Lämmöt nousee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Lämmöt nousee

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Kyseessä on ML 270 cdi. Jäähdytysnesteen lämpötila on alkanut nousta "punaisen" rajoille varsinkin ilmojen lämmittyä ja kaupunkiajossa. Jäähdytysveden määrän varoitusvalo palaa vaikka paisuntasäiliö on täytetty ylämerkkiin asti. Jonkin verran nestettä on kulunut koko ajan, mutta lämpötila on auton mittarin mukaan pysynyt normaaliajossa hiukan päälle 80 asteessa, peräkärryä vetäessä seuraavan viivan tuntumaan. Nyt nousee "punaiselle" kaupunkiajossa, mutta laskee maantieajossa yhden pykälän verran. Tyhjäkäynnillä nousee takaisin punaiselle. Flekti ei pyöri missään vaiheessa. Mistä löytyy lämpötila-anturi, joka käynnistää flektin. Vai mistä vikaa voisi hakea. Painetta tuntuu syntyvän melkoisesti, koska paisuntasäiliö on kuin ilmapallo, nestettä täynnä. Miten selvitän, onko kansi tai kansipahvi (tai pelti) vahingoittunut.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
Mege86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 27.11.2013 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Lämmöt nousee

Viesti Kirjoittaja Mege86 »

Painiskelin saman ongelman kanssa viime viikolla, auto ei kyllä sama vaan 260SE - 86. Viskokytkin oli rikki ja jäähdytys temppuili juuri noin. En tiedä, onko sinun autossa sähköflekti vai kyseinen systeemi, mutta pitäähän ropellin pyöriä ja kovaa, kun lämmöt alkaa nousta. Joku tarkempaa tietoa omaava toivottavasti antaa infoa.
Hyvällä tuurilla ei ole vielä kansipahvi mennyt, mutta en jatkaisi ajamista, ennenkuin vika korjattu. Jos koneessa ei ole öljyt ja vedet sekaisin tilanne ei pitäisi olla vielä paha.
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: Lämmöt nousee

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Kiitos vinkistä. Vika olikin anturilta ruleva johto, jonka liitin oli löystynyt. Varoitusvalo sammui ja flektikin lähti pyörimään. Eikä näy merkkejä öljyn ja nesteen sekaantumisesta.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Vastaa Viestiin