S204 180CDI OM651 - Ahtopaineherja, turbo ok - Vika selvisi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

S204 180CDI OM651 - Ahtopaineherja, turbo ok - Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kysytään nyt varmuudeksi jos jollakin samanlaista ongelmaa, eli:

Auto -14 S204 180CDI OM651. Moottori menee vikatilaan isolla vaihteella isossa nopeudessa kun painaa lisää kaasua. Eli toisin sanoen joka kerta on nyt mennyt samallalailla, vauhti +120km/h vakkari päällä, auto lämmin, lähtee ohittamaan ja painaa kaasua --> nykäys ja vikavalo, jonka jälkeen vikatila ja max 3000rpm. Aika kauan saa ajaa ennen kuin vian saa päälle, useita kymmeniä kilometrejä. Vaikka kuinka kiihdyttelee paikaltaan ja pienemmissä vauhdeissa, ei vika tule päälle nollauksen jälkeen, ja tehot siis tallella.

Star antaa viaksi Ahtopaineen määrä liian alhainen, ahtimen säädinosa jumissa ja imuvuoto havaittu.

No tässä koneessa ahtimen säätö toimii Siemens/VDO Servomoottorilla, jonka nyt jo irrotin ja laitoin Turbotohtorille tarkistukseen. Turbon siivilän kara liikkuu vapaasti ja turbo on muutenkin siisti ja välyksetön. Tuo säätömoottorin kara liikkuu käännettäessä, mutta en tiedä pitäisikö sen olla jäykkä? Eli liikkua vaan moottoria ohjattaessa? No jokatapauksessa se on jo menossa Akaalle.
Ennen star käyntiä putsailin imusarjan painetunnistimen (kuskin puoli) ja se oli pahasti tukossa. Herää vaan kysymys, voisiko se olla silti kaput, vaikkei Star siitä mitään vikaa annakkaan?
No sitten se imuvuoto, Tällekin on ilmeisesti jokin testi olemassa Starin kautta, mutta diagnostiikka ei anna suorittaa sitä oli vikakoodi päällä tai ei.. eli meneekö se vuodon etsintä käsitöiksi jos ei nuo muut kohteet poista ongelmaa? vai voiko se vaan sekoilla jostain muusta syystä?
Viimeksi muokannut EVO X, Ma 18.06.2018 12:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: S204 180CDI OM651 - Ahtopaineherja, turbo ok

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ja syyhän tähän ongelmaan oli sitten turbon vasen ahtopaineputki, jossa 5cm viilto. Eli uutta osaa ja rokrok.
Servo kävi myös Turbotohtorilla testissä ja oli täysin kunnossa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin