W638 tai siis CAN

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Heippa kaikille pitkästä aikaa.

Korjaamolla sanoivat että koska vitossani on can-väylä, sinne ei voi niin vaan mennä asentelemaan varashälyttimiä, peruutus-tutkia jne.
Pitääkö tämä paikkansa vai onko korjaamon agendaa kenties ?

Onko näin että esim. peruutus-valoista ei voi ottaa peruutus-tutkalle signaalia ? Pitääkö kaikille tehdä oma piiri suoraan akusta, vai miten tämä toimii ?

Jep. Ja ostin tempomat-viiksen, onko kellään kokemuksia ko. tikun ohjelmoinnista miten sen saa ohjelmoitua päälle ja millä vermeillä ?

T. MikaVeee
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Mika_Veee kirjoitti:Heippa kaikille pitkästä aikaa.

Korjaamolla sanoivat että koska vitossani on can-väylä, sinne ei voi niin vaan mennä asentelemaan varashälyttimiä, peruutus-tutkia jne.
Pitääkö tämä paikkansa vai onko korjaamon agendaa kenties ?

Onko näin että esim. peruutus-valoista ei voi ottaa peruutus-tutkalle signaalia ? Pitääkö kaikille tehdä oma piiri suoraan akusta, vai miten tämä toimii ?

Jep. Ja ostin tempomat-viiksen, onko kellään kokemuksia ko. tikun ohjelmoinnista miten sen saa ohjelmoitua päälle ja millä vermeillä ?

T. MikaVeee
Vitoon ymmärtääkseni tuli CAN-väylä 2000-luvun taitteessa. Se ei kuitenkaan liene "puhdasverinen väylä", joka tuli vasta seuraavaan mallisarjaan. Voi olla, että onnistuu sellaisenaan, tai sitten ei.

Tempomat-viikselle löytynee 6-napainen liitin ainakin CDI-malleissa, jarrupoljin- ja kytkintieto näissä on valmiina ECU:sa. Ohjauspylvään yläpuolisessa muovikuoressa on valmiiksi merkittynä reiän paikka viikselle, ja ohjauspylväässä on kiinnityskohta sille. Ratin joutuu irrottamaan ennenkuin viiksen saa kiinni.

Onnekkaimmassa tapauksessa tarvitsee vain laittaa "täppä päälle". Muuten se on työläämpi, toki sen käyttöönoton osaa joku guru tehdä. Edelliseen Vitooni kävin teettämässa homman Raision Veholla, maksoi pari kymppiä alle satasen.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Miksi ei voisi ottaa peruutusvaloista suoraan virtaa? Ei nämä mallit vielä tunnista onko polttimo rikki vai ei vai onko siellä väärän kokoinen polttimo!
Kyllähän sen herätevirran voi hyvin ottaa.
No korjaamo ei ehkä vaan halunnut tehdä tai sitten ei osannut muutenkaan tehdä koko hommaa?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Vitonraato kirjoitti:Miksi ei voisi ottaa peruutusvaloista suoraan virtaa? Ei nämä mallit vielä tunnista onko polttimo rikki vai ei vai onko siellä väärän kokoinen polttimo!
Ainakin omassa Vitossani ajovalopolttimon puuttumisen/rikkoutumisen ECU kyllä huomaa, ja ilmoittaa siitä piipityksellä. Tuon informaatioarvo on sitten jo oma lukunsa. Mutta uskoakseni peruutusvaloistavoisi pienen virran ottaa, ainakin releen ohjaukseen. En ole kokeillut, eli tämä on ihan mutua. :roll:
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Vitollinen kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:Miksi ei voisi ottaa peruutusvaloista suoraan virtaa? Ei nämä mallit vielä tunnista onko polttimo rikki vai ei vai onko siellä väärän kokoinen polttimo!
Ainakin omassa Vitossani ajovalopolttimon puuttumisen/rikkoutumisen ECU kyllä huomaa, ja ilmoittaa siitä piipityksellä. Tuon informaatioarvo on sitten jo oma lukunsa. Mutta uskoakseni peruutusvaloistavoisi pienen virran ottaa, ainakin releen ohjaukseen. En ole kokeillut, eli tämä on ihan mutua. :roll:
Jos oikein muistan, niin ei Mulla ainakaan mikään edes piipittänyt, vaikka ajovalon polttimo olikin rikki....... ainakaan tuossa varaosaraadossa ei mikään piipitä, vaikka puuttuu molemmat umpiotkin (otettu tuohon omaan romuun)
Ja kyseessä siis 2001 - 110 CDI versio... molemmat!
JA ainakaan silloin ei tapahdu mitään, vaikka toinen takavalo on pimeänä...........
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Eihän ne valot ole kuitenkaan väylässä, jote kokeilemalla selviää voiko ottaa herätteen. melko varmasti voi. Omassa ärrässäkin on otettu lisävalojenreleille heräte pitkistä eikä auto valita asiaa.

nämä jälkiasennusväyläpurtilot voi auheuttaa mitä vaan ongelmaa can-toiminnassa, vaikka osa onkin toimivia, helposti en lähtisi väylälle mitään ylimääräistä lisäilemään.
2007 R 320cdi
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Vitonraato kirjoitti:
Vitollinen kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:Miksi ei voisi ottaa peruutusvaloista suoraan virtaa? Ei nämä mallit vielä tunnista onko polttimo rikki vai ei vai onko siellä väärän kokoinen polttimo!
Ainakin omassa Vitossani ajovalopolttimon puuttumisen/rikkoutumisen ECU kyllä huomaa, ja ilmoittaa siitä piipityksellä. Tuon informaatioarvo on sitten jo oma lukunsa. Mutta uskoakseni peruutusvaloistavoisi pienen virran ottaa, ainakin releen ohjaukseen. En ole kokeillut, eli tämä on ihan mutua. :roll:
Jos oikein muistan, niin ei Mulla ainakaan mikään edes piipittänyt, vaikka ajovalon polttimo olikin rikki....... ainakaan tuossa varaosaraadossa ei mikään piipitä, vaikka puuttuu molemmat umpiotkin (otettu tuohon omaan romuun)
Ja kyseessä siis 2001 - 110 CDI versio... molemmat!
JA ainakaan silloin ei tapahdu mitään, vaikka toinen takavalo on pimeänä...........
Ei tainnut edellinenkään Vitoni (110CDI) piipitellä, toisin on nykyisen laita. Siis -02 112CDI Automaatti, ilmastointi + rest + vakkari ja sähkölasit. Näissähän on mittaristoissakin erilaisia versioita olemassa esim pelkkä trippimittari/km-näyttö, joissakin malleissa lisänä kellonaika, joissakin (kuten omassani) myös ulkolämpömittarinäyttö. Lisäksi vielä sellaiset, joissa on Assistant-huoltoilmaisin.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Moi ja kiitos teille mielenkiintoisista vastauksista.

Tuli tollainen mieleen, että jos laitan vaihdekepin nupin juureen katkaisijan mistä saa perruutus-kameran ja etäisyysmittarin päälle, se voi olla paras ehkä niin.
Jep, ja miten muuten se vaihdekepin nuppi on kiinni, onko se jollain niitillä/tapilla lukittu kepin varteen ?
Sen voisi kääntää 180 astetta niin mahtuisi paremmin nikkaroimaan... :D
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Ota vaan sieltä takaa se herätevirta, niin pääsee vähemmällä.......... tietysti jos haluaa "kikkailla" niin käyhän se noinkin........... itse en viitsisi moista "harrastaa"....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Vitonraato kirjoitti:Ota vaan sieltä takaa se herätevirta, niin pääsee vähemmällä.......... tietysti jos haluaa "kikkailla" niin käyhän se noinkin........... itse en viitsisi moista "harrastaa"....

Juu moi Raato ! Mulle sanottiin korjaamolla-molla että kaikki menee sekaisin ja mitään ei voi ryöstää eikä kytkeä...en nyt enää tiedä mitä propagandaa uskoa..Kyllähän se olisi kiva tehdä helpon kautta, mutta mä metsästän täällä tietoa ja lisää tietoa että mitä voi tehdä ja mitä ei.....ymmärrät toivottavasti ..mutta oletko sitä mieltä että can-väylä ei mee sekaisin jos asennan sinne peruutuskameran, vahvistimen, jne jne, "old school" tyyliin niin onko se ok mielestäsi ?

Mut on ehkä peloteltu korjaamolla..
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Vitollinen kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:Heippa kaikille pitkästä aikaa.

Korjaamolla sanoivat että koska vitossani on can-väylä, sinne ei voi niin vaan mennä asentelemaan varashälyttimiä, peruutus-tutkia jne.
Pitääkö tämä paikkansa vai onko korjaamon agendaa kenties ?

Onko näin että esim. peruutus-valoista ei voi ottaa peruutus-tutkalle signaalia ? Pitääkö kaikille tehdä oma piiri suoraan akusta, vai miten tämä toimii ?

Jep. Ja ostin tempomat-viiksen, onko kellään kokemuksia ko. tikun ohjelmoinnista miten sen saa ohjelmoitua päälle ja millä vermeillä ?

T. MikaVeee
Vitoon ymmärtääkseni tuli CAN-väylä 2000-luvun taitteessa. Se ei kuitenkaan liene "puhdasverinen väylä", joka tuli vasta seuraavaan mallisarjaan. Voi olla, että onnistuu sellaisenaan, tai sitten ei.

Tempomat-viikselle löytynee 6-napainen liitin ainakin CDI-malleissa, jarrupoljin- ja kytkintieto näissä on valmiina ECU:sa. Ohjauspylvään yläpuolisessa muovikuoressa on valmiiksi merkittynä reiän paikka viikselle, ja ohjauspylväässä on kiinnityskohta sille. Ratin joutuu irrottamaan ennenkuin viiksen saa kiinni.

Onnekkaimmassa tapauksessa tarvitsee vain laittaa "täppä päälle". Muuten se on työläämpi, toki sen käyttöönoton osaa joku guru tehdä. Edelliseen Vitooni kävin teettämässa homman Raision Veholla, maksoi pari kymppiä alle satasen.

Joo löysin sen viiksen paikan siitä muovikuoresta. Teetätikö viiksen asennuksen ohjelmointineen Vehossa,vai vain ohjelmoinnin ? Eipä silti, en taida uskaltaa mennä marmoritiskille..
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mika_Veee kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:Ota vaan sieltä takaa se herätevirta, niin pääsee vähemmällä.......... tietysti jos haluaa "kikkailla" niin käyhän se noinkin........... itse en viitsisi moista "harrastaa"....

Juu moi Raato ! Mulle sanottiin korjaamolla-molla että kaikki menee sekaisin ja mitään ei voi ryöstää eikä kytkeä...en nyt enää tiedä mitä propagandaa uskoa..Kyllähän se olisi kiva tehdä helpon kautta, mutta mä metsästän täällä tietoa ja lisää tietoa että mitä voi tehdä ja mitä ei.....ymmärrät toivottavasti ..mutta oletko sitä mieltä että can-väylä ei mee sekaisin jos asennan sinne peruutuskameran, vahvistimen, jne jne, "old school" tyyliin niin onko se ok mielestäsi ?

Mut on ehkä peloteltu korjaamolla..
Korjaamoja on aina kahdenlaisia.... niitä jotka luulee tietävänsä ja niitä jotka tietää.... kumpikohan tuo oli? Veikkaan kyllä ettäse joka luuli tietävänsä....????
Veho se tuskin oli?
En nyt omaan ole asentamassa, joten silloin toki saisin 100% varmuuden, mutta jos sieltä ottaa herätevirran releelle, niin en usko että mitään tapahtuu.

On nyt tullut jopa * testerillä tuota niin monta kertaa tutkittua ja ei sieltä valoille löydy kyllä mitään sellaista mikä estäisi sen herätevirran ottamisen.....
Mutta mitä tarkoitit tuolla vahvistimella?
Lisätääs vielä... reilusti uudempiin En minäkään enään tekisi sitä "old School" tyylillä, koska niissä on nuo Canväylät ja ne sotkee homman jopa valoissa.....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Mika_Veee kirjoitti:
Vitollinen kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:Heippa kaikille pitkästä aikaa.

Korjaamolla sanoivat että koska vitossani on can-väylä, sinne ei voi niin vaan mennä asentelemaan varashälyttimiä, peruutus-tutkia jne.
Pitääkö tämä paikkansa vai onko korjaamon agendaa kenties ?

Onko näin että esim. peruutus-valoista ei voi ottaa peruutus-tutkalle signaalia ? Pitääkö kaikille tehdä oma piiri suoraan akusta, vai miten tämä toimii ?

Jep. Ja ostin tempomat-viiksen, onko kellään kokemuksia ko. tikun ohjelmoinnista miten sen saa ohjelmoitua päälle ja millä vermeillä ?

T. MikaVeee
Vitoon ymmärtääkseni tuli CAN-väylä 2000-luvun taitteessa. Se ei kuitenkaan liene "puhdasverinen väylä", joka tuli vasta seuraavaan mallisarjaan. Voi olla, että onnistuu sellaisenaan, tai sitten ei.

Tempomat-viikselle löytynee 6-napainen liitin ainakin CDI-malleissa, jarrupoljin- ja kytkintieto näissä on valmiina ECU:sa. Ohjauspylvään yläpuolisessa muovikuoressa on valmiiksi merkittynä reiän paikka viikselle, ja ohjauspylväässä on kiinnityskohta sille. Ratin joutuu irrottamaan ennenkuin viiksen saa kiinni.

Onnekkaimmassa tapauksessa tarvitsee vain laittaa "täppä päälle". Muuten se on työläämpi, toki sen käyttöönoton osaa joku guru tehdä. Edelliseen Vitooni kävin teettämässa homman Raision Veholla, maksoi pari kymppiä alle satasen.

Joo löysin sen viiksen paikan siitä muovikuoresta. Teetätikö viiksen asennuksen ohjelmointineen Vehossa,vai vain ohjelmoinnin ? Eipä silti, en taida uskaltaa mennä marmoritiskille..
Tein ne asennushommat itse. Ei ollut paha nakki, koska Vito kuitenkin on aika simppeliä tekniikkaa. Käyttöönottoa yritin ensin pienellä mersukorjaamolla stringin avulla, mutta siitä seurasi ongelmia joihin ei täältäkään löytynyt apuja. Oli "pakko nöytyä Vehon puoleen",onneksi homma korjaantui vajaan tunnin työllä.

Vakkarin liitin löytyy kojelaudan alta ohjauspylvään läheltä, jos siellä sellainen on. Eli täytyy olla CDI, joiden yhteydessä CAN-väyläkin tuli. Tällöin vakkarin toimintaa ohjaa ECU, ilman mitään erillisiä ohjausbokseja.

Aion itsekin laittaa peruutuskameran jonka ohjaus tulisi peruutusvalosta.

On hienoa, että Vitoistakin herää keskustelua!
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

xytz
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 27.08.2018 21:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

zxy
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 27.08.2018 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Niin. Ja mulla on siis paketissa oleva käyttämätön peruutus-tutka etäisyys-näytöllä mikäli kiinnostaa. 4 anturia/vastaanotinta asennetaan takapuskuriin.

Lisäksi
2 kpl sähköikkunoita katkaisijoineen ym ym tavaraa.

Esim. W126 vehkeeseen etujouset, jarruosia ja mitä kaikkea muuta uutta osaa mitä en tarvitse.

Muistaakseni kaapista löytyy myös W126 cruise viiksi ohjausboxilla, tosin en tiedä toimiiko.

Mutta krääsää täällä riittää...
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Kummallista.

Tuo kiinan-raadio ei oikeen suostu soittamaan kunnolla radiokanavia, ja taustakohina on melkoinen.
Aidolla blaukkarilla radio kuuluu ongelmitta. Kokeilin antennivahvistinta ja toista antennia antennivahvistimella, vieläkin kohisee.

Mittailin että Iso-liittimen maa-liittimen ja auton rungon välinen vastus oli 30 ohmia, meneekö tuo iso-liittimen maa-piuhakin boxin/transistorin kautta ? Pitääkö eculle kertoa että mankkari on nyt erilainen ?

Vai onko raadio oikeasti noin huono, muistitikulta tuleva musa soi ihan hyvin, eli tässä on raaatio-onkelma kyseessä

Lisäys Iso-liittimen pinnejä 1-3 en ole kytkenyt mihinkään, pitäisikö joku näistä kytkeä johonkin (Motonetin liittimissä ei ollut pinnejä 1-3 lainkaan) ?

Iso liittimen antenni-ohjaus nastan kytkin mankkarin antenni-liittimeen

Olenko kytkenyt jonkun näistä väärin ? Tuolla toisaalla oli kytkentäkaavio sähköantennista (mikä mullakin on, se on tosin aina ylhäällä..), ja siellä oli kaavio että radion sähköantenni-ohjaus-piuhan väri olisi valkoinen, puhelimelta tuleva ohjauspiuha antennille sininen

Tässä sähkö-antenni-kytkennässä mulla saattaa olla jotain väärin...
Vitossa ei liene ulkoista vahvistinta ?
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Jos pidät sähköantennia koko ajan ylhäällä, niin silloin se ei tarvi edes ohjausvirtaa.
Ei Ecu näissä tiedä mikä mankka sulla on vai onko ollenkaan.
Onneksi olkoon! Halvalla ei saa hyvää soitinta.
Onko siinä kuitenkin nämä "suomalaiset" taajuudet, ettei mene koko ajan puolikkaille?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Juu joo ja kokeilin toistamiseen tuolla erillisellä + 40 dB antennilla uudestaan, ei vaan kuulu kunnolla Radio Rock pätkii välillä ja kohisee. Joku nova tms, kuuluu kyllä mukavasti.

Kiitos kiitos; halvalla ei saa hyvää soitinta, mutta ei näköjään edes kalliilla :roll: .
Mutta vehjes on muuten kiva kun siinä on peruutustutkaa ja muuta kilkettä, kännykän käyttö ja ruoriin kaukosäätöä jnejne..

Puolikkaat raario-taajuudet varmaan löytyy jos laittaa kuuntelu-alueeksi ameriikan.

Mitetin että jos laitan lisäksi blaukkarin soittimen ja sieltä kuuntelen cd-musat ja radiot, tollla sitten puhelinjutut, navigoinnit, peruutuskamerat, etukamerat, obd-tutkimiset, mp3-soitannat, nettiselailut ja mikä kaikkea siihen nyt keksii vaan ikinä kytkeä ja ladata ohjelmia.

Hmm. Tai sitten myyn tuon ja käytän vaan perus-blaukkaria.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, To 16.08.2018 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Asiasta seitsemänteen.... Eihän sulla satu olemaan mitään muuta ylimääräistä elektroniikkaa siinä asennettuna kuten joku halpa koelautakamera?
Parissa kuorma-autossa meinaan sellainen halpa koelautakamera antoi häiriötä hyväänkin radioon!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Vitonraato kirjoitti:Asiasta seitsemänteen.... Eihän sulla satu olemaan mitään muuta ylimääräistä elektroniikkaa siinä asennettuna kuten joku halpa koelautakamera?
Parissa kuorma-autossa meinaan sellainen halpa koelautakamera antoi häiriötä hyväänkin radioon!

Jaa. Mielenkiintoista. Mulla juurikin on usb-etukamera ym hilavitkuttimia kytketty siihen.
Mutta kuvittelisin että usb-johdon ympärillä on suojakuori joka ei häiritsisit tätä. Mutta nyt kipin kapin syöksähdän pihalle kokeilemaan tätä juttua !!

Edit: Höh. Etukamera on irti, GPS-antenni on irti, peruutuskamera on irti mutta sama juttu. WiFi-antenni on tolllanen töpö, sitä ei ees voi irrottaa. Radio Rock ei kuulu kunnolla :(
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Radio Rock kuulumaan !

Se lähetetään varmaan pystypolarisaatiolla.

Eli siis...

pitää hommata kattotelineet katolle...
niihin kiinni sellanen 5 metrin pystymasto. Sinne maston päähän pystypolarisaatiota vastaanottava-vene antenni :)

Tietty samaan vastoon voisi masentaa kylkeen tuuligeneraattorin, ja kun ajelee niin pitää vaan yrittää välttää parkkihalleja..niissä kuuluvuus on MUUTENKIN vähän niin ja näin..itseasiassa tosi radiokuuntelija ei koskaan aja parkkihalliin...ei nyt ..mopsi meinaa alkaa keulimaan taas liikaa..

Toivottavasti joku edes ymmärtää että mua ei aina kannata ottaa liian vakavasti..vaikka radio ei kuulukkaan.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

No jos toisella radiolla kuuluu ja tuolla ei, niin ilmeisesti sitten tuo radio-osa siinä laitteessa on vaan niin huono, jos siinä kerran on kaikkia muita "hilavitkuttimia"?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Juuri näin.

Tässä vaan on nyt harkinnassa että pitäiskö pistää molemmat grammarit, vai pelkästään blaukkari. noi kamerat on kyllä tosi hyvä juttu ja hans free känny jne...

Kävin muuten mittaamassa viton korkeuden, ja katolle mahtuis helposti ne pitkittäiset kattotelineet. Ei niillä mitään käyttöä varmaan olis, mutta on kivan näköset.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mika_Veee kirjoitti:Juuri näin.

Tässä vaan on nyt harkinnassa että pitäiskö pistää molemmat grammarit, vai pelkästään blaukkari. noi kamerat on kyllä tosi hyvä juttu ja hans free känny jne...

Kävin muuten mittaamassa viton korkeuden, ja katolle mahtuis helposti ne pitkittäiset kattotelineet. Ei niillä mitään käyttöä varmaan olis, mutta on kivan näköset.
Ai eiks sulla ole siinä peilejä vakiovarusteena? :lol: :lol: :lol:
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Ai eiks sulla ole siinä peilejä vakiovarusteena? :lol: :lol: :lol:[/quote]

Jaah.....sellasiakos noi norsunkorvat kyljissä on ? Mä jo ihmettelinkin kun ei oo kärsää keulassa :D
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Otappa soittimesta WLAN pois käytöstä (jos saa) ja kerro kohiseeko vielä?
2007 R 320cdi
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Huttiainen kirjoitti:Otappa soittimesta WLAN pois käytöstä (jos saa) ja kerro kohiseeko vielä?
Kätin katsomassa. Wlan oli asetuksissa pois päältä. Voivoi, on todella mysteeri-radio.

Jotenkin niinkuin radio olisi tottunut vahvempiin signaaleihin.

Yksi juttu voisi olla kokeilla nettiradio-kanavia..ne nyt tietty kuuluu joka puolella...

No mutta toi wlan-idea oli hyvä hyvä tarkistaa
Viimeksi muokannut Mika_Veee, To 16.08.2018 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Laitapas vähän "dataa" mikä radio sulla siinä nyt temppuilee... merkki ja malli...
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 tai siis CAN

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Juu...meni jo..

LISÄYS:
Joo siis tuossa on android 6 käyttis, mutta tuntuu todella jäykältä tuo käyttöliittymä, jostain varmaan saa lisää kilkkeitä esiin..ja pitää kokeilla josko sen andrrroidin saisi päivitettyä seiskaan...voisi parantua ehkä paljon.
Itse vehjes on kuitenkin todella mukavan oloinen. Paitsi se radio... :roll:

Kirpeles, toi androidin multi-ohjelmien ajo samaan aikaan niin että kaikki softat näkyy samaan aikaan...se tuntuu olevan äärettömän vaikeata..

No juu, toi radio-mysteeri vaan painaa päälle. Ja moniajo.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, To 16.08.2018 23:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin