W210 T220cdi vm 2002

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lehtonen_jari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 06.06.2011 09:04

W210 T220cdi vm 2002

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

Heippa taasen ja toivottavasti apua löytyy. Siispä mulla E220cdi farkku mersu jolla ajettu vajaa 400 000km. Auto on hörähdellyt paikallaan ollessa vaihde päällä niin että kierrokset putoaa vähän alle viidensadan ja sitten ryntää heti siitä noin tuhanteen kierrokseen ja tasaantuu normaaliin noin seitsemäänsataan. Tätä tekee moneen otteeseen esim liikennevaloissa mutta ei kuumalla koneella. Sitten kun lähtee ajamaan ja painaa kaasua niin mitään ei tapahdu sekuntiin kahteen ennen kuin auto hyökkää kiihdytykseen ja savuttaa mustaa hetken aivan kuin ei olisi saanut happea pariin sekuntiin mutta polttoainetta kyllä. Kaasussa on tuo parin sekan viive ja savutus mikäli kierrokset on alle 1500 mutta sen yli niin ei savuta ja kaasupolkimessa ei ole viivettä.
Autoon on juuri vaihdettu öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, painekytkin (common rail) mutta ei ole apua. Mitäs mieltä olette mistä vikaa kannattaisi hakea?
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W210 T220cdi vm 2002

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Onkos Star näyttänyt mitään vikakoodeja?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Re: W210 T220cdi vm 2002

Viesti Kirjoittaja Andy »

Katsopa tämä ketju:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=185703

Mulla oli täsmälleen samakoneisessa ja ikäisessä vastaava ongelma. Auto ikään kuin hyökki erityisesti, kun jalka oli jarrulla D päällä. Kierrokset mulla ensin lasku ja sitten kiekautti yläkautta takaisin normityhjäkäynnille. Tuossa kohtaa oli se pieni hyökkäys eteenpäin ja pakoputkesta tuli musta pikkupilvi. Mulla auto tosin teki tuota nimenomaan kuumalla koneella.

Mulla oli vaihdettu 1v takaperin ilmamäärämittari (ja se oli joku tarvikeversio) enkä olisi millään uskonut, että ainakin osasyyllinen oli juurikin se. Voipi olla, että ihan ainoa syypää se ei ole. Mutta vaihdoin mittariksi Pierburgin (kaiketi se alkuperäinen) tekemän ja oireet hävisivät. Mullakin oli ollut jonkinlaista hidastelua kaasuvasteessa ja sekin oire lähti kokonaan poies.

Ebaysta löysin sitä myytävän n. 60e kotiin toimitettuna.

EDIT. Linkkikin löytyi Ebaysta hankkimaani. On näköjään edelleen tarjolla aika lailla samaan hintaan.
https://www.ebay.co.uk/itm/263864646388 ... 3864646388
lehtonen_jari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 06.06.2011 09:04

Re: W210 T220cdi vm 2002

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

Ilmamassamittari vaihdettiin pari kk sitten. Vanha heitti tehot välillä puoleen ja se asia korjaantui ilmamassan vaihdolla. Mutta savutus ja hyökkäilyvika oli jo ennen ilmamassan vaihtoa. Starilla ei ole autoa katsottu, tai missä Vantaalla voisi käyttää autoa piuhan päässä?
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Re: W210 T220cdi vm 2002

Viesti Kirjoittaja Andy »

Katsoppa nyt kuitenkin minkä valmistajan mittari siellä on kiinni. Ei mullakaan se rikki ollut eikä vanha. Mutta se oli tarvikekamaa ja se vaan ei toiminut kuten originaali toimii. En itsekään olisi uskonut, että se olisi ollut siitä kiinni. Foorumin toinen kaveri löysi ulkomaisen keskustelun juuri tästä aiheesta ja siellä pointti oli se, että ilmamäärämittaRiksi pitää laittaa nimenomaan Pierburgin valmistama.

Vaikka ne näenisesti pitäisi toimia (tarvikemittari), laadussa on kuitenkin eroa. Edelleenkin totean, että mulla oli autossa kiinni toimiva tarvikemittari, ja oireet oli silti hyvin samanlaiset kuin sulla. Ja vaihtamalla Pierburg tilalle, oireet poistuivat.

60e kun tuon operaation saa tehtyä, niin kalliskaan se ei ole.
lehtonen_jari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 06.06.2011 09:04

Re: W210 T220cdi vm 2002

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

No niin taasen, nyt on sitten vaihdettu ilmamassamittari Pierburg merkkiseen vaikka epäilin suuresti auttaako. Kas kummaa autolla on ajettu vaihdon jälkeen parituhatta kilsaa eikä savuta kiihdytyksessä normaalia enempää, ei pössäyttele tyhjänkäynnillä mustaa savua, kierrokset ei hörhötä tyhjänkäynnillä eikä yhtään kertaa ole sammunut. Kuva ilmamassamittarista mukana jota ei kannata ostaa EI SIIS TOIMI OIKEIN. Edellinen rikkoutunut ilmamassamittarin ehdin hävittää mutta se oli ilmeisesti tarvikemittari myös. Kyllä on taasen ihana ajella autolla kun se on kunnossa!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin