W245 Lämppärin puhallin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

W245 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Elikkäs -08 B-Mese ja siinä lämppärin puhallin takkuaa. Ei toimi millään mulla kun vitosteholla, sillä puhaltaa niin kuin pitää. Muilla on hiljaa. Mikäs lasta vaivaa?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W245 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja shade_z »

esivastus varmaankin kärähtänyt jos manuaali ilmastointi oli. suurin nopeus toimii suoraan ilman lämpösulaketta.

MA1698200397

https://www.youtube.com/watch?v=XvLbo16LYLw
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W245 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Sitä itsekkin epäilin. Muistaisin että tutun A-sarjalaisessa oli joskus sama vika ja etuvastusta muistelin myös.
Kiitti! Pitääpä ruveta metsästään...
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W245 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Palataanpa aiheeseen. Eli jälleen on ilmeisesti etuvastus mennyt. Itse en potilasta ole nähnyt, mutta vaimo ilmotteli ettei lämppäri toimi kun vitosella. Voiko se puhallin käräyttää vastuksen, vaikka toimii täysin äänettömästi? Tai siis ilman ylimääräisiä ääniä. Voiko takalasinlämppäri jotenkin vaikuttaa vastuksen menoon? Nimittäin uudelle vastukselle ei tullut käyttötunteja kahta enempää ja se on Mersun alkuperäisosa. Mistä sitä nyt alkaa ihmetteleen?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W245 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja shade_z »

huono puhallin kuluttaa enemmän virtaa ja polttaa sen. 1 asennolla pidettäessä ilmanvirtaus vastuksen jäähdytyksessä minimissään ja alimitoitettu systeemi niin kyllä se voi mennä heti

yleensä sen rikkoutuminen on seuraus eikä itse syyllinen siihen
jannemer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 01.03.2010 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W245 Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja jannemer »

Puhallinta myös itse epäilen, tosin sen äänettömyys vaan ihmetyttää. Aina ennen puhallin on selkeästi antanut jotain merkkejä kypsymisestään ja nimenomaan pitänyt kovaa ääntä. Ei siis Mersuissa, vaan muissa merkeissä. Mutta kai se on hommattava uus puhallin, sillähän se selviää. Ja todellakin, kyllähän se vastuksen meno on tosiaan seuraus jostain, ei syy.
Vastaa Viestiin