w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nikobee
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 04.08.2018 23:04

w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja nikobee »

Eli mersu käy välillä huonosti kylmänä sen 5-15 sec, sitten käynti tasaantuu.
Ajossa tiputtaa tyhjäkäynnin niin alas että sammuu risteyksiin jos ei kaasuttele, joskus myös pätkii täyskaasulla kiihdyttäessä.
Moottorin lämmetessä ongelmat tuntuu parantuvan, mistähän kähtis vikaa katselemaan?

uusittu tulpat, johdot, virranjakajan kansi
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Tervetuloa foorumille. Samankaltaista ongelmaa... Kannattaa käyttää hakutoimintoa ja jatkaa asian käsittelyä, ettei tule useita samankaltaisia viestiketjuja missä kehoitetaan tarkastamaan alipaineletkut ja kumikaukalo.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
mercedesbenz_ukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja mercedesbenz_ukko »

Iltaa! täältäkin löytyy kohtalotoveri. Omaan 190 2l m102 tuli vaihdettua aivan kaikki mahdollinen alipaineletkuista bensapumppuun jne ja vieläkin hytisee hieman kylmänä. Ruiskun antureissa ainakin omassa on ollut vikaa kokoajan, mutta ovat järjettömän hintaisia nimim imuilman mittari tms maksaa orkkis osana lähemmäs 200e.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: w201 1.8 ruisku kylmäkäyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja AK47 »

nikobee kirjoitti:Eli mersu käy välillä huonosti kylmänä sen 5-15 sec, sitten käynti tasaantuu.
Ajossa tiputtaa tyhjäkäynnin niin alas että sammuu risteyksiin jos ei kaasuttele, joskus myös pätkii täyskaasulla kiihdyttäessä.
Moottorin lämmetessä ongelmat tuntuu parantuvan, mistähän kähtis vikaa katselemaan?

uusittu tulpat, johdot, virranjakajan kansi
Perinteinen tarkistuslista on yj rele ja sen sulake eli ecu saa sieltä virran ja jos on sulake tai rele rikki auto on mekanisen ruiskutuksen varassa ja kuvailtuja oireita tiedossa. Sit vuodot imupuolella. Jos autossa lambda sekin kannattaisi syynätä.

Tyhjäkäynti kannattaa säätää muistaakseni 750rpm (säätö ainakin kakslitraisessa löytyy venakopan keskikohdalta ilmanputsarin ja venakopan välistä isolla lattameisselillä ruuvista (kiinni=alenee, auki= kierrokset kohoaa). Seosruuviin joka ilmanputsarikotelon keskikohdalla oleva reikä jossa n 2.5mm kuusiokoloavaimelle ruuvi muutaman sentin syvyydessä - ei kannata koskea ilman päästömittauslaitteistoa ettei seokset mene päin persettä helposti.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin