E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Elikkäs W211 AMG 5g laatikko rupesi temppuilemaan. Yhtäkkisesti alkoi takut varoittamatta, n. 100km/h vauhdista kickdown ja vaihtoi liian terävästi niin, että kummit hieman kiljaasi ja sen jälkeen seuraava tienhaara jossa hieman luistatti pienellä vaihteella ja pienellä kaasulla ja sitten hyppäskin vaihde pois päältä eikä kytke kun satunnaisesti vaihteen jos starttailee uusiksi. Nämä viat jotenkin yhteydessä lämpötilaan, eli kuumana oireet, kylmänä pelaa täysin ja satunnaisesti siis lämpöisenäkin pääsee palan matkaa mutta useimmiten matka jää pariin sataan metriin.. Ihmeellisen ääniilmiön pistin merkille, aluksi kuvittelin että ahdin pitää ääntä, mutta ei kyllä ääni tulee suoraan laatikon suunnilta pohjasta, niinkuin sikaa tapettaisiin, tämäkään ei kuulu kylmänä eikä kun vika ei ole päällä.
Vikavalon sytyttää ja koodina vika on tallentunut EGS ohjainlaitteeseen. Laatikolla pyörintänopeustunnistimesta sekä luistoa, kulkevat käsittääkseni kutakuinkin käsi kädessä.
Hetken jo luulin, että tuli kuntoon johdinlevyllä sekä huuhtelulla, kun 250km meni ongelmitta ja venttiilinnousuakin tuli otettua välillä aika raakastikkin.
Eli kysymyksenä, asiantuntijoiden mielipiteitä oireista sekä tästä äänestä mikä tulee videolla, että onko seuraava osa mikä menee uusiksi :turbiini vai(ja) laatikko? Itse kuvittelisin tilaavani turbiinin uuden tässä vaiheessa sekä vielä mittauttaa glykolipitoisuuden remontin yhteydessä varmuuden vuoksi.
https://m.youtube.com/watch?v=azwaMPEpjp0
Vikavalon sytyttää ja koodina vika on tallentunut EGS ohjainlaitteeseen. Laatikolla pyörintänopeustunnistimesta sekä luistoa, kulkevat käsittääkseni kutakuinkin käsi kädessä.
Hetken jo luulin, että tuli kuntoon johdinlevyllä sekä huuhtelulla, kun 250km meni ongelmitta ja venttiilinnousuakin tuli otettua välillä aika raakastikkin.
Eli kysymyksenä, asiantuntijoiden mielipiteitä oireista sekä tästä äänestä mikä tulee videolla, että onko seuraava osa mikä menee uusiksi :turbiini vai(ja) laatikko? Itse kuvittelisin tilaavani turbiinin uuden tässä vaiheessa sekä vielä mittauttaa glykolipitoisuuden remontin yhteydessä varmuuden vuoksi.
https://m.youtube.com/watch?v=azwaMPEpjp0
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Tulikos öljynaihdon yhteydessä minkäänlaista metallipurua mukana?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Ei kuulemma, muutakun joku mitätön nokare yhdessä anturissa. Ja osaavassa pajassa tehtyVitonraato kirjoitti:Tulikos öljynaihdon yhteydessä minkäänlaista metallipurua mukana?
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
No voihan p*ska
Öljyt oli laatikossa siistit, ylimääräistä moskaa ei ollut kuin hyvin vähän tosi pientä kirkasta metallihiukkasta magneetissa.
Jos päädyt turbiiniin sen korjauttaminen on yksi vaihtoehto, samanlaiseen autoon sellainen remppa kesällä tehtiinkin. Oireet oli kyllä aivan erilaiset.
Kaustisen Jarmolle kannattaisi soittaa ja kysäistä mielipidettä...minä en osaa tuosta äänestä päätellä mitään.
Öljyt oli laatikossa siistit, ylimääräistä moskaa ei ollut kuin hyvin vähän tosi pientä kirkasta metallihiukkasta magneetissa.
Jos päädyt turbiiniin sen korjauttaminen on yksi vaihtoehto, samanlaiseen autoon sellainen remppa kesällä tehtiinkin. Oireet oli kyllä aivan erilaiset.
Kaustisen Jarmolle kannattaisi soittaa ja kysäistä mielipidettä...minä en osaa tuosta äänestä päätellä mitään.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Hälle eilen soittelinkin ja epäili, että jokin turbiinissa oleva "räikkälaakeri" olisi antautunut ja yrittää ottaa välillä kiinni, tai näin mä asian ymmärsindealer kirjoitti: Kaustisen Jarmolle kannattaisi soittaa ja kysäistä mielipidettä...minä en osaa tuosta äänestä päätellä mitään.
Turbiinia näytti saavan ebaysta 400€ + muutaman kympin postit, mutta jotenkin varmistus olisi hyvä ennenkun menee taas kalliiksi testailuksi, sen takia kyselen jos joku osaisi sanoa tuosta äänestä ehkä jotain ? Ja sama ääni oli siis ensimmäiselläkin kerralla kun hyytyi, ja silloin kuuntelin vain auton sisältä ja ajattelin, että pitääpäs ahtimen laakeri? yhtäkkiä kovaa mekkalaa
Itse tulkittin glykoliksi aluksi, koska uusilla öljyillä pääsi hyväisen palan ennenkuin taas meno hyytyi. Jotenkin ihmetyttää, miten mekaaninen vika eli tässä tapauksessa turbiini korjautuu hetkellisesti öljyillä..? Tärinää ei kyllä ole ollut, mitä glykolioireista väki on kertonut, muutakuin renkaiden aiheuttama. Ja tälle omalle veikkaukselle ei ole ollut puoltajia, että olisi glykolit askissa.
Eilenkin sitten yhtäkkiä, kun ensin kilometrin siirtyminen vaati ainakin 5x paikaltaan lähtöä ja koodien nollausta ja käynnistelyä, että pääsi kotiin. Siitä sitten samalla käyntikerralla millä pääsin kotipihaan, pääsikin yhtäkkiä ilman mitään oiretta hallille johon matkaa n. 10km. Kotipihassa lämpöisenä tuo ääni kuului, mutta hallille päästyä koitin niin ei, ja matka oli maantietä, liekö jäähtyi hieman?
Taas helvetin sekavaa tekstiä pienissä kaljoissa ja ehkä hieman jo vituttaakin koko vekotin, OT: airmaticin kanssa tuli tapeltua 6 kertaa ennenkuin sen sai pelaamaan, ensin kompura, pussi, kompura, letku(myivät väärän mallisen) joka räjähti, uusi letku nyt pelaa...... .....edes se
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Tää ei nyt paljoa varmaan auta saati lohduta mutta kahdesta posahtaneesta lootasta kuulunut melko samantyylinen ääni... Ei niitä sen kummemmin tutkittu.
Ne tosin oli 202 kopasta 220D perästä... Ekassa tais olla neulalaakerin (paine) neuloja väärässä paikassa... Vaihdettiin loota niin alkoi pelata. Saattoi olla että vanha turbiini jäi vahingossa uuden lootan kaveriksi. Sit sekin loota posahti 130tkm päästä.
Kun teet jotain tolle niin huuhtele jokaikinen paikka ihan puhtaaksi ettei mitään jää sinne kiertämään. Iso homma mutta oman päänupin kannalta paras ratkaisu.
Toivottavasti tulee kuntoon niin ettei heti taas oireilut palaa.
Ne tosin oli 202 kopasta 220D perästä... Ekassa tais olla neulalaakerin (paine) neuloja väärässä paikassa... Vaihdettiin loota niin alkoi pelata. Saattoi olla että vanha turbiini jäi vahingossa uuden lootan kaveriksi. Sit sekin loota posahti 130tkm päästä.
Kun teet jotain tolle niin huuhtele jokaikinen paikka ihan puhtaaksi ettei mitään jää sinne kiertämään. Iso homma mutta oman päänupin kannalta paras ratkaisu.
Toivottavasti tulee kuntoon niin ettei heti taas oireilut palaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Todennäköisesti vika selviää vasta kun laatikko on purettu atomeiksi ja sitten uusittu tarvittavat osat sinne........
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Eli 2 ääntä tais tulla koko laatikon uusimiselle..
Sillä sen taitaisi nollata omankin mielenrauhan. Tonnilla saisi kyllä vaihtolaatikon turbiineineen saksasta
Sillä sen taitaisi nollata omankin mielenrauhan. Tonnilla saisi kyllä vaihtolaatikon turbiineineen saksasta
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Vai purkaako vanhan ja korjaa sen uutta vastaavaksi, jolloin sen toimivuus on paremmin taattu kuin puretusta autosta otettu käytetty laatikko...... Voihan olla että vika ei ole kalliskaan korjata.... sehän selviää vasta purkamisen jälkeen, kannattaako korjata vai ei.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Jos on aikaa ootella että oman lootan käyttää Siekkisellä (vieläkö huoltaa mersun laatikoita?) tai muulla lootiin perehtyneellä (joka ei jo eläkkeellä) niin melkein ennemmin se kun vaihtoloota josta ei tietoa kilometreistä, kunnosta tai öljyjen vaihdoista. Paljonko yli tonnin menee jos lootan laitattaa kuntoon, puhelinsoitolla varmaan saa hinnan lisäksi ammattilaisen näkemyksen mitä kannattaisi tehdä. Osa laatikoista tietävistä lisäksi kertoo ihan faktat ja ei manipuloi asiakasta oman etunsa nimissä...Suksipoika kirjoitti:Eli 2 ääntä tais tulla koko laatikon uusimiselle..
Sillä sen taitaisi nollata omankin mielenrauhan. Tonnilla saisi kyllä vaihtolaatikon turbiineineen saksasta
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Ei tosta äänestä mitään pysty suorilta sanoon. Käytettyä lootaa en suosittele ollenkaan,ne o mitä o. Jos tää auto on myynnis niin vaihtaanko autoja..... Yyveellä. Laatikon tekoon jos haluut apuja niin edullisesti niitä tehään.... yyveellä. Numero sulla jo onki
Star
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Turbiinin vapaakytkin on ihan hyvä veikkaus.
Silloin vaihteiston sisääntuloakselille ei välity voima lainkaan.
Äänikin ehkä saattaisi sopia sekä se, että 'vaihteisto' antautui
kun moottorilta tuli vääntöisku.
Voisi olla myös vaihteiston sisäinen vapaakytkin:
F1 välittää voimaa pakilla, ykkösellä ja vitosella. Joten
auto ei lähde liikkeelle (ilman limp-modea kakkosella) ilman F1:stä.
Toisaalta vian alkutilanne 100khm vauhdissa ei tue tuota teoriaa.
Glykoli tappaisi kitkapinnat. Ääni ja ei-palaneet öljyt eivät viittaa
siihen.
Vapaakytkin on toiseen suuntaan ulkokehälle puristumalla lukittuva 'rullalaakeri',
joka saattaa vikaantuneena joissain tilanteissa ja eri lämpölaajenemisella
tarrata ja joissain ei... kunhan rullat tallella ja ulkokehä ei halki.
Silloin vaihteiston sisääntuloakselille ei välity voima lainkaan.
Äänikin ehkä saattaisi sopia sekä se, että 'vaihteisto' antautui
kun moottorilta tuli vääntöisku.
Voisi olla myös vaihteiston sisäinen vapaakytkin:
F1 välittää voimaa pakilla, ykkösellä ja vitosella. Joten
auto ei lähde liikkeelle (ilman limp-modea kakkosella) ilman F1:stä.
Toisaalta vian alkutilanne 100khm vauhdissa ei tue tuota teoriaa.
Glykoli tappaisi kitkapinnat. Ääni ja ei-palaneet öljyt eivät viittaa
siihen.
Vapaakytkin on toiseen suuntaan ulkokehälle puristumalla lukittuva 'rullalaakeri',
joka saattaa vikaantuneena joissain tilanteissa ja eri lämpölaajenemisella
tarrata ja joissain ei... kunhan rullat tallella ja ulkokehä ei halki.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Eli juuri tämä kyseinen turbiinin räikkälaakeri? Se selittäisi myös sen, että välillä pelaa moitteetta. Kitkapinnat eivät kuitenkaan korjaudu enää pilallemenon jälkeen, ja ekan "setin" jälkeen kärsi vielä vedättää "pakan" läpi täyskaasulla, joten tuskin laatikon kitkapinnoissa vikaa, kun sitäkin joku epäillyt, että kitkapinnat pitäisi tuon äänen.ido59 kirjoitti:Turbiinin vapaakytkin on ihan hyvä veikkaus.
Silloin vaihteiston sisääntuloakselille ei välity voima lainkaan.
Äänikin ehkä saattaisi sopia sekä se, että 'vaihteisto' antautui
kun moottorilta tuli vääntöisku.
Voisi olla myös vaihteiston sisäinen vapaakytkin:
F1 välittää voimaa pakilla, ykkösellä ja vitosella. Joten
auto ei lähde liikkeelle (ilman limp-modea kakkosella) ilman F1:stä.
Toisaalta vian alkutilanne 100khm vauhdissa ei tue tuota teoriaa.
Glykoli tappaisi kitkapinnat. Ääni ja ei-palaneet öljyt eivät viittaa
siihen.
Vapaakytkin on toiseen suuntaan ulkokehälle puristumalla lukittuva 'rullalaakeri',
joka saattaa vikaantuneena joissain tilanteissa ja eri lämpölaajenemisella
tarrata ja joissain ei... kunhan rullat tallella ja ulkokehä ei halki.
Toisaalta tekisi mieli koittaa uudella turbiinilla, mutta kyllä armoton ketutus mikäli sama vika taas palaa.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
'räikkälaakeri' varmastikin vapaakytkin, vaikkei siellä 'räikkää' ole... rullavapaakytkin kun tarraa mihin asentoon tahansa.
näillä tiedoilla kitkat suurella todennäköisyydellä ok, kuitenkin oireet ja vian synty viittaa mekaaniseen vikaan.
teoria voisi olla, että vapaakytkin saattaa kylmänä juuri ja juuri pitää, mutta kun kerran pääsee lipsumaan sen lämpö nousee hetkessä ja pito katoaa täysin.
kyllä minäkin varmaan turbiinin vaihtamisella aloittaisin.
diagnostiikalle tuon yksiselitteisesti kertominen on mahdotonta, sillä sellaista eksklusiivista nopeusanturia ei lootassa ole, joka kertoisi, ettei turbiinilta välity voima.
näillä tiedoilla kitkat suurella todennäköisyydellä ok, kuitenkin oireet ja vian synty viittaa mekaaniseen vikaan.
teoria voisi olla, että vapaakytkin saattaa kylmänä juuri ja juuri pitää, mutta kun kerran pääsee lipsumaan sen lämpö nousee hetkessä ja pito katoaa täysin.
kyllä minäkin varmaan turbiinin vaihtamisella aloittaisin.
diagnostiikalle tuon yksiselitteisesti kertominen on mahdotonta, sillä sellaista eksklusiivista nopeusanturia ei lootassa ole, joka kertoisi, ettei turbiinilta välity voima.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Nojoo. Turbiini nyt tilattu Saksanmaalta, halpa oli kyllä, "tehdaskunnostettu" VIN-numerolla vielä varmistettu sopivuus(400€ + 60€ postit + 200€ pantti että vanhan lähettää, öljyt onneksi löytyy jo valmiiksi) . Täytyy sillä koittaa mitä tuumaa. Päivittelen tänne, kun joskus asennettu ja koeajettu tarpeeksi toimivuuden varmistamiseksi.
Mites noissa "posahtaneissa" askeissa, kun ei niitä sen kummemmin tutkittu, lyötiinkö sinne vain vaihtoaski turbiinin kanssa vai aski vanhalla turbiinilla? Yleensähän noissa laitetaan "uuden" askin kanssa uusi turbiinikin, joten se kummassa vika loppujen lopuksi oli jää pimentoon.
Sekin tiedetään, että tällä säkällä kun ollaan liikenteessä niin se on laatikon puolella se vika, mutta koitetaan nyt vaikka jos sattuisi ehkä ensimmäisen kerran tulla poikkeus sääntöön.
PS: Jaa ensimmäisen kerran poikkeus sääntöön tulikin 600:sen kanssa, kun sytkäkatkoksia herjasi niin ei ollutkaan vika muutakuin tulpissa eikä puolapaketissa, mitä jo tuli kauhuksi katseltua internetin ihmeellisistä maalmoista.
Mites noissa "posahtaneissa" askeissa, kun ei niitä sen kummemmin tutkittu, lyötiinkö sinne vain vaihtoaski turbiinin kanssa vai aski vanhalla turbiinilla? Yleensähän noissa laitetaan "uuden" askin kanssa uusi turbiinikin, joten se kummassa vika loppujen lopuksi oli jää pimentoon.
Sekin tiedetään, että tällä säkällä kun ollaan liikenteessä niin se on laatikon puolella se vika, mutta koitetaan nyt vaikka jos sattuisi ehkä ensimmäisen kerran tulla poikkeus sääntöön.
PS: Jaa ensimmäisen kerran poikkeus sääntöön tulikin 600:sen kanssa, kun sytkäkatkoksia herjasi niin ei ollutkaan vika muutakuin tulpissa eikä puolapaketissa, mitä jo tuli kauhuksi katseltua internetin ihmeellisistä maalmoista.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Ihan tilastollisesta mielenkiinnosta kysyn, paljonko askilla ajettu?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
185tkm.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Jos tarkkoja ollaan, niin momentinmuuntimen staattoripyörällä on vapaakytkin, joka antaa sen pyöriä vain samaan suuntaan kuin pumppu- ja turpiinipyörät. https://fi.wikipedia.org/wiki/Momentinmuunnin" onclick="window.open(this.href);return false;
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power. https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=bRcDvCj_JPs" onclick="window.open(this.href);return false;
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power. https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=bRcDvCj_JPs" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Nojoo turbiininhan tilasin uuden, ruvettiin vaihtamaan. Öljyt pois laatikosta niin ihmetys oli varsin kumma mitä ammattikorjaamolla ei ollut vielä ollut / huomattu. Ilman lamppuahan tuota ei huomannut vaan öljyt näytti päivänvalossa ihan hyvältä. En vaan usko päivääkään että öljyt ollut puhtaat silloin ja sen jälkeen 300km niin öljypohja on täynnä metallisilppua sekä koko öljy ulostullessaan on kuin metalli hohtomaalia, kumpaakaan ei ilman lisävalaistusta erottanut.
Noh laatikko on nyt osaavissa käsissä ja kasataan uudella turbiinilla.
Noh laatikko on nyt osaavissa käsissä ja kasataan uudella turbiinilla.
Viimeksi muokannut Suksipoika, Su 16.09.2018 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Tuollapa se on aiemmin kerrottu miltä öljyt näyttivät kun minä niitä laatikosta laskin pois.Öljyt pois laatikosta niin ihmetys oli varsin kumma mitä ammattikorjaamolla ei ollut vielä ollut / huomattu. Ilman lamppuahan tuota ei huomannut vaan öljyt näytti päivänvalossa ihan hyvältä. En vaan usko päivääkään että öljyt ollut puhtaat silloin ja sen jälkeen 300km niin öljypohja on täynnä metallisilppua sekä koko öljy ulostullessaan on kuin metalli johtomaalia, kumpaakaan ei ilman lisävalaistusta erottanut.
Varmaan ymmärrät ettei hirveästi hyödyttäisi asiassa valehdella tai vähätellä, ja on kyllä katsottu ihan huolella silloin öljyt lampun kanssa kuten aina kun tuollaisia ongelmia on tiedetty olleen ajossa.
Aina jos mitään merkityksellistä öljyssä / öljypohjassa on otetaan öljystä näytettä auton omistajalle ja valokuvat, tässä en katsonut tarpeelliseksi kun ei ollut mitään erikoista.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Ymmärrän kyllä mutta en ymmärrä sitä, että minkä takia laatikkoon uusitaan johdinlevy, kun oireet ovat sellaiset että mekaanista vikaa / suomeksi sanottuna oikeaa luistoa on havaittu. Sekä nimenomaan kun laatikko ei mennyt vikatilaan missään vaiheessa. Mielestäni tarpeeksi selvästi oireet sinulle ilmaisin, enkä nyt sua tässä syytäkkään, mutta toisaalta ottaa hermoon että auton jättää asiasta tuntevalle pajalle niin lopputulos on sama kuin vehon vikakoodinlukijamies informoisi mitä osia vaihdetaan. Tottakai jos loota ilmoittaa pyörintänopeusanturipoikkeamaa se yleensä viittaa johdinlevyyn, mutta kun loota luistaa oikeasti / mekaanisesti pitäisi osata huomioida se.
Jännänä ilm
iönä kysyin sulta puhelimessa, että toimiko se kylmänä normaalisti, ihmettelin vastausta aikalailla joka oli että "Ajoin sen vain halliin staarin päähän", mun mielestä ammattimies kokeilisi tuossa vaiheessa ja arvioisi itse onko vika mekaaninen vai sähköinen
Siis arvioisi ajamalla,kun hakee vian päälle.
Jännänä ilm
iönä kysyin sulta puhelimessa, että toimiko se kylmänä normaalisti, ihmettelin vastausta aikalailla joka oli että "Ajoin sen vain halliin staarin päähän", mun mielestä ammattimies kokeilisi tuossa vaiheessa ja arvioisi itse onko vika mekaaninen vai sähköinen
Siis arvioisi ajamalla,kun hakee vian päälle.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Ihan ajatuksena, Jos siellä on toimiva johdinlevy ja oikeasti on luistoa, niin laatikonhan pitäisi mennä vikatilaan. Nytkun ei mennyt, niin oikeaa luistoa ei ollut tai johdinlevy oli rikki, vai miten tuo on muuten selitettävissä, että on oikeasti mekaanistaluistoa?Suksipoika kirjoitti:mekaanista vikaa / suomeksi sanottuna oikeaa luistoa on havaittu. Sekä nimenomaan kun laatikko ei mennyt vikatilaan missään vaiheessa.
2007 R 320cdi
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Turbiini luistaa, sitähän se ei kai osaa päätellä?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Multa on menny alta 3 kertaa 722.6 loota paskaksi ja se että oireilevaan lootaan on tehty huoltoa ja sit vähän ajettu ja silppua pohja täynnä 300km päästä ei ole mikään yllätys.
Kun se vika tulee sille tasolle että oireita on niin loppukuolema ei ole monenkaan kymmenen tai sadan kilometrin juttu. Se loota syö itsensä paskaksi tosi nopeasti.
Jos dealer sanoo ettei ole ollut metallihilua niin paras uskoa. 300km ajamalla se on hyvinkin loota itsensä viimeistellyt.
Valitettavasti aina ei selviä öljyn vaihdolla tai johdinlevyllä saati turbiinilla.
Nyt kun on nuokin hommattu kannattaa koko hemmetin systeemi huuhdella niin maan perusteellisesti ettei tuhon siemeniä jää sinne minnekkään. Eli joka ikinen öljytippa pois ja jokaikinen metallihitunen pois. Sit se kestää taas vaikka kuinka pitkään.
Se että miten linjastot ja jäähdytin ja turbiini saadaan ihan puhtaaksi jääkin sitten sille joka sen tekee kunnolla.
Kun se vika tulee sille tasolle että oireita on niin loppukuolema ei ole monenkaan kymmenen tai sadan kilometrin juttu. Se loota syö itsensä paskaksi tosi nopeasti.
Jos dealer sanoo ettei ole ollut metallihilua niin paras uskoa. 300km ajamalla se on hyvinkin loota itsensä viimeistellyt.
Valitettavasti aina ei selviä öljyn vaihdolla tai johdinlevyllä saati turbiinilla.
Nyt kun on nuokin hommattu kannattaa koko hemmetin systeemi huuhdella niin maan perusteellisesti ettei tuhon siemeniä jää sinne minnekkään. Eli joka ikinen öljytippa pois ja jokaikinen metallihitunen pois. Sit se kestää taas vaikka kuinka pitkään.
Se että miten linjastot ja jäähdytin ja turbiini saadaan ihan puhtaaksi jääkin sitten sille joka sen tekee kunnolla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Kerroit että autosta on kadonnut vaihteet kokonaan ja sen hieman jäähtyessä pääsee taas muutama sata metriä kunnes ei ole vetoa. Kolme litraa oli kaadettu öljyä laatikkoon ilman öljymäärän tarkistamista missään vaiheessa eli lähtökohtaisesti laatikko ei joka tapauksessa toimisi oikein. En lähde noista lähtökohdista ensimmäiseksi koeajolle, sitten olisi ehkä ollut toisinpäin, kysymys siitä että miksi ajoitte ja hajotitte laatikon kun tiesitte että vikaa on....ihmettelin vastausta aikalailla joka oli että "Ajoin sen vain halliin staarin päähän", mun mielestä ammattimies kokeilisi tuossa vaiheessa...
Toki lähtötilanne oli sellainen että epäilyttikin jotain olevan oikeasti hajalla, eikä vain sähkövikaa. Jos öljyssä olisi ollut normaalia enemmän ylimääräistä roskaa olisi tietysti ilmoiteltu että vaihteiston / ainakin turbiinin korjaus on tarpeen, mutta kun ei.
Minun mielestäni tässä ollaan kuitenkin aika vähällä "ylimäärisellä remontilla" päästy nyt.
Kannattaa olla yhteydessä minun työpaikalle jos tuntuu että on niin pahasti pieleen mennyt että olet korvauksia vailla, ne jutut on eri henkilöiden hoidettavia.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Itse ottaisin amgn mieluusti manuaalina. Aina se momentinmuunnin vie kiihtyydestä terävyyttä, sekä usein näissä automaateissa on enemmän tai vähemmän vikaa. Uudemmilla automaateilla en ole ajanut. Kuulema uuden M5:n loota hyvä.AK47 kirjoitti:Multa on menny alta 3 kertaa 722.6 loota paskaksi ja se että oireilevaan lootaan on tehty huoltoa ja sit vähän ajettu ja silppua pohja täynnä 300km päästä ei ole mikään yllätys.
Joko threadin aloittaja sai laatikon kuntoon ja mikä oli vikana?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Eipä tässä mitään korvauksia olla hakemassa ja tulkinnat oli vain omia ihmetyksiä joten homma ok eikä hampaankolossa mitään.
Nuohin oli vissiin jotain "Bolt on" kittiä tolle laatikon erilliselle lauhduttimelle, olisko kellään linkata kyseistä sarjaa, niin sais samalla poissuljettua glykoliongelman tulevaisuudestakin kun auto 6 / 2003.
Laatikon sisältä ei ollut tullut metallisilppu, joten menee tiivisteillä ja uusilla kitkapinnoilla sekä samalla tulee jonkin sortin shift kit.. Sekä tietysti se uus turbiini.
Nuohin oli vissiin jotain "Bolt on" kittiä tolle laatikon erilliselle lauhduttimelle, olisko kellään linkata kyseistä sarjaa, niin sais samalla poissuljettua glykoliongelman tulevaisuudestakin kun auto 6 / 2003.
Laatikon sisältä ei ollut tullut metallisilppu, joten menee tiivisteillä ja uusilla kitkapinnoilla sekä samalla tulee jonkin sortin shift kit.. Sekä tietysti se uus turbiini.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Yhteen E55AMG laitettiin erillinen jäähdytin laatikkoöljylle, valmista bolt-on-sarjaa meillä ei tähän malliin ole. Varmaan jostain muualta löytyy.
Meillä on varastossa myös alkuperäistä termostaatilla varustettua kennoa järkihintaan jos haluaa sellaisesta rakentaa.
Meillä on varastossa myös alkuperäistä termostaatilla varustettua kennoa järkihintaan jos haluaa sellaisesta rakentaa.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: E55 AMG laatikkovaiva - VIDEO?
Jees. https://vaihteistokauppa.fi/product/368 ... iittimilla" onclick="window.open(this.href);return false;
Taitaa olla tuossa sopiva setti? Hintakin on sellainen, että saa paremmin nukuttua
E: Tilasin tollasen.
Taitaa olla tuossa sopiva setti? Hintakin on sellainen, että saa paremmin nukuttua
E: Tilasin tollasen.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.