124 ilmastoinnin flekti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

124 ilmastoinnin flekti

Viesti Kirjoittaja pema »

Nyt kun on ollut lähelle 30 lämpöjä niin ilmastoinnin flekti jää pyörimään kun sammuttaa auton ja puhaltaa yli vartin eikä sammu sulakkeesta vaan akun napa irti niin vähän ajan päästä kiinni niin loppuu pyöriminen tälläistä ei ole ennen esiintynyt nelkun ilmastoinneissa onkohan joku anturivika vai outo normaali ominaisuus kasissa ilmastointi toimii kyllä ja kai noissa kaikissa nelkuissa on samanlainen ilmastointi ja kiitoksia etukäteen neuvoista
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 ilmastoinnin flekti

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mulla kans sedanissa vuosia takaperin teki ton saman ja mielestäni se husi täysiä eli ikäänkuin moottorilämpö olis ollu syynä. Ilmastoinnin kans se pyöri ns. puolta laukkaa. Teki tuon kaksi kertaa ja kun en sitä silloin joutanu tutkimaan niin lopetti kiukuttelun eikä senjälkeen kertaakaan ole vastaavaa tehny. Tein samalleen työmaanpihassa et otin akunkengän irti. Vika jäi siis mysteeriksi.

Pyöriikös se sulla ns täysiä vai puolinopeutta? Siitä meinaan pystyy rajaamaan tiettyjä juttuja pois kun tuo on selvillä. Toki se on selvää et flektin pitäis jokatapauksessa pysähtyä kun virta-avaimen kääntää 0-asentoon.


Edit: Löyty se juttukin jonka olin silloin laittanu tänne. Lokakuuta kun on tapahtunu eli ulkolämpötila on ollu kohtuu alhainen. Näyttää vastaavaa olleen muillakin
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ii#p453458" onclick="window.open(this.href);return false;
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: 124 ilmastoinnin flekti

Viesti Kirjoittaja pema »

Jari Ke kirjoitti:Mulla kans sedanissa vuosia takaperin teki ton saman ja mielestäni se husi täysiä eli ikäänkuin moottorilämpö olis ollu syynä. Ilmastoinnin kans se pyöri ns. puolta laukkaa. Teki tuon kaksi kertaa ja kun en sitä silloin joutanu tutkimaan niin lopetti kiukuttelun eikä senjälkeen kertaakaan ole vastaavaa tehny. Tein samalleen työmaanpihassa et otin akunkengän irti. Vika jäi siis mysteeriksi.

Pyöriikös se sulla ns täysiä vai puolinopeutta? Siitä meinaan pystyy rajaamaan tiettyjä juttuja pois kun tuo on selvillä. Toki se on selvää et flektin pitäis jokatapauksessa pysähtyä kun virta-avaimen kääntää 0-asentoon.


Edit: Löyty se juttukin jonka olin silloin laittanu tänne. Lokakuuta kun on tapahtunu eli ulkolämpötila on ollu kohtuu alhainen. Näyttää vastaavaa olleen muillakin
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ii#p453458" onclick="window.open(this.href);return false;
Samoin täysillä huutaa enkä antanut yli varttia pyöriä ja tosiaan vain nyt kolmen kympin lämmöissä eilen jääny huutamaan viileässä ilmassa.On kuulemma ollu edellisellä omistajalla samaa oiretta ja jostain huonosta kosketuksesta .
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 ilmastoinnin flekti

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hetkinen... Mistä huonosta kosketuksesta? Tuo kannataa varmistaa et mikä huono kosketus

Elikkäs sama juttu kun mulla ja muillakin. Ei siis ilmeisesti liity ilmastointiin vai liittyykö? Miksiköhän sillon minulla ja nyt sinulla ei tottele virta-avainta vaikka pitäisi? No nyt mulla tottelee.

Kun tuota tuota ...... tuossa matikissa joskus flektit lähtee täyttä laukkaa kiertämään hehkuttaessa vaikka auto on seissy jonkin aikaakin nyt kesällä? Samaa on sedanissa vielä nytkin ja niin oli siinä ex E300D sedanissakin?????

Siis kaikissa mitä mulla on ollu niin on tuo sama et joskus kun virta-avaimesta kääntää hehkun päälle ni flektit lähtee täyttä laukkaa?? Tää oire on vaan nyt kun ilmastointia käytetään. Mut flekti tosiaan lähtee täydellä laukalla kun hehkun kääntää päälle?? Miksi? Mosalämpö sitä ei käske vaikka flektin täydestä laukasta niin voisi päätelläkin.... En ole siitä välittänyt kun virta-avainta tottelee.

Sedanissa on sellainen juttu et jos ilmastointi ei lähde päälle niin auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin --> ilmastointi käynnistyy?? Jos auton starttaa sileen et puhallin on nollilla ja odottaa jälkihehkun ja kääntää puhalluksen vasta sit päälle niin sit ilmastointikin lähtee aina jos kelit sen vaatii. Ja tämä oire on joillain muillakin eikä vain mulla. Eli ikäänkuin olis joku jännitevahti tms. ? Liittyykö se tähän vikaan??

Tuo et kun täydellä laukalla lähtee vaikka ei pitisi niin se vika 100% takuulla löytyy kyllä jos sitä todella alkaa penkomaan. Nyt kun sammuu virta-avaimesta niin en vaan oo välittäny. Pitäisköhän alkaa :roll:

Edit: Onkos sulla vika päällä kokoajan?
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: 124 ilmastoinnin flekti

Viesti Kirjoittaja pema »

Jari Ke kirjoitti:Hetkinen... Mistä huonosta kosketuksesta? Tuo kannataa varmistaa et mikä huono kosketus

Elikkäs sama juttu kun mulla ja muillakin. Ei siis ilmeisesti liity ilmastointiin vai liittyykö? Miksiköhän sillon minulla ja nyt sinulla ei tottele virta-avainta vaikka pitäisi? No nyt mulla tottelee.

Kun tuota tuota ...... tuossa matikissa joskus flektit lähtee täyttä laukkaa kiertämään hehkuttaessa vaikka auto on seissy jonkin aikaakin nyt kesällä? Samaa on sedanissa vielä nytkin ja niin oli siinä ex E300D sedanissakin?????

Siis kaikissa mitä mulla on ollu niin on tuo sama et joskus kun virta-avaimesta kääntää hehkun päälle ni flektit lähtee täyttä laukkaa?? Tää oire on vaan nyt kun ilmastointia käytetään. Mut flekti tosiaan lähtee täydellä laukalla kun hehkun kääntää päälle?? Miksi? Mosalämpö sitä ei käske vaikka flektin täydestä laukasta niin voisi päätelläkin.... En ole siitä välittänyt kun virta-avainta tottelee.

Sedanissa on sellainen juttu et jos ilmastointi ei lähde päälle niin auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin --> ilmastointi käynnistyy?? Jos auton starttaa sileen et puhallin on nollilla ja odottaa jälkihehkun ja kääntää puhalluksen vasta sit päälle niin sit ilmastointikin lähtee aina jos kelit sen vaatii. Ja tämä oire on joillain muillakin eikä vain mulla. Eli ikäänkuin olis joku jännitevahti tms. ? Liittyykö se tähän vikaan??

Tuo et kun täydellä laukalla lähtee vaikka ei pitisi niin se vika 100% takuulla löytyy kyllä jos sitä todella alkaa penkomaan. Nyt kun sammuu virta-avaimesta niin en vaan oo välittäny. Pitäisköhän alkaa :roll:

Edit: Onkos sulla vika päällä kokoajan?
Nyt on toiminut hyvin mutta odotellaan helteitä jos vika jatkuu ja toinen pieni ongelma kun vakkari heijaa kaikissa nopeuksissa ja moottorin ohjausyksikkö korjattu viime vuonna mutta ei auttanut vika piti olla siinä ja uusi maksaa aika paljon mutta maksaa se ilman ajaminenkin kun taas eilen joku salama välähti Riihimäen kieppeillä joten kyllä pitäis saada kuntoon sekin kun noi pöntöt on aina heti kun nopeus alenee sehän on sitä liikenne turvallisuutta.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Vastaa Viestiin