CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Hommasin tuollaisen, 150tkm ajetun ShootingBraken käyttöautoksi ja luonnollisena reaktiona ostohuuman jälkeen alkaa miettimään että tuliko tehtyä viisas hankinta. Siitäkin huolimatta että auto tuntuu ihan asialliselta ja toimivalta peliltä. Ainoastaan 7gTronic-Plus arveluttaa että onko kestävä laatikko tai on onko ko. autossa ylipäätään jotain selkeitä olemassaolevia tyyppivikoja? 250cdi-Moottorissa, vaihteistossa tai ylipäätään jotain mitä kuuluisi omistajana tietää? Aikaisemmat autot ovat olleet runsaslukuinen määrä erilaisia uusia ja vanhempia bemuja, jotka tunnen teknisesti hyvin. Mersuista kokemusta on ainoastaan W211-mallista, josta minulle aikoinaan osui hieman hankala tapaus teknisesti.
Mutta tässä CLS:ssä pieni kauneusvirhe on mielestäni vaihteiston vaihtaminen 1>2 ja 2>3 vaihteille. Vaihdot ovat aavistuksen nykäiseviä (toisinaan), varsinkin kylmällä laatikolla. Ja joskus lämpimänäkin. Ajattelin vaihdattaa laatikkoon öljyt huuhtelemalla. Ja jostain olen ymmärtänyt että sen jälkeen olisi hyvä nollata lootan adaptaatiot, sekä tehdä vaihtojen opetus uudelleen. Pitääkö nämä paikkansa tämän "plus"-laatikon tapauksessa myös? Entä uusin ohjelmistopäivitys, onko rahanhukkaa? Ja löytyykö mersupiireistä sellaista harrastaja-osaamista samaan tapaan kuin BMW-leirissä, jossa auton ohjelmoijia, koodaajia jne.. tuntuu löytyvän joka kylältä.
Ja sitten kiinnostaisi että onnistuuko mersuissa koodaamaan esim. start-stop-systeemiä pois käytöstä?
Tämä auto on varustettu jollain AMG-paketilla ja rengastus on myös sen mukainen. Takana on loppuun ajetut 285-levyiset Pilot-sportit. Ja edessä 255-leveät. Ilmeisesti ovat vieläpä run-flat-renkaat? En ole varma. Mutta auto vetelee motarin tieurissa aivan luokattomasti. Tilasinkin jo uudet tasalevyiset 18" vanteet, jolle ajattelin laittaa joka nurkkaan ihan tavalliset 245-leveät kumit. Uskoisin että vetely rauhoittuu näillä.
Jos tässä Järvenpään tuntumassa, n.50km säteellä vaikuttaa joku star-spesialisti, jolta onnistuu nämä laatikon opetukset ja muut koodaukset, saa ottaa minuun yhteyttä. En oikein tiedä jaksanko aloittaa omatoimista *-elämää jos osaamista löytyy ilman omaa opettelua.
Mutta kaikenlaiset omistuskokemukset kiinnostaa ja faktapohjaiset kommentit auton tekniikasta.
Mutta tässä CLS:ssä pieni kauneusvirhe on mielestäni vaihteiston vaihtaminen 1>2 ja 2>3 vaihteille. Vaihdot ovat aavistuksen nykäiseviä (toisinaan), varsinkin kylmällä laatikolla. Ja joskus lämpimänäkin. Ajattelin vaihdattaa laatikkoon öljyt huuhtelemalla. Ja jostain olen ymmärtänyt että sen jälkeen olisi hyvä nollata lootan adaptaatiot, sekä tehdä vaihtojen opetus uudelleen. Pitääkö nämä paikkansa tämän "plus"-laatikon tapauksessa myös? Entä uusin ohjelmistopäivitys, onko rahanhukkaa? Ja löytyykö mersupiireistä sellaista harrastaja-osaamista samaan tapaan kuin BMW-leirissä, jossa auton ohjelmoijia, koodaajia jne.. tuntuu löytyvän joka kylältä.
Ja sitten kiinnostaisi että onnistuuko mersuissa koodaamaan esim. start-stop-systeemiä pois käytöstä?
Tämä auto on varustettu jollain AMG-paketilla ja rengastus on myös sen mukainen. Takana on loppuun ajetut 285-levyiset Pilot-sportit. Ja edessä 255-leveät. Ilmeisesti ovat vieläpä run-flat-renkaat? En ole varma. Mutta auto vetelee motarin tieurissa aivan luokattomasti. Tilasinkin jo uudet tasalevyiset 18" vanteet, jolle ajattelin laittaa joka nurkkaan ihan tavalliset 245-leveät kumit. Uskoisin että vetely rauhoittuu näillä.
Jos tässä Järvenpään tuntumassa, n.50km säteellä vaikuttaa joku star-spesialisti, jolta onnistuu nämä laatikon opetukset ja muut koodaukset, saa ottaa minuun yhteyttä. En oikein tiedä jaksanko aloittaa omatoimista *-elämää jos osaamista löytyy ilman omaa opettelua.
Mutta kaikenlaiset omistuskokemukset kiinnostaa ja faktapohjaiset kommentit auton tekniikasta.
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Vuosimallin tietäminen toki helpottaisi arvailua. 250csi:n korjattiin tuota nykivää käytöstä ihan MB puolesta softa päivityksellä. Toki hyvä ensin tarkistaa ja tarvittaessa päivittää kaikki auton softat ihan marmorilla. Ei se nykäisy kuitenkaan kokonaan häviä.
Meillä on ollut muutama noita 250 cdi koneisia autoja. Vaihteisto on koko paketin huonoin kohta ja itseasiassa ihan syy ettei meille ole enää yhtään tulossa. Se vaihtaminen on niiin hiidasta ja varovaista
Meillä on ollut muutama noita 250 cdi koneisia autoja. Vaihteisto on koko paketin huonoin kohta ja itseasiassa ihan syy ettei meille ole enää yhtään tulossa. Se vaihtaminen on niiin hiidasta ja varovaista
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Miten tuo hidas ja varovainen käytännössä ilmeni? Vaikuttiko siihen öljynvaihto ym. huoltotoimenpiteet mitenkään?ArtoCDI kirjoitti:Vuosimallin tietäminen toki helpottaisi arvailua. 250csi:n korjattiin tuota nykivää käytöstä ihan MB puolesta softa päivityksellä. Toki hyvä ensin tarkistaa ja tarvittaessa päivittää kaikki auton softat ihan marmorilla. Ei se nykäisy kuitenkaan kokonaan häviä.
Meillä on ollut muutama noita 250 cdi koneisia autoja. Vaihteisto on koko paketin huonoin kohta ja itseasiassa ihan syy ettei meille ole enää yhtään tulossa. Se vaihtaminen on niiin hiidasta ja varovaista
S204
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Aika kielteinen kuvaus Artolta. Minusta 7G on asiallinen laatikko. Varsinainen vaihtotapahtuma ihan ripeä, eikä veto ole kauaa pois. Toki ratin lavoista käskettäessä kestää ennen kuin vaihde vaihtuu. Minusta sport-asento on miellyttävämpi käytössä. Nykimiset kylmänä on yleisiä. Kannattaa öljynvaihtojen lisäksi pyytää marmorilta vaihteiston ohjelmistopäivitystä, se ainakin meillä teki käytöksen siistimmäksi.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Sama alusta kuin w212 E sarjassa. Eli saa sen kulkemaan suoraan: alustan säätö (siis, ei vain "tarkastus"), pyydä auraukset minimiin.
Tätä 7G vaihdelootan ongelmaa en ymmärrä. Minulla 350cdi S212 (4M), eikä ole vaihteiston öljynvaihdon, ja nollauksen jälkeen nykinyt.
Eikö 250cdi:ssä ole sama loota?
Ajelin jokin aika sitten w205 , siinä oli 250 cdi. Eikä sekään nykinyt. VM taisi olla 2015.
Tätä 7G vaihdelootan ongelmaa en ymmärrä. Minulla 350cdi S212 (4M), eikä ole vaihteiston öljynvaihdon, ja nollauksen jälkeen nykinyt.
Eikö 250cdi:ssä ole sama loota?
Ajelin jokin aika sitten w205 , siinä oli 250 cdi. Eikä sekään nykinyt. VM taisi olla 2015.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Itseä on 7G-tronicissa häirinnyt laatikoiden yksilöllisyys. Olen ajellut melko monella yksilöllä, uudella ja vanhalla, ja osa suoriutuu vaihdoista todella huomaamattomasti. Osaa vaivaa hienoinen epätasaisuus riippumatta siitä, onko mittarissa 10 000 vai 100 000 km. Mitenkään erityisen hitaana en lootaa pidä. Ei nyt ehkä markkinoiden nopein, mutta varsin riittävä.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Vuosimalli on tosiaan 2013 ja kone 250CDi.
Juu, ei minuakaan tuon lootan hitaus tai nopeus ole kumpikaan häirinnyt. En sinällään kaipaakaan mitään sporttivaihtoja. Ainoastaan tuo satunnainen nykäisy ärsyttää, joka ilmenee nyt selvimmin kun auto on ajettu moottoritiellä lämpimäksi vaikkapa ajellessa Järvenpäästä Helsinkiin. Sen jälkeen kun pysähtyy ekoihin valoihin ja lähtee liikkeelle, niin se ensimmäinen vaihto on toisinaan tosi ärsyttävän tuntuinen. Onko se nyt sitten 2>3 vaihto, vai millä vaihteella tuo sitten lähteekään liikkeelle ECO-asennossa? Seuraava vaihto 3>4 onkin jo sitten tasaisempi. Ja myös seuraavista valoista lähdettäessä 2>3 saattaa ollakin sitten hokkuspokkus aivan täydellisen tasainen. Varmaan täytyy käydä kysymässä marmorilta softapäivityksiä autoon. Mitenkäs ne lootan vaihtojen uudelleensopeutukset, kannattaako nekin teetättää samalla? Öljynvaihto ei varmaan tuon nykäyksen suhteen ole se merkittävin toimenpide? Mutta taidan senkin tässä teetättää vielä.
Ja renkaatkin vaihdoin uusiin. Nyt on joka nurkassa tasalevyiset uudet GoodYearin EagleF1 Asy3:set 18" kokoisena. Vetelystä ei ole enää tietoakaan. Menee rauhallisesti ja tempomatta kuin juna.
Osaakos joku sanoa tuosta start-stop-toiminnon poistamisesta?
Juu, ei minuakaan tuon lootan hitaus tai nopeus ole kumpikaan häirinnyt. En sinällään kaipaakaan mitään sporttivaihtoja. Ainoastaan tuo satunnainen nykäisy ärsyttää, joka ilmenee nyt selvimmin kun auto on ajettu moottoritiellä lämpimäksi vaikkapa ajellessa Järvenpäästä Helsinkiin. Sen jälkeen kun pysähtyy ekoihin valoihin ja lähtee liikkeelle, niin se ensimmäinen vaihto on toisinaan tosi ärsyttävän tuntuinen. Onko se nyt sitten 2>3 vaihto, vai millä vaihteella tuo sitten lähteekään liikkeelle ECO-asennossa? Seuraava vaihto 3>4 onkin jo sitten tasaisempi. Ja myös seuraavista valoista lähdettäessä 2>3 saattaa ollakin sitten hokkuspokkus aivan täydellisen tasainen. Varmaan täytyy käydä kysymässä marmorilta softapäivityksiä autoon. Mitenkäs ne lootan vaihtojen uudelleensopeutukset, kannattaako nekin teetättää samalla? Öljynvaihto ei varmaan tuon nykäyksen suhteen ole se merkittävin toimenpide? Mutta taidan senkin tässä teetättää vielä.
Ja renkaatkin vaihdoin uusiin. Nyt on joka nurkassa tasalevyiset uudet GoodYearin EagleF1 Asy3:set 18" kokoisena. Vetelystä ei ole enää tietoakaan. Menee rauhallisesti ja tempomatta kuin juna.
Osaakos joku sanoa tuosta start-stop-toiminnon poistamisesta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Eli ilmeisesti Starilla tuota toimintoa ei saa disabloitua? No eipä tämä nyt niin suuri ongelma ole painaa sitä kojetaulun nappia...
Mitenkäs näissä nykymersuissa kestää alustan pulikat käyttöä? Bemareiden kanssa huomasin, että varsinkin 5-sarjalaisissa oli etupään reaktiotangot ja niiden hydraulipuslat ns. kulutustavaraa. Seka F-malleissa takajousituksen ilmapussit. Nopeasti vilkaistuna 5-bemun alusta on tehty hyvin pitkälti samalla saplunalla kuin CLS:n alusta. Onko mersujen alustat kestävämpää tekoa? ts. onko siellä mitään heikkoja tunnettuja kohtia, joista tarvitsee olla erityisen huolissaan 150tkm ajetun auton tapauksessa? Tämän yksilön alusta on ainakin aivan äänetön ja kolinaton.
Samat kysymykset haluaisin esittää myös tuolle CDi-koneelle? Onko siellä mitään erityisempaa tyyppivikakohdetta? Eli kestääkö jakopää kilometrejä kuten vanhoissa mersuissa?
Mitenkäs näissä nykymersuissa kestää alustan pulikat käyttöä? Bemareiden kanssa huomasin, että varsinkin 5-sarjalaisissa oli etupään reaktiotangot ja niiden hydraulipuslat ns. kulutustavaraa. Seka F-malleissa takajousituksen ilmapussit. Nopeasti vilkaistuna 5-bemun alusta on tehty hyvin pitkälti samalla saplunalla kuin CLS:n alusta. Onko mersujen alustat kestävämpää tekoa? ts. onko siellä mitään heikkoja tunnettuja kohtia, joista tarvitsee olla erityisen huolissaan 150tkm ajetun auton tapauksessa? Tämän yksilön alusta on ainakin aivan äänetön ja kolinaton.
Samat kysymykset haluaisin esittää myös tuolle CDi-koneelle? Onko siellä mitään erityisempaa tyyppivikakohdetta? Eli kestääkö jakopää kilometrejä kuten vanhoissa mersuissa?
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Mitkäs ne kumit oli, että osaa varoa?. Oliko paljon pintaa jäljellä? Entäs rengas äänet?JKK kirjoitti: Ja renkaatkin vaihdoin uusiin. Nyt on joka nurkassa tasalevyiset uudet GoodYearin EagleF1 Asy3:set 18" kokoisena. Vetelystä ei ole enää tietoakaan. Menee rauhallisesti ja tempomatta kuin juna.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: CLS ShootingBrake 250CDi - kysymyksiä
Takana oli 285-leveät Michelin Pilot Sport 3:set ja edessä 255-leveät GoodYear Eaglet vuodelta 2013. Rengasäänet oli suorastaan huumaavat. Ja se urissa vetely oli jotain sellaista mihin en ole törmännyt koskaan - edes millään bemarilla, jotka perinteisesti on aikamoisia uratutkia leveillä kumeilla. Lahden motarin urissa eteni sananmukaisesti kuin käärmeen selässä olisi ollut.simosami kirjoitti: Mitkäs ne kumit oli, että osaa varoa?. Oliko paljon pintaa jäljellä? Entäs rengas äänet?
Näille uusille Eagle F1 Asy3:sille annan kyllä täyden kympin joka suhteessa. Auto kulkee todella rauhallisesti vaikka olisi pahemmatkin urat tiessä. Ja vaikea kuvitella että paljon hiljaisemmatkaan voisi kumit olla. Taisi TM:n testissäkin saada arvosanaksi täyden kympin melumittauksesta. Ero on todellakin kuin olisi täysin eri auto nyt.