S212 parkkianturit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
fiat127
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 19.08.2010 15:21

S212 parkkianturit

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

Asiaa on kyllä aikaisemminkin käsitelty, mutta lyhyesti oma stoori: eli anturi/anturit takana ovat olleet poissa pelissä jo muutaman kuukauden ja nyt sain aikaiseksi hommata uudet ja maalit pintaan ja eilen toivoa täynnä vaihtamaan uloimmat anturit - ne kun saa vaihdettua suht helposti ilman puskurin irroitusta. Itselläni tehdasasenteinen vetokoukku ja keskimmäisten anturien vaihto äkkiä kopeloituna melko mahdotonta ilman puskurin irroitusta. No edelleen punaiset ledit ilmestyy näyttöön, eli eipä auttanut...olin toiveissa että ne helposti kuran ja hiekan seassa lilluvat nurkka-anturit olisivat olleet syypäinä, mutta eipä tietystikään :evil:
No, menen käymään huomenna katsomaan Starilla mikä sen mielestä on syyllinen MUTTA kysyn jo etukäteen, että onko jokin muu paikka vielä mikä samalla kannattaa tarkistaa kun puskuri irti pitää ottaa, jos anturien vaihdon jälkeenkin homma ei ala toimimaan? Menisi samalla kun paikat on auki.

Kiitollisena otetaan vinkkejä vastaan.
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: S212 parkkianturit

Viesti Kirjoittaja mamajane »

Toisessa ketjussa on neuvottu miten rikkinäisen (tai ehjän) anturin tunnistaa pelkällä sormenpäällä. Oletko muuten varma että vaihdoit oikeanlaiset anturit takanurkkiin?
EQB 300 4Matic -23
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: S212 parkkianturit

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Liittimiin korroosionpoistoainetta ja suoja-aine päälle...voi jo noillakin alkaa toimimaan?
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: S212 parkkianturit

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Mihkaili kirjoitti:Liittimiin korroosionpoistoainetta ja suoja-aine päälle...voi jo noillakin alkaa toimimaan?
Eikös kaikki anturit ole samanlaisia jos ei ole kuin pelkät parkkitutkat :shock:
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
fiat127
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 19.08.2010 15:21

Re: S212 parkkianturit

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

Ehkä tarkoitettiin, että tuliko varmasti vaihdettua oikenlaiset anturit vanhojen tilalle. Ainakin numerosarjat olivat identtisiä...ja muutenkin. Mutta sama kävi mielessä. Starillahan sen näkee huomenna herjaako keskimmäisiä vai nurkassa olevia...vai kaikkia.
Vai onko nurkissa ja keskellä olevilla antureilla jotain eroa??
Chailou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 23.02.2013 12:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: S212 parkkianturit

Viesti Kirjoittaja Chailou »

Tsekkaa parkkitutkan johtosarjan liittimet, ettei ole kosteutta / hapettuneet.
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: S212 parkkianturit

Viesti Kirjoittaja mamajane »

fiat127 kirjoitti:Ehkä tarkoitettiin, että tuliko varmasti vaihdettua oikenlaiset anturit vanhojen tilalle. Ainakin numerosarjat olivat identtisiä...ja muutenkin. Mutta sama kävi mielessä. Starillahan sen näkee huomenna herjaako keskimmäisiä vai nurkassa olevia...vai kaikkia.
Vai onko nurkissa ja keskellä olevilla antureilla jotain eroa??
Samanlaisia ne ovat keskellä ja nurkissa. Jos laitoit alkuperäistä osanumeroa vastaavat tilalle niin kyllä ne sitten sopivat ovat. Eiköhän vähintään toinen niistä keskimmäisistä ole myös epäkunnossa, joko itse anturi tai sen johdotus.
EQB 300 4Matic -23
fiat127
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 19.08.2010 15:21

Re: S212 parkkianturit

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

No niin, Star näytti muistissa olevat viat, anturit 7,8 ja 10 rikki. No nurkat jo vaihdoin ja kun nollas koodit ja rysäytti pakin päälle niin anturi nro 8 edelleen rikki, eli toinen keskimmäisistä. Otin puskurin kaikki näkyvät kiinnikkeet auki ja sopivalla voimalla nyppäsin puskurin sivuista ”lerpattamaan”, ainoastaan jossain takavalojen alla oli ilmeisesti vielä kiinnikkeet enkä jaksanut alkaa takavalojen irrotusta tutkimaan. No kuitenkin puskuri oli jo sen verran löysästi kiinni, että sitä sai kangotettua sen verta paljon että käsi mahtui vaihtamaan myös keskimmäiset anturit ja nyt toimii.
Halusin vaan kertoa stoorin lopun jos joku muukin omassa pihassa yrittää vaihtaa antureita niin kaikki saa vaihdettua vaikkei puskuri ihan ”irti irti” olekaan, riittää kun irrottaa kaikki kannakkeet mitä kohtuudella löytyy ja kangottaa vähän.
Vastaa Viestiin