200km aikaisemmmin herjasi ekaa kertaa convinience functions temporarily not available tms eli mukavuustoiminnot pois pelistä. Startin jälkeen herjat pysyi poisssa kotimatkan ajan. Vm 2003 S211 320cdi ja 397tkm ajettu.
Nyt tänään alkoi tippumaan enemmän laitteita pois pelistä, mm comand, mutta ei ensimmäistäkään punaista herjaa akusta tai laturista tai muustakaan.
Etuakku ok, noin 12.7V, takana 11.5? AGM vm 2015 ja käynnistys hieman nihkeä. Yleismittarilla taka-akku 11.3V ja käynnistyksen jälkeen lataus alle 30sek 12.8V ja siitä alkoi tippumaan 11-12V nurkille. Tämän mukaan siis laturi finaalissa mutta miksi ei tule mitään herjaa siihen viittaavaa? Mistä tietää onko vika laturissa vai laturinjännitteensäätimessä?
W211 laturi/jännitteensäädin tai jotain muuta?
Re: W211 laturi/jännitteensäädin tai jotain muuta?
Veikkaisin että hiilet loppu. Kokeile vielä nouseeko akun jännite ulkopuolisella laturilla, niin voi sulkea pois, että yksi kenno olisi oikosulussa, halvin konsti ennen kuin alkaa laturia irrotelemaan.220cdi kirjoitti:200km aikaisemmmin herjasi ekaa kertaa convinience functions temporarily not available tms eli mukavuustoiminnot pois pelistä. Startin jälkeen herjat pysyi poisssa kotimatkan ajan. Vm 2003 S211 320cdi ja 397tkm ajettu.
Nyt tänään alkoi tippumaan enemmän laitteita pois pelistä, mm comand, mutta ei ensimmäistäkään punaista herjaa akusta tai laturista tai muustakaan.
Etuakku ok, noin 12.7V, takana 11.5? AGM vm 2015 ja käynnistys hieman nihkeä. Yleismittarilla taka-akku 11.3V ja käynnistyksen jälkeen lataus alle 30sek 12.8V ja siitä alkoi tippumaan 11-12V nurkille. Tämän mukaan siis laturi finaalissa mutta miksi ei tule mitään herjaa siihen viittaavaa? Mistä tietää onko vika laturissa vai laturinjännitteensäätimessä?