M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tomppaw202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 18.08.2012 14:45
Paikkakunta: Savonlinna

M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tomppaw202 »

Elikkäs mielessä kävi tämmöinen villi visio ahtaa m111 1.8 litrainen, mutta epäilystä herättää sisuskalujen kesto ja mahdolliset muut komplikaatiot.
Tässä nyt muutaman päivän googletellut infoa ja kestävämpiä osia mutta aika heikosti on mitään tietoa löytynyt.
Jos kellään on kokemusta/tietoa aiheesta niin ottaisin mieluusti Vinkkejä vastaan!
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen. :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eihän noi ole kalleita koneita vaikka räjähtääkin mutta kompressorin kone on jo lohkoa myöten vahvempi...toki halvin viritys olisi sulla 2.3 koneen vaihto sinne tai ihan kompressori kone...toki sähköt tuottaa ongelmia
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
tomppaw202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 18.08.2012 14:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tomppaw202 »

Kestävyys tosissaan tässä aiheuttaa päänrapsutuksia.
Sähköt todennäköisesti tullaan toteuttamaan megalla tai jollain muulla vastaavalla tuotteella.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eli kiertokanget on yleensä mitkä antautuu ekaksi mutta kompurakoneen kanget jos vaan iskunpituus täsmää e.i on sama kampura kuin isoimmissa.
Tota että onko cdi kanki sama pitää verrata...se kyllä kestää tai vanhemman turbokoneisen .
Mutta toi kompura kone onlisi paras siihen ahtamis juttuun kun lohkokin on vahvistettu ja sisuskalut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tomant »

tomppaw202 kirjoitti:Elikkäs mielessä kävi tämmöinen villi visio ahtaa m111 1.8 litrainen, mutta epäilystä herättää sisuskalujen kesto ja mahdolliset muut komplikaatiot.
Tässä nyt muutaman päivän googletellut infoa ja kestävämpiä osia mutta aika heikosti on mitään tietoa löytynyt.
Jos kellään on kokemusta/tietoa aiheesta niin ottaisin mieluusti Vinkkejä vastaan!
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen. :D
Millaista tehoa tavoittelet? Mielestäni helpoin tapa kohtuulliseen tehonlisäykseen on vaihtaa 2-litrainen (111.944) tai 2,3-litrainen (111.975) kone 1,8-litraisen tilalle. Näistä on otettu tehtaalla hieman yli 140 kW (190 hv) ja ne kestävät helposti 190 kW (260 hv). Käytettyjä koneita löytyy purkaamoista kohtuuhintaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tomppaw202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 18.08.2012 14:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tomppaw202 »

200-300hp olisi tavoitteena ottaa näin alkuun ainakin.
tomppaw202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 18.08.2012 14:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tomppaw202 »

M104 koneesta pitäisi kanget olla käypäiset partslinkin mukaan, ainakin siellä ilmoitettujen mittojen mukaan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nekin on vaparin kanget...pitäis olla vähintään kompuran kanget tai mittailla cdi kankia vs moniventtiili turbon kankia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mitriitti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 14.02.2011 19:55

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja Mitriitti »

M103 ja m104 koneiden kiertokanget pitäis kestää lähes 600hp että eiköhän ne neloskoneessa kestä sen mitä muu moottori
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88

Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80

-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
tomppaw202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 18.08.2012 14:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tomppaw202 »

Sillä pähkäilin noita m104 koneen kankia, kun niitä näkyisi löytyvän h-profiilina aika helpostikin tuolta internetin ihmeellisestä maailmasta.
Ei ainakaan niistä jäisi enää moottorin kestävyys kiinni.
tomppaw202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 18.08.2012 14:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tomppaw202 »

Onkos kellään tietoa toimiiko originaali kampiakselin asento anturi esim. megasquirtin kanssa, vai pitääkö tehdä erillisen triggeripyörän kanssa kampiakselin asennon tunnistus?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oletko lukenut mega sqruit netti sivustoa?
Esim...nm Kynsi on laitellut mersuihin megoja...toki on täälläkin megan laittajia mutta käykö he täällä kovin usein?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
tomppaw202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 18.08.2012 14:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: M111 kysymyksiä jälki ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tomppaw202 »

Pitääpä käydä lueskelemassa mitä siellä Megan sivuilla sanotaan
Vastaa Viestiin