Mikähän vois olla mersussa vikana ku kylmällä käynnistäessä konepellin alla paukkuu jokin, ääni tulee ehkä kaasuläpästä (en ole varma). Paukkuminen loppuu kun käynnistää uudelleen. Sitten ajaessa se nykii satunnaisesti etenkin kiihdyttäessä ja korkeilla kierroksilla moottori välillä ns. Potkasee takas ja sen jälkeen ei meinaa ottaa kaasua, mutta kaasua pumppaamalla alkaa taas toimia. Eilen ajaessani motarilla 120 km/h moottori nykäs ja sen jälkeen nopeus ja kierrokset alkoi tippua tasaisesti eikä kaasun painaminen tai vaihteen vaihtaminen auttanut millään tavalla. 60 km/h kohdalla ajoin auton tiensivuun ja pysähdyin. Auto hytkyi oudosti (ihanku olis käyny vajailla pytyllä). Sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Sen jälkeen ei ollut mitään ongelmaa, matka jatkui normaalisti. Tais olla nyt kolmas kerta kun tekee tämän.
Tulpat, bensan-, ja ilmansuodain vaihdettu.
W202 c180 -99 ongelma
Re: W202 c180 -99 ongelma
Veikkaan että toinen puola paskana. Onhan tuostakin mahdollista vikakoodit ottaa talteen ja sen jälkeen nollaus. Ajoa-> vika päällä-> uusi vikakoodin luku jossa "viimeisimmät" viat.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W202 c180 -99 ongelma
Kokeilin vaihtaa puolan vuorotellen kumpaankin. Lyhyen ajolenkin jälkeen en huomannut juurikaan eroa entiseen. Eli kylmällä paukahtaa muutaman kerran konepellin alla käynnistyksen jälkeen ja kaasua kun yrittää painaa nii kierrokset sahaa 2k-3k kohdalla. Hetken lämmettyä toimii normaalisti, paitsi ajaessa satunnaista nykimistä (yleensä kiihdyttäessä)illinois kirjoitti:Veikkaan että toinen puola paskana. Onhan tuostakin mahdollista vikakoodit ottaa talteen ja sen jälkeen nollaus. Ajoa-> vika päällä-> uusi vikakoodin luku jossa "viimeisimmät" viat.
Re: W202 c180 -99 ongelma
Viallinen puola kyllä oireilkee heti kun yrittää antaa enemmän runtua koneelle.
Tuossa siis heti yli 2000 r.p.m jälkeen .
Katso nyt onko tulpat ehjät ja erityisesti tulppien lasitukset.
Puolan johdot harvoin hajoaa, joskus se tutti puolan ja tulpan välillä kylläkin.
Olisiko lähelläsi vikakoodinlukijaa/ STAR-käyttäjää niin pääsisi paremmin jäljille mistä kiikastaa.
Menee muuten arvailuksi -> täysin turhaa ja autosi ei sillä tule kuntoon.
Tuossa siis heti yli 2000 r.p.m jälkeen .
Katso nyt onko tulpat ehjät ja erityisesti tulppien lasitukset.
Puolan johdot harvoin hajoaa, joskus se tutti puolan ja tulpan välillä kylläkin.
Olisiko lähelläsi vikakoodinlukijaa/ STAR-käyttäjää niin pääsisi paremmin jäljille mistä kiikastaa.
Menee muuten arvailuksi -> täysin turhaa ja autosi ei sillä tule kuntoon.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W202 c180 -99 ongelma
Myös ilmamassamittari voi aiheuttaa sytytyskatkoksia. Testerillä kannattaisi tutkia, kuten edellä jo neuvottu.
oulaistenliikenne.fi