W212 E350 kuumenee liikaa ahtimen jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Erauspentu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 06.05.2018 09:43

W212 E350 kuumenee liikaa ahtimen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Erauspentu »

2010 E350 CDI vaihdettiin öljyn lauhduttimen tiiviste. Ok!
Koeajolla auto kuulemma kuumuu ahtimen jälkeen (putki ja DPF) niin paljon, että voi alkaa käryämään (palamaan)

Liikkeellä ei ollut aavistusta mistä voisi johtua mutta epäilivät tukkoista putkea, vissiin DPF:ää.

Voiko tämä olla mahdollista? Vai voisiko kyse olla jostain muusta? hieman huolettaa "emme ole aivan varmoja syystä" lausunnot.

Nääs jos ideoita keksisi niin se tuskin haitaksi olisi.
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 E350 kuumenee liikaa ahtimen jälkeen

Viesti Kirjoittaja skibe »

Erauspentu kirjoitti:2010 E350 CDI vaihdettiin öljyn lauhduttimen tiiviste. Ok!
Koeajolla auto kuulemma kuumuu ahtimen jälkeen (putki ja DPF) niin paljon, että voi alkaa käryämään (palamaan)

Liikkeellä ei ollut aavistusta mistä voisi johtua mutta epäilivät tukkoista putkea, vissiin DPF:ää.

Voiko tämä olla mahdollista? Vai voisiko kyse olla jostain muusta? hieman huolettaa "emme ole aivan varmoja syystä" lausunnot.

Nääs jos ideoita keksisi niin se tuskin haitaksi olisi.
"voi alkaa käryämään"
onhan siellä normaalisti aika lämmin..varsinkin kun regenerointi on päällä eli hiukkassuodatin pitää saada pikkasen kuumemmaksi.
tieten jos liikkeellä mersun oma vikadiagnostiikka testeri jolla voivat tutkia et joko se dpf on oikeasti tukossa.
kaippa siihen mittaristoonkin jotai ilmoitusta tulisi jos se dpf olisi tiensä päässä.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Erauspentu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 06.05.2018 09:43

Re: W212 E350 kuumenee liikaa ahtimen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Erauspentu »

Nyt jälleen tunnus toimii :) eli dpf kuumuu kyllä. Jos koeajolla oli tosiaan polttopäällä niin sehän kuumuu koko putki. Ihmetyttää moinen kun tosiaan jos dpf tukossa niin tulisi ilmoitus. Taidan hakea auton pois liikkeestä kun ei järkevää selitystä tunnu tulevan.

Eli muilla ei liene kokemuksia V6 diisselin dpf/ turbon kuumumisesta muuta kuin dpf polton aikana?

Jos auto nyt 8v vanha niin ihmetyttää jos yhtäkkiä tulisi mystinen kuumumisongelma.
Toki vanhentuessaan autoihin viat yleensä ilmenee paremmin :)
Erauspentu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 06.05.2018 09:43

Re: W212 E350 kuumenee liikaa ahtimen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Erauspentu »

Itse itselleni vastaten. Luettuani tarkemmin foorumia ja nettiä niin kuulostaa siltä, että minun tapauksessani on ollut vain dpf:n regenerointi päällä kun putkisto ollut kuuma.
Ei sen kummempaa.
Video, kun meidän työmatka ajot ovat vain noin 5km / päivä niin ei ehkä optimi valinta.

Mutta mutta, jos kerran pariin viikkon käy kurraamassa pidempään niin pitäisi auttaa.

Jos kovin tiheään alkaa sitten polttamaan niin täytyy tutkia uudelleen.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 E350 kuumenee liikaa ahtimen jälkeen

Viesti Kirjoittaja simosami »

Erauspentu kirjoitti:Itse itselleni vastaten. Luettuani tarkemmin foorumia ja nettiä niin kuulostaa siltä, että minun tapauksessani on ollut vain dpf:n regenerointi päällä kun putkisto ollut kuuma.
Ei sen kummempaa.
Video, kun meidän työmatka ajot ovat vain noin 5km / päivä niin ei ehkä optimi valinta.
Mutta mutta, jos kerran pariin viikkon käy kurraamassa pidempään niin pitäisi auttaa.
Jos kovin tiheään alkaa sitten polttamaan niin täytyy tutkia uudelleen.

Periaatteessa poltto jatkuu seuraavalla kerralla, jos jää kesken.
Paras olisi ajaa n. 80-90 km/h vauhtia, niin kierrokset pysyy polton kannalta optimissa, eli 2000 kierroksen tuntumassa, n. 20km varmaan riittää.
Moottoritie ajon jälkeen tuntuu, että aloittaa polton usein vasta, kun saapuu kaupunkiin. Ja jää silloin monesti kesken.

Talvella kerran, paksussa lumipyryssä, kun jonon vauhti oli 50-60km/h, varmaan tunnin ajan. Yritti polttaa, mutta kun kierrokset oli vain 1000k tuntumassa, niin antoi polttoaine suodattimesta herjan.
Vika poistui, kun pääsi porheltamaan seuraavan pätkän vähän vauhdikkaammin.
Suodattimessa ei liene ollut vikaa.
Viimeksi muokannut simosami, Ke 27.06.2018 16:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Erauspentu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 06.05.2018 09:43

Re: W212 E350 kuumenee liikaa ahtimen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Erauspentu »

Kuinka tiheään auto suorittaa polton? olen lukenut että noin 1000km välein, mutta voi myös useammin, riippuen ajotavasta.
Ja jos tosiaan lopettaa kesken polton ajon niin silloin käy kyllä dpf ja putki tosi kuumana.
Eli siitä mahdollinen käry ja jopa tämä minun "olettama" palovaara.
Tosin, onko yhtään MB:tä palanut dpf polton takia? epäilen.
Vastaa Viestiin