w202 c230k vs c200k

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tietämätöntietäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 04.11.2017 21:22

w202 c230k vs c200k

Viesti Kirjoittaja tietämätöntietäjä »

Tosiaan kiinnostais tietää onko noitten moottorien iskutilavuus ero saavutettu muuttamalla pelkästään iskun pituutta vai onko kyseessä kokonaan eri kone? Ja onko vajaa 300tkm ajettu 200 kompura ostamisen arvoinen vai lahoaako tekniikka heti kohta käsiin? Omaan korvaan kuullostaa siltä että ois luotettavuudessa säästelty kun iskutilavuudesta otettu 3 desia pois ja saavutettu käytännössä sama teho.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w202 c230k vs c200k

Viesti Kirjoittaja atlas »

Taitaa olla pienempi kannas tossa 2.3 koneisen sylintereiden välissä...mutta jos verrataan m102 koneisissa niin 2.0 on parempi ahdettaessa ton kannaksen vuoksi..tosin pitäisi tietää millä toi kuutio ero on otettu...luulen että porauksella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w202 c230k vs c200k

Viesti Kirjoittaja tomant »

tietämätöntietäjä kirjoitti:Tosiaan kiinnostais tietää onko noitten moottorien iskutilavuus ero saavutettu muuttamalla pelkästään iskun pituutta vai onko kyseessä kokonaan eri kone? Ja onko vajaa 300tkm ajettu 200 kompura ostamisen arvoinen vai lahoaako tekniikka heti kohta käsiin? Omaan korvaan kuullostaa siltä että ois luotettavuudessa säästelty kun iskutilavuudesta otettu 3 desia pois ja saavutettu käytännössä sama teho.
M111 kompressorikoneiden poraus x isku ovat 230k: 90,9 x 88,4 ja 200k 89,9 x 78,7. Lohko on samaa sukua eli molemmissa vahvistettu verrattuna normi-M111 -koneeseen. Tuota 200k mallia on ollut kahta versiota: 120kW (193hv) ja 141kW (192hv). Tuo tehokkaampi on vientimalli mm. Italiaan, Portugaliin ja Kreikkaan. Syynä on näiden maiden autoverotus, joka nousee reilusti, kun kuutiotilavuus ylittää 2 litraa. (Samoin teki BMW M3-mallista 2,3 -> 2,0 muunnoksen noihin maihin.) Kaikki M111-kompressorikoneet ovat laadukkaita ja kestäviä hyvin huollettuna ja kestävät reilun tehonlisäyksenkin. Tuo 200k-mallin teho on vielä maltillinen ahdetussa moottorissa. Toisaalta autolla ei tarvitse ajaa satojatuhansia kilometrejä tekniikan rikkomiseen, jos autoa ei huolleta kunnolla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin