W221 320 CDI 2008

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SMS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 12.08.2018 19:15

W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja SMS »

Uusi mersun omistaja ilmoittautuu. Tuli hommattua tuommoinen Ässä vihdoin ja viimein. Laitan kuvia kunhan saan otettua. Aika pehmä on maantiellä ajella! :D

Nyt vain ilmeni ihmeellinen vika ja ajattelin, läytyisikö foorumilta tietoa mistähän voisi johtua.

Auto sammui kesken voimakkaan kiihdytyksen. Virrat pois ja uudelleen käyntiin. Moottorista kuului tämän jälkeen outo sivuääni. Kuin jokin metallinen/ irtonainen naputus.

Mitään häiriövaloa ei jäänyt palamaan.

Tänään autoa käynnistäessa ei enää tuota kyseistä ääntä kuulunut ja muutenkin tuntui pelaavan OK.

Auto siis W221 320 CDI aj. 98 000km.
SMS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 12.08.2018 19:15

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja SMS »

Päivitystä tilanteeseen...

Auto käytetty pajalla ja diagnoosi oli, että turbo rikki. Ahtimessa akselissa klappia ja ahdin on todennäköisesti jumiutunut hetkeksi jossain vaiheessa.

Onko oikeasti näin, että nämä ei kestä kuin sen 100tkm, vai onko joku ruuvannut mittaria... :shock:

Onko kenelläkään muulla mennyt turboja näillä kilometreillä?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja eerola »

SMS kirjoitti:...Onko kenelläkään muulla mennyt turboja näillä kilometreillä?
Ei ole yleistä, että turbo tuossa vaiheessa rikkoutuisi. Toisaalta: Laitteita nekin vain ovat, ja kestävyystilastot muodostanevat niissäkin jonkinmoisen Gaussin käyrän. Joten vaikka yleisin kestävyys on huomattavasti pidemmällä, on aina mahdollista, että on vain käynyt huono säkä ja kyseinen osa on osunut sen käyrän alkupäähän. Ei tuo yksinään ”ruuvaamisesta” kerro.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jos pakosarjasta on irtoillut palasia niin turbo saattaa ottaa nokkiinsa, tyyppivika.
SMS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 12.08.2018 19:15

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja SMS »

Kiitoksia kommenteista! Itsellä vain heti alkoi herätyskellot soimaan, että miten voi mennä alle 100tkm ajetusta turbo rikki, mutta siis ilmeisesti ei ihan tavatonta. Auto on tosiaan muuten erittäin siistissä kunnossa, joka puoltaa ajettuja kilometrejä. Tosin ratissa kulumaa, mutta taitaa sekin olla vähän käyttäjästä riippuvainen. Nähnyt autoja joilla ajettu yli 200tkm ja ratti kuin uusi. Allekirjoittaneella vaalea sisusta ja ratissa jo kulumia.
Turbon korjausarvio oli osat 4000€ ja työ 400€. Hieman tuntuu suolaiselta tuo osien hinta... :shock:
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja simosami »

Pitäisi kyllä olla edullisempia myös tarjolla

https://www.turbotukku.com/?gclid=EAIaI ... gLd2_D_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... i&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja dealer »

Älkää nyt noita aivan halvimpia ahtimia ostako, Suomestakaan, Iskee vain kätensä p*skaan.
Tuolla on laatutavaraa tarjolla:
https://turbotekniikka.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

dealer kirjoitti:Älkää nyt noita aivan halvimpia ahtimia ostako, Suomestakaan, Iskee vain kätensä p*skaan.
Tuolla on laatutavaraa tarjolla:
https://turbotekniikka.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kysyjä iski jo kätensä kyynärpäitä myöten paskaan koska juuri se alkuperäinen hajosi. Seuraava on syytä olla parempi eli ei-Mercedes Benz varaosa.
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

SMS kirjoitti:Päivitystä tilanteeseen...

Auto käytetty pajalla ja diagnoosi oli, että turbo rikki. Ahtimessa akselissa klappia ja ahdin on todennäköisesti jumiutunut hetkeksi jossain vaiheessa.

Onko oikeasti näin, että nämä ei kestä kuin sen 100tkm, vai onko joku ruuvannut mittaria... :shock:

Onko kenelläkään muulla mennyt turboja näillä kilometreillä?
Näkyikö siellä siivissä vauroita tai oliko vikakoodeja ahtimen toiminnasta? Eihän se akseli ole välyksetön uutenakaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja dealer »

E200kompressor kirjoitti:
dealer kirjoitti:Älkää nyt noita aivan halvimpia ahtimia ostako, Suomestakaan, Iskee vain kätensä p*skaan.
Tuolla on laatutavaraa tarjolla:
https://turbotekniikka.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kysyjä iski jo kätensä kyynärpäitä myöten paskaan koska juuri se alkuperäinen hajosi. Seuraava on syytä olla parempi eli ei-Mercedes Benz varaosa.
Huoh. Eikä sinulla tullut mieleenkään että saattaisi olla vähän poikkeuksellista noilla kilometreillä ja johtua jostain muusta kuin ahtimesta itsestään ?
Työpaikalla on koettu miten ikävää on kun kunnostettu ahdin ei olekaan toimintakunnossa ja pahimmillaan vielä tulee toinen ahdin takuuseen eikä sekään toimi oikein, jolloin alkaa usko loppua siihen että ongelma enää ahtimessa olisi ja aletaan etsiä vikaa muualta, turhaan.
oulaistenliikenne.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

dealer kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
dealer kirjoitti:Älkää nyt noita aivan halvimpia ahtimia ostako, Suomestakaan, Iskee vain kätensä p*skaan.
Tuolla on laatutavaraa tarjolla:
https://turbotekniikka.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kysyjä iski jo kätensä kyynärpäitä myöten paskaan koska juuri se alkuperäinen hajosi. Seuraava on syytä olla parempi eli ei-Mercedes Benz varaosa.
Huoh. Eikä sinulla tullut mieleenkään että saattaisi olla vähän poikkeuksellista noilla kilometreillä ja johtua jostain muusta kuin ahtimesta itsestään ?
Työpaikalla on koettu miten ikävää on kun kunnostettu ahdin ei olekaan toimintakunnossa ja pahimmillaan vielä tulee toinen ahdin takuuseen eikä sekään toimi oikein, jolloin alkaa usko loppua siihen että ongelma enää ahtimessa olisi ja aletaan etsiä vikaa muualta, turhaan.
Kyllä, tuo kävi mielessä koska aina se rikkinäinen osa on ainutlaatuinen eikä koskaan keneltäkään muulta ole mennyt mutta maahantuojan varastosta löytyy saldona heti 78 kpl kyseistä osaa.

Voihan se olla että joku muu alkuperäisosa on hajonnut ja rikkonut sen alkuperäisen turbon. Mutta kelvotonta kestävyyttä ei sillä oikein selitetä ellei siitä mittarista puutu 200 000 kilometriä.

Siitä ei kannata ihan 4000 euroa kannata maksaa vaikka alkuperäisen haluaisikin:


https://www.ebay.de/itm/765156-5008S-Ga ... SwHjNV8vbB" onclick="window.open(this.href);return false;
SMS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 12.08.2018 19:15

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja SMS »

h.hartikainen kirjoitti:
SMS kirjoitti:Päivitystä tilanteeseen...

Auto käytetty pajalla ja diagnoosi oli, että turbo rikki. Ahtimessa akselissa klappia ja ahdin on todennäköisesti jumiutunut hetkeksi jossain vaiheessa.

Onko oikeasti näin, että nämä ei kestä kuin sen 100tkm, vai onko joku ruuvannut mittaria... :shock:

Onko kenelläkään muulla mennyt turboja näillä kilometreillä?
Näkyikö siellä siivissä vauroita tai oliko vikakoodeja ahtimen toiminnasta? Eihän se akseli ole välyksetön uutenakaan.

Korjaamo oli tehnyt ahtopuolen tarkastuksen. Mainintana: ahdin vinkuu ja akselissa klappia. Ahdin todennäköisesti jumiutunut hetkeksi jossain vaiheessa.

Itse en tuota vinkunaa ole kyllä aikaisemmin kuullut... eikä kuulu kyllä vieläkään:-)

Tiedä sitten onko kyseessä maanantai kappale, vai sitten vain huonoa tuuria...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja dealer »

E200kompressor kirjoitti:
dealer kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
dealer kirjoitti:Älkää nyt noita aivan halvimpia ahtimia ostako, Suomestakaan, Iskee vain kätensä p*skaan.
Tuolla on laatutavaraa tarjolla:
https://turbotekniikka.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kysyjä iski jo kätensä kyynärpäitä myöten paskaan koska juuri se alkuperäinen hajosi. Seuraava on syytä olla parempi eli ei-Mercedes Benz varaosa.
Huoh. Eikä sinulla tullut mieleenkään että saattaisi olla vähän poikkeuksellista noilla kilometreillä ja johtua jostain muusta kuin ahtimesta itsestään ?
Työpaikalla on koettu miten ikävää on kun kunnostettu ahdin ei olekaan toimintakunnossa ja pahimmillaan vielä tulee toinen ahdin takuuseen eikä sekään toimi oikein, jolloin alkaa usko loppua siihen että ongelma enää ahtimessa olisi ja aletaan etsiä vikaa muualta, turhaan.
Kyllä, tuo kävi mielessä koska aina se rikkinäinen osa on ainutlaatuinen eikä koskaan keneltäkään muulta ole mennyt mutta maahantuojan varastosta löytyy saldona heti 78 kpl kyseistä osaa.

Voihan se olla että joku muu alkuperäisosa on hajonnut ja rikkonut sen alkuperäisen turbon. Mutta kelvotonta kestävyyttä ei sillä oikein selitetä ellei siitä mittarista puutu 200 000 kilometriä.

Siitä ei kannata ihan 4000 euroa kannata maksaa vaikka alkuperäisen haluaisikin:


https://www.ebay.de/itm/765156-5008S-Ga ... SwHjNV8vbB" onclick="window.open(this.href);return false;
OM642 ahtimia vaihdetaan koska

- ahtopaineensäädin rikkoutuu eikä uutta saa erikseen (joo tiedän että ebaysta saa kunnostettuja ja vanhan voi korjata, ei tarvitse tarttua siihen erikseen)
- Y-haaran punainen tiivistekumi imeytyy siipeen ja rikkoo sen (eli kumi on jo vanhuuttaan viallinen tai se asennetaan esim. polttoainesuodatinta vaihtaessa väärin)
- pakosarjasta irtoaa palasia ja ne rikkovat pakosiiven
- puutteellinen huolto; öljykanavissa karstaa / ilmansuodattimet tukossa. Jälkimmäinen tosin ei sekään ahdinta hajota ellei ihan mahdottomiin mennä, ja muutenkin nämä harvinaisempia juttuja.

Varmasti löytyy maahantuojan varastosta ja vaikka mistä varastosta OM642 ahtimia riittävästi, mutta ei se tässä tapauksessa tarkoita että ahdin olisi heikko. Vaikka tuon auto mittarista puuttuisi 200tkm pitäisin ahtimen hajoamista poikkeuksellisena ilman ulkopuolista syytä.
Eipä tietenkään ole mitään järkeä neljää tonnia ahtimesta maksaa, eikä ahtimen tarvitse olla alkuperäinen mutta kun niitä saa niin huonosti kunnostettuina joiltain toimittajilta ettei tule kuin jatkuvaa ongelmaa jos sitä muutamaa satasta viimeiseen asti säästää ostaessaan. Laittamassasi linkissä on hyvä vaihtoehto.
Jotenkin tuntuu että kuvittelet minun tyrkyttävän alkuperäisosia joka paikkaan. Höpö höpö, eikä tälläkään kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Kannattaa suhtautua varauksella E200kompressorin höpötyksiin,jossain toisessa topikissa hän oli vaihtanut jo 3? Vai 4? Takaikkuna hissiä w211 :D ja valitteli mersun paskaa laatua (tais olla tojotan miehiä) kiinnostas tietää mitä sillä kyseisellä takaikkunalla tehdään jos jatkuvasti hajallaan :D kirjoituksista paistaa läpi semmonen että on ostettu vekselillä mersu kun naapurin rahamies on niitä kehunut ja sitten jotain hajoaa niin trollaillaan ja tuskaillaan pahaa mieltä täällä kuin paskoja mersut onkaan,thats it
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

dealer kirjoitti: Jotenkin tuntuu että kuvittelet minun tyrkyttävän alkuperäisosia joka paikkaan. Höpö höpö, eikä tälläkään kertaa.
Nyt heti alkuun tarkennus, en ole väittänyt sinun tarjoavan yhtään mitään osia mutta hyviä ja asiantuntevia neuvoja olet kyllä useinkin antanut. Minäkään en myy enkä tarjoa osia mutta joskus avuttomille etsijöille laitan linkin mistä voisi katsella. Kuten olen itsekin saanut tuollaisia neuvoja ja linkkejä.
Tällä hetkellä oma varaosatarve hoituu ensisijaisesti ulkomailta mutta joskus myös kotimaisista tarvikeliikkeistä ja jopa marmoritiskeiltä.

Viestini tarkoitus oli korostaa sitä, että autonvalmistajan kelvoton laatu maksatetaan kuluttajalla sillä verukkeella että aina on kyseessä yksittäistapaus eikä tuokaan rajoitu Mercedes-Benz:iin (vaikka juuri Mersu erittäin paljon niitä varaosia tarvitseekin, omanikin koska en edes ehdi korjaamaan sitä siihen tahtiin kun se hajoaa).
Se, että onko hajonnut osa turbo vaiko palasina ollut pakosarja, ei oikeastaan kuluttajaa kiinnosta koska lasku on aina valtava.

Samoja "yksittäistapauksia" löytyy monilta muiltakin merkeiltä, mm. Ford, Toyota, kaikki VAG-liittyvät, Opel, yms. Esimerkkinä Toyota johon joskus kauan sitten (yli 15v) ostin öljypumpun ja marmoritiskillä kukaan ei ollut koskaan kuullut öljypumpun hajoamisesta vaikka niitä oli useita kymmeniä Suomessa maahantuojalla.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Jaakobbi kirjoitti:Kannattaa suhtautua varauksella E200kompressorin höpötyksiin,jossain toisessa topikissa hän oli vaihtanut jo 3? Vai 4? Takaikkuna hissiä w211 :D ja valitteli mersun paskaa laatua (tais olla tojotan miehiä) kiinnostas tietää mitä sillä kyseisellä takaikkunalla tehdään jos jatkuvasti hajallaan :D kirjoituksista paistaa läpi semmonen että on ostettu vekselillä mersu kun naapurin rahamies on niitä kehunut ja sitten jotain hajoaa niin trollaillaan ja tuskaillaan pahaa mieltä täällä kuin paskoja mersut onkaan,thats it
Mietippäs nyt uudestaan ja katso arkistosta, kirjoitan omista kokemuksista mutta sinulla ei tuollaista kokemusta tähän ketjuun tullut.

Vaihdettuja takaikkunahissejä on tällä hetkellä 2 (kaksi), toinen heti ostettaessa ja toinen jokunen vuosi myöhemmin eikä käyttöä juurikaan ole ollut joten syy on jossakin muualla. Kun kyselet tarvikeliikkeistä, on se vasen takaikkuna juuri se useimmiten myyty osa, jostakin syystä.

Kaikki autoni olen ostanut käteisellä eikä se tähän ketjuun liity muutenkaan.

Mikä se sinun antisi tuolle alkuperäiselle kysyjälle oli? Minä tarjosin linkin josta saa alkuperäisen Mercedes-Benz:n Garrett -ahtimen vajaalla 1300 euron hinnalla kun se kysyjän mukaan maksaa merkkiliikkeessä 4000€.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se, että onko hajonnut osa turbo vaiko palasina ollut pakosarja, ei oikeastaan kuluttajaa kiinnosta koska lasku on aina valtava.
Ei, mutta nyt menitkin sitten eri asiaan - alunperin puutuit keskusteluun kommentoiden että auton hajonnut osa on alkuperäinen ja mielestäsi on syytä ostaa parempi eli ei-alkuperäinen osa.
Siitä minä olen eri mieltä; alkuperäinen ahdin ei ole heikompi kuin kunnostettu vastaava. Sama toki toisinpäin; hyvin kunnostettu on yhtä hyvä kuin uusi.

Laskussa on valtava ero riippuen siitä joudutaanko vaihtamaan vain ahdin vai ahdin pakosarjan hajoamisen vuoksi + tarvittavat muut romut, saattaa se sitä kautta kuluttajaakin kiinnostaa.
oulaistenliikenne.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

dealer kirjoitti:
Se, että onko hajonnut osa turbo vaiko palasina ollut pakosarja, ei oikeastaan kuluttajaa kiinnosta koska lasku on aina valtava.
Ei, mutta nyt menitkin sitten eri asiaan - alunperin puutuit keskusteluun kommentoiden että auton hajonnut osa on alkuperäinen ja mielestäsi on syytä ostaa parempi eli ei-alkuperäinen osa.
Siitä minä olen eri mieltä; alkuperäinen ahdin ei ole heikompi kuin kunnostettu vastaava. Sama toki toisinpäin; hyvin kunnostettu on yhtä hyvä kuin uusi.

Laskussa on valtava ero riippuen siitä joudutaanko vaihtamaan vain ahdin vai ahdin pakosarjan hajoamisen vuoksi + tarvittavat muut romut, saattaa se sitä kautta kuluttajaakin kiinnostaa.
Kyse on kuitenkin jokseenkin samasta asiasta jos ostaa samanlaisen tehdasuuden Garrett -ahtimen samalla varaosanumerolla alle puoleen hintaan, tuskin se huonompi on mutta voi olla parempi.
Alkuperäisosan korkeaa hintaa perustellaan yleisesti korkealla laadulla ja kestävyydellä mikä tässä tapauksessa ei oikein toteutu joten sen korkean hinnan peruste menettää merkityksensä.

Keskivertokuluttaja ei ole oikein tietoinen Y-haaran punaisen tiivistekumin imeytymisestä siipeen eikä osaa vaatia sellaisen osan tarkastusta huollon yhteydessä koska edes monet korjaamot eivät sellaisesta tiedä. Se, mikä kuluttajalle on merkityksellistä, on laskun loppusumma joka sitten muodostuu näistä rikkimenneistä komponenteista, olivat ne mitä hyvänsä.

Pointti on se ettei alkuperäisosan järjettömän korkea hinta (4000€ tässä tapauksessa) ole perusteltu korkealla laadulla jos esim. joku muu osa (pakosarja, punainen y-haaran tiiviste, säädin, yms) ei ole samalla tasolla.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pointti on se ettei alkuperäisosan järjettömän korkea hinta (4000€ tässä tapauksessa) ole perusteltu korkealla laadulla jos esim. joku muu osa (pakosarja, punainen y-haaran tiiviste, säädin, yms) ei ole samalla tasolla.
Aivan suotta sillä vaivaa päätään mitä jokin osa jossain kallemmillaan maksaa ja miten kyseinen hinta voidaan tai ei voida perustella.
On jäänyt mieleen kun joku joskus kyseli 123 taka-alatukivarren hintaa, alkuperäisenä oli ainut mahdollisuus uutta saada ja hintaa melkein neljä tonnia silläkin. Minusta sekin hinta on järjetön vaikka laatu on OK, vai pitäisikö perustella omaa mielipidettä sillä että kallistuksenvakaajan nivel on heikko ja tukivarren hinta siksi järjetön.
oulaistenliikenne.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

dealer kirjoitti:
Pointti on se ettei alkuperäisosan järjettömän korkea hinta (4000€ tässä tapauksessa) ole perusteltu korkealla laadulla jos esim. joku muu osa (pakosarja, punainen y-haaran tiiviste, säädin, yms) ei ole samalla tasolla.
Aivan suotta sillä vaivaa päätään mitä jokin osa jossain kallemmillaan maksaa ja miten kyseinen hinta voidaan tai ei voida perustella.
On jäänyt mieleen kun joku joskus kyseli 123 taka-alatukivarren hintaa, alkuperäisenä oli ainut mahdollisuus uutta saada ja hintaa melkein neljä tonnia silläkin. Minusta sekin hinta on järjetön vaikka laatu on OK, vai pitäisikö perustella omaa mielipidettä sillä että kallistuksenvakaajan nivel on heikko ja tukivarren hinta siksi järjetön.
Tuo on hyvä vastaus ja varmasti tyydyttää myös kysyjää koska S-sarja ei ole halvin mahdollinen ylläpitää.
SMS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 12.08.2018 19:15

Re: W221 320 CDI 2008

Viesti Kirjoittaja SMS »

Kiitoksia kaikille kommenteista!

Nyt on turbo vaihdettu ja meni kokonaan myyjäliikkeen piikkiin. Sain vanhan turbon itselleni. Väljää oli ainoastaan vähän poikittaissuunnassa. Pituussuunnassa ei ollenkaan. Eikö tuo pieni poikittais väljyys kuulukin olla?
Jäin vain miettimään, oliko vanhassa turbossa ollenkaan vikaa...
Vastaa Viestiin