W201 m102 kylmäkäynti ongelma
W201 m102 kylmäkäynti ongelma
En nyt löytäny vastausta haulla nii yritetään tällein.
Elikkäs aina kun auton käynnistää kylmänä niin kierrokset on 2-3k (ryyppy päällä?) Mutta kierrokset laskee vasta kun polkasee kaasua kunnolla. Ei auta vaikka kuinka antais käydä tyhjäkäyntiä niin ei laske ilman polkasua..
Vika vai ominaisuus?
Elikkäs aina kun auton käynnistää kylmänä niin kierrokset on 2-3k (ryyppy päällä?) Mutta kierrokset laskee vasta kun polkasee kaasua kunnolla. Ei auta vaikka kuinka antais käydä tyhjäkäyntiä niin ei laske ilman polkasua..
Vika vai ominaisuus?
Re: W201 m102 kylmäkäynti ongelma
Se ei nyt tunnista jotenkin tota tyhjäkäynti aluettaan...onko sulla molemmat palautus jouset kunnossa..toinen ruiskun alla joka katkeaa vanhemmiten.
Muuta en tuohon oikein keksi syytä...toinen myös että tota vivustoa pitäisi voidella aika ajoin.
Muuta en tuohon oikein keksi syytä...toinen myös että tota vivustoa pitäisi voidella aika ajoin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 m102 kylmäkäynti ongelma
Kaasarikone ja vivusto näyttäis toimivan täysin niinkun pitääkin..
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: W201 m102 kylmäkäynti ongelma
Veikkaisin että ominaisuus?
En tunne Mersun kaasarikoneita sen paremmin, mutta monessa muussa vastaavassa on BI-metallijousi, joka laukeaa vasta kun kaasua polkaistaan, siellä on sellaiset "väkäset" jotka koneen lämmetessä osaa vähentää kierroksia ja sitten lopulta tiputtaa ne normaaliksi tyhjäkäyntikierroksiiskis...
En tunne Mersun kaasarikoneita sen paremmin, mutta monessa muussa vastaavassa on BI-metallijousi, joka laukeaa vasta kun kaasua polkaistaan, siellä on sellaiset "väkäset" jotka koneen lämmetessä osaa vähentää kierroksia ja sitten lopulta tiputtaa ne normaaliksi tyhjäkäyntikierroksiiskis...
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: W201 m102 kylmäkäynti ongelma
Noissa käytetään kolmea erilaista kaasaria ja on ongelmallisin on se sähköinen jota myös bmw on käytänyt.
Pierupurkki ja strömberi on simppelein...stömberissä tutki kalvo ja öljyä...notkeaa siihen putkeen.
Pierupurkki ja strömberi on simppelein...stömberissä tutki kalvo ja öljyä...notkeaa siihen putkeen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 m102 kylmäkäynti ongelma
Pierburg kaasari
Ja tosiaa kuulostaa aika hassulta et jos olis ominaisuus koska niitä kierroksia pitää nostaa lähemmäks rajotinta et ryyppy menee pois päältä
Ja tosiaa kuulostaa aika hassulta et jos olis ominaisuus koska niitä kierroksia pitää nostaa lähemmäks rajotinta et ryyppy menee pois päältä
Re: W201 m102 kylmäkäynti ongelma
Ai sinä kirjotat samasta hommasta kahden eri otsikon alle???
Just vastasin sulle sen toisen otsikon alle ryyppyvivustosta. Täällä sit sanot, että se on ok
Just vastasin sulle sen toisen otsikon alle ryyppyvivustosta. Täällä sit sanot, että se on ok
W123 200 -84
Re: W201 m102 kylmäkäynti ongelma
Kaasarissa on kaksi eri ruuvia tyhjäkäyntikierroksille. Toisesta säädetään kierrokset kylmänä ja toisesta lämpimänä. Oletkos kokeillut säätää sitä?
Kaksi ruuvia osoittaa kaasuvivuston päässä ylöspäin. Se on toinen niistä, en muista kumpi
Kaksi ruuvia osoittaa kaasuvivuston päässä ylöspäin. Se on toinen niistä, en muista kumpi
W123 200 -84