W220 vaihteisto ja ilmastointimurheita

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Wildone86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 21.07.2017 18:44

W220 vaihteisto ja ilmastointimurheita

Viesti Kirjoittaja Wildone86 »

320cdi ässä on alkanut matalilla kierroksilla pitämään kiihdyttäessä jännää huminaa. En tiedä olisiko kyseessä vaihdelaatikon pienoista luistamista(?). Veto on kyllä tasaista vaikkakin veto paranee huomattavasti noin 2500rpm kohdalla samalla kun hurina loppuu. Onko kellään ollut vastaavaa ongelamata? Laatikko on pari kertaa puolen vuoden sisään mennyt vikatilaan, uudelleenkäynnistämisen jälkeen taas toimii normaalisti. Laatikkoöljyjen vaihto alkaisi olemaan ajankohtainen mutta liekköpä ongelma korjaantuu pelkällä öljynvaihdolla... Koodeja en vielä hetkeen pääse lukemaan. :(

Toinen ärsyttävä ongelma on ilmastointi joka puskee reunoilta aivan kuumaa ilmaa ja vain keskikonsolin räppänöistä kylmää. Muistelen joskus jossain sl:ssä tai cl:ssä oli jonkun venttiilin kanssa ongelmia mutta silloin kuumaa tai kylmää ei tullut lainkaan. :eh:
Jakeluvesimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38

Re: W220 vaihteisto ja ilmastointimurheita

Viesti Kirjoittaja Jakeluvesimies »

Tarkistuta tyyliin öljypisteellä että öljyä on tarpeeksi. Omassa loppui epämääräinen käytös laatikon tukikumin vaihdolla, joita saa motonetilta 14euron hintaan, tarve 1kpl.

Myös ihmeaine shudderfix tekee hyvää vanhalle laatikolle, vanhoihin öljyihin lisättynä. kysy yv, jos kiinnostaa.
w211cdijge
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 22.01.2016 21:48

Re: W220 vaihteisto ja ilmastointimurheita

Viesti Kirjoittaja w211cdijge »

Öljyt kannattaa vaihtaa (ja tietenkin suodatin) huuhtelemalla, omassa ensin huuhteluaineet pantiin vanhojen öljyjen joukkoon ja "masiina" kierrätti niitä jonkin aikaa, sit vanhaa pois ja uutta tilalle niin kauan et sisäänmenevä ja ulostuleva öljy on samanväristä, niin kaikki on varmasti vaihtunut, kone liitettiin lauhduttimen liittimiin, eli ikäänkuin vaihtajakone "korvasi" lauhduttajan. Laatikon toiminta tuli pehmeämmäksi, tosin mulla ei ollut varsinaista ongelmaa ennen vaihtoa, vaan tehtiin ns normaalina huoltotoimenpiteenä. Öljyä operaatiossa kului 14-15 litraa, öljytilavuus tos lootassa muistaakseni 8-9l. Edellisessä autossani (w211 200cdi) laatikko nakkas joskus kolmosen pysyvästi päälle ja kun käytti virrat pois toimi taas ok, vika oli nopeustunnistin eli ns päätylevy.
Jakeluvesimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38

Re: W220 vaihteisto ja ilmastointimurheita

Viesti Kirjoittaja Jakeluvesimies »

Öljynvaihto suodattimineen joku 450e. Itse lähdin noiden edulisempien vaihtoehtojen kautta ja tyytyväinen tulokseen. Jos alkaa olla 200tkm tai yli niin ehdottomasti toi tukikumi vaihtoon. Töineen ja osineen alta 100e.
Vastaa Viestiin