W126 nostaa lämpöjä ja keittää
W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Nyt ollaan lievästi sanottuna kusessa. Reissussa ässällä Serbiassa ja vehjes nostaa valoissa lämmöt 90-100 asteeseen ja kun sammuttaa, sylkee jäähdytys nestettä paisuntasäiliön korkista. Termarin vaihdoin jo täällä 87 asteiseen, ei vaikutusta. Mistähän lähtisi vikaa etsimään? Onkohan syylari tiensä päässä, ei tuossa vaihtoehtoja vissiin hirveästi ole?
Re: W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Mikä moottori on kyseessä?
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Jätä se termostaatti pois reisun ajaksi.
Ei mulla ratkaisua itse ongelmaan ole, mutta kai tuo parantaisi veden kiertoa.
Edit: Unski tuolla myöhemmin kertookin miksi tämä termostaatin poisto ei olekkaan hyvä idea Mersussa.
Pahoittelut!
Ei mulla ratkaisua itse ongelmaan ole, mutta kai tuo parantaisi veden kiertoa.
Edit: Unski tuolla myöhemmin kertookin miksi tämä termostaatin poisto ei olekkaan hyvä idea Mersussa.
Pahoittelut!
Viimeksi muokannut Lapio, La 21.07.2018 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Toimiiko flekti? Eikai 90-100 astetta vielä pitäisi olla liikaa? Jos se syyläri on tukossa niin varmaan olis hyvä huuhdella useeseen otteeseen jollain pesuaineella lävitte.
W210 E320cdi
Re: W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Termaria ei oikein mersussa voi jättää pois, se sotkee koko vedenkierron, koska termostaatti sulkee avautuessaan jäähdyttäjän kierron ohituksen. Termarin poistamalla iso osa vedestä ohittaa jäähdyttäjän kokonaan.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Kuinkahan täynnä jäähdyttäjän lamellit on? Suomessa tahtovat täyttyä hyttysilä ja muilla ötököillä, estäen ilman kierron. Sitten voisit yrittää lukita puhaltimen viskon, jotta flekti pyörisi varmasti koko ajan.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumies
- Viestit: 2733
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Varmaan myös sen jäähdyttäjän etupuolella olevan sähköflektin saisi pyörimään jatkuvasti?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Kiitokset vastaajille. Vein auton paikalliseen nyrkkipajaan. Kaveri avaa konepellin ja sanoo että vika tiedossa, tämä saadaan kuntoon tunnissa. Palaan tunnin päästä. Vika viskokytkimessä, mutta joudutaan tilaamaan ja huomenna osa klo 14.00 täällä ja auto on kunnossa klo 15.00 Eipä ole oikein moiseen nopeuteen Suomessa tottunut. Jotain kun menee tilaukseen Saksasta, se on tavallisesti se 1-2 viikkoa. Termarin sain myös täältä seuraavaksi päiväksi.
Re: W126 nostaa lämpöjä ja keittää
Hoitui kyllä hienosti tämä homma Kiler Auto nimisessä korjaamossa Belgradissa. Viskokytkin saatiin tilattua paikallisesta Mersujen osia myyvästä liikkeestä nimeltään Auto Deki. Ennakkoluuloisille voin kertoa, että homma toimi paremmin kokonaisuudessaan kuin koskaan missään Suomessa. Työ maksoi 30e ja visko 70e. Lisäksi huomaan nyt, että auto käynnistyy hyvin lämpimänä. Aiemmin on saanut sahata ja tehdä temppuja. Täällä on maan tapa katsoa auto kuntoon muutenkin, jos jotain vikaa näkyy. En tiedä, mutta ei kai tuo visko vaikuta käynnistyvyyteen kuumana? Kertoivat myös asioita, mitä kannattaa autolle tehdä viimeistään Suomessa. Seuraavaksi vien paaliin, mutta en viitsinyt järkytttää heitä