Apua w210 taustapeilin irroittamiseen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Samiss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 24.07.2018 02:26

Apua w210 taustapeilin irroittamiseen

Viesti Kirjoittaja Samiss »

Autona tosiaan -99 sedan ja taustapeili pitäisi saada ehjänä irti autosta. Korjauskirjassa tämän irroittamisesta ei mainita mitään ja netistä googlattuna löytää vaikka mitä vinkkiä, mutta lähteiden luotettavuudesta ei voi samaa sanoa.

Elikkä tärkeintä olisi saada tämä taustapeili ehjänä irti siten ettei vaurioita muovi osia / itse peiliä. Ilmeisesti kiinnityspulttien päällä on jonkinlainen koristekansi tai peitelevy, jonka alta itse kiinnitykseen pääsee käsiksi? Ei vain tunnu löytyvän hellästi kokeiltuna mitään tapaa saada kiinnitystä näkyviin tai mitään osaa peilistä irti. Reilun tunnin tuota olen ihmeissäni pyöritellyt ja koittanyt irroittaa. Ei vain kauheasti uskalla mitään tehdä kun ei ole tietoa mitä pitäisi irti saada ja miten. Kevyesti olen koittanut kammeta jos jokin osa lähtisi irti mutta tuloksetta.

Toki tuon varmasti saisi meisselillä jotenkin auki jos vain uskaltaa vääntää, mutta eri sitten saako sitä enään ehjänä takaisin. Kaikki vinkit ovat tervetulleita, kiitos jo etukäteen avusta!
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Apua w210 taustapeilin irroittamiseen

Viesti Kirjoittaja simoks »

Aikoinaan omaan w210 sedanista otin taustapeilin pariin otteeseen irti ja se lähtee ihan senkun repäsee voimalla. Sielä on kaks metallinystyrää jotka pitää sen hahloissa ja irtoo kun vähän käyttää voimanpaskaa.
W210 E320cdi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Apua w210 taustapeilin irroittamiseen

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Onko se noin?
https://www.youtube.com/watch?v=r7B7h2Oj3dw

Toi nyt on W208, mutta olis helppo uskoa, että W210 on samanlainen. Ymmärtääkseni juuri tuollaista Simoks tossa kuvaili. W124:ssä on vastaava systeemi ja käsittääkseni syy tuohon rakenteeseen on se, että se kolaritilanteessa irtoaa, jos siihen jotain osuu, eikä sitä myöten aiheuta vammoja niin todennäköisesti.

EDIT: Sama systeemi 210-korissa:
https://www.youtube.com/watch?v=hIfZWLDx0Ks
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Samiss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 24.07.2018 02:26

Re: Apua w210 taustapeilin irroittamiseen

Viesti Kirjoittaja Samiss »

Tässä taas nähdään, että kyseessä taitolaji... Kiitoksia avusta tosi paljon. Irroitus oikealla taktiikalla kesti n. 3 sekuntia.
Vastaa Viestiin