Käy neljällä (5)..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

270 cdi -04 käy neljällä, ykkösen suutin suihkasee vain kerran startatessa ja "lopettaa" heti koneen käynnistyessä. Suuttimen vaihdolla ei merkitystä? Oisko kellään kokemusperäistä tietoa tähän vähän käyttöä häiritsevää vaivaan?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

seppoh kirjoitti:270 cdi -04 käy neljällä, ykkösen suutin suihkasee vain kerran startatessa ja "lopettaa" heti koneen käynnistyessä. Suuttimen vaihdolla ei merkitystä? Oisko kellään kokemusperäistä tietoa tähän vähän käyttöä häiritsevää vaivaan?
Pysyy siis kuitenkin käynnissä 4syl
Tarkista johdot, ECU
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Neljällä jää rotkottamaan.. Jonkunverran piuhojakin kyllä jo raplattu ym.. ym.. Halvaantu pikkuhiljaa kunnes ykkösestä loppu henki kokonaan??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuo suutimen kerran suihkimien tarkistettu miten,
irtosuutint katsomalla kenties

jos ei niin katso että tosieen lopettaa sen suhkimisen
ja jos tulos on että niin käy on vika suutimessa, sen johdoissa, ECU:sa
tai hiukan harvinaisempi jotain irto töhnää railiputkessa/suutin putkessa mikä tukkii polltoaineen pääsyn ko syl suutimelle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Kokeiltu toisella suuttimella, siihen piuha ja putki kiinni (ehjä suutin) sekä muut suuttimet(5) paikallaan. Putki todettu puhtaaksi. Piuhat ehjät ecun ja suuttimen väliltä, mittailtu monella lailla ja ohitettu toisilla piuhoilla, ei vaikutusta. Suuttimelle tulee jonkinlainen ja jonkinaikainen jännitesykli koko ajan muuttorin käydessä (mittarilla ja ledirimpsulla todettu) mutta ei saa suutinta/suuttimia auki kun sen yhden kerran ennen käynnistymistä?? Oisko mahdollisesti eculta kadonnut ton ykkösen järki ja voiko sen kouluttaa uudestaan?? Toistaiseksi useamman "ammattimiehen/korjaamon" vian määritykset ovat menneet hehtaarikaupalla ohi (ei vikailmoituksia) eli nyt samat oireet sairastaneet minkälaisella lääkityksellä tauti lähtee..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pikkuhiljaa huonontunut ? --> onkohan puristuspaineita.
oulaistenliikenne.fi
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Puristuspaineet mitattu-ok, ohivuodot mitattu-ok. Ongelma on ykkösen suuttimen käyttäytyminen (selosteet aikaisemmissa teksteissä)..
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja hentar »

Oskilloskoopilla vois ehkä verrata ohjauspulssia viereiseen suuttimeen, myös kuormitettuna.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikäs 270cdi on kysessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

270 cdi clk 612.967 koneella -04.. mittarissa 300 th. Lepäillyt taudin takia pari vuotta ja nyt taas keväällä sen tekis mieli laitumelle vähän kirmailemaan mutta kun ahistaa tuo ykkönen niin ei jaksa...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

seppoh kirjoitti:Kokeiltu toisella suuttimella, siihen piuha ja putki kiinni (ehjä suutin) sekä muut suuttimet(5) paikallaan. Putki todettu puhtaaksi. Piuhat ehjät ecun ja suuttimen väliltä, mittailtu monella lailla ja ohitettu toisilla piuhoilla, ei vaikutusta. Suuttimelle tulee jonkinlainen ja jonkinaikainen jännitesykli koko ajan muuttorin käydessä (mittarilla ja ledirimpsulla todettu) mutta ei saa suutinta/suuttimia auki kun sen yhden kerran ennen käynnistymistä?? Oisko mahdollisesti eculta kadonnut ton ykkösen järki ja voiko sen kouluttaa uudestaan?? Toistaiseksi useamman "ammattimiehen/korjaamon" vian määritykset ovat menneet hehtaarikaupalla ohi (ei vikailmoituksia) eli nyt samat oireet sairastaneet minkälaisella lääkityksellä tauti lähtee..
seppoh kirjoitti:270 cdi clk 612.967 koneella -04.. mittarissa 300 th. Lepäillyt taudin takia pari vuotta ja nyt taas keväällä sen tekis mieli laitumelle vähän kirmailemaan mutta kun ahistaa tuo ykkönen niin ei jaksa...
Mitä ammatimiehen/korjamon *:ri
(ammatimieshän ei ilman työkaluja=edeltyksiä työn onnistumista, ei ala tekemään minkä tietää ilman niitä turhaksi)
on näyttänyt vikakoodeiksi/mittaus arvoiksi siellä tapahtuvan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

seppoh kirjoitti:270 cdi -04 käy neljällä, ykkösen suutin suihkasee vain kerran startatessa ja "lopettaa" heti koneen käynnistyessä. Suuttimen vaihdolla ei merkitystä? Oisko kellään kokemusperäistä tietoa tähän vähän käyttöä häiritsevää vaivaan?
Olisikos se mahdollista että kampiakselin tunnistinkehä olisi viallinen jolloin moottorinohjaus ei tunnista oikeaa ruiskutuskohtaa ykkösen suuttimelle ja lopettaa ruiskutuksen?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja MiHe »

ei se okein luonaa, sehän sammutta koneen jos kulma hukkuu, ja ei se tiedä sitä muiden ruiskutusajankohtaa oikein jos välistä puuttuu dataa...

mikä vois estää ruiskutusken on sisäinen ECUN laskenta esim rpm olisi liian suuri tai menis deceleration moodiin mutta taas miksi vain ykköspytty? Ja jos kerran jotain signaalia tulee ruiskulle... pitäis päästä vertaamaan signaaleja skoopilla tai edes vertaamaan oletettuja ruiskutusmääriä starilla.

Ruiksun esiohjauksen jumituskin vois olla mutta jos ruikuja vaihtamalle ei muutu miksikään niin... tuli mieleen miten yks ruiskaus todennettu? Ruisku irti sojottamassa moottoritilassa? Ettei vetäiskin sammuksiin kun ei saa vastinetta pyörimisnopeudelle tms.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Suihkaus todettu suutin putken päässä sojottamassa konetilassa, käynnistyy ja käy samallalailla kun kaikki kiinni normaalisti paikallan. "Ammattimies" tulee päivitetyn starin kanssa jossain vaiheessa sitä tutkailemaan kunhan kiireiltään kerkee, kiinostais vaan ennakkoon veikkailut tästä pikkusen mystisestä häikästä. Puolisen tusinaa työkseen mersuja raplaavia ukkoja on sen kanssa jo päätään raapineet. KYLLÄ, kyllä kerron heti kun saadaan lääkitys kohdalleen.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1038
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Oletko kokeillut irtosuihkua myös muiden sylinterien kohdalla että tuleeko niissä useammin kuin kerran tavaraa silloin kun suutin ei ole sylinterissä?

Itse etenisin juurikin puristuspaine mittauksen kautta, tosin jos ruiskuttaa muilla sylintereillä joka kierroksella kun suutin irti niin sitten ecu vikaa epäilen...

E: puristuspaineet olikin mitattu jo. Ecu vikaa epäilisin, oskilloskoopilla katsella antaako minkälaista viivaa pihalle. .
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

seppoh kirjoitti:Suihkaus todettu suutin putken päässä sojottamassa konetilassa, käynnistyy ja käy samallalailla kun kaikki kiinni normaalisti paikallan. "Ammattimies" tulee päivitetyn starin kanssa jossain vaiheessa sitä tutkailemaan kunhan kiireiltään kerkee, kiinostais vaan ennakkoon veikkailut tästä pikkusen mystisestä häikästä. Puolisen tusinaa työkseen mersuja raplaavia ukkoja on sen kanssa jo päätään raapineet. KYLLÄ, kyllä kerron heti kun saadaan lääkitys kohdalleen.
Heitetään arvaus ECU:sta 1suutimen kikkare mikä lie pääteaste tms

Tosin siitä pitäisi tulla selvä koodi

E: semmoisia jokusen korjannut

mitä yleismittari näytää jänniteeksi

E2: suunillen 70v normallisti on
oskilos kopilla saa kätevästi naapuri sylinteristä vertailu käyrän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Kokeiltu toisillakin sylintereillä ja suihkii niinkuin pitääkin. Ykkönen ei vaan jaksa kun kerran.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

MiHe kirjoitti:ei se okein luonaa, sehän sammutta koneen jos kulma hukkuu, ja ei se tiedä sitä muiden ruiskutusajankohtaa oikein jos välistä puuttuu dataa...

mikä vois estää ruiskutusken on sisäinen ECUN laskenta esim rpm olisi liian suuri tai menis deceleration moodiin mutta taas miksi vain ykköspytty? Ja jos kerran jotain signaalia tulee ruiskulle... pitäis päästä vertaamaan signaaleja skoopilla tai edes vertaamaan oletettuja ruiskutusmääriä starilla.

Ruiksun esiohjauksen jumituskin vois olla mutta jos ruikuja vaihtamalle ei muutu miksikään niin... tuli mieleen miten yks ruiskaus todennettu? Ruisku irti sojottamassa moottoritilassa? Ettei vetäiskin sammuksiin kun ei saa vastinetta pyörimisnopeudelle tms.
Olen kyllä toista mieltä, ei se voi olla niin haavoittuva että yhden suuttimen kulmatunnistus sammuttaisi koko koneen. Muutenhan tuosta seuraisi esim. se että kovassa vauhdissa pienen pieni roska anturin ja kehän välissä sammuttaisi autobahnilla moottorin ja auto pysähtyisi vaarallisesti tien laitaan. Kyllä saksalainen on tuon huomioon ottanut.

Voisin kuvitella, että moottorinohjaus tarkastelee moottorin käyntiä jokaisen suuttimen kohdalla erikseen jolloin on mahdollista että yhden sylinterin kohdalla puuttuva kulmatieto pimentää kyseisen sylinterin polttoaineensyötön mutta jatkuu taas heti seuraavan kohdalla kun vaadittu tieto moottorinohjaukselle tulee.
Sen ohjauksen täytyy tarkastella myös nokka-akselin asentotunnistinta yhdistettynä kampeen mutta niin ettei nokan kulmatiedon puuttuminen sammuta ruiskutusta mutta kammen kulman puuttuminen sammuttaa sen kohdalta josta tieto puuttuu.

Suosittelisin pyörittelemään konetta ja kurkistamaan jollakin apuvälineellä kammen asentotunnistimen reiästä että kaikki on ok.
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Eikös kammen asentotunnistin huomio vain kerran kierroksella sen yhden puuttuvan sorkan siina kammen levyllä?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

seppoh kirjoitti:Eikös kammen asentotunnistin huomio vain kerran kierroksella sen yhden puuttuvan sorkan siina kammen levyllä?
Onhan se mahdollista mutta siinä tapauksessa Mercedes-Benz muiden valmistajien ohella on kaikki nämä vuodet turhaan tehnyt niitä muita sakaroita.
Miten se moottorinohjaus muuten sen yhden kulmatiedon jälkeen osaa antaa ruiskutusluvan jos kulmatietoa ei enää tule ennen seuraavaa kierrosta?

Veikkaan, että se yläkuolokohdan suurempi lovi aloittaa aina uuden syklin josta moottorinohjaus laskee pykälien perusteella oikean ruiskutuskohdan ja nokka-akselin tietoon yhdistettynä oletettu kammenkulma aktivoi käskyn.

Tässä kysyjän tapauksessa voisi siis olla jokin vika joka estää ettei ykkössuutin saa sitä ruiskutuslupaa ja jättää sen tekemättä mutta muiden neljän suuttimen kohdalla ehdot täyttyvät.

Tämä on pelkkää arvailua mutta saattaa pitää paikkansa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Nokka asento anturi sen sylinteri tiedon antaa, katso onko kaikki sakarat tallella nokka-akselilla mutta pitäis kyllä tulla vikakoodi jos sakaroita puuttuisi nokasta taikka kampiakselilta. Mutta vahvasti vaikuttas ecu vialta tällee juttua lukien, tosiaan oskiloskoopilla pystyy varmistumaan
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Nokka-akselissa on vain yksi nystyrä. Siitä ecu saa tiedon kummalla kierroksella se kampiakseli on koska kampiakselihan pyörähtää kaksikertaa siinä ajassa kun nokka-akseli kerran. :wink: nuista kampiakselin trikkereistä se sitten laskee milloin on seuraavan sylinterin vuoro.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jukkis. kirjoitti:Nokka-akselissa on vain yksi nystyrä. Siitä ecu saa tiedon kummalla kierroksella se kampiakseli on koska kampiakselihan pyörähtää kaksikertaa siinä ajassa kun nokka-akseli kerran. :wink: nuista kampiakselin trikkereistä se sitten laskee milloin on seuraavan sylinterin vuoro.
Juuri näin siitä tiedosta laskeskellee sitten sen miten kova tarve on sylinteri kohtaisiin ruiskutus määrien korjauksiin että kävis mahdolisimaan tasaisesti

nokka akselin anturin voi känistykesen jälkeen heittä vaikka roskiin ja ei vaikuta mitään mainitavaa tyhjä käyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Mikähän tähän kampuran trikkerikiekkoon voisi tulla viaksi kun on aika "yksinkertainen" osa. Simämääräisesti ehjä, kiinni eikä vimpota. Kertauksena vielä: Vika alkoi moottorin pienenä vapinana joka ajan saatossa paheni kunnes ykkönen heitti pyyhkeen kehään. Mielenkiinnolla odottaen "korkeimman oikeuden" tuomioita.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja laineracing »

sakke88 kirjoitti:
seppoh kirjoitti:Mikähän tähän kampuran trikkerikiekkoon voisi tulla viaksi kun on aika "yksinkertainen" osa. Simämääräisesti ehjä, kiinni eikä vimpota. Kertauksena vielä: Vika alkoi moottorin pienenä vapinana joka ajan saatossa paheni kunnes ykkönen heitti pyyhkeen kehään. Mielenkiinnolla odottaen "korkeimman oikeuden" tuomioita.
No minähän lähtisin suuttimen tarkastelusta, vaikkapa starin avustuksella. Auto on kuitenkin OBD2-diagnostoinnin piirissä.Onko varmasti ehjä /kunnossa ja oikeanlainen koodattava suutin. Kyllä osaava starin käyttäjä löytää mihin se vika johtaa. Mielestäni tässä ei tarvitse yleismittaria tai oskilloskooppia.
Starilla saa selville mihin tiedonkulku loppuu mistä ja mihin.
Meinaat tosiaan että suutin osaa olla rikkinäinen vain yhdessä ainoassa suuttimen johdossa? Ei testeri osaa kertoa suoraan missä tiedonkulku loppuu.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Johtovian kertoneekin, mutta jos olisit lukenut ketjun tietäisit että ne on testattu monella eri tavalla.

Sopiva komponenttivika ecussa, ja star on ulalla.
Kyllä se on tässä tapauksessa edelleen se oskilloskooppi millä signaalit pitäisi verrata ristiin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

seppoh kirjoitti:Mikähän tähän kampuran trikkerikiekkoon voisi tulla viaksi kun on aika "yksinkertainen" osa. Simämääräisesti ehjä, kiinni eikä vimpota. Kertauksena vielä: Vika alkoi moottorin pienenä vapinana joka ajan saatossa paheni kunnes ykkönen heitti pyyhkeen kehään. Mielenkiinnolla odottaen "korkeimman oikeuden" tuomioita.
semoisia vikoja on kehiin tullut että yksi(tai useampi) hamassa vääntynyt
vierasesineen vaikutuksesta,
suojatulpaa poissa ja siitä sisään kivi

mutta ei sovi tuohon vähitellen pahenemiseen

kaikkien kerrotujen tutkailujen ja tarkistelujen perustella aina vaan varmemmin Ecun sisällä oleva 1syl lähdön pikku kikkara
ja varmisteluun on hyvä vaikapa 5€ yleismittari tai oskiloskopi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Sitä ecun ykkösen älyn pikkuhiljaista dementoitumista tässä vaiheessa veikkaisin mutta katsotaan kunhan saadaan jossain vaiheessa "mittailtua" lisää. Kiitos jo tässä vaiheessa erittäin asiallisista vihjeistä.
seppoh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 23.04.2018 10:42

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja seppoh »

Tarpeeksi monta korjaamoa kun arpoo vikoja niin uskoohan niitä vaikka ei taho. Elikkä männät oli jo välillä sylissä (minulla) eikä mitään vikaa. Sitten kaverin kautta tieto sepästä tuosta läheltä joka HALLITSEE starin.

10 minuuttia näpytystä ja kaikki pelaa. Ecu ilmoitti 1-suuttimelta puuttuvan ruiskutuluvan, mistä tämä määräys oli lähtöisin ei näkynyt mutta esim. jännitteen putoaminen tarpeeksi alas juuri ykkösen ruiskutushetkellä voi sekoittaa ecun muistin, huonon akun starttaus tyhjäksi, akun vaihto tai joku maavuoto esmerkiksi saattaa saada vastaavaa aikaan. No tulipa nyt tutustuttua tuohonkoin väkkärään juuria myöten mutta nyt se taas pelaa niinkuin tommonen 5 pyttynen rotkottaja kuuluukin. Hämäräksi jäi vähän tämä häiriön kehittyminen. Näyttää noissa "mersukorjaamoissakin" olevan monenlaista arpojaa ja kauppiasta kun "parhaat" ehdottivat jo moottorin vaihtoa. Ajellaan ja kuunnellaan mitä seuraavaksi.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Käy neljällä (5)..

Viesti Kirjoittaja MiHe »

seppoh kirjoitti: Ecu ilmoitti 1-suuttimelta puuttuvan ruiskutuluvan...
Mielenkiintoista, tämäkö ei näkynyt ruiskutusmäärissä live datassa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin