w202 Ujeltaa
w202 Ujeltaa
En tiedä tulinko oikealle osastolle mutta nyt apu ja neuvot olisi tarpeen, mulla tollanen 98 vuosimallin mersu (c180) automaattilaatikolla. Nyt vuoden verran pitänyt ujellusta jostain edestä, kun vauhti on n. 50-65km/h. Korjaamolla epäiltiin kardaanin tukilaakeria mutta näytti kuulemma niin uudelta että ei tehty mitään. Pyöränlaakereista ei vikaa löytynyt. Katsastuksessa ei asiaa edes huomattu.
Re: w202 Ujeltaa
Eikö tosiaan kukaan osaa veikata mitään..
Re: w202 Ujeltaa
Tervehdys
Omassa w 202 1,8 vm 1999 ujelsi perän pinioliakselin laakerit.Edellinen omistaja oli vaihdattanut akselin stefan ja kiinnitys mutteri oli kiristetty
liian tiukalle.Piti helvetillistä ulinaa joka tuntui tulevan pyörien laakereista . Vaihdatin laakerit Riihimäellä Kontiotien autokorjaamossa,kustannus
760 euroa josta osien osuus 390 euroa(alkuperäinen Mersun korjaussarja)
Raikka
Omassa w 202 1,8 vm 1999 ujelsi perän pinioliakselin laakerit.Edellinen omistaja oli vaihdattanut akselin stefan ja kiinnitys mutteri oli kiristetty
liian tiukalle.Piti helvetillistä ulinaa joka tuntui tulevan pyörien laakereista . Vaihdatin laakerit Riihimäellä Kontiotien autokorjaamossa,kustannus
760 euroa josta osien osuus 390 euroa(alkuperäinen Mersun korjaussarja)
Raikka
MB W111 220 Sb vm 65
MB W186 300 vm 52(myyty)
MB W123 240 D vm 82(myyty)
MB w 201 2,0l vm 1990(myyty)
MB w 202 1,8 vm 1999 kesäauto
MB w 140 CL 500 SEC vm 1995 kauniiden päivien kesäauto(myyty)
MB w 124 CE Coupe 300 vm 95 kesäauto
MB W186 300 vm 52(myyty)
MB W123 240 D vm 82(myyty)
MB w 201 2,0l vm 1990(myyty)
MB w 202 1,8 vm 1999 kesäauto
MB w 140 CL 500 SEC vm 1995 kauniiden päivien kesäauto(myyty)
MB w 124 CE Coupe 300 vm 95 kesäauto
Re: w202 Ujeltaa
Sen voi saada ujeltamaan uutenakin jos asennus tehty hakkaamalla. Itse kerran ihmettelin että mikä ujeltaa. en uskonut että vasta laitettu kardaanin laakeri olisi syy. Kunnes se laakeri oksensi kuulat ja sisukset pellolle rusahduksen saattelemana.sallaas kirjoitti:En tiedä tulinko oikealle osastolle mutta nyt apu ja neuvot olisi tarpeen, mulla tollanen 98 vuosimallin mersu (c180) automaattilaatikolla. Nyt vuoden verran pitänyt ujellusta jostain edestä, kun vauhti on n. 50-65km/h. Korjaamolla epäiltiin kardaanin tukilaakeria mutta näytti kuulemma niin uudelta että ei tehty mitään. Pyöränlaakereista ei vikaa löytynyt. Katsastuksessa ei asiaa edes huomattu.
Halpa osa kokeilla kympin maksaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w202 Ujeltaa
Ota moniura hihna irti ja käyntiin...häviääkö ääni.
toi kardaanin laakeri kyllä jos vähänkin epäilyttää niin vaihtoon.
toinen voi olla jokin ilmanvirrasta johtuva muovi mutta se voi pitää vaikka millaista ääntä eli tutki sekin mahdollisuus vai oletatko että se on tultava moottorista ja ääni on sen mukainen?
toi kardaanin laakeri kyllä jos vähänkin epäilyttää niin vaihtoon.
toinen voi olla jokin ilmanvirrasta johtuva muovi mutta se voi pitää vaikka millaista ääntä eli tutki sekin mahdollisuus vai oletatko että se on tultava moottorista ja ääni on sen mukainen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 Ujeltaa
Vähän myöhässä tässä asiassa, mutta siis ongelma on edelleen olemassa.. vislaus pahenee tuossa lähellä 80kmh vauhdissa, sitten kun pääsee tuon yli niin lakkaa kokonaan. Ei mitään hajua äänestä, mikään paikka ei ole levinnyt vielä tähänkään mennessä
Re: w202 Ujeltaa
atlas kirjoitti:Ota moniura hihna irti ja käyntiin...häviääkö ääni.
toi kardaanin laakeri kyllä jos vähänkin epäilyttää niin vaihtoon.
toinen voi olla jokin ilmanvirrasta johtuva muovi mutta se voi pitää vaikka millaista ääntä eli tutki sekin mahdollisuus vai oletatko että se on tultava moottorista ja ääni on sen mukainen?
Moniurahihna uusittiin juuri viime syksynä, se itse hihnankiristäjä pikkusen luistaa oli syönyt hihnaa. Pakkasilla kiristäjä vähän "tikittää"? Mutta siitä en tiedä on sillä mitään tekemistä tämän ulinan kanssa.
Re: w202 Ujeltaa
Raven kirjoitti:Tervehdys
Omassa w 202 1,8 vm 1999 ujelsi perän pinioliakselin laakerit.Edellinen omistaja oli vaihdattanut akselin stefan ja kiinnitys mutteri oli kiristetty
liian tiukalle.Piti helvetillistä ulinaa joka tuntui tulevan pyörien laakereista . Vaihdatin laakerit Riihimäellä Kontiotien autokorjaamossa,kustannus
760 euroa josta osien osuus 390 euroa(alkuperäinen Mersun korjaussarja)
Raikka
Oliko sullakin vaan tietyissä nopeuksissa tämä ulina? Tuossa se loppuu samantien kun nopeusmittari on ylittänyt 80kmh.
Re: w202 Ujeltaa
Veikataan kanssa perän pinjoniakselin isompaa laakeria. Itsellä ainakin kantautu ääni kardaania pitkin johonkin siihen vaihdelaatikon takapäähän. Oli kovimmillaan just jossain 60-70 alueella. Irrottamalla kardaani ja pyörittelemällä pinjoniakselista saattaa tuntua hienoa pykälää jos laakeri rikki, vaikka vetarit ja pyörät vähän häiritsee tuntumaa. Välystä laakerissa ei myöskään saisi olla yhtään. Jos peräöljyn seassa on metallihilettä on laakeri melko varmasti kuorimassa. Toki ensin kannattaa sulkea pois kardaanin tukilaakeri.
Re: w202 Ujeltaa
Mikäs siinä jos tykkää rassata perää...toozi kirjoitti:Veikataan kanssa perän pinjoniakselin isompaa laakeria. Itsellä ainakin kantautu ääni kardaania pitkin johonkin siihen vaihdelaatikon takapäähän. Oli kovimmillaan just jossain 60-70 alueella. Irrottamalla kardaani ja pyörittelemällä pinjoniakselista saattaa tuntua hienoa pykälää jos laakeri rikki, vaikka vetarit ja pyörät vähän häiritsee tuntumaa. Välystä laakerissa ei myöskään saisi olla yhtään. Jos peräöljyn seassa on metallihilettä on laakeri melko varmasti kuorimassa. Toki ensin kannattaa sulkea pois kardaanin tukilaakeri.
Se kardaanin laakeri on monesti ollut se ulinoiden syy 202 korisissa. Laakeri maksaa muutaman euron että ei luulisi olevan siitä kiinni. mutta jos kysyjällä ollut vuoden aikaa kuunnella ulinaa niin kai nyt toisenkin vuoden voi kuunnella. Sit kun se kardaanin laakeri rusahtaa niin vispaamista en usko kenenkään kestävän vuotta ajella...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.