Eli tommosia mesejä oisin tässä funtsinu ekaks autoks laittaa ja tarttis vähän tietäjiltä tietoa.
Tyyppivikoja?
Missä mallissa lujin kone?
Onko kulutuksessa suuria eroja?
Clk 200 komp, 230komp ja 320 97-99
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe 18.05.2018 13:34
Re: Clk 200 komp, 230komp ja 320 97-99
Kaikki moottorit on mersuin parhaimmistoa...m111 kannattaa 300-350tkm vaihtaa jakoketju kun etenkin kompuroissa noita mennyt joitain poikki..
2.0 ja 2.3 on samaa moottori sarjaa...toi v6 on todella hyvä ja v8 kin on tuota 3venttiilistä pohjaa.
Netti autossa on tiedoissa aina kulutus tiedot...sitten ota automaatilla noista nelosista..kuutonen onkin automaatti.
Ruoste sitten jyllää ja kunnolla noissa eli etsi hyvä....maksa vaikka enemmän.
2.0 ja 2.3 on samaa moottori sarjaa...toi v6 on todella hyvä ja v8 kin on tuota 3venttiilistä pohjaa.
Netti autossa on tiedoissa aina kulutus tiedot...sitten ota automaatilla noista nelosista..kuutonen onkin automaatti.
Ruoste sitten jyllää ja kunnolla noissa eli etsi hyvä....maksa vaikka enemmän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Clk 200 komp, 230komp ja 320 97-99
Samaa mieltä atlaksen kanssa. W208 on hyvin luotettava ja hyvä valinta käyttö-harrasteautoksi. Mitään kalliita tyyppivikoja ei ole, jos ei ruostumista sellaiseksi lasketa. Tuollaista ei kannata kuitenkaan viimeisillä rahoillaan ostaa.
Ruostetta voi löytyä esim. helmoista, lokasuojista, ovien alareunoista, sisälokasuojien takaa, tunkin nostokohdista ja takaluukusta - jos autoa ei ole ajoissa ruostesuojattu tai korjauksia jo tehty. Pienet ruosteet näkyvillä tarkoittaa isompaa ruostetta näkymättömissä. Jos polttoainetalous olisi tärkeä ostokriteeri, niin ostaisin jonkin toisen auton. Omalla 320:lla maantiellä pääsi 7,8-8,8 l/100 km, mutta kaupunkipainoitteisessa seka-ajossa mentiin 12-14 l/100 km.
Ruostetta voi löytyä esim. helmoista, lokasuojista, ovien alareunoista, sisälokasuojien takaa, tunkin nostokohdista ja takaluukusta - jos autoa ei ole ajoissa ruostesuojattu tai korjauksia jo tehty. Pienet ruosteet näkyvillä tarkoittaa isompaa ruostetta näkymättömissä. Jos polttoainetalous olisi tärkeä ostokriteeri, niin ostaisin jonkin toisen auton. Omalla 320:lla maantiellä pääsi 7,8-8,8 l/100 km, mutta kaupunkipainoitteisessa seka-ajossa mentiin 12-14 l/100 km.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Clk 200 komp, 230komp ja 320 97-99
Jos käyt kattoon ja huomaat, että sisälokasuoja riekaleilla jostain. Voit olla aivan varma, että takana on ruostetta. Koskee tietysti muitaki autoja mutta nää tosiaan ruostuu aika helposti.
Omaan vaihtanu 2 vai 3 kertaa laturin. Jos muistan oikein, laturin kiinnitys pultit menee diodisillan läpi ja tärinä ilmeisesti halkaisee sen. 2vuotta/laturi meikäläisellä. Ajelen paljon sora/huonokuntosia tiepätkiä. Muita toistuvia vikoja en ole havainnut. Kompuroissa on ainaki hyvä kone, muista ei kokemusta.
Omaan vaihtanu 2 vai 3 kertaa laturin. Jos muistan oikein, laturin kiinnitys pultit menee diodisillan läpi ja tärinä ilmeisesti halkaisee sen. 2vuotta/laturi meikäläisellä. Ajelen paljon sora/huonokuntosia tiepätkiä. Muita toistuvia vikoja en ole havainnut. Kompuroissa on ainaki hyvä kone, muista ei kokemusta.