesä oltava kiinni iskarissa eli nytkö se ei ole missään kiinni...sehän paukuttaa varmasti kuheasti.
https://aijaa.com/MA1dCH" onclick="window.open(this.href);return false;

Joo, paukuttaa todella kovasti. ->Eli tuosta kuvasta punaisen viivan alaosa lähtee kumin alta lähtee kokonaan, mutta se kummallisinta, että näyttää kyllä ettei ole millään ollut ikinä kiinnikkään. Siellä on vaan sellainen "kuppi" johon iskari menee... mutta täytyyhän sen siitä kolista? :shock:

Käytettyä iskaria saa kaupitella... ebayt selattu läpi :cry:
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Vaikka kukaan ei varmaan pidä ideasta, niin mitä vaatisi tuon hydrauliikan tukkiminen ja normaalit iskarit tilalle?
Onko pituuseroa / jotain eroa jousituksissa verrattuna ilman alustaa oleva?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Viesti Kirjoittaja atlas »

Älä laita normi iskareita kun menee huonommaksi..jousetkin menee vaihtoon samalla.
Ton iskarinhan voi purkaa ja sitten juottaen hopealla tai ihan hitsaa sen alaosan kiinni jos mahdollista.
Kuitenkin uusi vaikka kallis ja löytyy niin on helpoin ja paras korjaus tuohon.
Kyselitkös nämä purkaamot suomessa läpi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

atlas kirjoitti:Älä laita normi iskareita kun menee huonommaksi..jousetkin menee vaihtoon samalla.
Ton iskarinhan voi purkaa ja sitten juottaen hopealla tai ihan hitsaa sen alaosan kiinni jos mahdollista.
Kuitenkin uusi vaikka kallis ja löytyy niin on helpoin ja paras korjaus tuohon.
Kyselitkös nämä purkaamot suomessa läpi?
650€ oli tarjous uudesta ja siihen en lähde :?

Pitää soitella purkaamot, mutta aika lottovoittoa taitaa olla, jos löytyy tuo varuste nuista C malleista.
Onko tuolle muita osanumeroita kuin tuo A203 320 0266, että osaisi ebaysta katsella?

Sen mitä kerkesin eilen käyttää iskarin alapäätä auki, niin alaosa oli metallia mutta sinne sisään kuppiin menevä osa oli jotain vaahtomuovikumijuttua, josta en löytänyt mitään jälkiä että olisi edes ollut kiinni :crazy: Sen verran harvinainen osa taitaa olla, ettei ole kellään hyllysäkään, että voisi ehjästä tarkistaa, joten varmaan joutuu purkamaan toiselta puolelta malliksi ja vertailemaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ceehen voit laittaa tavalliset jouset ja iskarit, alatukivarsikin on sama tasonsäädöllä tai ilman joten muutos sujuu näppärästi.
Nykyinen jousi saattaa jäädä löysäksi ilman tasonsäätöä, mutta voithan kokeilla vaihtaa vain iskarit.
oulaistenliikenne.fi
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 Hydraulinen tasonsäätö ja kolina

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

dealer kirjoitti:Ceehen voit laittaa tavalliset jouset ja iskarit, alatukivarsikin on sama tasonsäädöllä tai ilman joten muutos sujuu näppärästi.
Nykyinen jousi saattaa jäädä löysäksi ilman tasonsäätöä, mutta voithan kokeilla vaihtaa vain iskarit.
Mitä kaikkia pitää tehdä, että saa järjestelmän pois käytöstä? (ilman, että tuhoaa järjestelmän, jos joskus tahtoo takaisin käyttöön)

Onko kompuralle joku sulake erikseen? ja banjot jollain tukkoon?


Mitkä olis hyvät iskarit farmariin?
Vastaa Viestiin