Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Also Starring
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09

Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Also Starring »

Itselle tulossa W211 -06 Japanista.
Autossa bi-xenon kurvivalot eli kysymys niiden katsastuksesta?
Umpioiden vaihto, valokuvion säätö vai jotain muuta?

Toinen kysymys on sitten comandin saamisesta toimintaan?
Saako toimimaan vai heitänkö vesilintua?

Voisiko tämä toimia yleisketjuna Japanin Mersujen tekniikkakeskusteluissa?
Ei tarvitsisi etsiä kaikkea yksitellen.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Juuri aamulla vuoden 2001 W220 500 langi lopulta hyväksyttynä. Alunperin kuukausi takaperin tuli hylsy vaatimustenmukaisuustodistuksen puutteesta, mutta eilen 1.7. muuttui Trafin säännökset, joiden mukaan todistuksia ei enää tarvita tavallisista alkuperäiskuntoisista massatuotetuista autoista, joten jälkitarkastus meni läpi ilman todistuksia. Umpiot vaihdoin purkuautosta, ja näkyy merkittynä 2 % vaihtoprosentteja otteeseen siitä ilosta... Voisi ehkä väittää vastaan kun kuitenkin pakollisesta vaihdosta kyse että saa kilpiin, mutta eipä nuo tuossa paperilla paljoa paina. Suoratkin valot pitäisi mennä läpi, mutta mielestäni mukavempaa pimeällä kun on normaalisti asymmetriset valot.

Comandit on täysin erilaisia Japanissa kuin muualla maailmassa, eli vesilintua jos meinaa toimimaan saada. Itselläni on bluetooth-FM-tikku tupakansytkässä ja puhelin asetettu automaattisesti äänilähteeksi aina kun löytää tikun.

Nyt enää verotuspäätöksen odottelua ja sitten peltilaput hakemaan. Pari kuukautta tässä on toki jo verottomana saanut ajella, joten ei sinänsä prosessin venyminen haittaa, kunhan päätöksen saa nyt sitten ennen 3 kk ajoajan loppumista.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Ei ole mitään annettavaa tähän threadiin, mutta piti vain tulla sanomaan että yhteinen ketju asialle on hyvä idea. Itsellä juuri uusi lelu hommattuna joten ei ole ajankohtaista, mutta pitkään olen japanilaisia huutokauppoja seuraillut ja kävipä pari kertaa lähellä sieltä jotain huutaakin. Muutaman vuoden päästä voi olla taas ajankohtaista ja silloin on varmasti hyötyä tietopankista.
RRS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.06.2018 14:02

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja RRS »

Also Starring kirjoitti:Itselle tulossa W211 -06 Japanista.
Autossa bi-xenon kurvivalot eli kysymys niiden katsastuksesta?
Umpioiden vaihto, valokuvion säätö vai jotain muuta?

Toinen kysymys on sitten comandin saamisesta toimintaan?
Saako toimimaan vai heitänkö vesilintua?

Voisiko tämä toimia yleisketjuna Japanin Mersujen tekniikkakeskusteluissa?
Ei tarvitsisi etsiä kaikkea yksitellen.
Itsellä Japanista keväällä tuotu 500 S (W221) vm 2006. Ongelmia ajovalojen kanssa katsastuksessa, mutta lopulta katsastuskonttoria vaihtamalla auto hyväksyttiin ja pellitetty. En pimeällä kyllä huomaa mitään eroa normi eurovaloihin… Umpioita säädettiin "kaakkoon" sen verran kun säätöä oli saatavilla. Ensimmäinen konttori hylkäsi ja toinen hyväksyi.

Auton kello osoittaa vielä Tokion aikaa. Olen lukenut jostakin, että kellonaika ohjautuu navista? No, naviin en ole hankkinut suomalaista cd:tä eikä tuo näytä ymmärtävän auton olevan jossakin muualla. Onko mitään konstia saada kello ”meidän” aikaan paitsi rikkomalla lasin…? Youtubesta löytyy kohtuu hyviä opasvideoita, mutta Mersulla tuntuu olevan aika paljon erilaisia ohjelmaversioita saman vuosimallin autoissa. Joitain videoiden funktioita vain ei löydy omasta autosta.
Also Starring
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Also Starring »

Tyyppikilvestä unohtui kysyä.
Ilmeisesti sitä ei autoista löydy.
Teittekö/teetittekö tyyppikilvet ja mistä siihen tiedot?
Jos nyt pitäisi katsastuksesta selvitä ilman vaatimustenmukaisuustodistusta, niin mistä tiedot tyyppikilpeen?
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Massatarra tuli tehtyä saamaani Excel-pohjaan, jonka teetätin mainostoimistolla tarraksi, luvut otin kaivamalla Nettiautosta identtisten autojen Trafi-tiedoista. Tuo eilinen kevennys muutti tämänkin, eli menee kilpiin täysillä paikkaluvuilla myös japsimassoilla, mutta on kuskin vastuulla, ettei kokonaismassa ylity. Tuli aloitettua katsastus ennen kuin julkistivat uudistuksen, joten oma on nyt euromassoilla rekisteriotteessa. Toisaalta hyvä, että ei ole ongelmaa massan kanssa, mutta toisaalta ajoneuvovero menee kokonaismassan mukaan kun co2-arvoa ei ole, joten turpiin tulee nyt joka vuosi jonkin verran. Japsimassa olisi ollut 2105 kg, nyt otteessa 2400 kg.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ale.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Mulla meni w220 s500 läpi suoralla kuviolla, toki soitin ja tiedustelin asiaa ensin.(ei ollut vipua mun valoissa) ja oma tekoinen tyyppikilpi kävi hyvin. Commandissa kello ei pysy ajassaan ja ehkä kaksi radio kanavaa toimii ja on puoliksi englanniksi, nämä tosin ei itseäni haittaa yhtään.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Toiseen ketjuun kirjoitin asiasta. Kannattaa kerralla laittaa ne valot kuntoon, muute joka vuosi pitää pelätä meneekö läpi. Noissa kun on katsastusasemakohtaisia tulkinta eroja ihan liikaa.
2007 R 320cdi
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja AK47 »

luokyio kirjoitti:Juuri aamulla vuoden 2001 W220 500 langi lopulta hyväksyttynä. Alunperin kuukausi takaperin tuli hylsy vaatimustenmukaisuustodistuksen puutteesta, mutta eilen 1.7. muuttui Trafin säännökset, joiden mukaan todistuksia ei enää tarvita tavallisista alkuperäiskuntoisista massatuotetuista autoista, joten jälkitarkastus meni läpi ilman todistuksia. Umpiot vaihdoin purkuautosta, ja näkyy merkittynä 2 % vaihtoprosentteja otteeseen siitä ilosta... Voisi ehkä väittää vastaan kun kuitenkin pakollisesta vaihdosta kyse että saa kilpiin, mutta eipä nuo tuossa paperilla paljoa paina. Suoratkin valot pitäisi mennä läpi, mutta mielestäni mukavempaa pimeällä kun on normaalisti asymmetriset valot.

Comandit on täysin erilaisia Japanissa kuin muualla maailmassa, eli vesilintua jos meinaa toimimaan saada. Itselläni on bluetooth-FM-tikku tupakansytkässä ja puhelin asetettu automaattisesti äänilähteeksi aina kun löytää tikun.

Nyt enää verotuspäätöksen odottelua ja sitten peltilaput hakemaan. Pari kuukautta tässä on toki jo verottomana saanut ajella, joten ei sinänsä prosessin venyminen haittaa, kunhan päätöksen saa nyt sitten ennen 3 kk ajoajan loppumista.
Kun maksat verot niin prosentithan nollautuu juuri sillä hetkellä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ale.s kirjoitti:Mulla meni w220 s500 läpi suoralla kuviolla, toki soitin ja tiedustelin asiaa ensin.(ei ollut vipua mun valoissa) ja oma tekoinen tyyppikilpi kävi hyvin. Commandissa kello ei pysy ajassaan ja ehkä kaksi radio kanavaa toimii ja on puoliksi englanniksi, nämä tosin ei itseäni haittaa yhtään.
Muuttelet starilla auton eurooppaan niin kellokin asettuu sitten. Se commandista muuttaminen ei montaa sekuntia pysy vaan muuttuu japanin aikaan samointein takas. http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

AK47 kirjoitti: Kun maksat verot niin prosentithan nollautuu juuri sillä hetkellä.
Jahas, tätäpä en tiennytkään, hyvä jos näin menee :thumbup:
AK47 kirjoitti:
Muuttelet starilla auton eurooppaan niin kellokin asettuu sitten. Se commandista muuttaminen ei montaa sekuntia pysy vaan muuttuu japanin aikaan samointein takas. http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Mittariston koodauksen olen asettanut Suomeen että sai ajotietokoneen näyttämään ymmärrettäviä kulutuslukemia, mutta kello on yhä Japanissa. Mistä muualta tuo maa-asetus pitää käydä vaihtamassa? Sinänsä jo aivo tottunut kääntämään päässä kelloa vilkaisemalla kuusi tuntia taaksepäin. :mrgreen:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ha, onnistui saada kello aikaan. Starilla mittariston koodauksista kohta "Navigointi" muutetaan "Ei olemassa". Tämän jälkeen ajotietokoneesta häviää navigointikohta, mutta vastalahjaksi tulee kellon säätö. Radio jää Japanin aikaan, mutta se ei enää synkronoidu mittariston kanssa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja AK47 »

luokyio kirjoitti:Ha, onnistui saada kello aikaan. Starilla mittariston koodauksista kohta "Navigointi" muutetaan "Ei olemassa". Tämän jälkeen ajotietokoneesta häviää navigointikohta, mutta vastalahjaksi tulee kellon säätö. Radio jää Japanin aikaan, mutta se ei enää synkronoidu mittariston kanssa.
Niin se on mullakin tehty kun ei ole commandia enää siinä. Mutta mittaristosta pitäis löytyä uhr jotain tms jolla voisi säädellä niin että on mittaristossa ja navissa saa kotimaan aikaan kellot.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Nyt napsahti verotuspäätös. Parisataa yli sen mitä toivoin (2136,72 € tuli, niukinnaukin ykkösellä alkavaa odottelin), mutta ei maksane vaivaa valitella. Ovat onneksi suodattaneet kaikki Nettiauton ylihintaiset japsituonneilla rahastukset pois, ja ottaneet enempi ajetut (omassa 60 tkm) vain huomioon, mutta ärsyttävästi mukaan otettu tuollainen reilusti muita verrokkeja kalliimpi auto autoliikkeestä Netwheelsistä (kuka tuota edes käyttää...).
PERUSTELUT
Yleinen pyyntihinta: 8868 euroa.

Verohallinto on hankkinut selvitystä verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisten
käytettyjen, Suomessa jo rekisteröityjen ajoneuvojen yleisistä pyyntihinnoista
veropäivänä. Arvonmäärityksessä on käytetty alla olevia hintahavaintoja.

Hintahavaintoja on korjattu ajokilometrien (0.8% / 5000km) ja vuosimallin (n.
9.2% /vuosi) osalta vastaamaan verotettavaa ajoneuvoa.

Verotettavan ajoneuvon yleinen pyyntihinta on määritetty näiden hintojen
keskiarvona , josta on ensin vähennetty 15 % menetelmään liittyvien
epävarmuustekijöiden huomioimiseksi.

HINTAHAVAINNOT
Hintalähde: http://www.nettiauto.com" onclick="window.open(this.href);return false; (20.06.2018)
Merkki: MERCEDES-BENZ
Malli: S 500
Mallin tarkennin: 5.0 4D AUT 225KW
Mallivuosi: 2000
Ajokilometrit (tuhansina km): 205
Hinta: 8600

Hintalähde: Netwheels (02.06.2018)
Merkki: MERCEDES-BENZ
Malli: S 500
Mallin tarkennin: 5.0 4D AUT 225KW
Mallivuosi: 2001
Ajokilometrit (tuhansina km): 164
Hinta: 9900

Hintalähde: http://www.nettiauto.com" onclick="window.open(this.href);return false; (20.04.2018)
Merkki: MERCEDES-BENZ
Malli: S 500
Mallin tarkennin: 5.0 4D AUT 225KW
Mallivuosi: 2001
Ajokilometrit (tuhansina km): 260
Hinta: 7000

Hintalähde: http://www.nettiauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Merkki: MERCEDES-BENZ
Malli: S 500
Mallin tarkennin: 5.0 4D AUT 225KW
Mallivuosi: 2001
Ajokilometrit (tuhansina km): 261
Hinta: 6100
Kilvet mietityttää. Eteen sai nätisti kun jätti japsitelineen pois, mutta takaa ei kyllä miellytä silmää. Ilman taustaakaan ei istu kun takaa tulee pultin päät liian ulos.

Kuva
Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
599gtb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Pe 22.04.2011 07:17

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja 599gtb »

Hei onko täällä ketään tuonut alkupään w211 mersua
saako commandin pelamaan helposti kun vaihtaa euro commandin sisään? tai onnistuuko vaihto edes miten johdot?
entä valot löytyykö valoista vivut mitkä korjaa kuviota vai joutuuko vaihtaa koko umpiot?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja markoala »

Valmistajan kilpi on pakollinen varuste, laitonta ei ole tehdä itse mutta en suosittele jos matkustaa autolla entiseen itä eurooppaan tai Venäjälle . Itse tehty tarra kun aiheuttaa taatusti jonkunlaisen tarkastuksen aina kun sen viranomainen näkee. Virallisen korvaus tarran saa vehon kautta rahalla. Vanha auto toki vanha auto, massat tullee näin kuten alunperin jne..

Mahdollisesti nopeuttaa asiointia :lol:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Also Starring
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Also Starring »

Viime viikolla tuli haettua W211 Hangon satamasta.
Ketjuun ei ole tullut vastauksia ko. mallin xenon mutkavaloista, että löytyykö vipua kuvion tasaamiseen.
Netistä luetun mukaan xenon umpioista pitäisi vipu löytyä ja vaatisi 6-vuotiaan kädet avuksi, että sitä sopisi kääntämään.
Mihinkä tuo kannattaisi viedä Helsinki-Hyvinkää-Kirkkonummi akselilla, mikäli ei itseltä onnistu?
Also Starring
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Also Starring »

Hiljaista on tässä ketjussa ollut.
Piti viedä W211 rekisteröintikatsastukseen, kun verottaja kaipaili siitä sekä CO2 todistusta.
Tulos oli odotetusti hylätty, mutta ei mitään ihmeellistä.
Valot ( lähi ja sumu ), todistukset jousien hyväksyttävyydestä ja pyörien suuntauksesta ja massakilpi.

Oliko tietoa paljonko Veho veloittaa massakilvestä?
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Massatarran ei ole pakko olla veholta, ylhäällä kuva pohjasta jonka mukaan tulostutin itse. Excelipohja, saapi pyytämällä ;)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ale.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Suosittelen tekemään sen itse vaikka ihan paintilla.
RRS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.06.2018 14:02

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja RRS »

luokyio kirjoitti:Massatarran ei ole pakko olla veholta, ylhäällä kuva pohjasta jonka mukaan tulostutin itse. Excelipohja, saapi pyytämällä ;)
Maksoin "kunnon" tyyppikilvestä Veholle kesäkuussa 100 e + alv. Ei nyt mikään ihmeellinen summa - onhan auto sentään S500 :D

Veholla jopa kilven vaihto ko. hinnassa. Tilauksesta toimitukseen ja tarran liimaamiseen n. 1,5 viikkoa.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Moro
Japanin tuonti kiinnostaa,poika opiskelemassa siella.
Aloitetaan rahti ym kulut,lahinna kiinnostaa laivaaminen ,tuleeko kansilastina vai kontissa ja mika n.hinta 5metrisella autolle
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Langiässän rahti rorona 1100e, agenttipalkkio 800 e.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
RRS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.06.2018 14:02

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja RRS »

cerdo kirjoitti:Moro
Japanin tuonti kiinnostaa,poika opiskelemassa siella.
Aloitetaan rahti ym kulut,lahinna kiinnostaa laivaaminen ,tuleeko kansilastina vai kontissa ja mika n.hinta 5metrisella autolle
Oma auto tuli Kuehne + Nagel Oy:n rahtaamana. Sinne soitto ja tarjouspyyntö. Tuovat myös kontissa.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Kiitos vastauksista,siella sita autokantaa on ja kuulema hyvakuntoista suurin osa.
Venajalle ostavat paljon,poika otti kuvia Vladivostokissa,niin japsi autoja joka kuvassa useita
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Also Starring kirjoitti:Viime viikolla tuli haettua W211 Hangon satamasta.
Ketjuun ei ole tullut vastauksia ko. mallin xenon mutkavaloista, että löytyykö vipua kuvion tasaamiseen.
Netistä luetun mukaan xenon umpioista pitäisi vipu löytyä ja vaatisi 6-vuotiaan kädet avuksi, että sitä sopisi kääntämään.
Mihinkä tuo kannattaisi viedä Helsinki-Hyvinkää-Kirkkonummi akselilla, mikäli ei itseltä onnistu?
Projektorina umpioissa on hellan E55 ja niissä ei kaikissa ole sitä vipua. Kurkkaus lamppuun sisälle ja varmistut asiasta, pitäisi vipu olla projektorin keskilinjassa molemmilla puolilla pieni n.4mm vipu.

Mikään ameriikan temppu ei ole avata umpioita ja vaihtaa niitä projektoreita sinne sisälle, samalla saa pestyä pleksit sisältä.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja AK47 »

luokyio kirjoitti:Langiässän rahti rorona 1100e, agenttipalkkio 800 e.
Rahti ok mutta agenttipalkkiossa yli puolet liikaa, voin huutaa ja hommata ässän japanista 300 palkkiolla kevyesti :)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Toi oli siis suoraan JPC:ltä eli 100 000 jeniä, en maksanut yhdellekään välikädelle mitään. En tiedä miten enää suorempaan pääsee ellei itse paikan päällä ole mukana.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Also Starring
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Also Starring »

W211 -06
Käsikopelointia harrastettu eilen ja kyllä sieltä ajovaloista vipu löytyi, jolla sai valokuviota tasattua.

Verottaja haluaa rekisteröintikatsastustodistusta ja CO2 päästöjä, ja onko autossa ratti millä puolella.
Kaksi kertaa olen jo lisäaikaa pyytänyt.

Massakilpi kysely Silberauto.ee tuotti vastauksen, että kysy Veholta.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ratin voi vastata ihan sillä chatillä, ja lisäaikaa saa aina pari viikkoa kerrallaan, kunnes kahden kuukauden viivyttelyn jälkeen antoivat enää viikon kerrallaan. Ja välillä uhkaileevat että peruvat koko prosessin jos ei ala rekisteröintitodistusta tulla, mutta ei kannata säikähtää, hyvin saa sinne kolmen kuukauden nurkille venytettyä haluttaessa verotonta käyttöä kun vaan antaa meriselityksiä, miksei ole vielä saanut vietyä konttorille...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin