tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Hei, minulla on E mersussa mennyt M272 koneessa oleva Bosch ME9.7 ECU. Konetta on remontin jälkeen käytetty ja johtosarjassa puolien maadoitus on päässyt irtoamaan konee käydessä aiheuttaen välittömän sammumisen eikä kipinää enään tule ollenkaan millekään sylinterille. Varmaankin kipinänohjaus on Ecussa saanut virtapiikin. Voisiko olla korjattavissa?
Jos joku osaa korjata voisi ottaa yhteyttä YV tai jos joku tietää suositella jonkun henkilön / yrityksen johon ottaa yhteyttä olisin kiitollinen.
Jos joku osaa korjata voisi ottaa yhteyttä YV tai jos joku tietää suositella jonkun henkilön / yrityksen johon ottaa yhteyttä olisin kiitollinen.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
http://www.sercap.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elehuolto.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Noista kyselisin,muitakin varmaan on
http://www.elehuolto.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Noista kyselisin,muitakin varmaan on
Star
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Sitte sellanen että pystyykö autoa hinaamaan mikäli ecu irti?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Ota hinausauto. Pystyy kyllä hinaan mutta edellytyksin. Rattilukko, Parkkilukko,nopeus,matka jne. Mutta ecu irtoo helposti ja pelkän ecun vaan lähetät
Star
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
ääh eiku auto pitää saada eka paikasta a paikkaan b ennenku voin ottaa ecun irti. Noh pitää eka hinata.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Hinausvakuutus kuuluu jo useimpiin vakuutuksiin ja yhtiöihin. Kysy tai selvitä se ensin
Star
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Tuolta kannattanee myös kysyä.
Ainakin johdinlevyt korjaa ripeään. 2-3 vrk osa on takaisin näpeissä
Pikarahti sisältyy molempiin suuntiin.
Vastaa sähköpostiin nopeasti. Kerro tarkka viankuvaus. Maksu luottokortilla.
http://www.softelectronic.com/prodCat/Mercedes-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FAQ: http://www.softelectronic.com/info/FAQ-22.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin johdinlevyt korjaa ripeään. 2-3 vrk osa on takaisin näpeissä
Pikarahti sisältyy molempiin suuntiin.
Vastaa sähköpostiin nopeasti. Kerro tarkka viankuvaus. Maksu luottokortilla.
http://www.softelectronic.com/prodCat/Mercedes-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FAQ: http://www.softelectronic.com/info/FAQ-22.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Päätin jo tilata fleebaystä saman numeron ecun ja cloonauttaa autoni minuuden sille näillä näkymin elehuollossa
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Samalla osanumerolla oleva ECU ostettu sekä käytetty elehuollossa vanhan kanssa. Vaihtoivat kuulemma ajoenston tunnistavan piirin vanhasta uuteen. Nyt auto ei kuitenkaan enään edes pyöritä starttia. Kuuluu vain pari sekunttia jokin hurina.
Nyt luovutin ja päätin hinauttaa auton marmorille. Kysymys onkin seuraava. Näkevätkö he sielä heti starilla että ECUN authorization kusee, mikäli kyse tästä. Mietin vain sitä että mainitsenko heille ollenkaan koko eculeikistä etteivät suoraan väkisin myy minulle uutta ecua.
Nyt luovutin ja päätin hinauttaa auton marmorille. Kysymys onkin seuraava. Näkevätkö he sielä heti starilla että ECUN authorization kusee, mikäli kyse tästä. Mietin vain sitä että mainitsenko heille ollenkaan koko eculeikistä etteivät suoraan väkisin myy minulle uutta ecua.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Näkevät ja siitä on todenköisimmin kyse,Aki_Laurila kirjoitti:Samalla osanumerolla oleva ECU ostettu sekä käytetty elehuollossa vanhan kanssa. Vaihtoivat kuulemma ajoenston tunnistavan piirin vanhasta uuteen. Nyt auto ei kuitenkaan enään edes pyöritä starttia. Kuuluu vain pari sekunttia jokin hurina.
Nyt luovutin ja päätin hinauttaa auton marmorille. Kysymys onkin seuraava. Näkevätkö he sielä heti starilla että ECUN authorization kusee, mikäli kyse tästä. Mietin vain sitä että mainitsenko heille ollenkaan koko eculeikistä etteivät suoraan väkisin myy minulle uutta ecua.
monesti kun koitavat tehdä tuon noin on vasta 3 osas työstä tehty, mitä noita hommia sivusta seuraillut
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Ja Käyttöauto (marmori) tuskin tästä suostuu jatkamaan, vaan myy uuden ecun?FinlandMerceds kirjoitti:Näkevät ja siitä on todenköisimmin kyse,Aki_Laurila kirjoitti:Samalla osanumerolla oleva ECU ostettu sekä käytetty elehuollossa vanhan kanssa. Vaihtoivat kuulemma ajoenston tunnistavan piirin vanhasta uuteen. Nyt auto ei kuitenkaan enään edes pyöritä starttia. Kuuluu vain pari sekunttia jokin hurina.
Nyt luovutin ja päätin hinauttaa auton marmorille. Kysymys onkin seuraava. Näkevätkö he sielä heti starilla että ECUN authorization kusee, mikäli kyse tästä. Mietin vain sitä että mainitsenko heille ollenkaan koko eculeikistä etteivät suoraan väkisin myy minulle uutta ecua.
monesti kun koitavat tehdä tuon noin on vasta 3 osas työstä tehty, mitä noita hommia sivusta seuraillut
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
JepAki_Laurila kirjoitti:Ja Käyttöauto (marmori) tuskin tästä suostuu jatkamaan, vaan myy uuden ecun?FinlandMerceds kirjoitti:Näkevät ja siitä on todenköisimmin kyse,Aki_Laurila kirjoitti:Samalla osanumerolla oleva ECU ostettu sekä käytetty elehuollossa vanhan kanssa. Vaihtoivat kuulemma ajoenston tunnistavan piirin vanhasta uuteen. Nyt auto ei kuitenkaan enään edes pyöritä starttia. Kuuluu vain pari sekunttia jokin hurina.
Nyt luovutin ja päätin hinauttaa auton marmorille. Kysymys onkin seuraava. Näkevätkö he sielä heti starilla että ECUN authorization kusee, mikäli kyse tästä. Mietin vain sitä että mainitsenko heille ollenkaan koko eculeikistä etteivät suoraan väkisin myy minulle uutta ecua.
monesti kun koitavat tehdä tuon noin on vasta 3 osas työstä tehty, mitä noita hommia sivusta seuraillut
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Elehuolto itse meinasi äsken puhelimessa että pitäisi tuon toimia heti ja ovat satoja tehneet. En tiedä. Pitää varmaan aloittaa käyttöautolla että pyytää lukemaan aluksi tuon ECUN koodit ja jos jotain siihen suuntaan (authorization) tulee koodeja niin lähetellä heille takaisin niin kuulemma voivat tehdä sen eritavalla.
On vaan perseestä ku vaasan seudulla ei ole staria oikeen muualla kuin muuan ei niin osaavalla autokorjaamolla ja sitte käyttöautolla.
On vaan perseestä ku vaasan seudulla ei ole staria oikeen muualla kuin muuan ei niin osaavalla autokorjaamolla ja sitte käyttöautolla.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Eikös tuossa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false; jutussa ole nim arska10Aki_Laurila kirjoitti:Elehuolto itse meinasi äsken puhelimessa että pitäisi tuon toimia heti ja ovat satoja tehneet. En tiedä. Pitää varmaan aloittaa käyttöautolla että pyytää lukemaan aluksi tuon ECUN koodit ja jos jotain siihen suuntaan (authorization) tulee koodeja niin lähetellä heille takaisin niin kuulemma voivat tehdä sen eritavalla.
On vaan perseestä ku vaasan seudulla ei ole staria oikeen muualla kuin muuan ei niin osaavalla autokorjaamolla ja sitte käyttöautolla.
Mökkillä
'
'
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Mitä itsellä kokemuksia Elehuollosta tulleista vaihtolaitteista ovat toimineet aina suoraan ilman mitään temppuja. Vuoden sisään varmaan kymmenkunta ECU:a tullut sieltä erinäisiin autoihin
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Näin olen myös käsittänyt. Tänään selviää vähäsen lisää.multiviri kirjoitti:Mitä itsellä kokemuksia Elehuollosta tulleista vaihtolaitteista ovat toimineet aina suoraan ilman mitään temppuja. Vuoden sisään varmaan kymmenkunta ECU:a tullut sieltä erinäisiin autoihin
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Arska on taitava starin kanssa. En vain saa kiinni.FinlandMerceds kirjoitti:Eikös tuossa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false; jutussa ole nim arska10Aki_Laurila kirjoitti:Elehuolto itse meinasi äsken puhelimessa että pitäisi tuon toimia heti ja ovat satoja tehneet. En tiedä. Pitää varmaan aloittaa käyttöautolla että pyytää lukemaan aluksi tuon ECUN koodit ja jos jotain siihen suuntaan (authorization) tulee koodeja niin lähetellä heille takaisin niin kuulemma voivat tehdä sen eritavalla.
On vaan perseestä ku vaasan seudulla ei ole staria oikeen muualla kuin muuan ei niin osaavalla autokorjaamolla ja sitte käyttöautolla.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Jos kloonattuun ECU:un ei saa testerillä yhteyttä, niin shit on kaksi toimimatonta ECU:a. Korvaavan ECU:n kuntokin pitäisi jotenkin olla etukäteen varmistettu. Ei ole täysin ammattilaistoimintaa, jos e.m. asioita ei todeta. Mutta voihan onnistumis% silti olla hyvä.
Jollain on onnistunut sekä kloonaus että ECU:n korjaus:
Can we just replace the used computer chip with original chip?
Yes, of course. In the video I do a read, as I always save a copy of the original, just in case. But yes, all you need to do is swap chips, and you are golden. No reading required. Good luck!
Mercedes ECU Cloning : W210 DAS-2 System - Original ECU copied to used ECU https://www.youtube.com/watch?v=Dlb2duETdJU" onclick="window.open(this.href);return false;
Due to the onboard Driver Authorization System (DAS) found in your vehicle, this system locks the module to your vehicle, devoting it to operate on the originating vehicle only, and non-others! From the dealerships perspective, the only solution is replacement with new OEM parts, and the associated re-programming to re-initialize the module using the Mercedes SDS scan tool.
As a lower cost alternative, MBCluster is able to adapt for re-use, a good working donor ECU as a replacement for your original. Two methods can be employed, the first is a straight copy or clone of the original to the donor ECU. The other method is called blanking, renewing or virginizing, which puts the donor ECU into a "like new" condition, and can then be recoded to the vehicle using the Mercedes scan tool. Both methods involve disassembly of the ECU, and desoldering or interfacing with the vital microchips which store the DAS information. In the clone method, since it creates an identical match, no programming is required by the Mercedes scan tool afterwards.
https://www.mbcluster.com/service_Mercedes_ECU.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jollain on onnistunut sekä kloonaus että ECU:n korjaus:
Can we just replace the used computer chip with original chip?
Yes, of course. In the video I do a read, as I always save a copy of the original, just in case. But yes, all you need to do is swap chips, and you are golden. No reading required. Good luck!
Mercedes ECU Cloning : W210 DAS-2 System - Original ECU copied to used ECU https://www.youtube.com/watch?v=Dlb2duETdJU" onclick="window.open(this.href);return false;
Due to the onboard Driver Authorization System (DAS) found in your vehicle, this system locks the module to your vehicle, devoting it to operate on the originating vehicle only, and non-others! From the dealerships perspective, the only solution is replacement with new OEM parts, and the associated re-programming to re-initialize the module using the Mercedes SDS scan tool.
As a lower cost alternative, MBCluster is able to adapt for re-use, a good working donor ECU as a replacement for your original. Two methods can be employed, the first is a straight copy or clone of the original to the donor ECU. The other method is called blanking, renewing or virginizing, which puts the donor ECU into a "like new" condition, and can then be recoded to the vehicle using the Mercedes scan tool. Both methods involve disassembly of the ECU, and desoldering or interfacing with the vital microchips which store the DAS information. In the clone method, since it creates an identical match, no programming is required by the Mercedes scan tool afterwards.
https://www.mbcluster.com/service_Mercedes_ECU.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Nyt kun tämä auto on kai myyty olisi kiva tietää mikä tässä autossa oli rikki ja mitä vaihtamalla se saatiin ehjäksi.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: tarvitsen ECUN korjaajaa / vinkkiä korjaajasta
Muistan vieläkin jännittävän iltasatu-merirosvotarinan joka jäi pikkupoikana kesken ja sitä ei ikinä jatkettu loppuun asti...markoala kirjoitti:Nyt kun tämä auto on kai myyty olisi kiva tietää mikä tässä autossa oli rikki ja mitä vaihtamalla se saatiin ehjäksi.
Sama juttu kesken jääneissä remontinkorjauksissa... Harmittaa moinen.
Se tulikin tässä taas mieleen että jos lukee marmorilta tulleen ecun ja dumppaa sen sisällön käytettyyn. Voiko sillä ajaa 250km ennenkuin auto toteaa että ei ole tämän auton ecu. Ja jos vaihtaa (jos saa jostain) identifiointitiedon sisältävän chipin myös niin "peseytyisikö" ecu? Kai nyt kinkit tähänkin tarjoaa valmista ratkaisua?
Sitä siis funtsin että miten se on toteutettu se paritus ja lukitus...
Käsittääkseni paritus on alueella joka on kerran kirjoitettavaa ja muut tiedot voi kirjoitella useamminkin (esin matkamittarin km sisältävä pätkä).
Toi vehon/tehtaan politiikka korjata uudella osalla on vaan vastenmielinen kun hintakin järkyttävä.
No, onneksi on pellepelottomia jotka voi auttaa asiassa. Ymmärrän toki tehtaan kannan varastamisasiassa mutta kun kyse laillisesta omistajasta niin on aika hankalaksi tehty asia. Olisi edes tehtaan palvenua saatavissa kierrätysecut tai kunnostus jos hinta sillä alenisi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.