S203 apuja?
S203 apuja?
Autona siis c240 s203 automaatti. Oireet ovat:
-ajossa ei kierrä yli 4000rpm, kiihdytys nykivää
-kiihdyttäessä pudottaa pienemmän pykälän ihan oikein mutta edelleen meno nykivää
Paikoiltaan kun lähtee niin kiertää yli 4000rpm ja vaihtaa hyvin isommalle.
Tähän mennessä vaihdettu tulpat, ilmansuodatin, bensansuodatin, laturi ja kampiakselin asentoanturi. SAM tutkittu takaa ja putsattu ja juotettu uudestaan ja todettu STARilla toimivaksi. Bensan paineet mitattu ja kaikki ok. Voiko viallinen MAF aiheuttaa tommosia oireita? Puolat?
Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään
-ajossa ei kierrä yli 4000rpm, kiihdytys nykivää
-kiihdyttäessä pudottaa pienemmän pykälän ihan oikein mutta edelleen meno nykivää
Paikoiltaan kun lähtee niin kiertää yli 4000rpm ja vaihtaa hyvin isommalle.
Tähän mennessä vaihdettu tulpat, ilmansuodatin, bensansuodatin, laturi ja kampiakselin asentoanturi. SAM tutkittu takaa ja putsattu ja juotettu uudestaan ja todettu STARilla toimivaksi. Bensan paineet mitattu ja kaikki ok. Voiko viallinen MAF aiheuttaa tommosia oireita? Puolat?
Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään
Re: S203 apuja?
Mitkä tulpat laitettu? Ei kai mitkään hinnat alkaen mallit, mitkä sen varaosamyyjän taulukon mukaan pitäisi olla "ihan toimivat"? Viallisista puolista tulee yleensä melkoisella varmuudella vikakoodi sytytyskatkoista.
MAF voisi hyvinkin tuollaista aiheuttaa. Tosin voisi kuvitella että starilla olisi käyntihäiriötapauksessa ensitöiksi tarkistettu tuo MAF ennen tuollaista (turhaa) osanvaihtorumbaa...
MAF voisi hyvinkin tuollaista aiheuttaa. Tosin voisi kuvitella että starilla olisi käyntihäiriötapauksessa ensitöiksi tarkistettu tuo MAF ennen tuollaista (turhaa) osanvaihtorumbaa...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: S203 apuja?
Päivitystä: on tutkittu taas, tällä kertaa paikallisessa MB-osassa, STAR-osaamisen luulis olevan siellä hyvällä tasolla. Noh, ketju oli venynyt ja jako hieman pielessä-> uudet hilppeet sisään ja kun ei ollu aiheuttanut vahinkoa muuten niin kone kasaan. Mutta se helvetin nykiminen jatkuu. Suht kylmällä/lämpimällä koneella paikoiltaan ja pikku vauhdista lähtee niin kuin pitääkin mutta kuumalla koneella ajaminen on yhtä helvettiä. Liikkeen kanssa tultiin siihen tulokseen että vaihdetaan MAF, se kun ei välttämättä anna mitään vikakoodia mihinkään. Katellaanpa sen jälkeen mitä tapahtuu..sakke88 kirjoitti:JanneK10 kirjoitti:Autona siis c240 s203 automaatti. Oireet ovat:
-ajossa ei kierrä yli 4000rpm, kiihdytys nykivää
-kiihdyttäessä pudottaa pienemmän pykälän ihan oikein mutta edelleen meno nykivää
Paikoiltaan kun lähtee niin kiertää yli 4000rpm ja vaihtaa hyvin isommalle.
Tähän mennessä vaihdettu tulpat, ilmansuodatin, bensansuodatin, laturi ja kampiakselin asentoanturi. SAM tutkittu takaa ja putsattu ja juotettu uudestaan ja todettu STARilla toimivaksi. Bensan paineet mitattu ja kaikki ok. Voiko viallinen MAF aiheuttaa tommosia oireita? Puolat?
Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään
Hei ihan oikeesti….millainen on tämän Starin käyttäjäosaaminen ? Tuollaiset viat on selvitetty puolessa tunnissa Starilla kun osaa käyttää sitä Staria.
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: S203 apuja?
No kävittekö ajelulla sen STARin kanssa? Joskus käy jopa niin, että ajossa testerillä näkee mikä menee "raja-arvojen" ohi, mutta ei jätä vikakoodia..........JanneK10 kirjoitti: Päivitystä: on tutkittu taas, tällä kertaa paikallisessa MB-osassa, STAR-osaamisen luulis olevan siellä hyvällä tasolla. Noh, ketju oli venynyt ja jako hieman pielessä-> uudet hilppeet sisään ja kun ei ollu aiheuttanut vahinkoa muuten niin kone kasaan. Mutta se helvetin nykiminen jatkuu. Suht kylmällä/lämpimällä koneella paikoiltaan ja pikku vauhdista lähtee niin kuin pitääkin mutta kuumalla koneella ajaminen on yhtä helvettiä. Liikkeen kanssa tultiin siihen tulokseen että vaihdetaan MAF, se kun ei välttämättä anna mitään vikakoodia mihinkään. Katellaanpa sen jälkeen mitä tapahtuu..
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: S203 apuja?
Semmoinen tuli mieleen miettiessä että voiko katalysaattorit olla vaurioituneet/sulaneet jos on ollut sytytyskatkoja?
Isommilla kierroksilla alkaisi sitten ahdistamaan...
Isommilla kierroksilla alkaisi sitten ahdistamaan...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: S203 apuja?
Kävi mielessä mutta antaako sitten kiihdyttää edes paikoiltaan lähtiessä? Nimittäin silloin ei ahista ei sitten mistään.multiviri kirjoitti:Semmoinen tuli mieleen miettiessä että voiko katalysaattorit olla vaurioituneet/sulaneet jos on ollut sytytyskatkoja?
Isommilla kierroksilla alkaisi sitten ahdistamaan...
Re: S203 apuja?
En tiedä onko STAR ollu mukana ajossa.Vitonraato kirjoitti:No kävittekö ajelulla sen STARin kanssa? Joskus käy jopa niin, että ajossa testerillä näkee mikä menee "raja-arvojen" ohi, mutta ei jätä vikakoodia..........JanneK10 kirjoitti: Päivitystä: on tutkittu taas, tällä kertaa paikallisessa MB-osassa, STAR-osaamisen luulis olevan siellä hyvällä tasolla. Noh, ketju oli venynyt ja jako hieman pielessä-> uudet hilppeet sisään ja kun ei ollu aiheuttanut vahinkoa muuten niin kone kasaan. Mutta se helvetin nykiminen jatkuu. Suht kylmällä/lämpimällä koneella paikoiltaan ja pikku vauhdista lähtee niin kuin pitääkin mutta kuumalla koneella ajaminen on yhtä helvettiä. Liikkeen kanssa tultiin siihen tulokseen että vaihdetaan MAF, se kun ei välttämättä anna mitään vikakoodia mihinkään. Katellaanpa sen jälkeen mitä tapahtuu..
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: S203 apuja?
Kuullostaa ihan "ammattitaitoiselta" korjaamolta.........JanneK10 kirjoitti:En tiedä onko STAR ollu mukana ajossa.Vitonraato kirjoitti:No kävittekö ajelulla sen STARin kanssa? Joskus käy jopa niin, että ajossa testerillä näkee mikä menee "raja-arvojen" ohi, mutta ei jätä vikakoodia..........JanneK10 kirjoitti: Päivitystä: on tutkittu taas, tällä kertaa paikallisessa MB-osassa, STAR-osaamisen luulis olevan siellä hyvällä tasolla. Noh, ketju oli venynyt ja jako hieman pielessä-> uudet hilppeet sisään ja kun ei ollu aiheuttanut vahinkoa muuten niin kone kasaan. Mutta se helvetin nykiminen jatkuu. Suht kylmällä/lämpimällä koneella paikoiltaan ja pikku vauhdista lähtee niin kuin pitääkin mutta kuumalla koneella ajaminen on yhtä helvettiä. Liikkeen kanssa tultiin siihen tulokseen että vaihdetaan MAF, se kun ei välttämättä anna mitään vikakoodia mihinkään. Katellaanpa sen jälkeen mitä tapahtuu..
No nämä nykyautojen korjaukset ei ole aina ihan helppoja, mutta luulusi kuitenkin ammattitaitoisen korjaamon osaavan.... luulisi....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!