Autona s211 270 diisseli ja kilometrejä vasta 460 t.
Ambient air temperature circuit high.
Mass or Volume air flow A circuit high.
Auto hyytyy. Vastaa huonosti kaasuun. Ei ota kierroksia yli parin tuhannen.
Egr putsattu, oli nokinen. Imuilmaan suihkutettu puhdistus aine. Tämän jälkeen alkoi kulkemaan. Ilmamassamittari vaihdettu, kulutus pieneni reilusti. Tällä hetkellä pelaa normaalisti mutta vikavalot palavat taulussa. Onko ulkolämpötilatunnistin vielä vaihtoon?
Muita ehdotuksia?
W211 vikakoodit.
Re: W211 vikakoodit.
Varmistan että nollasit koodit ja nekö tulee takaisin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 vikakoodit.
Tarkista että koodit ei ole tullut takisin,Roopeva kirjoitti:Autona s211 270 diisseli ja kilometrejä vasta 460 t.
Ambient air temperature circuit high.
Mass or Volume air flow A circuit high.
Auto hyytyy. Vastaa huonosti kaasuun. Ei ota kierroksia yli parin tuhannen.
Egr putsattu, oli nokinen. Imuilmaan suihkutettu puhdistus aine. Tämän jälkeen alkoi kulkemaan. Ilmamassamittari vaihdettu, kulutus pieneni reilusti. Tällä hetkellä pelaa normaalisti mutta vikavalot palavat taulussa. Onko ulkolämpötilatunnistin vielä vaihtoon?
Muita ehdotuksia?
millä koodit luettu/nollattu
oliko tuo ambietair temperature vika samassa yksikkös missä tuo toinen
jos oli niin sitten lienee väärä nimi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 vikakoodit.
Koodit nollattu ja tulee takaisin yleensä seuraavan moottorin käynnistyksen aikana.
ICARSOFT I980 MERCEDES/SMART VIKAKOODINLUKIJA
ICARSOFT I980 MERCEDES/SMART VIKAKOODINLUKIJA
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 vikakoodit.
Sitten jonnekin *:rin piuhan päähän niin saa tarkempaa suuntaa mistä vikaa hakeaRoopeva kirjoitti:Koodit nollattu ja tulee takaisin yleensä seuraavan moottorin käynnistyksen aikana.
ICARSOFT I980 MERCEDES/SMART VIKAKOODINLUKIJA
ohjatuilla tarkistuksilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 vikakoodit.
Circuit High vika tarkoittaa määritelmällisesti sitä, että anturipiiri antaa ECU:lle oletettua suuremman arvon, joka voi johtua itse anturista tai jostain muusta syystä. Korjaamoissakin tavallisesti ensin vaihdetaan anturi ja jollei vika korjaannu niin sitten tutkitaan missä se todellinen vika on. Monilla muillakin testereillä kuin * voi lukea geneerisiä (OBD2) anturiarvoja (PIDs), joista voi sitten päätellä ovatko ne realistisia/oikeita. Testerisi (iCarsoft) on jo valmiiksi testattu luotettavaksi ainakin OBD2 diagnostiikan suhteen eli ei sitä täällä enää kenenkään tarvi alkaa uudelleen testaamaan.
Kun autossasi vikakoodit tulee takaisin käynnistyksen aikana, niin silloin täytyy vikaa etsiä virtapäällä ja käynnistyksen aikanakin. Yleismittarilla voi tarkistaa jännitetasoja liikuttamalla johtimia ja liittimiä.
Esimerkki vikakoodista P0103: Mass Air Flow (MAF) Circuit High Input
Basically, this means there’s a problem with the MAF sensor circuit, as it receives a voltage (air flow) significantly higher than expected. Error Code P0103 is usually caused by a wiring short to positive, or trouble in MAF sensor. Also, it's unlikely caused by a problem in the PCM.
Tuolla myös video MAF mittauksesta g/s https://autoservicecosts.com/obd2-codes/p0103/
Kun autossasi vikakoodit tulee takaisin käynnistyksen aikana, niin silloin täytyy vikaa etsiä virtapäällä ja käynnistyksen aikanakin. Yleismittarilla voi tarkistaa jännitetasoja liikuttamalla johtimia ja liittimiä.
Esimerkki vikakoodista P0103: Mass Air Flow (MAF) Circuit High Input
Basically, this means there’s a problem with the MAF sensor circuit, as it receives a voltage (air flow) significantly higher than expected. Error Code P0103 is usually caused by a wiring short to positive, or trouble in MAF sensor. Also, it's unlikely caused by a problem in the PCM.
Tuolla myös video MAF mittauksesta g/s https://autoservicecosts.com/obd2-codes/p0103/
Re: W211 vikakoodit.
Ilmamassamittarin liittimen johdoista oli kaksi poikki ja kaksi johtoa kuoriutunut. Johdot korjattu ja vikakoodit nollattu niin on pelannut!