Elikkäs potilaana ois w211 220cdi vm2002, jossa on käsittääkseni 5vaihteinen automaatti sähköloota.
Aikaisemmin pelasi kylmällä koneella hienosti mutta lämpimällä koneella ajan kanssa laatikko nakkasi jonku näköseen vikatilaan kiihdyttäessä, vaihteet meni silmään mutta isommalle ei vaihtanu, myöskään käsivaihteet eikä winter/summer asetusta pystynyt vaihtamaan. Tämä nollaantui käyttämällä virtoja pois n.20sec, nollauksen jälkeen vaihteet vaihtuivat mutta kiihdyttäeesä vikatila meni taas päälle, myös kierrokset ovat humppailleet sillon kun laatikko ei ole ollut vikatilassa mikä johtunee kyb venttiilistä.
Tällä hetkellä vikatila on koko ajan päällä eli vaihteet menee silmään mutta isommalle ei vaihda edes kylmällä koneella, eikä käsivaihteet sekä winter/summer asetusta pysty vaihtamaan, Akun kenkiä käytetty irti, mutta ei nollaantunut silläkään.
Autoa on käytetty liikkeessä useamman kerran ja siihen on vaihdettu kyb venttiili, johdinlevy sekä ohjausyksikkö, öljyt on myös vaihdettu. osien vaihdon jälkeen auto pelasi normaalia pidempään eli ei mennyt vikatilaan kiihdyttäessä lämpimälläkin koneella, mutta parin tunnin ajon jälkeen tuli taas sama vika ja heitti vikatilaan. Liikkeessä ovat sanoneet että öljyä on päässyt johtosarjoja pitkin johdinlevylle mistä viat ovat johtuneet ja sen vuoksi johdinlevykin täytyi uusia, koska oli ilmeisesti kärsinyt öljystä.
Liikkeelle en ole maksanut vielä senttiäkään, koska auto ei ole tullut kuntoon. Mahdollista ois viedä auto takaisin huoltoon jossa laittaisivat vanhat osat takaisin ja ei tarvisi maksaa tehdyistä töistä.
MUTTA onko tätä mahdollisuus saada itsellä kuntoon ja millaset työt olis? Liikkeessä puhuivat että seuraava homma olis kierroslukuanturin vaihto mikä tarkottaiasi laatikon purkua jota he eivät voi tehdä, mutta eihän sillä tulisi mikään muu kuntoon kun tuo kierrosten humppailu?
Eli saisko tätäkuntoon ilman laatikon aukauisua ja miten?
w211 220cdi vm 2002 vaihteisto ongelma
Re: w211 220cdi vm 2002 vaihteisto ongelma
Kuulostaa hieman siltä että korjaamo ei aivan tiedä mitä on tekemässä tai sitten asiakas puhuu väärillä termeillä. Yleisin vika näissä laatikoissa on johdinlevyn vika (yleensä kierrosluku tunnistin) johdinlevy löytyy vaihteiston sisältä ja siinä samassa on kierroslukutunnistimet. Jos vaihteiston ohjainlaitteessa (vänkärin jalkotilassa) ei ole öljyä ja herjaa esim vaihteiston luistoa/epäuskottavaa kierroslukua johdinlevyn vaihdon jälkeenkin on todennäköistä että vaihteiston sisällä on mekaanista vikaa. Toki perusjutut ensin eli öljyntaso kuntoon
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: w211 220cdi vm 2002 vaihteisto ongelma
Akunkenkien irrottelulla saa tässä mallissa aikaan lisämurheita jos jotain, mitään se ei ainakaan korjaa.
Nyt pitäisi löytää korjaamo joka osaa mersut (ja luonnollisesti silloin myös käyttää Star-testeriä) ettei tulisi enää turhaa remonttia.
Nyt pitäisi löytää korjaamo joka osaa mersut (ja luonnollisesti silloin myös käyttää Star-testeriä) ettei tulisi enää turhaa remonttia.
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 220cdi vm 2002 vaihteisto ongelma
Hitto, että ottaa päähän lukea näitä aloitettuja thredejä, joihin ei sitten loppujenlopuksi monestikkaan tulla kertomaan, että selvisikö vika..ja jos selvisi, niin mikä se mahtoikaan olla! Oma s211 220 CDI-04 automaatti kärsi hetki sitten juuri samanlaisista ongelmista ja mistään netistä en oikein löytänyt ratkaisua ongelmiini. No olisi varmaan pitänyt alkaa täältä kyselemään, mutta jostakin syystä en sitä jaksanut tehdä. Mutta nyt kun vika on voitettu, niin päätin tulla avautumaan yhdestä mahdollisesta vikaantuvasta osasta vaihteistossa.
Mullahan mese teki ihan samaa, eli ajossa sillointällöin heitti laatikon johonkin vikatilaan, jolloin jäi päälle se vaihde joka viantulohetkellä sattui silmässä olemaan. Yleisimmin 2:s vaihde. No mullekkin vaihdettiin tuo johdinlevy, kyb-venttiili, uusi pistoke ja uudet öljyt. Nämä toimenpiteet eivät kuitenkaan auttaneet, paitsi tuo kybin vaihto, joka poisti kylläkin tasakaasulla olevat kierrosten hummausoireet 50-60km/h vauhdissa. Loppujenlopuksi syy olikin laatikon sähköisessä vaihteenvalitsijassa, jossa oli kosketushäikkää ja se ei aina tunnistanut, että mikä vaihde oli silmässä. Veholla tuon osan hinta olisi kuulemma ollut luokkaa 800e, mutta onneksi pajan pojat löysivät ihan Suomesta käytetyn osan hintaan 300e, joka siis sinne laitettiin. Elikä yli tonnilla tuli nyt tätä noin 4000e arvoista autoa korjailtua, mutta pääasia, että vika löytyi...toivottavasti auttaa edes jotakuta vastaavanlaisissa ongelmissa.
Mullahan mese teki ihan samaa, eli ajossa sillointällöin heitti laatikon johonkin vikatilaan, jolloin jäi päälle se vaihde joka viantulohetkellä sattui silmässä olemaan. Yleisimmin 2:s vaihde. No mullekkin vaihdettiin tuo johdinlevy, kyb-venttiili, uusi pistoke ja uudet öljyt. Nämä toimenpiteet eivät kuitenkaan auttaneet, paitsi tuo kybin vaihto, joka poisti kylläkin tasakaasulla olevat kierrosten hummausoireet 50-60km/h vauhdissa. Loppujenlopuksi syy olikin laatikon sähköisessä vaihteenvalitsijassa, jossa oli kosketushäikkää ja se ei aina tunnistanut, että mikä vaihde oli silmässä. Veholla tuon osan hinta olisi kuulemma ollut luokkaa 800e, mutta onneksi pajan pojat löysivät ihan Suomesta käytetyn osan hintaan 300e, joka siis sinne laitettiin. Elikä yli tonnilla tuli nyt tätä noin 4000e arvoista autoa korjailtua, mutta pääasia, että vika löytyi...toivottavasti auttaa edes jotakuta vastaavanlaisissa ongelmissa.
s211
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: w211 220cdi vm 2002 vaihteisto ongelma
Vikakoodiako pukkasi johdinlevystä ja siksi vaihdettiin, vaihteenvalitsijasta taas ei koodia tullut? vai arvallako noin tehtiintaasGanes-75 kirjoitti:Hitto, että ottaa päähän lukea näitä aloitettuja thredejä, joihin ei sitten loppujenlopuksi monestikkaan tulla kertomaan, että selvisikö vika..ja jos selvisi, niin mikä se mahtoikaan olla! Oma s211 220 CDI-04 automaatti kärsi hetki sitten juuri samanlaisista ongelmista ja mistään netistä en oikein löytänyt ratkaisua ongelmiini. No olisi varmaan pitänyt alkaa täältä kyselemään, mutta jostakin syystä en sitä jaksanut tehdä. Mutta nyt kun vika on voitettu, niin päätin tulla avautumaan yhdestä mahdollisesta vikaantuvasta osasta vaihteistossa.
Mullahan mese teki ihan samaa, eli ajossa sillointällöin heitti laatikon johonkin vikatilaan, jolloin jäi päälle se vaihde joka viantulohetkellä sattui silmässä olemaan. Yleisimmin 2:s vaihde. No mullekkin vaihdettiin tuo johdinlevy, kyb-venttiili, uusi pistoke ja uudet öljyt. Nämä toimenpiteet eivät kuitenkaan auttaneet, paitsi tuo kybin vaihto, joka poisti kylläkin tasakaasulla olevat kierrosten hummausoireet 50-60km/h vauhdissa. Loppujenlopuksi syy olikin laatikon sähköisessä vaihteenvalitsijassa, jossa oli kosketushäikkää ja se ei aina tunnistanut, että mikä vaihde oli silmässä. Veholla tuon osan hinta olisi kuulemma ollut luokkaa 800e, mutta onneksi pajan pojat löysivät ihan Suomesta käytetyn osan hintaan 300e, joka siis sinne laitettiin. Elikä yli tonnilla tuli nyt tätä noin 4000e arvoista autoa korjailtua, mutta pääasia, että vika löytyi...toivottavasti auttaa edes jotakuta vastaavanlaisissa ongelmissa.
2007 R 320cdi
Re: w211 220cdi vm 2002 vaihteisto ongelma
Nojoo...eli ihan omaa mutua oli tuo johdinlevynvaihto, koska olin lueskellut täältä jostakin, että voi aiheuttaa juurikin tuollaista ongelmaa...kun vielä pistokkeestakin löytyi öljyä, niin ajattelin että vaihtoon vaan samalla kun tuo kybikin, jonka halusin jokatapauksessa vaihtaa tuohon hummaamisoireeseen. Noin 200e tuo johdinlevy muistaakseni oli...mutta tosiaan tuolla operaatiolla ei poistunut kuin se hummaamisprobleema..sitten luettiin ne vikakoodit ja sinne sähköiseen vaihteenvalitsimeenhan ne viittasivat...no onneksi tosiaan se löytyi edes hieman halvemmalla, ettei tuonne Vehoon tarvinnut marssia. Eli näin...omaa hölmöyttä oli..
s211
Re: w211 220cdi vm 2002 vaihteisto ongelma
Ei toi johdinlevyn vaihto turhaa ole kuitenkaan kun kyllä se kypsyy tohon ikään ja noin puolen millin seudulle kuitenkin ja kyb samalla...edessä se kuitenkin on jossakin vaiheessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-