W124 ABS jarrut täryttää poljinta juuri hetkeä ennen auton seisahtumista, poljin rutisee muutaman kerran jalan alla siis esim valoihin tultaessa.
Vikavalo ei koskaan ole palanut.
Anturit sököt ?
Lukukehässä jotakin ?
Korjaamisehdotuksia ?
ABS täryttää pysähtyessä
Re: ABS täryttää pysähtyessä
Irrota anturit edestä ja puhdista kiinnityspinnat tuennasta huolella, vasaralla kopistellen ruosteet pois. Oireet kertovat väärästä ilmavälistä.
oulaistenliikenne.fi
Re: ABS täryttää pysähtyessä
Tuo useasti mainittu ylijännitereleen tinaus auttoi minulla juurikin tähän vaivaan.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Re: ABS täryttää pysähtyessä
Puhdistelin anturit ja koitin raspata lukukehää puhallellen ilmalla.
Vähän auttoikin, mutta vielä tärryyttää.
Syyshuollon yhteydessä vaihdoin peräöljyt ja ajattelin putsata peränkin anturin joka oli melko lujassa. Saiko sitten vauriota irroituksessa, en tiedä.
Niinhän siinä sitten kävi että nyt palaa sitten ABS valo heti kun auto pääse liikkeelle ja lisäksi SRS valokin.
Huomasin että antureita ei saa ihan joka paikasta ja eivät ole ihan ilmaisia, onko suosituksia mistä hankkia tai miten voi testata toimivuutta ?
YJ releen vaihto voisi kanna olla ihan hyvä idea, mutta ei viitsisi ihan randomina lähteä uusimaan kaikkia osia, kun niille alkaa kertymään jo hintaakin.
Vähän auttoikin, mutta vielä tärryyttää.
Syyshuollon yhteydessä vaihdoin peräöljyt ja ajattelin putsata peränkin anturin joka oli melko lujassa. Saiko sitten vauriota irroituksessa, en tiedä.
Niinhän siinä sitten kävi että nyt palaa sitten ABS valo heti kun auto pääse liikkeelle ja lisäksi SRS valokin.
Huomasin että antureita ei saa ihan joka paikasta ja eivät ole ihan ilmaisia, onko suosituksia mistä hankkia tai miten voi testata toimivuutta ?
YJ releen vaihto voisi kanna olla ihan hyvä idea, mutta ei viitsisi ihan randomina lähteä uusimaan kaikkia osia, kun niille alkaa kertymään jo hintaakin.
Re: ABS täryttää pysähtyessä
Anturi sinänsä tuskin on rikki,siellähän on pelkkä kela. Minulla oli vuosia sitten ruostekikkara jäänyt vanteen ja navan väliin jolloin,skoopilla kun mittasin,oikean puolen siniaalto oli "moduloitunut",amplitudi eli sinin korkeus vaihteli huomattavasti pyörän kierroksen aikana. (peltivantteet)Putsasin ja niin taas mentiin ongelmitta. Pari vuotta sitten tuli sama ongelma,hitaassa vauhdissa jarruttaessa ja juuri ennen pysähdystä jarrupoljin täryttää ja taisi siinä ABS valokin joskus syttyä. Viaksi paljastui vasemman anturin johto joka oli irronnut kiinnikkeestään ja pääsi kitkumaan ja lopulta sai johdon katkoilemaan.Silberpfeil kirjoitti:Puhdistelin anturit ja koitin raspata lukukehää puhallellen ilmalla.
Vähän auttoikin, mutta vielä tärryyttää.
Syyshuollon yhteydessä vaihdoin peräöljyt ja ajattelin putsata peränkin anturin joka oli melko lujassa. Saiko sitten vauriota irroituksessa, en tiedä.
Niinhän siinä sitten kävi että nyt palaa sitten ABS valo heti kun auto pääse liikkeelle ja lisäksi SRS valokin.
Huomasin että antureita ei saa ihan joka paikasta ja eivät ole ihan ilmaisia, onko suosituksia mistä hankkia tai miten voi testata toimivuutta ?
YJ releen vaihto voisi kanna olla ihan hyvä idea, mutta ei viitsisi ihan randomina lähteä uusimaan kaikkia osia, kun niille alkaa kertymään jo hintaakin.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75