AdBluen lisäys itse

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Moi,

GLK:mme menossa huoltoon, se isompi huolto edessä.... :oops:
Hinta-arvio Veholla hiukan yli 1000€. :o AUTS !
Kun kysäisin että WTF, sanoi että vaihdetaan esim polttoaineen suodatin (jolla melko suolainen hinta!) ja kabiinin raitisilmasuodatin ja täytetään AdBlue tankki (kyseessä dieseli kone, Bluetekki ) .

Voinko säästää, jos vaihdan sen kabiinin filterin itse ( ei ole järin vaikealta näyttävä toimenpide tuo ) ja täytän sen ureapöntönkin itse ?
Onko tuon ureapöntön täyttöön jotain erikoisohjeita, työkaluja tai erikoisaineita ?
Vai voinko tämän toimenpiteen esim suorittaa näillä vermeillä ?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/605906/AdBlue-10-l" onclick="window.open(this.href);return false;

Vai pitääkö Mersuun olla vain mersun omaa lientä ?

Kiitos !
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja jysi »

Osta se 10 L pönttö, ruuvaa kyljessä oleva kärsä paikalleen ja kaada menemään. Kannattaa ilmoittaa huoltoon mennessä että ei saa täyttää, muuten varmasti yrittävät.
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Ja pahimmassa tapauksessa korjaamo velottaa aineesta vaikka pihalla itse täyttäisit pöntön piripintaan. Suurin osa asiakkaista ei kuitenkaan tiedä sitä, onko se oikeasti vajaa ja paljonko. Sama koskee konjakin hintaista lasinpesunestettä!
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Minä unohdin sanoa että AdBlue-tankkia ei tarvitse täyttää. Aineet ja täyttötyö maksoivat saman millä olen ostanut tynnyrillisen AdBlueta.

25 litran säiliö kestää omassa ajossa varmaan viisi vuotta eli litku vanhenee pilalle. Varmaan seuraavassa huollossa laskuttavat säiliön tyhjennyksestä. :)

Mahtavatko tehdä huoltomerkintää sisäsuodattimesta jos asiakas vaihtaa sen itse? Osan voisi hankkia ja tyrkyttää huollolle.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Kaikki sellaiset kuten adblue ja lasinpesuneste kannattaa täyttää itse, sillä eihän niiden täyttö osu aina muutenkaan huollon kohdalle!
Joskus jos vuosia sitten jouduin työmaalla käyttämään yhtä (tai useampaakin) Scaniaa merkkihuollossa, niin sanoin aina, että lasinpesuneste on täytetty.... kuskinhan kuuluu niistä huolehtia ennen ajoon lähtöä, ettei lopu kesken kun se ei kuitenkaan huoltoväliä riitä......... Katsoi muuten vähän hölmistyneenä huoltomies, mutta ymmärsi kyllä!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Eikös tuo raitisilmasuodatin kuulu tuohon B huollon sisältöön, joka on hinnoiteltu kiinteäksi hinnaksi, näin ainakin C ja E sarjassa. Sitten sulla on lisätöinä ilmeisesti polttoainesuodatin ja moottorin ilmansuodatin ja se AdBlue täyttö. 1000e hinta iha normaali merkkihuoltohinta tuolle huollolle, tulosta 50e etuseteli mersun sivulta niin säästät vähän. Kannattaahan sitä kysyä että täytät ja vaihdat itse osan huollon kohteista ja viet vielä omat öljyt niin säästät lisää... :D
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja shade_z »

https://mbworld.org/forums/glk-class-x2 ... l-diy.html tuolla PDF tiedostona jonkun tekemä patentti täyttöpullosta esimerkiksi
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Kiitos asiallisista vinkeistä !

En aio omia öljyjä enkä muitakaan vastaavia viedä, pointti ei ole se.

Mielestäni on vain hiukan arvokasta antaa heidän vaihtaa 20-30€ maksava kabiinifilsu (joka siis on helposti itse vaihdettavissa) ja antaa heidän laskuttaa siitä heidän hintansa+työ. Heidän hintansa sille kun ei ole tuo 20-30€... :cry:

Samoin myös AdBluen lisäys, jos se oikeasti on lähes yhtä helppoa kuin pissapojan täyttäminen, teen sen itse mieluummin. Veholla litrahinta on varmaan sitä luokkaa että hirvittää. Ja kyllä sinne sitä yleensä kai se 10 litraa meneekin.

Olen myös järjestään kieltänyt pyyhkijänsulkien vaihtamisen, niillä kun on aika suolainen hinta siellä ja nekin pystyn aivan helposti uusimaan kyllä itse.

Ja täytän toki pissapojan säiliönkin. :thumbup:

Mistä tuli mieleeni kun aiempaa saksalaista laatuautoamme huollatin kerran jokunen vuosi sitten. Täytin pissapojan säiliön ennen huoltoon vientiä aivan piripintaan, ja silti sinne oli saatu pari litraa menemään.
Kysyin sitten laskua katsellessani että miten saitte pari litraa ängettyä jo valmiiksi täyteen säiliöön... :clap: :clap: :clap:
No pyytelivät toki anteeksi ja poistivat kyseisen summan laskultani. Oli silläkin pesunesteellä melkoinen litrahinta... liekö kullasta puristettua nestettä ? Eihän laatuautoon kai ihan normi marketin pissapojan neste sovi lainkaan...
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja shade_z »

eki912 kirjoitti:Kiitos asiallisista vinkeistä !


Mielestäni on vain hiukan arvokasta antaa heidän vaihtaa 20-30€ maksava kabiinifilsu (joka siis on helposti itse vaihdettavissa) ja antaa heidän laskuttaa siitä heidän hintansa+työ. Heidän hintansa sille kun ei ole tuo 20-30€... :cry:

Samoin myös AdBluen lisäys, jos se oikeasti on lähes yhtä helppoa kuin pissapojan täyttäminen, teen sen itse mieluummin. Veholla litrahinta on varmaan sitä luokkaa että hirvittää. Ja kyllä sinne sitä yleensä kai se 10 litraa meneekin.
Aktiivi sisäilmansuodatin kuuluu isoon huoltoon ajallisesti sekä hinnallisesti. toki sen suodattimen hinnan saa pois jos itse vaihtaa, työtä ei koska se kuuluu pakettiin eikä ole erikseen hinnoiteltu.

Tuohon Adblue hintaan niin taitaa melkein jokamerkillä kuulua täyttö ilmaiseksi huollon yhteydessä tai näin luulisin, litrahinta taitaa olla ~2e ja 15-20l taitaa mennä yleisesti


myös suorittamattomien ajankohtaisten huoltotöiden tekemättäjättäminen huollonpuolesta johtaa mobilon tai muissa merkeissä liikkumisturvien/ajoturvien jne pois jättämiseen ja näin ollen huoltohistorian epätäydellisyyteen mahdollisten tulevien vastaantulojen kohdalla "tyyppivioissa"

esimerkiksi Skodalla jo täysinturhan alkuperäis renkaanpaikkausaineen vanheneminen ja uusimatta jättäminen johtaa ajoturvan hylkäämiseksi :D
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Ymmärsin että aloittajan pointti olisi ollut rahan säästäminen ja ns tyhjästä maksaminen merkkihuoltoon, niin en vitsillä sitä omien öljyjen vientiä heittänyt.. Enemmän varmaan öljyissä säästää kuin raitisilmasuodattimessa tai adbluen täytössä. Paljokohan lie litra veloitus moottoriöljyssä veholla? Noin 25e litra? Kaupasta alle 10e litra?
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Kympin litra taitaa saada jo alkuperäistäkin öljyä. Ja totta, siinä säästää eniten. Tietty niiden tekemättömien töiden (kuten lasinpesuneste jota ei edes mahdu pyttyyn) jälkeen.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja AK47 »

On kyllä kyseenalaista jossain auton iän tai kilometriluvun takia suoritettavassa huollossa lisätä adblue tai pissapojan nestettä jolla on normaaliin kauppahintaan verraten älytön hinta.

Ihme kun eivät tankkaa tankkia täyteen 3eur litrahinnalla ja velota tankkaamisesta kymppiä.... Ihan vastaavasta asiastahan on tässä kyse.

Tuulilasinpyyhkimet kanssa ei kuulu yhtään merkkiliikkeelle. Liike ei voi tietää esim että asiakas vaihdattaa ensikuussa lasin kiveniskujen tai hiekkapuhallusten takia ja uutta sulkaa ei kannata laittaa ennen sitä siihen kulumaan vanhassa kuluneessa lasissa.

Kun menen lääkäriin niin ei se lääkäri tarjoa lounasta tai juotavaa ja laskuta siitä moninkertaista hintaa koti tai ravintolaruokaan verrattuna.

Hommahan perustuu siihen että liike luottaa asiakkaan olevan näistä hiljaa jottei onneton asiakas paljastuisi pihistelijäksi ottamalla asian puheeksikaan. Siis luodaan tilanne josta ei ilman pihtari leimaa pääse pois eli joutuu maksamaan tyhjästä. Jotkut vain ei pysty sanomaan em asian takia ja maksavat tekohymy naamalla "tyhjästä" ylihintaa.

Mielestäni liike joka veloittaa em toimenpiteistä mainittua ylihintaa tekee sitä varmasti kaikessa muussakin kaupanteossa. Ja jos ei niin mikä olisi sille selitys?

Seuraavan kerran kun tuollaista on kysymättä tehty niin kysykääpä onko teillä kaikissa näissä laskutetuissa asioissa yhtäpaljon kusetettu asiakasta :D

Siirretään se nolostuminen sinne toiselle puolelle tiskiä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

AK47 kirjoitti:On kyllä kyseenalaista jossain auton iän tai kilometriluvun takia suoritettavassa huollossa lisätä adblue tai pissapojan nestettä jolla on normaaliin kauppahintaan verraten älytön hinta.
Ettei asia olisi liian yksinkertainen, niin huollon on kanssa aika vaikea ymmärtää mitä asiakas haluaa, jos se ei sitä kerro etukäteen huoltoa tilatessaan!
On myös olemassa ihmisiä, jotka olettavat huollon täyttävän pissapojan jne.... koska siitähän masketaan! Ja jos niitä ei ole täytetty, niin meteli siitäkin nousee, jos loppuu heti huollon jälkeen!
Meitä kun on niin monenlaisia auton käyttjiä... toiset osaa tehdä sen ja toiset ei.......
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ainakin mun kantahuollossa pannaan autoa jättäessä nimi tilausvahvistukseen. Siinä on erikseen rastit lasinpyyhkijöille ja pissapojan nesteelle (kyllä/ei), mutta AdBlue rastille ei ole vielä paikkaa.
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Vielä yksi kyssäri, eihän noissa AdBlue liemissä ole mitään eroja ?
Eli esim tuo motonetin 10 l pänikkä on OK ? Motonet kun on lähelläni.
Siinähän on näemmä mukana joku nokkakin.
Vai onko ainoa oikea aine esim Merteilin tuote :
https://www.merteil.fi/fin/adblue_10l_urealiuos-p-30930" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Voihan sitä tankata vaikka suoraan huoltoasemalta, niin ei tarvi leikkiä kanistereiden kanssa!
Moni huoltoasema, jossa on palvelu ja raskaanliikenteen tankkausasema, voivat myyjät halutessaan myydä sitä suoraan autoon tankattuna, niin ei tarvi sotkea itseään!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Huolto saa todella hyvää lisäkatetta noilla nestelisäyksillä, sulilla ja polttimoilla, joita harva kilpailuttaa, tai edes katsoo laskulta, mitä ne maksoikaan. Ja toisaalta monet asiakkaat ovat tyytyväisiä, kun auto on huollon jälkeen kaikin puolin huolehdittu, mukaan lukien myös pesu. Jep, tulossa sekin huollon lisätyöksi.
Me foorumilaiset taasen olemme "liian valistuneita" ja osaamme kritisoida hintaa sekä tehdä nuo vaihdot itse.

AdBlue: periaatteessa ihan samaa missä purkissa sen ostaa, mutta kyllä siinäkin vaan on valitettavasti tullut vastaan huonolaatuista tavaraa. Jos ostat luotettavan valmistajan tuotetta, on ihan sama kenen nimi päällä on, eli minimoit riskin. Lisäksi pitää varmistaa "parasta ennen" päiväys.

Rekkapuolen pumpputavaran kanssa pitää huomioda, että pistooli on väärä henkilöautoihin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja kankkis »

On myös viralisia merkihuotoja missä esim lasinpesuneste kuuluu hintaan eikä veloiteta erikseen, mb adblue on tosiaan noin 2€/litra ja menee 10-20litraa yleensä et ei noilla nyt hirveetä säästöö saa kun maksaa se adblue muuallakin.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja illinois »

Aloitusviestiun perusteella voisi ajatella että AdBluen lisäys ja PA-suodattimen vaihto olisi 1000 € tai että kyseiseen huoltoon nuo ovat isoimmat osat ja maksaa 1000 €.
Jokainen tietää että ei voi pitää paikkaansa, siellä kyllä täytyy olla listassa yhtä sun toista (Vehollakin) että päästään tuohon 1000 € loppulaskuun oli sitten alvilla tai ilman.
Itse kilpailutan huollot, joskus teetätän Veholla, aika usein muualla osaavassa MB korjaamossa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Siinä on tainnut työnvastaanotto ottaa sen perushelpon linjan, että maustetaan hinnan analyysia semmoisilla asioilla, joista useimmat ei tiedä yhtään mitään mitä maksaa. Yllättäen tuo raikkarikin on jopa vielä nykyisin juuri niitä kohteita, joista uskalletaan pyytää & saadaan aivan huimia. Aivan kuin se olisi rakettitiedettä vaihtaa tai rakenteeltaan. Omassa käyttökinnerissä huollon yhteydessä tarjous 50 € kun työ kestää alle 5 min ja osa 5 €.

Eli tarjous pitää pyytää erittelemään isojen kuluerien tai perushuolloista poikkeavien töiden suhteen, ja sitten kilpailuttaa, samoista toimenpiteistä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Legge »

Kuten nikopetterii totesi jo alussa, kyllä tuo aivan hinnaston mukainen hinta, jos Veholla haluaa huollattaa. Ei siinä mitään vastaanoton mausteita tarvita. B-huolto PA-suodattimen kanssa jo 800 e. Siihen AdBlue ja suodatin, niin tonnin setti on valmis.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auton voi huollattaa myös riippumattomalla korjaamolla, valitsee vaan sellaisen joka osaa mersut ja voi täyttää sähköisen huoltokirjan.
Suurin säästö tulee kokonaisuudesta, ei siitä että jätetään lasinpesunestesäiliö tai k*sipönttö täyttämättä.
Tai mitäpä minä toisaalta merkkihuollosta tiedän, tässä kirjoittelijoiden teksteistä vaan näyttäisi että noista kahdesta asiasta koostuu ehkä 50% huollon hinnasta :D

Sitten vielä kaadetaan itse säiliö täyteen lidlin halvinta lasinpesunestettä jonka sähkönjohtavuus ei riitä määränanturille ja kas merkkivalo palaa vaikka säiliö täynnä. No, säästyipä siinäkin viitonen, jokainenhan osaa itse pesunestesäiliön täyttää.

Tietysti jos kuvitellaan että kattava huolto tehdään jossain parilla kolmella sadalla eurolla ja vain rahasumman suuruus merkitsee niin kannattaa tehdä itse koko huolto niin pitkälle kuin vain pystyy.
oulaistenliikenne.fi
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja eki912 »

No niin,
auto nyt huollettuna. Ja loppusumma oli ihan messevä. Mikä ei sinänsä ollut yllätys, kun sen Veholle vein.
Ja halusin viedä.
Mutta nämä itse tekemäni, aika helpot lisätyöt, pudottivat hintaa n 200€ alaspäin.
Mitä pidän melko hyvänä suorituksena, näin tee-se-itse miehen näkökulmasta katsottuna.

Toki tuo ei ole ihan koko totuus,koska se itse vaihtamani kabiininsuodatin maksoi sen 23€ Merteililtä ja Nesteen AdBlue sen 13,90€ Motonetistä.

Silti sievoinen säästö, uhraamaani aikaan nähden. Filtteri vei n vartin ja vaati hiukan jumppaa, kun on aika hankalassa paikassa. Ja en hukannut niitä päätyjen klipsejä !
Takaluukun tyhjennys tavaroista ja AdBluen täyttö n 10 minuuttia. Tosi helppo homma kun sen kerran tekee. Nytpä tiedän tuonkin. Vaikka pari pisaraa lirahti ohi ja yli, sieltä altahan sen pystyi suoraan huuhtomaan tosi helposti tilkalla vettä ja kukkien kastelukannulla säiliön korkin sulkemisen jälkeen.

Olisin voinut vieläkin enemmän (ehkä) itse tehdä, esim vaihtamalla ilmansuodattimen itse. Se kun on myös aika koppavanhintainen, 90€ laite sekin.
Mutta kallein osanen on kylläkin polttoaineensuodatin, 212€! :P No sen vaihtoon en olisi itse ryhtynyt kyllä lainkaan.

Ja olitte aivan oikeassa öljyjen(kin) suhteen. Sisään lirutettu öljy maksoi heidän hankkimana messevät 24,80€/litra. Ja kun myllyyn mahtuu se 6,5 litraa niin kertyyhän siitä hintaa. Mutta tässä päätin luottaa heidän valintaansa ja hintaansa.

Nämä öljyn/öljyjen, AdBluen ja pissapojan nesteen hinnat merkkihuolloissa on kyllä jotain, jota en ihan aina ymmärrä enkä hyväksy. Toki ne kaikille käyttäjille jotain maksaa, mutta heidän asiakkaalta laskuttamat litrahinnat on kyllä aika hurjia. Ja minäkun menen kauppaan ja ostan pikkupurnukan öljyä tai kanikan Lasolia pissipoikaan, maksan siitä kuluttajahinnan kun ostan niin vähän. Tuskin merkkihuolto maksaa esim tilaamistaan tuulilasinpesunesteistä lähellekään sitä mitä minä maksan. He kun tilannevat tuhansia litroja kerralla, isoissa sammioissa, tukkuhinnoin. Samoin lienee öljyjen ja muiden tarvikkeiden kanssa.

Silti olen tyytyväinen. Ja huoltovalo ei enää pompi joka startissa silmille ... :thumbup:

Loppu hyvin, kaikki hyvin !
Viimeksi muokannut eki912, Pe 14.09.2018 06:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Auton voi huollattaa myös riippumattomalla korjaamolla, valitsee vaan sellaisen joka osaa mersut ja voi täyttää sähköisen huoltokirjan.
Suurin säästö tulee kokonaisuudesta, ei siitä että jätetään lasinpesunestesäiliö tai k*sipönttö täyttämättä.
Tai mitäpä minä toisaalta merkkihuollosta tiedän, tässä kirjoittelijoiden teksteistä vaan näyttäisi että noista kahdesta asiasta koostuu ehkä 50% huollon hinnasta :D

Sitten vielä kaadetaan itse säiliö täyteen lidlin halvinta lasinpesunestettä jonka sähkönjohtavuus ei riitä määränanturille ja kas merkkivalo palaa vaikka säiliö täynnä. No, säästyipä siinäkin viitonen, jokainenhan osaa itse pesunestesäiliön täyttää.

Tietysti jos kuvitellaan että kattava huolto tehdään jossain parilla kolmella sadalla eurolla ja vain rahasumman suuruus merkitsee niin kannattaa tehdä itse koko huolto niin pitkälle kuin vain pystyy.
No, lidlin pesurinesteestä en ole huomannut mitään valitettavaa mutten sieltä ole ostanut muuta kuin sitä -60 pakkasta kestävää.

Kyllä se on jo mulle ainakin merkittävää jos ostan öljyn (0w40 mobil) noin 6,9e litra ja vaihdan sen itse ja sama lootaöljyissa (titan 4134) 6,35e litra ja osissa sama hintapolitiikka. Käytän pääosin saksasta ostettuja alkuperäisiä osia, erittäin vähän tarvikkeita. Suuri säästö kyllä työn osalla, muttei osien, öljyjen ja tarvikkeiden hinta tosiaankaan ole suomessa halpaa.

Ehkäpä korjaamolla on joku juttu sitten suhteessa halvempaa kuin perus huollot. Joku hankalan vaian selvittely saattaa olla ammattilaisen toimesta se halpa hintaisekseen asia?? Jotenkin vaan tulee mieleen että pitääkö korjaamot asikkaita idiootteina.... Siis näissä tuulilasinpesuaineet, pyyhkijät, adblue, polttimon vaihdot....

Mutta tokihan jokainen yrittäjä laittaa sellaiset hinnat minkä katsoo parhaaksi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siis nimenomaan, hankkii kaikki tarvikkeet itse hieman tutkien hintoja ja tekee työt itse niin säästö on huomattava verraten mihin tahansa korjaamoon.
Pesunesteestä tosiaan, minunkin autot on niin vanhoja ettei anturit oikkuile mutta uudehkoissa mersuissa anturi toimii niin että pesunesteen sähkönjohtavuus pitää olla riittävä tai systeemi luulee säiliön olevan tyhjä.
oulaistenliikenne.fi
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

eki912 kirjoitti: loppusumma oli ihan messevä. Mikä ei sinänsä ollut yllätys, kun sen Veholle vein.
Ja halusin viedä.
Mikä ajatus tässä on takana, haluaa säästää, mutta haluaa viedä veholle,. Eli maksaa jo lähtökohtaiswsti ylihintaa kaikista joka ei haittaa nutta sitten jotkut kympit kuitenkin haittaakin. Ei aina oikein ymmärrä.
2007 R 320cdi
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Kova on öljyn hinta kyl veholla näimmä, 100km pk seudulta virallisessa mb huolloss se on 16€/l mikä sekin aika kova hinta
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Halpaa merkkihuollon öljyksi, ihan normaalia maksattaa 20-25 € per litra.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Huttiainen kirjoitti:
eki912 kirjoitti: loppusumma oli ihan messevä. Mikä ei sinänsä ollut yllätys, kun sen Veholle vein.
Ja halusin viedä.
Mikä ajatus tässä on takana, haluaa säästää, mutta haluaa viedä veholle,. Eli maksaa jo lähtökohtaiswsti ylihintaa kaikista joka ei haittaa nutta sitten jotkut kympit kuitenkin haittaakin. Ei aina oikein ymmärrä.
Ihan suoraan sanottuna halusin nimenomaan Vehon leiman huoltokirjaan, jälleenmyyntiä helpottamaan.
Ja että sain sinne kaikki mahdolliset uudet päivitykset.

En kuitenkaan halunnut maksaa yli 1000€ perushuollosta, se on meinaan mulla jotenkin sellainen kipukynnys, varsinkin perushuollosta jossa ei mitään ns korjata eikä vikoja etsitä.

Ei se sen monimutkaisempaa ollut. Ja palstan vinkeillä ja rohkaisuilla siis sen sain melkein 200€ suhteellisen helposti säästettyä. Ja opin taas jotain uutta itsekin.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: AdBluen lisäys itse

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

eki912 kirjoitti:
Huttiainen kirjoitti:
eki912 kirjoitti: loppusumma oli ihan messevä. Mikä ei sinänsä ollut yllätys, kun sen Veholle vein.
Ja halusin viedä.
Mikä ajatus tässä on takana, haluaa säästää, mutta haluaa viedä veholle,. Eli maksaa jo lähtökohtaiswsti ylihintaa kaikista joka ei haittaa nutta sitten jotkut kympit kuitenkin haittaakin. Ei aina oikein ymmärrä.
Ihan suoraan sanottuna halusin nimenomaan Vehon leiman huoltokirjaan, jälleenmyyntiä helpottamaan.
Ja että sain sinne kaikki mahdolliset uudet päivitykset.

En kuitenkaan halunnut maksaa yli 1000€ perushuollosta, se on meinaan mulla jotenkin sellainen kipukynnys, varsinkin perushuollosta jossa ei mitään ns korjata eikä vikoja etsitä.

Ei se sen monimutkaisempaa ollut. Ja palstan vinkeillä ja rohkaisuilla siis sen sain melkein 200€ suhteellisen helposti säästettyä. Ja opin taas jotain uutta itsekin.
Eli kyse on tälläisestä "täydellinen vehon huotokirja" autosta. No ehkä se johonkin ostajaan vetoaa. Jossain vaiheessa siitä vehosta on vaan luovuttava ja on heti alkuunkin parempia pajoja jotka täyttävät sähköisenhuoltokirjan, joten parempaa ja edullisempaa alusta asti, ni säästö on merkittävä.

Kalliiksi se vehon kirjaus tulee ja harrastajat eivät ainakaan osaa sitä juuri arvostaa, varsinkin jos siellä on pelkkiä öljynvaihtoja tehty.
2007 R 320cdi
Vastaa Viestiin