S210 automaatti jättää D:llä kakkosen päälle
S210 automaatti jättää D:llä kakkosen päälle
Nyt tuli ensimmäinen vika Mersun omistajana. Vaihdelaatikko jätti kakkosvaihteen päälle ajosta. Ennen tehnyt muutaman kerran saman mutta sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen korjannut asian. Katsottiin ohjainboksi ja sieltä löytyi öljyä, sen ymmärtääkseni tyypillisen kapilaari ilmiön johdosta. Se on puhdistettu ja sama oire jatkui. Tarviiko laatikkoa nollata vikatilasta että vika poistuisi, vai nollaako itsestään jos saakin öljyn puhdistuksen jälkeen kontaktin? Toinen mitä oon epäilly olis venttiili pöytä, josta joku venttiileistä olis väljä. Staarin tai muunkaan lukijan nokkaan en oo vielä saanut autoa tähän hätään. Onko muita ideoita mikä saattaisi aiheuttaa tämän vai oonko kuitenki oikeilla jäljillä? Joskus on aikaisemmin nakannut muuten vapaalle rajussa kiihdytyksessä, mutta alkanut toimia sammuttamisen jälkeen.
S211 320cdi avantgarde
Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Pe 22.01.2016 21:48
Re: S210 automaatti jättää D:llä kakkosen päälle
Mulla oli w211 sama vika, tosin jäi kolmonen. Vika oli vaihdelaatikon nopeustunnistin. Vaihdatin sen ja samalla kyb-venttiilin (oireilee niin, että hitaasti ajaessa tasakaasulla pienillä kierroksilla kierrokset "heijaa") samalla uudet öljyt+suodin, ei edellytä laatikon purkamista autosta, kustansi muistaakseni 7-800 tutussa pajassa.
Re: S210 automaatti jättää D:llä kakkosen päälle
Juu no pitää koittaa saada pikimmiten roikan päähän tuo ja lukea mitä koodia sieltä pukkaa tulemaan. Päivittelen tänne mitä löytyy jos se avunsaantia helpottais paha arvailla ku voi olla moni eri vika samoilla oireilla, sen mukaan mitä lueskellu tätä foorumia.w211cdijge kirjoitti:Mulla oli w211 sama vika, tosin jäi kolmonen. Vika oli vaihdelaatikon nopeustunnistin. Vaihdatin sen ja samalla kyb-venttiilin (oireilee niin, että hitaasti ajaessa tasakaasulla pienillä kierroksilla kierrokset "heijaa") samalla uudet öljyt+suodin, ei edellytä laatikon purkamista autosta, kustansi muistaakseni 7-800 tutussa pajassa.
Viimeksi muokannut Jwerty, Pe 15.06.2018 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320cdi avantgarde
Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Re: S210 automaatti jättää D:llä kakkosen päälle
Öljyä voi olla myös pistokkeessa mutta voi olla että joutuu nollaamaan askin että vika poistuu mutta tossa nopeus tunnistin eli johdin levy vaihtoon pistokej a öljyt samalla...kyb venttiilin vaihtokaan ei tee pahaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Pe 22.01.2016 21:48
Re: S210 automaatti jättää D:llä kakkosen päälle
Ei mullakaan vielä kyb ollut mennyt, mutta lueskelin että niillä kilsoilla (320tkm) saattaa sanoa goodbye yhtäkkiä, joten vaihdoin jo "etukäteen" kun ei maksanut kuin alle satasen, samoin lueskelin et toi nopeustunnistin on ollut aika yleinen vika noil kilsoil mitä mulla oli. Paljonko aloittajan autolla on ajettu?
Re: S210 automaatti jättää D:llä kakkosen päälle
Siinä on nyt pikkusen reipas 490tkm rullailtuna. Alkuperäistä osaa mun tietojen laatokossa kaikki paitsi öljyt ja suodatin. Ei vaan viittis sitä merkki huollon tyyliä kokeilla että vaihtaa aina jonku osan ja kokeilee sattuuko alkaa toimimaan mutta jos tässä ei tutkimuksista huolimatta löydy varmaa vikaa niin pitää vaihtaa aina kaikki mitä samalla purkamisella saa vaihdettua, ettei tarvi montaa kertaa purkaa
S211 320cdi avantgarde
Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Re: S210 automaatti jättää D:llä kakkosen päälle
Nyt käytin ohjainboksin puhdistuksen jälkeen vikakoodit luvussa ja nollauksessa. Antoi koodeja pyörintänopeus antureille, mutta kun ne nollattiin niin ei takasin ainakaan heti tullu. Eli pitää vaihtaa pistoke laatikkoon ja seurailla tilannetta
S211 320cdi avantgarde
Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift
Ei kedon kaunein kukkanen, mutta kukkii se perunakin
aiempi rotjake S210 270cdi facelift