Eli mersu käy välillä huonosti kylmänä sen 5-15 sec, sitten käynti tasaantuu.
Ajossa tiputtaa tyhjäkäynnin niin alas että sammuu risteyksiin jos ei kaasuttele, joskus myös pätkii täyskaasulla kiihdyttäessä.
Moottorin lämmetessä ongelmat tuntuu parantuvan, mistähän kähtis vikaa katselemaan?
uusittu tulpat, johdot, virranjakajan kansi
w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia
Re: w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia
Tervetuloa foorumille. Samankaltaista ongelmaa... Kannattaa käyttää hakutoimintoa ja jatkaa asian käsittelyä, ettei tule useita samankaltaisia viestiketjuja missä kehoitetaan tarkastamaan alipaineletkut ja kumikaukalo.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia
Iltaa! täältäkin löytyy kohtalotoveri. Omaan 190 2l m102 tuli vaihdettua aivan kaikki mahdollinen alipaineletkuista bensapumppuun jne ja vieläkin hytisee hieman kylmänä. Ruiskun antureissa ainakin omassa on ollut vikaa kokoajan, mutta ovat järjettömän hintaisia nimim imuilman mittari tms maksaa orkkis osana lähemmäs 200e.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Re: w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia
Perinteinen tarkistuslista on yj rele ja sen sulake eli ecu saa sieltä virran ja jos on sulake tai rele rikki auto on mekanisen ruiskutuksen varassa ja kuvailtuja oireita tiedossa. Sit vuodot imupuolella. Jos autossa lambda sekin kannattaisi syynätä.nikobee kirjoitti:Eli mersu käy välillä huonosti kylmänä sen 5-15 sec, sitten käynti tasaantuu.
Ajossa tiputtaa tyhjäkäynnin niin alas että sammuu risteyksiin jos ei kaasuttele, joskus myös pätkii täyskaasulla kiihdyttäessä.
Moottorin lämmetessä ongelmat tuntuu parantuvan, mistähän kähtis vikaa katselemaan?
uusittu tulpat, johdot, virranjakajan kansi
Tyhjäkäynti kannattaa säätää muistaakseni 750rpm (säätö ainakin kakslitraisessa löytyy venakopan keskikohdalta ilmanputsarin ja venakopan välistä isolla lattameisselillä ruuvista (kiinni=alenee, auki= kierrokset kohoaa). Seosruuviin joka ilmanputsarikotelon keskikohdalla oleva reikä jossa n 2.5mm kuusiokoloavaimelle ruuvi muutaman sentin syvyydessä - ei kannata koskea ilman päästömittauslaitteistoa ettei seokset mene päin persettä helposti.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.