w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja keijon »

Onko vinkkiä millä korjata kyseinen oire. Moottori kylmänä välillä tekee kunnon nykäyksen jonka jälkeen taas meno jatkuu normaalisti. Nykäys on kuin bensavehkeen josta häviää kipinät hetkellisesti n.1 sekunti.
Ilkee jos risteyksestä kiihdyttää "väliin" ja siinä pätkäisee.
Tulipa vaan mieleen josko olis esim polttoainepiirin paine-anturi rikki. Onkos muilla ollut vastaavaa ?
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja keijon »

sakke88 kirjoitti:
keijon kirjoitti:Onko vinkkiä millä korjata kyseinen oire. Moottori kylmänä välillä tekee kunnon nykäyksen jonka jälkeen taas meno jatkuu normaalisti. Nykäys on kuin bensavehkeen josta häviää kipinät hetkellisesti n.1 sekunti.
Ilkee jos risteyksestä kiihdyttää "väliin" ja siinä pätkäisee.
Tulipa vaan mieleen josko olis esim polttoainepiirin paine-anturi rikki. Onkos muilla ollut vastaavaa ?
Eikö tuollaisia vikoja täydy luonnollisestikin tutkia Starilla, koska tällä foorumilla tai muuallakaan ei ole selvännäkijää joka voi kertoa suoraan vian aiheuttajan.
Vika on todennäköisesti jättänyt tietokantaan tallentuneen vikakoodin ja jos ei niin sitten on hankalampi juttu. Voi joutua tutkimaan tunti tolkulla ja tehdä testivetoja.

Tommoinen nykäisy aiheuttaa paljon ylimääräisiä vikakoodeja eli tallentuneena ei ainoastaa koodi josta voi päätellä vian aiheuttajan. Myöskään vikakoodi voi kertoa kyllä esim rikkoutuneen anturin, mutta ei esim oikosulussa tai runkoon hinkaavaa johtoa. Itsellä star kyllä on , mutta kokemuksella tiedän nopeimman tavan olevan jos saman oireilun omaava tämän lukee ja vian jo ratkonut :)
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja simosami »

Onko nykäisy satunnainen, erillaisissa tilanteissa? Vai aina samanlainen tapahtuma?
Oliko sinulle niitä koodeja? Laita tänne, ehkä joku saa niistä jotain irti
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja keijon »

Ainoastaan kun kone ei ole kunnolla lämmennyt, eli ei normilämpöisenä. Sanotaan et ensimmäisen 5 ajetun minuutin aikana ilmenevä. kiihdytyskään ei tarvi olla raju jos mutkassa, eli rasitus päällä. Täytyypä koodit lukaasta ja laittaa tänne. Pitäs vaan dewelliin akku uusia mut verkkovirralla vielä jaksaa :)
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja keijon »

sakke88 kirjoitti:
keijon kirjoitti:
sakke88 kirjoitti:
keijon kirjoitti:Onko vinkkiä millä korjata kyseinen oire. Moottori kylmänä välillä tekee kunnon nykäyksen jonka jälkeen taas meno jatkuu normaalisti. Nykäys on kuin bensavehkeen josta häviää kipinät hetkellisesti n.1 sekunti.
Ilkee jos risteyksestä kiihdyttää "väliin" ja siinä pätkäisee.
Tulipa vaan mieleen josko olis esim polttoainepiirin paine-anturi rikki. Onkos muilla ollut vastaavaa ?
Eikö tuollaisia vikoja täydy luonnollisestikin tutkia Starilla, koska tällä foorumilla tai muuallakaan ei ole selvännäkijää joka voi kertoa suoraan vian aiheuttajan.
Vika on todennäköisesti jättänyt tietokantaan tallentuneen vikakoodin ja jos ei niin sitten on hankalampi juttu. Voi joutua tutkimaan tunti tolkulla ja tehdä testivetoja.

Tommoinen nykäisy aiheuttaa paljon ylimääräisiä vikakoodeja eli tallentuneena ei ainoastaa koodi josta voi päätellä vian aiheuttajan. Myöskään vikakoodi voi kertoa kyllä esim rikkoutuneen anturin, mutta ei esim oikosulussa tai runkoon hinkaavaa johtoa. Itsellä star kyllä on , mutta kokemuksella tiedän nopeimman tavan olevan jos saman oireilun omaava tämän lukee ja vian jo ratkonut :)

Nyt kuulostaa siltä että starin päässä on käyttäjä joka ei osaa sitä käyttää...valitettavasti....
Nyt kuulostaa että joukossamme uusi "tietäjä" joka lipsuu asioista tietämättömyyttään :), valitettavasti :)
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja dansku »

Yleensä tuollaiset ”käytös” viat johtuu kuluneesta ilmamassa mittarista. Ilmamassa anturi ei anna välttämättä vikakoodeja ennenkuin se on rikki. Mutta käytös oireilut alkavat sitä ennen, ja niitä ei nää välttämättä starilla.

Ja jos päädyt uusimaan anturin niin aina alkuperäislaatuista osaa massa anturessa. Kiinalaisissa on jo valmiiksi raja-arvot niin metsässä että toimii uutena yleensä huonommin kuin alkuperäinen vanha viimeisiä vetelevä.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja keijon »

Kiitos dansku :). Hyvä vinkki. Käytössä oscilloskooppi, yleismittari, star ja Creader Pro CRP229 vikakoodinlukija....
Saiskaan skoopilla tai yleismittarilla ton kuntoo tarkisteltua....eikös jotkut puhdistele jarrukliinerillä...

Josko viikonloppuna kerkeisi "keskittymään" :)
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja keijon »

Stari ei vikakoodeja eikä muutakaan ongelmaa löytänyt. Tos lueskeltuani eikös ilmamassa anturi aiheuta enemmänkin tehojen hiipumista kuin tapahtuneita nykäyksiä. Tosin ton ilmamassa anturin puhdistus ei ikinä turhaa ole ja voishan jopa skoopilla katsoa ennen ja jälkeen puhdistusta näkyykö käyrissä eroja.
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja keijon »

sakke88 kirjoitti:MAF - anturi on käytännössä ON /OFF periaatteella toimiva, joko toimii tai ei....aina joka tapauksessa moottori menee " hätäkäytölle"jos MAF:ssa ilmenee vikaa.
Tuolla aikaisemmassa vistissäni olen asian jo kertonut....vika on muualla.
Tarjoan viimeisenä oljenkortena apua jos omat tai vieraiden kyvyt eivät auta...ja sitten on hyväksyttävä se että autoa voi joutua muutaman tunnin testaamaan.
Ymmärtääkseni maf anturi ei todellakaan ole on / off periaatteella toimiva vaan lineaarinen anturi joka antaa ilmanvirtauksesta reali-aikaista tietoa
Kiitos tiedosta "rumilus"...osaan täst edes suodattaa :)
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

Re: w212 mb E250 2014 nykäys kiihdytettäessä

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Joo ei tosiaan ole maf on-off mallia.
Vastaa Viestiin