W220

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
w211cdijge
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 22.01.2016 21:48

W220

Viesti Kirjoittaja w211cdijge »

Mistä ko. autosta löytyy apuvirran anto paikka, olin 3kk työmatkalla, annoin akalle hyvin selkeät ohjeet, että käynnistäisi auton ikerran viikossa ja antaisi käydä 30 min, arvatkaahan tekikö niin....? Eli nyt siis akku täysin tyhjä, tietenkin myös alipainejärjestelmä, ja takakontin luukun lukko mekaanisesti jumissa, eli akkuun ei pääse käsiksi.... Vai hinautanko suoraan veholle ja sen jälkeen pistän akan vaihtoon???
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W220

Viesti Kirjoittaja jusi »

Pelkääjän jalkatilasta tai konehuoneesta. Pelkääjän jalkatilasta on kuvia ainakin kotimaisella naapurifoorumilla. Konehuoneen puolen kytkentöihin löytyy ohjeet https://w220.ee/Battery" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos siis takaluukun lukon sinnikäs voitelu ei tuota tulosta...

Ja eihän se rouvan vika ole, jos joku unohti kytkeä älylaturin :)
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
w211cdijge
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 22.01.2016 21:48

Re: W220

Viesti Kirjoittaja w211cdijge »

Alkuv---tuksesta on selvitty, illanvilakassa jumpattiin kaverin avustuksella kärry käyntiin. Sain kyllä takakontin lukon liikkumaan, mutta aukesi vain luukku aukesi mekaanisesti vain yhden pykälän "tuulilukkoon"??? Raotin apparin puolen jalkatilan mattoa ja irrotin suojalevyn, kävin ostamassa laturin ja syötin sieltä virtaa ja muutaman minuutin päästä heräsi keskuslukko ja takaluukun kauko-ohjaus toimimaan, luukku auki ja apuvirtaa kaverin diesel vollesta johtotähden akkuun:) Sen jälkeen todettiin että kaverin nurkista löytyneet apukäynnistyt kaapelit on ihan p--kat... eli siis ostamaan kunnon kaapelit (onneksi motonet on auki 21.00 asti), hyllystä 35neliön kaapelit kyytiin ja viimein mersu tulille. Kustannukset tähän mennessä reilun 100€ ja muutama voimasana, mutta auto käynnissä;) Tosin abs, bas ja esp vikoja herjaa, joiden epäilen johtuvan tyhjenneestä akusta, ainakaan eivät vikavalot palaneet kun auto jäi seisomaa 3kk sitten, selviää kunhan saadaan piuhan nokkaan. Vanhukseen ilmeisesti käy ihan tavan akku, vaikka akku on näköjään edellisen (ensimmäisen) omistajan toimesta jossain vaiheessa päivittynyt vartan agm versioon, käsittääkseni alkuperäisasennuksena tuossa on ollut ihan lyijyakku? Agm akun hinta on n. tuplat verrattuna normiakkuun (100ah).

Edit: vanhus on siis vuosimallia 2001
Viimeksi muokannut w211cdijge, To 20.09.2018 08:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mörökölli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 22.03.2007 07:26

Re: W220

Viesti Kirjoittaja Mörökölli »

2008 mallista se löytyy konepellin alta. Raitisilma-aukon edestä, eli koneen oikealta puolelta. Siinä oli joku luukku, jne.
W204 Farkku C 350 CDI 4matic Automaatti 2011
W204 Farkku C 220 CDI Automaatti 2008
W211 Farkku E 1.8 Kompressori Automaatti 2004
W202 Farkku 200 Automaatti 2000
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W220

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ihan tavan akku on 2001:ssä, ja tosiaan apuvirtapaikkoja ei ole konehuoneessa näissä. Kolmen kuukauden laivamatkan aikana tyhjäksi mennyt akku aiheutti täälläkin SRS-herjaa aluksi mutta poistui kun akku virkosi. Ihme kyllä ei tarvinnut edes vaihtaa akkua, vaan yhä sama toimii ongelmitta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W220

Viesti Kirjoittaja jusi »

ABS, BAS, ESP -herjan pitäisi lähteä, kun käyttää ratista kääntämällä etupyörät molemmissa äärilaidoissa. Myös ikkunat ja kattoluukku pitää "normittaa" niiden katkaisimista. Alijännite tai akun irroitus jättää todella moniin ohjainlaitteisiin harmittomia vikakoodeja - tämä on tullut huomattua Starin hankinnan jälkeen.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
w211cdijge
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 22.01.2016 21:48

Re: W220

Viesti Kirjoittaja w211cdijge »

Päädyin kuiten 95Ah agm akkuun, vikavalot sammui , kun sain uuden akun paikalleen, eli ei tarvinnut piuhan nokassa käyttää. Veholle soitin ja kysäisin, mitä mahtaa maksaa heillä akku: 92Ah agm akku 366€ ja asennus päälle. Päädyin käymään motonetistä exiden 95Ah agm akun hintaan 219€ ja vaihdoin itse motonetin parkkipaikalla, aikaa taisi mennä viitisen minuuttia;) Koko episodi latureineen, apukäynnistyskaapeleineen, akkuineen kevensi kukkaroa n.340€, muutaman tunnin aikaa ja välillä pisti sanomaan muutaman ruman sanan, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, auto käy ja kukkuu eikä vikavalot pala.
Vastaa Viestiin